Strona 1 z 1

Po przekładce nie odpala, Błagam o pomoc.

: 27 lut 2012, 15:43
autor: przemek_m
Wita mam znów problem..., przełożyłem w końcu cała elektrykę i okazuje się że nagle Samochód nie odpala, moduł jest sprawny, komp też, bo podpinałem je pod drugi samochód i odpalał. Silnik kręci ale nie odpala, nie ma iskry, paliwo dochodzi. Dodam iż najpierw przełożyłem komputer, odpaliłem samochód i chodził, i później wziąłem się za bezpieczniki i wszystko to przy kierownicy, dwie noce i wszystko przylutowałem, ale okazuje się że nagle Madzia nie chce odpalić. Co sprawdzić najpierw ? Samochód ma chyba immo, czy to może być przez niego ? Immo odcina paliwo i iskre czy tylko iskre ?

: 28 lut 2012, 7:01
autor: Bardock
Jeśli nowy komputer ma immo a stary nie miał to jeśli nie masz kluczyka to nic nie zrobisz.
Nie wiem dokładnie co masz na myśli, że samochód ma immo, teraz? czy przed zmianą? Troszkę więcej szczegółów musisz podać :)

: 28 lut 2012, 7:08
autor: majkel
przemek_m pisze:Wita mam znów problem...,

przemek_m, opisz dokładniej co zrobiłeś. Szczerze mówiąc z Twojego posta nie mogę się ogarnąć co było oryginalnie, co wpadło nowego, co zostało przełożone ze starego setupu i ocb w ogóle.

Po
eM

: 28 lut 2012, 22:03
autor: przemek_m
Już wszystko opisuję krok po kroku ; )
A więc kupiłem anglika i wziąłem się za przekładkę,
Najpierw zrobiłem wszystko od strony mechanicznej, tzn założyłem maglownicę, przespawałem uchwyty do mocowania maglownicy, zrobiłem otwory pod pedały itp, wymieniłem przewody hamulcowe przełożyłem pedały i kierownicę, i zabrałem się za elektrykę, na początek przedłużyłem kable od komputera(było ich mniej i na początek było to proste.), następnie po przedłużeniu kabli odpaliłem samochód, po drodze było kilka małych błędów które są opisane w innym poście(dziura w kolektorze dolotowym), po usunięciu usterek i gdy samochód chodził jak się należy zabrałem się za wiązkę sterująca zegarami,(kostkami przy kierownicy, kierunkami itp itp). Przedłużyłem wszystko i okazało się że nagle samochód nie ma iskry, dumałem dwa dni co to może być, aż w końcu sprawdziłem czy dochodzi prąd do Cewki i czujnika wałka dolotowego, okazało się że nie ma Tam prądu(kabel niebieski-cewka, i kabel biało czerwony-czujnik Wałka), pogrzebałem przy przewodach i okazało się że jeden bezpiecznik się przepalił, i nie podłączyłem jednego przewodu plusowego-dość ważnego, aktualnie wszystko podpięte, i okazuje się że iskra jest po byku, ale samochód odpala i zaraz gaśnie i tak za każdym razem, Autko nie ma immo jednak, poprzedni właściciel je "wyrzucił"(po prostu rozcinając kable, a immo dalej było przykręcone, dlatego to mnie zmyliło i na początku myślałęm że to jego wina.) Podsumowując, Aktualnie Autko ma iskrę, która nie zanika, pod koniec pracy silnika, podobnie prąd dochodzi cały czas nawet jak silnik gaśnie, gdzie mogę szukać przyczyny ? Samochód odpala i zaraz Gaśnie. Dodam Jest to wersja Na 115 koni 1.6

: 29 lut 2012, 7:49
autor: snafu
i własnie tak objawia się praca immo :P auto odpala na 3s do 5s i gaśnie bo nie rozpoznaje kluczyka

: 29 lut 2012, 13:55
autor: przemek_m
No ale immo jest wyrzucone tak więc to nie może być raczej jego wina prawda ? Skoro kilka dni wcześniej (przed przekładką) samochód odpalał normalnie bez problemów.

: 29 lut 2012, 14:27
autor: Bardock
przemek_m pisze:No ale immo jest wyrzucone tak więc to nie może być raczej jego wina prawda ? Skoro kilka dni wcześniej (przed przekładką) samochód odpalał normalnie bez problemów.


czy wywalając to "immo" zmieniłeś również komputer na taki bez immo ? Nie wiem czy mi się dobrze wydaje, ale immo przypadkiem nie siedzi w kompie własnie? a to co Ty usunąłeś to chyba jakiś sterownik?

edit1
wg mnie musisz dostać inny komputer do 115KM bez immo.

edit2
Z resztą poszukaj na forum pod hasłem "immo komputer" i będziesz miał całą wiedzę bo troche tego jest na forum, bywają różne warianty i różne rozwiązania. Np emulator podpiety pod pętle indukcyjną (cewkę) która rozpoznaje kod z kluczyka.

: 29 lut 2012, 18:18
autor: przemek_m
Nie jest to oryginalne immo, tylko takie kupione i założone dodatkowo, ale jest ono kompletnie odłączone od komputera nie idzie tam żaden kabel, Prąd do Cewki WN dochodzi i nie zanika, iskra jest i też nie zanika, prąd do czujnika wałka rozrządu dochodzi i nie zanika, pąpa paliwa pracuje, podłączyłem tez ją na stałe i samochód dalej odpala i gaśnie, nawet jak się doda gazu pedałem przyśpieszenia to i tak zgaśnie. przy stacyjce nie ma żadnych czujników od immo,

: 29 lut 2012, 19:52
autor: grzes
jak dobrze pamiętam to wg. manualu mazdy do NA, odpięcie immo polega na wypięciu go z wiązki stacyjki, no i po wszystkim.... i to niby te seryjne oryginalne immo na "brelok". Ale do końca sam nie wiem jak to jest z tą opowieścią o imo w ecu w NA, może gdzieś te świsty jeszcze znajdę bo chyba nawet scana robiłem z "ksiąg".

: 02 mar 2012, 22:43
autor: przemek_m
Okazuje się że komputer odcina po chwili pracy silnika Masę na wtryskach ? Pytanie czemu i jak to naprawić ?

: 02 mar 2012, 22:56
autor: Mayk
Odcina masę bo masą są właśnie sterowane wtryskiwacze. Zanika sygnał bo brakuje mu pewnie danych potrzebnych do poprawnej pracy - brak sygnału z któregoś czujnika (wału/wałka, przepływomierza itp.).

Musisz się przyjrzeć czy czegoś nie pominąłeś albo nie pomyliłeś któregoś z połączeń w czasie przedłużania wiązki.

: 04 mar 2012, 7:27
autor: majkel
przemek_m pisze:Okazuje się że komputer odcina po chwili pracy silnika Masę na wtryskach ? Pytanie czemu i jak to naprawić ?

To może być równie dobrze przyczyna, jak i skutek po prostu wyłączenia silnika z innego zupełnie powodu.
Jeśli silnik podejmuje pracę, to obwód czujnika wału/wałka wygląda na względnie sprawny.
Sprawdź przepływomierz powietrza. Oraz stan zasilania pompy paliwa przez cały czas. W NA 115 w przepływomierzu jest mechaniczny wyłącznik zasilania pompy paliwa, może tam gdzieś siedzieć problem.

Po
eM

: 04 mar 2012, 20:26
autor: Michal_R
na 100% to jest immo. miałem to samo kiedy próbowałem pozbyć się u siebie tego urządzeni miesiąc temu. mam czarna pastylkę z diodą i breloczek, wygląda jak ze straganu na 1 rzut oka, wpięte jest kostkami identycznymi do fabrycznych między stacyjką a instalacją. Szybka myśl wywalić immo kostkę od instalacji podłączyłem do stacyjki i chodzi. Nic bardziej mylnego, ma jakąś komunikacje z kompem odpala na 3s i gaśnie. wiec immo siłą rzeczy wróciło do łask, choć gonie chce.

: 04 mar 2012, 21:14
autor: grzes
ja tam ciągle nie jestem pewien czy w NA immo to kwestia ecu, a to dlatego, że znalazłem na to "dowody" że immo było elementem doposażenia już zamówionego samochodu przed sprzedażą, instrukcja dla serwisu wyglądała następująco. Niestety kompletu nie mam, specjalnie to szukałem teraz w stertach papierów bo nie dawało mi to spokoju a już kiedyś dawno dawno walczyłem z neutralizacją immo w NA BP.
Obrazek
By [URL=http://profile.imageshack.us/user/grzes_nie]grzes_nie[/URL] at 2012-03-04
Obrazek
By [URL=http://profile.imageshack.us/user/grzes_nie]grzes_nie[/URL] at 2012-03-04

: 05 mar 2012, 14:51
autor: majkel
grzes pisze:instrukcja dla serwisu wyglądała następująco.

Ha ! W takim razie mamy 2 rodzaje immo jak się okazuje.
Immo montowane fabrycznie (na 100% w NA poliftowych - takie mam w Ptaszorze więc mogę na 100% to zweryfikować) jest dokładnie identyczne z immo z późniejszych wersji. Ten sam układ, w taki sam sposób sprzęgnięty z ECU. Również tak samo działa (w przypadku odpięcia od układu objaw tak jak snafu wyżej pisał). Wiązka pod to jest przygotowana fabrycznie, nie jest w żaden sposób nic dokładane.
To co linkujesz wyżej musi być jakimś drugim rozwiązaniem kurcze. Jak widać z obrazka nie robi odczytu kluczyka tylko wykorzystuje brelok... Trzeba by spróbować dopaść pełną wersję tej dokumentacji... Wiesz może czy to rozwiązanie było dokładane przez dealerów Mazdy ?

Po
eM

: 05 mar 2012, 16:39
autor: kapoost
W mojej NA '90 jest dokładnie takie rozwiązanie. Mam jeden brelok i moduł/czujnik z diodą do odblokowania auta właśnie w tym miejscu.

Wiecie może czy da się skopiować ten brelok? (mam tylko jeden a kluczyki dwa)

: 05 mar 2012, 17:01
autor: majkel
kapoost pisze:Wiecie może czy da się skopiować ten brelok? (mam tylko jeden a kluczyki dwa)

Wpadnij z brelokiem do dorabiaczy kluczy, niech go spróbują odczytać. W tych latach raczej keyloqa nie było, więc nie powinno być problemu.

Po
eM

: 05 mar 2012, 19:26
autor: grzes
majkel_c pisze:Wiesz może czy to rozwiązanie było dokładane przez dealerów Mazdy ?

to jest właśnie dokumentacja jaka przychodziła do dealer-a razem z NA która "z fabryki" immo nie miała, z pakietem części dla klienta który w specyfikacji sobie takowe zabezpieczenie zażyczył, podobny gadżet można było dostać do nowej np. 323 BG czy MX-3 EC.
Ogarnę pełny papier;)

: 06 mar 2012, 15:18
autor: przemek_m
Temat do zamknięcia okazało się że nie było masy na jednym z przewodów dochodzących do Komputera, trochę się namęczyłem ale doszedłem do tego, dopiero po przełożeniu instalacji z mojej drugiej mazdy (europy). W sumie Mazda już jest poskładana, i teraz będę się męczył z jej zarejestrowaniem ; ). Dziękuję Wszystkim za pomoc!! ; )

: 06 mar 2012, 18:32
autor: grzes
przemek_m pisze:, i teraz będę się męczył z jej zarejestrowaniem

o, ten temat będzie mnie interesował podwójnie, podziel się jeżeli możesz w tej kwestii co tam planujesz, jak gryziesz ten temat, bo w sumie.. jest coś w tej materii co by mnie dotyczyło ale póki co to zimne plany, z chęcią poznam Twoje podejście.