Multi problems MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

27 cze 2011, 19:27

Wiem, że temat powinien nazywać się konkretniej, ale przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na kilka pytań więc wstawiam je tutaj. Liczę na szczere odpowiedzi :)

1. Silnik czasem przerywa tzn gdy jest ciepły i np jadę 60 km/h trzymając gaz na stałym poziomie auto szarpnie (tak jakby brakło mu paliwa) a potem jedzie znowu elegancko. Nie jest to długie (w czasie) szarpnięcie. Czy to może być wina kabli i świec (przepięcie)?

2. Silnik w zakresie 1000-1300 obr buczy tzn gdy dodamy mu gazu i puscimy to schodząc z obrotów występuje taki metaliczny pisk (coś jakby jakies koło albo łożysko). Mechanik wstępnie stweirdził że może to być koło od pompy wspomagania ale wolęwczesniej sięwas zapytać.

3. Auto szybko się grzeje tzn silnik szybko staje się gorący. Nie przegrzewa się, trzyma temperaturę roboczą (chyba ok 90 st. - delikatnie na prawo od środka wskaźnika). Dmuchawy włączają się gdy trzeba alegancko, więc pytam czy mx-5 po prostu tak mają że szybko łapią ciepło?

4. Gdy auto stoi na wolnych obr. (np na światłach) i wcisnę mu sprzędło, obroty spadają do 700-600 po czym znowu wracają do 900. Znajomy wspomniał mi że to normalne bo wtedy silnik jest obciążony bo wypinamy skrzynię i pobiera więcej prądu, dlatego obr. spadaj. Czy to prawda czy to coś innego?

Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi bo tylko te drobiazgi dzielą mnie od bezstresowej jazdy mazdziochą:)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

27 cze 2011, 20:10

3. Jest o tym gdzieś temat na forum. Ogólnie często tak bywa. Ja po zmianie płynu na Prestone przestałem tak mieć i mam idealnie pionowo wskazówkę. Płyn zmieniałem dwukrotnie w kilku miesięcznym odstępnie czasu.
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

27 cze 2011, 21:32

Jutro kupię nowy płyn :) dzięki

Odnośnie pkt 2. Z kolega - fanem motoryzacji zdiagnozowalismy że buczećmoże wałek rozrządu (lewy). Czy jest jakis spobóa zeby to dobrze sprawdzić, ew czy jest jakas mozliwosc naprawy tego taniej niz kupnem nowego wałka? (kolega wspomniał że moze byc za mocno dokrecony).
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

27 cze 2011, 22:58

też mogę się wypowiedzieć tylko w kwestii pkt.3 u mnie jest identycznie, tzn. wskazówka temp. oleju jest wychylona lekko na prawo i dość szybko do niej dobija. Wydaje mi się że tak być powinno, ale może ktoś jes bardziej obeznany. Na skali nie ma podanych wartości w stopniach Celsjusza, więc nie jestem pewien czy jest to 90 :?:
jmk
Posty: 328
Rejestracja: 14 lis 2006, 3:33
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2011, 0:23

Ad1. Od kabli i świec powinienes zaczac i to natychmiast. Bo jesli nie, to obawiam sie, ze nie mam (albo za chwile nie bedzie) dobrych wiesci. Jesli kable i swiece beda ok, to wszystko wskazywac bedzie na cewkę, a to droga zabawa niestety. I częsta przypadłość w NB. Najprościej sprawdzić podmieniając cewkę na inną. Jeśli będzie OK - sprawa jest jasna. W PL nowa cewka to koszt ponad 2k PLN. Nie ma zamienników. Taniej wychodzi sciagniecie z GB (sprawdzone), albo proba kupna na rynku wtornym.

ad2. bez sprawdzenia skad to jest - jest to wrozenie z fusow. Moze to być pasek, może łożysko a może pare innych rzeczy. Bez organoleptycznego sprawdzenia - zero pomysłu.

ad 3. jest ciepło. Tak, jak koledzy napisali - plyn warto zawsze zmienic, ale MX5 lubi ciepło. Docenisz zimą i przeklniesz latem

ad 4. Nie jest to normalne. Powinien trzymać 900 obrotów bez falowania w dół. Zacznij od tego samego co pkt 1 - czyli kable i świece/ ewentualnie cewka. Przy okazji - alternator.
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

29 cze 2011, 16:56

Dla potomnych pkt 1 i 2 zostałrozwiązany. Okazało się że pasek rozrządu był zbyt mocno naciągnięty, przez co silnik buczał i przerywał.
Po poluzowaniu napinacza silnik pracuje równo, nie buczy, nie skrzypi a przy gazowaniu silnik nie przerywa i nie szarpie.
ODPOWIEDZ