Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

04 kwie 2022, 9:01

Czarna nakrętka zaraz się porysuje, może coś takiego? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 kwie 2022, 11:24

Na allegro masz czarne fajne kute waskie nakretki japan racing, chyba 130zl czy jakos tak.
Co do dekielka to czeka cie nierowna walka...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ormats
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2021, 17:47
Model: Inny
Lokalizacja: Szczecin

04 kwie 2022, 16:07

monkahead pisze:
04 kwie 2022, 9:01
Czarna nakrętka zaraz się porysuje, może coś takiego?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
To kapturki ?
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

05 kwie 2022, 14:56

bjorm pisze:
04 kwie 2022, 11:24
Na allegro masz czarne fajne kute waskie nakretki japan racing, chyba 130zl czy jakos tak.
Co do dekielka to czeka cie nierowna walka...
A jak wygląda trwałość koloru?
Oprócz Japan Racing, są też TPI, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kute ... 9552515094
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2022, 15:00 przez Sun, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

05 kwie 2022, 14:57

miarek20 pisze:
15 lut 2022, 6:23
Tomai pisze:
14 lut 2022, 15:20
miarek20 pisze:
14 lut 2022, 13:21
wybór padł na Dotz Kendo Dark 17x7. Myśle że niezły kompromis między jakością a ceną, solidna marka, może mało sportowa ,ale i auto bardziej do eleganckiego przemieszczania się :P
Wyglądają super 👍 znasz ich wagę?
Niestety najlżejsze nie są
9,11kg
A jak to się ma do oryginalnych felg?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 kwie 2022, 15:23

Sun pisze:
05 kwie 2022, 14:56
bjorm pisze:
04 kwie 2022, 11:24
Na allegro masz czarne fajne kute waskie nakretki japan racing, chyba 130zl czy jakos tak.
Co do dekielka to czeka cie nierowna walka...
A jak wygląda trwałość koloru?
Oprócz Japan Racing, są też TPI, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kute ... 9552515094
Mam je w domu, zapakowane, te o ktorych ja pisalem, nie ty
ale jeszcze ich nie probowalem na aucie wiec nei wiem w sumie jak z trwaloscia farby na nich...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 kwie 2022, 16:00

Sun pisze:
05 kwie 2022, 14:57
miarek20 pisze:
15 lut 2022, 6:23
Tomai pisze:
14 lut 2022, 15:20


Wyglądają super 👍 znasz ich wagę?
Niestety najlżejsze nie są
9,11kg
A jak to się ma do oryginalnych felg?
Oryginał 17x7 waży 7,8 kg
Ultralegera 17x8 waży 8,1 kg
Załączniki
IMG_20220403_130709_copy_2000x1500.jpg
IMG_20220403_130709_copy_2000x1500.jpg (608.19 KiB) Przejrzano 2329 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

05 kwie 2022, 16:13

Tomai pisze:
05 kwie 2022, 16:00
Sun pisze:
05 kwie 2022, 14:57
miarek20 pisze:
15 lut 2022, 6:23


Niestety najlżejsze nie są
9,11kg
A jak to się ma do oryginalnych felg?
Oryginał 17x7 waży 7,8 kg
Ultralegera 17x8 waży 8,1 kg
OZ ALLEGGERITA HLT GLOSS BLACK HLT 5F 7.50x17 5x114.3 ET 48

WAGA: 6,4 kg
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 kwie 2022, 18:13

Peecer pisze:
05 kwie 2022, 16:13
Tomai pisze:
05 kwie 2022, 16:00
Sun pisze:
05 kwie 2022, 14:57

A jak to się ma do oryginalnych felg?
Oryginał 17x7 waży 7,8 kg
Ultralegera 17x8 waży 8,1 kg
OZ ALLEGGERITA HLT GLOSS BLACK HLT 5F 7.50x17 5x114.3 ET 48

WAGA: 6,4 kg
O kurde, imponująco :kciuk:
Tylko półka cenowa jednak inna ;)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

05 kwie 2022, 19:21

Tomai pisze:
05 kwie 2022, 18:13
Peecer pisze:
05 kwie 2022, 16:13
Tomai pisze:
05 kwie 2022, 16:00


Oryginał 17x7 waży 7,8 kg
Ultralegera 17x8 waży 8,1 kg
OZ ALLEGGERITA HLT GLOSS BLACK HLT 5F 7.50x17 5x114.3 ET 48

WAGA: 6,4 kg
O kurde, imponująco :kciuk:
Tylko półka cenowa jednak inna ;)
No mnie w zeszłym roku udało się jeszcze kupić za cywilizowaną kwotę.
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

06 kwie 2022, 16:47

Czy jakoś bardzo odczuję cięższą felgę o 1,3kg?
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

06 kwie 2022, 17:03

Sun pisze:
05 kwie 2022, 14:56
bjorm pisze:
04 kwie 2022, 11:24
Na allegro masz czarne fajne kute waskie nakretki japan racing, chyba 130zl czy jakos tak.
Co do dekielka to czeka cie nierowna walka...
A jak wygląda trwałość koloru?
Oprócz Japan Racing, są też TPI, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kute ... 9552515094
Japan Racingi są okropne. Po paru przykręceniach od razu rdzewieją.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 kwie 2022, 18:03

Sun pisze:
06 kwie 2022, 16:47
Czy jakoś bardzo odczuję cięższą felgę o 1,3kg?
4x 1,3kg=5,2 kg więcej masy nieresorowanej, -tak oczywiście że czuć w dynamice auta.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

06 kwie 2022, 18:20

Lately pisze:
06 kwie 2022, 17:03
Sun pisze:
05 kwie 2022, 14:56
bjorm pisze:
04 kwie 2022, 11:24
Na allegro masz czarne fajne kute waskie nakretki japan racing, chyba 130zl czy jakos tak.
Co do dekielka to czeka cie nierowna walka...
A jak wygląda trwałość koloru?
Oprócz Japan Racing, są też TPI, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kute ... 9552515094
Japan Racingi są okropne. Po paru przykręceniach od razu rdzewieją.
Mam podobne doświadczenia ze zwykłymi czarnymi.
Czy da się kupić coś co nie będzie rdzewiało?
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

06 kwie 2022, 18:27

Właśnie stoje przed podobnym wyborem. W Polsce jedyne co jest dostępne to alu Mishimoto, ale to koszt 400zł. Jest też oryginalne D1 Spec, ale nie wiem jak z jakością. Ewentualnie tytanowe ale słabo z dostępnością i w dodatku to już >1000zł.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 kwie 2022, 18:33

Tomai pisze:
06 kwie 2022, 18:03
Sun pisze:
06 kwie 2022, 16:47
Czy jakoś bardzo odczuję cięższą felgę o 1,3kg?
4x 1,3kg=5,2 kg więcej masy nieresorowanej, -tak oczywiście że czuć w dynamice auta.
To dziwne, bo co czytam jakies porownania i dragi, np koles porownuje przyspieszenia 0-60, 0-100 na 17 i 18 calach, z 2kg roznicy na jednej feldze, i mu wychodza roznice niemal na granicy bledu pomiaru... wiec nie wiem jak w daily nawet 2kg na kole moze robic roznice...

O, a tutaj OEM i OZ porownane, roznice na poziomie 1% :D LOL
https://www.youtube.com/watch?v=GVyXU24 ... enDistrict
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 kwie 2022, 19:47

bjorm pisze:
06 kwie 2022, 18:33
Tomai pisze:
06 kwie 2022, 18:03
Sun pisze:
06 kwie 2022, 16:47
Czy jakoś bardzo odczuję cięższą felgę o 1,3kg?
4x 1,3kg=5,2 kg więcej masy nieresorowanej, -tak oczywiście że czuć w dynamice auta.
To dziwne, bo co czytam jakies porownania i dragi, np koles porownuje przyspieszenia 0-60, 0-100 na 17 i 18 calach, z 2kg roznicy na jednej feldze, i mu wychodza roznice niemal na granicy bledu pomiaru... wiec nie wiem jak w daily nawet 2kg na kole moze robic roznice...

O, a tutaj OEM i OZ porownane, roznice na poziomie 1% :D LOL
https://www.youtube.com/watch?v=GVyXU24 ... enDistrict
Ja czuję różnice, ( np. miedzy kołami 16 a 17 ) ktoś może nie, spoko, polecam sprawdzić samemu.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 kwie 2022, 20:05

@Tomai No i ok, masz jak Spaniard. Nie wnikam, tylko ze testy tego nie dowodzą ze mozecie odczuwac to co twierdzicie. Moze cos innego czujecie a nie przyspieszenie, moze ten ''cornering and handling'' ale ja nie wiem jak to zmierzyc i odczuc na aucie :D
Ja nie czuje roznicy na ND z kolami Sparco 18'' i 17'' Ultraleggery, gdzie roznica wagi to prawie czy ponad 2kg.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 kwie 2022, 20:22

Bardzo mi się nie chce liczyć, ale podejrzewam, że to bardziej leci w audiofilię.
Edit: no dobra, odświeżyłem swoją zardzewiałą wiedzę z mechaniki i wyszło mi, że różnica w energii obrotowej nawet przy założeniu tych 2kg umiejscowionych na obwodzie felgi to rząd 60 dżuli na koło przy 100km/h. Czyli łącznie, zaokrąglając, 250 dżuli na czterech kołach. Przy energii kinetycznej całego samochodu na poziomie ok. 400kJ przy 100km/h. Czyli tak jakby... dość zaniedbywalne.
Jakbym się gdzieś kopnął w obliczeniach (na przykład o dwa rzędy wielkości :lol:), proszę krzyczeć. Jak pisałem, od co najmniej kilkunastu lat takich ćwiczeń nie robiłem.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 kwie 2022, 20:53

Nie chce sie spierać. Niech każdy sobie sam sprawdzi bo może to jest bardzo subiektywne.
to podam inne parametry.....spalanie.
ta sama droga do pracy, 24 km pod Poznaniem , spokojna jazda do pracy, 110 km/h max.
koła 205/50R16 - zużycie 8,2 l/100 km ( zimówki )
koła 205/45R17 - zyżycie 8,9 l/100 km ( letnie )
Różnica około 1,5 kg na kole.

Robie 1000 km miesiecznie, wiec spalanie łatwo sprawdzam, tankowane na tej samej stacji.
Nie czujecie różnicy a Miata czuje 8-)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 kwie 2022, 22:26

Aha, czyli 0.7litra roznicy uwazasz ze bedzie zalezne bardziej od wielkosci i wagi kola (na poziomie plusm ninus 4kg na os, gdzie waga auta to 1200kg) niz od zmiennych srodowiskowych i wspolczynnikow tarcia dla roznych materialow gumy?
Niieeeee, tu nie ma raczej logiki :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 kwie 2022, 22:30

bjorm pisze:
06 kwie 2022, 22:26
Aha, czyli 0.7litra roznicy uwazasz ze bedzie zalezne bardziej od wielkosci i wagi kola (na poziomie plusm ninus 4kg na os, gdzie waga auta to 1200kg) niz od zmiennych srodowiskowych i wspolczynnikow tarcia dla roznych materialow gumy?
Niieeeee, tu nie ma raczej logiki :)
Tak, tak uważam.

Poczytaj sobie o masie nieresorowanej.
To nie to samo co zgrzewka wody w bagażniku.

Jakie współczynniki tarcia? Dywagacje teoretyczne? Ja mówię o praktyce a nie teorii.

Ja Ci mówię o realnym zużyciu na tym samym odcinku, tym samym paliwie, tej samej jeździe , które sam sprawdziłem.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2022, 22:49 przez Tomai, łącznie zmieniany 3 razy.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 kwie 2022, 22:32

Tomai pisze:
06 kwie 2022, 20:53
Nie chce sie spierać. Niech każdy sobie sam sprawdzi bo może to jest bardzo subiektywne.
to podam inne parametry.....spalanie.
ta sama droga do pracy, 24 km pod Poznaniem , spokojna jazda do pracy, 110 km/h max.
koła 205/50R16 - zużycie 8,2 l/100 km ( zimówki )
koła 205/45R17 - zyżycie 8,9 l/100 km ( letnie )
Różnica około 1,5 kg na kole.

Robie 1000 km miesiecznie, wiec spalanie łatwo sprawdzam, tankowane na tej samej stacji.
Nie czujecie różnicy a Miata czuje 8-)
Sorry, dopóki nie masz kontrolowanych warunków, takie "pomiary" są nic nie warte.
Ja niby mam te same 33 km do pracy. A z tankowania na tankowanie mam inne spalanie. No tak się po prostu badań nie robi. Za dużo zmiennych. To jest trochę na zasadzie "po wyrwaniu piatej nogi pchła traci słuch"
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 kwie 2022, 22:43

Nigdzie nie pisałem ze robię badania.
Te same warunki, ta sama stacja , ta sama jazda ,inne koła.
Te same zmienne.
Ale dobra ,kończę , bo to nie ma sensu.
Przedstawiłem swoje zdanie oparte na praktyce, a nie teorii.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 kwie 2022, 22:51

Tomai pisze:
06 kwie 2022, 22:43
Nigdzie nie pisałem ze robię badania.
Te same warunki, ta sama stacja , ta sama jazda ,inne koła.
Te same zmienne.
Ale dobra ,kończę , bo to nie ma sensu.
Przedstawiłem swoje zdanie oparte na praktyce, a nie teorii.
Przy obu testach miales srednie takie same temp zewnetrzne?
Wspolczynnik tarc gumy zimowej i letniej takie same?
Cisnienie takie samo i rowne w obu setach kol?

i tak moge dalej wymieniac zmienne ktore maja wiekszy wply na twoje srednie spalanie niz waga i rozmiar kola...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 kwie 2022, 23:18

bjorm pisze:
06 kwie 2022, 22:51
Tomai pisze:
06 kwie 2022, 22:43
Nigdzie nie pisałem ze robię badania.
Te same warunki, ta sama stacja , ta sama jazda ,inne koła.
Te same zmienne.
Ale dobra ,kończę , bo to nie ma sensu.
Przedstawiłem swoje zdanie oparte na praktyce, a nie teorii.
Przy obu testach miales srednie takie same temp zewnetrzne?
Wspolczynnik tarc gumy zimowej i letniej takie same?
Cisnienie takie samo i rowne w obu setach kol?

i tak moge dalej wymieniac zmienne ktore maja wiekszy wply na twoje srednie spalanie niz waga i rozmiar kola...
Zimówki zawsze pompuje na 4 bary.
Letnie na 2 bary.
W ten sposób zimówki mniej palą.
:bang:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 kwie 2022, 23:23

Fajnie ze masz uczte umyslową, szkoda ze nic nie wnosi do tematu wiecej niz ''ja wiem, bo jam widzial'' :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

07 kwie 2022, 8:50

Tomai pisze:
06 kwie 2022, 20:53
Nie chce sie spierać. Niech każdy sobie sam sprawdzi bo może to jest bardzo subiektywne.
to podam inne parametry.....spalanie.
ta sama droga do pracy, 24 km pod Poznaniem , spokojna jazda do pracy, 110 km/h max.
koła 205/50R16 - zużycie 8,2 l/100 km ( zimówki )
koła 205/45R17 - zyżycie 8,9 l/100 km ( letnie )
Różnica około 1,5 kg na kole.

Robie 1000 km miesiecznie, wiec spalanie łatwo sprawdzam, tankowane na tej samej stacji.
Nie czujecie różnicy a Miata czuje 8-)
@Tomai - nie posiadam wiedzy, i jak to mówią: "nie znam się ale się wypowiem"

Tylko i wyłącznie w moim odczuciu, porównujesz spalanie paliwa w dwóch całkowicie odmiennych warunkach. Zima vs lato. Opona zimowa vs letnia. 16 vs 17 cali.

Moim zdaniem to nie trafione absolutnie porównanie. By ewentualnie podać Ci dlaczego, to podam przykład z mego doświadczenia z oponami w "Walentynie" z automatyczną skrzynią biegów. Jak większość mnie znających, wie, że jestem "zawalidrogą". Uwielbiam się przemieszczać zgodnie z przepisami, a czasem nawet wolniej, by cieszyć się jak najdłużej jazdą. Więc przyjmijmy ecodrive. Auto używane tylko w okresie wiosna - lato - jesień (i raczej rekreacyjnie) plus wyjazdy letnie po Europie. Do brzegu.

Przy odbiorze z salonu na aucie znajdowały się opony 205/45 R17:
Bridgestone RE050A o parametrach: E B B 71 dB
w 2018 zmieniłem na opony:
Dunlop SP SportMaxx RT o paramatrach: B C A 68 dB

Pierwszy "pogrubiony" parametr jak wiadomo odpowiada za opory toczenia (spalanie).
cyt. "EFEKTYWNOŚĆ PALIWOWA (OPÓR TOCZENIA) Klasa A określa opony o najmniejszych oporach toczenia, klasa E o największych. Opór toczenia wpływa na zużycie paliwa oraz emisję spalin przez samochód. Im niższy opór toczenia, tym większa oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko."

Jakie spostrzeżenia:

7,92 l/100 km w okresie do 2018
7,22 l/100 km w okresie od 2019

Niby nie wielka różnica w średniej. Ale by wyjaśnić to kilka szczegółów.

1. Przy tym samym stylu jazdy, znaczna różnica w spalaniu w jeździe po trasie: różnica od 0,8 do 1,2 l/100 km na korzyść DUNLOPA (opory toczenia B)

2. Miasto - tutaj raczej uzależniam pomiary od natężenia ruchu miejskiego i nie ma co poruszać

3. Taka mała różnica w średnich związana z tym, że w czasie zimy każdy wyjazd z garażu, by rozsmarować olej i pozwolić popracować silnikowi, lekko podładować akumulator kończyła się wizytą na tankowaniu, a takie tankowania sięgały nawet i 9-10l/100 km. Pomiary więc zostały zawyżone.

Dlatego tylko, w mojej skromnej opinii, porównanie Twe, jest tylko i wyłącznie odczuciem Twoim prywatnym, nie mającym żadnego odzwierciedlenia w jakichś konkretnych pomiarach. Absolutnie proszę bez urazy. Mamy forum, prowadzimy dyskusje i chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami co do spalania i zastosowanych opon (przy stałym rozmiarze kół). Jak ktoś by pytał, ciśnienie mam i sprawdzam co chwilę zgodnie z tabliczkami na aucie. Nie pamietam ale chyba jest 2,0 przód - tył.

Tak jak napisałem, nie jestem w tym znawcą, ale na moje rozumowanie, nie ma co porównywać dwóch odmiennych w tak różnych warunkach. Jedyna wspólna to Twoja droga - trasa do pracy 24 km. Nic więcej.

Ale zawsze człowiek może się mylić.....
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

07 kwie 2022, 9:23

Waga felgi, waga opony, mieszanka, bieżnik, ciśnienie, szerokość opony nawet w tym samym rozmiarze... Do tego jeszcze temp. powietrza, ciśnienie atm., wilgotność, paliwo i pewnie sporo więcej. Zmiennych jest multum i spore pole do zmyłki wyników.

W przypadku osiągów liczy się waga koła na osi napędowej. Nie jestem fizykiem, dlatego proszę się nie śmiać ze słownictwa tylko merytorycznie poprawić, ale chyba zgadzamy się, że wprawienie z tą samą siłą w ruch obrotowy koła lżejszego przy ceteris paribus, będzie skutkować jego "łatwiejszym" rozpędzeniem a przy hamowaniu (oś przednia), łatwiejszym zatrzymaniem.

Z jakiegoś powodu producenci robią lżejsze felgi, tak samo w sporcie używa się felg nawet z mieszanki magnezowej które ważą po 4 kg. No coś w tym musi być.

Na drodze 1kg na kole przy ceteris paribus raczej się nie odczuje. 2kg i więcej dla mnie osobiście jest odczuwalne.
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

07 kwie 2022, 9:53

Jakbym chciał kupić koła o wadze podobnej do oryginalnych to zostają mi OZ-y?
ODPOWIEDZ