Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 kwie 2022, 10:03

Spaniard pisze:
07 kwie 2022, 9:23
Waga felgi, waga opony, mieszanka, bieżnik, ciśnienie, szerokość opony nawet w tym samym rozmiarze... Do tego jeszcze temp. powietrza, ciśnienie atm., wilgotność, paliwo i pewnie sporo więcej. Zmiennych jest multum i spore pole do zmyłki wyników.
W przypadku osiągów liczy się waga koła na osi napędowej. Nie jestem fizykiem, dlatego proszę się nie śmiać ze słownictwa tylko merytorycznie poprawić, ale chyba zgadzamy się, że wprawienie z tą samą siłą w ruch obrotowy koła lżejszego przy ceteris paribus, będzie skutkować jego "łatwiejszym" rozpędzeniem a przy hamowaniu (oś przednia), łatwiejszym zatrzymaniem.
Z jakiegoś powodu producenci robią lżejsze felgi, tak samo w sporcie używa się felg nawet z mieszanki magnezowej które ważą po 4 kg. No coś w tym musi być.
Na drodze 1kg na kole przy ceteris paribus raczej się nie odczuje. 2kg i więcej dla mnie osobiście jest odczuwalne.
@Spaniard Oczywiscie ze waga ma znaczenie, mozna nawet policzyc jakie ma znacznie, troche wyzej Terminator to policzyl. Wielkosc roznicy energii na osi dla kol z plusminus 2-3kg na kole, jest zaniedbywalna. Nie wiem czy jestes kosmita czy jak, ale zeby czuc takie roznice to musialbys miec cialo zdolne do odczuwania, przykladowo, roznic na poziomie 0.1C temp zewnetrznej. :)

@Sun Wiekszosc OEM felg na allegro wazy tyle co OEM. Plus minus 1kg. Jak jakas felga wazy 2kg mniej niz standard OEM, to juz wolaja za to srogie PLN.
np - viewtopic.php?p=553502#p553502
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

07 kwie 2022, 15:21

Waga felgi będzie zawsze wpływała na osiągi samochodu i zostało to już wielokrotnie udowodnione empirycznie potwierdzając prawa fizyki. Dyskusja ciekawa, aczkolwiek i tak wynik może być tylko jeden, czyli zgodny z tymi prawami. Im większa masa nieresorowana, tym gorsze przyspieszenie pojazdu oraz trudniejsze tłumienie drgań przez zawieszenie. Tym samym idąc dalej chcąc zachować to samo przyspieszenie lub dynamikę jazdy (o ile silnik na to pozwoli) będzie wymagało od silnika większej pracy, a tym samym zapewne zwiększycie spalanie. Wprzypadku silników posiadających wystarczający zapas mocy kierowca nie zauważy zmian w dynamice jazdy, a zwiekszenie masy kół poczuje na rachunkach za paliwo.
A po drugie zwiększenie masy kół może obniżyć komfort podróżowania lub przyspieszy sie zużycie elementów tłumiących zawieszenia.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

07 kwie 2022, 15:22

Gieras pisze:
07 kwie 2022, 15:21
Waga felgi będzie zawsze wpływała na osiągi samochodu i zostało to już wielokrotnie udowodnione empirycznie potwierdzając prawa fizyki. Dyskusja ciekawa, aczkolwiek i tak wynik może być tylko jeden, czyli zgodny z tymi prawami. Im większa masa nieresorowana, tym gorsze przyspieszenie pojazdu oraz trudniejsze tłumienie drgań przez zawieszenie. Tym samym idąc dalej chcąc zachować to samo przyspieszenie lub dynamikę jazdy (o ile silnik na to pozwoli) będzie to wymagało od silnika większej pracy, a tym samym zapewne zwiększycie spalanie. Wprzypadku silników posiadających wystarczający zapas mocy kierowca nie zauważy zmian w dynamice jazdy, a zwiekszenie masy kół poczuje na rachunkach za paliwo.
A po drugie zwiększenie masy kół może obniżyć komfort podróżowania lub przyspieszy sie zużycie elementów tłumiących zawieszenia.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 kwie 2022, 15:44

@Gieras Wszystko to prawda.
Tylko my tu nie o tym piszemy a o tym czy ty jako kierowca jesteś w stanie zauważyć różnice w dynamice auta jeśli ściągniesz po 4-5kg z każdej z osi.
Spalanie na cięższych kołach też będzie większe, tak, to wynika z fizyki, nikt tego nie kwestionuje. Kwestionowalismy za to, że 0.7 litra wynikało w większości/głównie/tylko ze zmiany rozmiaru i wagi koł.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

07 kwie 2022, 16:19

bjorm pisze:
07 kwie 2022, 15:44
@Gieras Wszystko to prawda.
Tylko my tu nie o tym piszemy a o tym czy ty jako kierowca jesteś w stanie zauważyć różnice w dynamice auta jeśli ściągniesz po 4-5kg z każdej z osi.
Pisząc miałem na myśli rownież to, ze zmniejszając wagę kół poprawi sie przyspieszenie przy tych samych parametrach silnika. Ale faktycznie tez uważam, ze w codziennej jak torowej jeździe odbiór poprawy przyspieszenia będzie równoznaczny z efektem placebo gdyż nasz organizm nie będzie wstanie wychwycić tej różnicy poprzez błędnik. Ale mierząc czasy okrążeń na torze z pewnością zaowocuje to poprawieniem czasów. Myśle, ze rownież w teście na 400 m moznaby zmierzyć różnice czasu i prędkości na końcu odcinka, aby zauważyć wpływ zmiany wagi felgi. To samo ma oczywiście zastosowanie przy zmianie tarcz lub zacisków na większe (cięższe), wiec jak ktoś chce mieć performance to im większe hamulce tym potrzebna lżejsza felga.

Wiec moim zdaniem lżejsza felga do miasta to tylko oszczędność na paliwie oraz dłuższe życie zawieszenia oraz ewentualny lans z fajnej felgi, ale jednocześnie większe ryzyko zniszczenia felgi, bo nie oszukujmy sie, lżejsza felga to słabszy przeciwnik dla dziur w ulicy.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 kwie 2022, 16:46

Tam powyżej jest filmik robiony na Fiacie ND, kolesiowi wyszły różnice czasów na poziomie 1% między OEM felga a lekka OZ.

Gdzieś kiedyś na jakimś forum też koleś robil logi z dragów, na różne odcinki, między kołami chyba 17 i 18 cali, parę kg różnicy, myszly mu ułamki sekund. Wynik w granicy błędu pomiarowego.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 kwie 2022, 20:34

@Gieras Moment, moment. Prowadzenie, masa nieresorowana i zachowanie samochodu to jedno. A dynamika rozumiana jako zdolność samochodu do przyśpieszania to drugie. Owszem, pół kilo różnicy na obręczy koła w rowerze od razu zauważysz. Ale na rowerze normalnie wydatkujesz typowo jakieś 100-150 watów. My rozważamy samochód, który ma trzy rzędy wielkości więcej masy. (A koła są mniejsze, więc moment bezwładności mniejszy ;)) Ja się czepiam tylko tego - jak to niby się auto "zrywne" zrobiło po odchudzeniu kół. O innych parametrach się nie wypowiadam, bo nie chce mi się szukać dodatkowej wiedzy :D
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
jd45das
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

11 kwie 2022, 17:55

Hej, z tego co szukałem sam to do nbfl idealny zestaw do 15x8 et25, tylko nie znalazłem informacji, czy to jest z rolowaniem nadkoli czy pasuje bez żadnych przeróbek, jeżeli miata będzie obniżona o 20/30mm?
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

11 kwie 2022, 18:42

jd45das pisze:
11 kwie 2022, 17:55
Hej, z tego co szukałem sam to do nbfl idealny zestaw do 15x8 et25, tylko nie znalazłem informacji, czy to jest z rolowaniem nadkoli czy pasuje bez żadnych przeróbek, jeżeli miata będzie obniżona o 20/30mm?
Obniżone zawieszenie, odpowiednio dobrane nastawy zawieszenia (negatyw) i seryjny błotnik wtedy maksymalnie 15x8 et25, lub 15x7 et10 bez rolowania wchodzi z oponą 195/50R15
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 kwie 2022, 22:18

Tomai pisze:
27 mar 2022, 19:12
irekJ pisze:
19 mar 2022, 11:00
Tomai pisze:
18 mar 2022, 22:15
Dystansów nie ma, mam zamiar dokonczyć 205/45R17 obecne, a następnie kupić opony 215/45R17
205/45R17 na 8j będzie wyglądać tragicznie źle. Nawet tego nie zakładaj. Drogowa 215/45 na 8J ma lekki naciąg.
Przy ET48 wszystko ładnie się mieści.

Poniżej masz fotkę jak dokładnie ta felga wygląda z RSR 215/45 który jest w każdą stronę o rozmiar większy od drogowej opony.
@irekJ naprawde tak tragicznie źle ?
Po miesiącu jeżdżenia na 205 /45 na 8 calach feldze....mogę się podzielić wrażeniami. Traktuję to jako edukację....bolesną trochę.
A mianowicie, nie wyglądało to źle, zakręty bajka- reakcja na kierownicę - natychmiastowa ale........komfort na dziurach - słabo- w sensie twardo..... a dla mnie za twardo. Praktycznie zero komfortu przy GY ponaciąganych trochę...
Kupiłem Falkeny 215/45R17 i inny świat.... mniej zero-jedynkowo w zakrętach - ale pojawił się komfort na dziurach co przy daily dojazdach do pracy, ma znaczenie. Bardzo fajne opony Falken Ziex ZE310 Ecorun które są przyjemnym kompromisem dla mnie, i w wyglądzie też lepiej wypełniają nadkole.
Załączniki
IMG_20220423_121637_copy_2000x1500.jpg
IMG_20220423_121637_copy_2000x1500.jpg (822.27 KiB) Przejrzano 2479 razy
IMG_20220423_114409_copy_2000x1500.jpg
IMG_20220423_114409_copy_2000x1500.jpg (544.94 KiB) Przejrzano 2479 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

26 kwie 2022, 7:19

Z felgami do NC to często jest kompromis miedzy WOW a komfortem i dostępnością. Generalnie do mx5 8 cali chyba nie ma racji bytu... Jeżeli nawet gdzieś jeździ 300 koni to przyczepność łapiesz na 225 założone na 7,5. Ja do tej pory nie poszedłem w 18 cali bo jedyne sensowne parametry (18x7 i 8kg) w ludzkiej cenie znalazłem w Japonii.

Za to wygląd tych złotych z wiśnią 100% :winner:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

26 kwie 2022, 19:44

Spaniard pisze:
26 kwie 2022, 7:19
Z felgami do NC to często jest kompromis miedzy WOW a komfortem i dostępnością. Generalnie do mx5 8 cali chyba nie ma racji bytu... Jeżeli nawet gdzieś jeździ 300 koni to przyczepność łapiesz na 225 założone na 7,5. Ja do tej pory nie poszedłem w 18 cali bo jedyne sensowne parametry (18x7 i 8kg) w ludzkiej cenie znalazłem w Japonii.

Za to wygląd tych złotych z wiśnią 100% :winner:
Dzięki ;)

Moim zdaniem ma rację bytu, przecież na forum ludzie ujeżdżają w eNCekach 8 cali Ultraleggera, kwestia znalezienia odpowiedniej opony która spełni oczekiwania.
Obecne felgi kupiłem od gościa u którego jeździły w Subaru STI.
Oprócz wyglądu, parametry też uważam że są niezłe. Zważyłem.
Koło Ultraleggera z GY 205/45R17 ważyło 16,1 kg .
Koło Ultraleggera z Falkenem 215/45R17 waży 17 kg. - z tego opona waży 9,1 kg , a felga 8 cali - 7,9 kg. ( oryginał Mazdy 7 cali waży 7,8 kg).

Jeśli chodzi o dostępność to faktycznie łatwo nie było znaleźć Ultra w 5x114, bo 3 miesiące szukałem. ( używki w baardzo dobrym stanie w cenie połowy nowych)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

26 kwie 2022, 20:39

Jeżdżą bo nie ma Ultraleggera w 7,5 calach a w zupełności by wystarczyły na RSRa 215.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 kwie 2022, 7:27

@Tomai Wiesz, sa ludzie ktoryz jezdza daily na oponie 235 35 R18 i feldze 8cali i mowia ze jest znosnie :D
Takze to bardzo indywidualne. Ale mialem takie same wrazenie jak ty przejsciu z 205 na 215 45 R17.
215 jednak wyglada wyraznie gorzej na NC niz 205 ale przyjemniej sie tym jezdzi daily na pewno :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

27 kwie 2022, 20:19

bjorm pisze:
27 kwie 2022, 7:27
@Tomai Wiesz, sa ludzie ktoryz jezdza daily na oponie 235 35 R18 i feldze 8cali i mowia ze jest znosnie :D
Takze to bardzo indywidualne. Ale mialem takie same wrazenie jak ty przejsciu z 205 na 215 45 R17.
215 jednak wyglada wyraznie gorzej na NC niz 205 ale przyjemniej sie tym jezdzi daily na pewno :)
uffff.... @bjorm już myślałem że jesteś chory....tak długo nie odpowiadałeś ...normalnie szybciej reagujesz :D

235/35R18..... no... to mi raczej nie grozi :twisted: :lol: , obecnie na 215/45R17 jest całkiem dobrze ;)

W każdym bądź razie.... zarzuć jakimś linkiem na mocne i lekkie nakrętki , bo jak wracałem dziś do domu to jakiś Opel diesel baaardzo mnie chciał dogonić.....a dopiero odpadł przy 6800 na trójce, a zwykle wcześniej odpadają..... koła trochę przymuliły Miate....
Obecne nakrętki mają duże stożki ale ciężkie baardzo. Kolor srebrny szukam mocnych i lekkich.

obecne https://allegro.pl/oferta/20-szt-nakret ... MzM4NjI%3D
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 kwie 2022, 21:11

Tomai: próbujesz odmulic auto lekkimi nakrętkami?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

27 kwie 2022, 21:32

Alex pisze:
27 kwie 2022, 21:11
Tomai: próbujesz odmulic auto lekkimi nakrętkami? Obrazek

przy użyciu Tapatalka
żartuje sobie troszke ;) .... ale oryginalne vs takie z większym stożkiem ( Ellis - jakieś włoskie niby które mam ) to nawet w ręku czuć różnice... w wadze.
A oryginalne do OZ nie nadają się, za mały stożek.

Oprócz tego zakładając 215 /45 Falken dodałem 4 kg na kołach vs GY 205/45. Komfort za dynamike- coś za coś ;)

PS... Może już czas na 2,5 .....to nie będę pisał głupot :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 kwie 2022, 9:57

nie wiem czy 2.5 ci wystarczy, nie doda mocy tylko moment. Turb albo kompresuj ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 kwie 2022, 11:01

Alex pisze:
28 kwie 2022, 9:57
nie wiem czy 2.5 ci wystarczy, nie doda mocy tylko moment. Turb albo kompresuj ;)
Miedzy 2.5 a 2.0 jest taka roznica jak miedzy 1.8 i 2.0 wiec jak dwa rozne auta.
Szczegolnie na dole ten moment w 2.5 jest miodzio 8-)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 kwie 2022, 14:02

Myślę Bjorm że nie musimy sobie nawzajem tłumaczyć różnic, obaj mielismy 1.8 2.0 i 2.5

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 kwie 2022, 20:08

Ja zdecydowałem się na polecane przez @Spaniard Enkei Shogun 17x7,5 ET35. Nowe Enkei wykonane w technologii flow formed o wadze 8,2 kg za 2500 komplet to Imo dobra oferta. Chińskie odlewane podróbki z gownolitu są teraz droższe.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

30 kwie 2022, 22:01

IMHO ładne i bezkonkurencyjne w relacji waga/cena no i Made in Japan. Swoje miałem sprzedawać bo była wizja srebrnych, ale po naradzie ze znajomymi stwierdziłem że zostają, a do POMu będę szukał czegoś w 18 calach.
Awatar użytkownika
pns
Posty: 134
Rejestracja: 20 lut 2016, 0:08
Model: NA
Lokalizacja: Chełm/Lublin

05 maja 2022, 13:14

Kupiłem sobie felgi 14' 6,5j do mojej NA. Teraz przyszedł czas na zakup opon.
Rozważam dwa rozmiary oryginalny 185/60R14 i ciut szersze 195/60R14 w tym rozmiarze jest tylko jedna opona w normalnej cenie https://www.ceneo.pl/35654343 pozostałe są 2x droższe od 185.
Mógłby się ktoś wypowiedzieć czy jest sens zakupu opon Nexen N Blue HD PLUS 195/60R14?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

05 maja 2022, 21:40

Zostań przy oryginale, 195 60 14 to będzie większy balon...
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 maja 2022, 21:24

Danillo pisze:
30 kwie 2022, 20:08
Ja zdecydowałem się na polecane przez @Spaniard Enkei Shogun 17x7,5 ET35. Nowe Enkei wykonane w technologii flow formed o wadze 8,2 kg za 2500 komplet to Imo dobra oferta. Chińskie odlewane podróbki z gownolitu są teraz droższe.
Świetna oferta w stosunku do chińszczyzny, zgadzam się ;) Enkei wypas :)
Chińszczyzna w postaci JR punktuje wyborem parametrów. ( da się zamówić dowolne prawie )
Porównując z OZ ULTRA, jeśli chodzi o wygląd, to faktycznie trochę płaskie ( cholera , z bjormem się zgadzam :D ) ale to kwestia oceny indywidualnej.
Waga 7,9 vs 8,2 kg na korzyść ULTRY.
Parametry 17x8ET48 ULTRA.
No i ULTRA to bedą używki w okolicach tej ceny. Aczkolwiek kupiłem proste- więc da się.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

13 maja 2022, 13:31

Tomai pisze:
12 maja 2022, 21:24
Danillo pisze:
30 kwie 2022, 20:08
Ja zdecydowałem się na polecane przez @Spaniard Enkei Shogun 17x7,5 ET35. Nowe Enkei wykonane w technologii flow formed o wadze 8,2 kg za 2500 komplet to Imo dobra oferta. Chińskie odlewane podróbki z gownolitu są teraz droższe.
Świetna oferta w stosunku do chińszczyzny, zgadzam się ;) Enkei wypas :)
Chińszczyzna w postaci JR punktuje wyborem parametrów. ( da się zamówić dowolne prawie )
Porównując z OZ ULTRA, jeśli chodzi o wygląd, to faktycznie trochę płaskie ( cholera , z bjormem się zgadzam :D ) ale to kwestia oceny indywidualnej.
Waga 7,9 vs 8,2 kg na korzyść ULTRY.
Parametry 17x8ET48 ULTRA.
No i ULTRA to bedą używki w okolicach tej ceny. Aczkolwiek kupiłem proste- więc da się.
Miałem Leggery w poprzednim projekcie. 3k za nówki płaciłem, ech to były czasy 😉

Wiadomix, to felga legenda i cały czas jedna z piękniejszych w segmencie cenowym.

Tym razem szukałem felgi budżetowej, takiej która po ewentualnym rozwaleniu na torze mogę szybko i tanio wymienić na nową oraz z niskim ET żeby auto jakoś wyglądało jednak. Tu Leggera słabiej wypadła.
Wiem, ze 0,3 kg na feldze nie zrobi mi żadnej różnicy w czasach na torze.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 maja 2022, 18:49

Danillo pisze:
13 maja 2022, 13:31
Tomai pisze:
12 maja 2022, 21:24
Danillo pisze:
30 kwie 2022, 20:08
Ja zdecydowałem się na polecane przez @Spaniard Enkei Shogun 17x7,5 ET35. Nowe Enkei wykonane w technologii flow formed o wadze 8,2 kg za 2500 komplet to Imo dobra oferta. Chińskie odlewane podróbki z gownolitu są teraz droższe.
Świetna oferta w stosunku do chińszczyzny, zgadzam się ;) Enkei wypas :)
Chińszczyzna w postaci JR punktuje wyborem parametrów. ( da się zamówić dowolne prawie )
Porównując z OZ ULTRA, jeśli chodzi o wygląd, to faktycznie trochę płaskie ( cholera , z bjormem się zgadzam :D ) ale to kwestia oceny indywidualnej.
Waga 7,9 vs 8,2 kg na korzyść ULTRY.
Parametry 17x8ET48 ULTRA.
No i ULTRA to bedą używki w okolicach tej ceny. Aczkolwiek kupiłem proste- więc da się.
Miałem Leggery w poprzednim projekcie. 3k za nówki płaciłem, ech to były czasy 😉

Wiadomix, to felga legenda i cały czas jedna z piękniejszych w segmencie cenowym.

Tym razem szukałem felgi budżetowej, takiej która po ewentualnym rozwaleniu na torze mogę szybko i tanio wymienić na nową oraz z niskim ET żeby auto jakoś wyglądało jednak. Tu Leggera słabiej wypadła.
Wiem, ze 0,3 kg na feldze nie zrobi mi żadnej różnicy w czasach na torze.
ET 48 racja, słabsze od ET35 ale szerokość jest 8 cali vs 7,5 co powoduje że felgi są równo z nadkolem i też wyglądają całkiem nieźle ;)
Enkei cena za nówki w dzisiejszych czasach super 8-)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1137
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

17 cze 2022, 18:43

Proszę o radę - które koło?
Seria 7x17 plus dystans 15 i 20mm
OZ 7x17 et37 zdejmę dystans. Na focie ustawione są obok auta i mają za niską oponę, dlatego wyglądają na większe, ale to też 17.
Oem BBS parametry seryjne - na focie są kute, ale będą jak te na szarej.
Załączniki
D8E75BF3-5471-4894-BD23-C06440A7F177.jpeg
D8E75BF3-5471-4894-BD23-C06440A7F177.jpeg (3.47 MiB) Przejrzano 1847 razy
7CA697C8-20CD-42D0-B897-3AE5DC8F1BB9.jpeg
7CA697C8-20CD-42D0-B897-3AE5DC8F1BB9.jpeg (3.36 MiB) Przejrzano 1847 razy
165C0E9C-66BE-440F-A5E7-1E3A3D6E7A65.jpeg
165C0E9C-66BE-440F-A5E7-1E3A3D6E7A65.jpeg (174.74 KiB) Przejrzano 1847 razy
EB68B9B9-E562-4439-ACE4-F202FD1731A2.jpeg
EB68B9B9-E562-4439-ACE4-F202FD1731A2.jpeg (619.66 KiB) Przejrzano 1847 razy
F3B0BC28-C157-4862-845F-D6084E5C7405.jpeg
F3B0BC28-C157-4862-845F-D6084E5C7405.jpeg (305.23 KiB) Przejrzano 1847 razy
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 cze 2022, 20:34

Pierwsze zdjęcie OEM zdecydowanie....moim skromnym zdaniem 😎
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 cze 2022, 20:46

@Tomai Zgadzam sie z toba po stokroc :P
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ