Brak zapłonu.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam taki oto problem. Na calkowicie zimnym silniku (po nocy ) zjawisko to nie wystepuje.
Chodzi o to ze nie ma w ogole zaplonu. Wyglada to tak : odpalam somochod , jade, gasze , po 20 min wracam i nie odpala. Zeby odpalil ponownie, trzeba zakrecic rozrusznikiem i odczekac jakies 20 -40 min. Samochod moze stac i 3 h a i tak nie odpali, jezeli wczesniej nie przekreci sie zaplonu i nie odczeka tych 20-40min. Bylem pewny ze to alarm ktory troche mi szwankuje, ale odlaczyelm funkcje odciecia zaplonu, bylo ok przez 3 dni , jednak problem wrocil. Wczesniej zdarzylo mi sie to ze 2- 3 razy ale teraz tak sie to nasililo ze dzieje sie to prawie za kazdym razem.
Co moze powodowac brak zaplonu ? Moze to imobilajzer ?
Chodzi o to ze nie ma w ogole zaplonu. Wyglada to tak : odpalam somochod , jade, gasze , po 20 min wracam i nie odpala. Zeby odpalil ponownie, trzeba zakrecic rozrusznikiem i odczekac jakies 20 -40 min. Samochod moze stac i 3 h a i tak nie odpali, jezeli wczesniej nie przekreci sie zaplonu i nie odczeka tych 20-40min. Bylem pewny ze to alarm ktory troche mi szwankuje, ale odlaczyelm funkcje odciecia zaplonu, bylo ok przez 3 dni , jednak problem wrocil. Wczesniej zdarzylo mi sie to ze 2- 3 razy ale teraz tak sie to nasililo ze dzieje sie to prawie za kazdym razem.
Co moze powodowac brak zaplonu ? Moze to imobilajzer ?
Myslame nad tym ale gdyby to byl ktorys z tych czujnikow to chyba nie bylo by takiej zaleznosci ze na zimny zawsze odpali a potem trzeba czekac 40 min zeby ponowanie odpalic. I podejrzewam ze w czasie jazdy moglby przerywac czy gasnac a tak nie jest.
miałem taką usterkę, że na zimno zapalał, a jak się nagrzewał to gasł i nie szło odpalić silnika ponownie dopóki nie ostygł. piszę o tym, bo winny okazał się właśnie czujnik położenia wału, a dokładnie przewód idący od czujnika do komputera - może to coś podobnego i warto sprawdzić czujnik albo spójność wiązki?
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Cientki, miałem podobna akcje ostatnio i okazało sie ze zalało świece... :neutral:
AWD + RWD = ;D
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
jak cos to cewke oddam chetnie 

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
napisz gdzie są te masy w nbfl.
czujnik położenia wału jest bardzo prawdopodobny. co prawda ja siedzę w grupie VAG ale tam jest identycznie.
czujnik położenia wału jest bardzo prawdopodobny. co prawda ja siedzę w grupie VAG ale tam jest identycznie.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Cientki pisze:Nie,nie to nie jest problem zalalej siwecy. Iskry nie ma w ogole, nawet z cewki.
Na wszystkich cylindrach jednocześnie ? W takim przypadku cewka raczej mało prawdopodobna.
Marcin_TDI pisze:napisz gdzie są te masy w nbfl.
Sprawdź przede wszystkim wiązkę masową ECU z przodu silnika, w pobliżu pokrywy zaworów i masowanie bloku z tyłu silnika (gruba masa do karoserii).
Cientki pisze:Co moze powodowac brak zaplonu ? Moze to imobilajzer ?
Teoretycznie tak. Paliwo masz dostarczane mimo braku iskry (powinno być wyczuwalne na świecach po paru zakręceniach rozrusznikiem).
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Cientki pisze:Nie,nie to nie jest problem zalalej siwecy. Iskry nie ma w ogole, nawet z cewki.
Na wszystkich cylindrach jednocześnie ? W takim przypadku cewka raczej mało prawdopodobna.Marcin_TDI pisze:napisz gdzie są te masy w nbfl.
Sprawdź przede wszystkim wiązkę masową ECU z przodu silnika, w pobliżu pokrywy zaworów i masowanie bloku z tyłu silnika (gruba masa do karoserii).Cientki pisze:Co moze powodowac brak zaplonu ? Moze to imobilajzer ?
Teoretycznie tak. Paliwo masz dostarczane mimo braku iskry (powinno być wyczuwalne na świecach po paru zakręceniach rozrusznikiem).
Po
eM
Tak, na wszytskich cylindrach jednoczesnie wiec cewke tez raczje wykluczam. W razie czego mam jedna w zapasie


- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Genialny sposób diagnostyki problemów z odpalaniem z NA - [URL=http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=279746]TUTAJ[/URL] . Może zadziała i z NB 

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kitson pisze:Może zadziała i z NB
W ogólności tak, jak się zejdzie na szczegóły to się różnią. W tym artykule zresztą jest tylko część możliwych usterek poruszona, właściwie bardzo podstawowe, zasilanie cewek i wtryskiwaczy i paliwo na listwie.
Cientki pisze:Tak, na wszytskich cylindrach jednoczesnie wiec cewke tez raczje wykluczam. W razie czego mam jedna w zapasiewacha jest , czuc
. Problem braku iskry
Wygląda że cokolwiek z czujników położenia do ecu przychodzi, inaczej nie podawałby paliwa w cylindry. Ale to niestety tylko takie dywagacje. Bez zobaczenia z bliska niedużo można w takich przypadkach wymyślić.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Chyba uporalem sie z problemem (narazie jest ok)
Problemem okazal sie czujnik polozenia walu. Co ciekawe - nie byl uszkodzony ale tak zalepiony jakims brudem ze widocznie czasami nie radzil sobie ze zczytywaniem z kola pasowego.
