Brak zapłonu.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 16:12

Mam taki oto problem. Na calkowicie zimnym silniku (po nocy ) zjawisko to nie wystepuje.
Chodzi o to ze nie ma w ogole zaplonu. Wyglada to tak : odpalam somochod , jade, gasze , po 20 min wracam i nie odpala. Zeby odpalil ponownie, trzeba zakrecic rozrusznikiem i odczekac jakies 20 -40 min. Samochod moze stac i 3 h a i tak nie odpali, jezeli wczesniej nie przekreci sie zaplonu i nie odczeka tych 20-40min. Bylem pewny ze to alarm ktory troche mi szwankuje, ale odlaczyelm funkcje odciecia zaplonu, bylo ok przez 3 dni , jednak problem wrocil. Wczesniej zdarzylo mi sie to ze 2- 3 razy ale teraz tak sie to nasililo ze dzieje sie to prawie za kazdym razem.
Co moze powodowac brak zaplonu ? Moze to imobilajzer ?
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 16:15

Albo cewka, albo ekumajster...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 16:16

Cewki ok. Zanim nie bylo ekumajstra tez ten problem wystepowal. Wiec cewki, przewody czy swiece wykluczam
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 16:19

Czujnik położenia wałka/wału. I tak z ewentualnymi usterkami możemy się przepychać pół nocy... :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 16:21

Myslame nad tym ale gdyby to byl ktorys z tych czujnikow to chyba nie bylo by takiej zaleznosci ze na zimny zawsze odpali a potem trzeba czekac 40 min zeby ponowanie odpalic. I podejrzewam ze w czasie jazdy moglby przerywac czy gasnac a tak nie jest.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 16:24

To sprawdzaj wszystkie masy... :razz:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 16:25

Gdzie konkretnie sa poukrywane ? Zebym ktorejsnie przeoczyl
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 16:26

Phone...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

14 lut 2011, 16:35

miałem taką usterkę, że na zimno zapalał, a jak się nagrzewał to gasł i nie szło odpalić silnika ponownie dopóki nie ostygł. piszę o tym, bo winny okazał się właśnie czujnik położenia wału, a dokładnie przewód idący od czujnika do komputera - może to coś podobnego i warto sprawdzić czujnik albo spójność wiązki?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 18:04

Posprawdzam te czujniki i masy. Zobaczymy...
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

14 lut 2011, 18:09

Cientki, miałem podobna akcje ostatnio i okazało sie ze zalało świece... :neutral:
AWD + RWD = ;D
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2011, 0:19

OldTomFrost,
Nie,nie to nie jest problem zalalej siwecy. Iskry nie ma w ogole, nawet z cewki.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

15 lut 2011, 10:45

jak cos to cewke oddam chetnie :P
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2011, 11:35

napisz gdzie są te masy w nbfl.
czujnik położenia wału jest bardzo prawdopodobny. co prawda ja siedzę w grupie VAG ale tam jest identycznie.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2011, 12:46

Cientki pisze:Nie,nie to nie jest problem zalalej siwecy. Iskry nie ma w ogole, nawet z cewki.

Na wszystkich cylindrach jednocześnie ? W takim przypadku cewka raczej mało prawdopodobna.
Marcin_TDI pisze:napisz gdzie są te masy w nbfl.

Sprawdź przede wszystkim wiązkę masową ECU z przodu silnika, w pobliżu pokrywy zaworów i masowanie bloku z tyłu silnika (gruba masa do karoserii).
Cientki pisze:Co moze powodowac brak zaplonu ? Moze to imobilajzer ?

Teoretycznie tak. Paliwo masz dostarczane mimo braku iskry (powinno być wyczuwalne na świecach po paru zakręceniach rozrusznikiem).

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2011, 13:18

majkel_c pisze:
Cientki pisze:Nie,nie to nie jest problem zalalej siwecy. Iskry nie ma w ogole, nawet z cewki.

Na wszystkich cylindrach jednocześnie ? W takim przypadku cewka raczej mało prawdopodobna.
Marcin_TDI pisze:napisz gdzie są te masy w nbfl.

Sprawdź przede wszystkim wiązkę masową ECU z przodu silnika, w pobliżu pokrywy zaworów i masowanie bloku z tyłu silnika (gruba masa do karoserii).
Cientki pisze:Co moze powodowac brak zaplonu ? Moze to imobilajzer ?

Teoretycznie tak. Paliwo masz dostarczane mimo braku iskry (powinno być wyczuwalne na świecach po paru zakręceniach rozrusznikiem).

Po
eM


Tak, na wszytskich cylindrach jednoczesnie wiec cewke tez raczje wykluczam. W razie czego mam jedna w zapasie :) wacha jest , czuc :mrgreen: . Problem braku iskry
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 lut 2011, 14:54

Genialny sposób diagnostyki problemów z odpalaniem z NA - [URL=http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=279746]TUTAJ[/URL] . Może zadziała i z NB :smile:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2011, 15:14

Kitson pisze:Może zadziała i z NB :smile:

W ogólności tak, jak się zejdzie na szczegóły to się różnią. W tym artykule zresztą jest tylko część możliwych usterek poruszona, właściwie bardzo podstawowe, zasilanie cewek i wtryskiwaczy i paliwo na listwie.
Cientki pisze:Tak, na wszytskich cylindrach jednoczesnie wiec cewke tez raczje wykluczam. W razie czego mam jedna w zapasie :) wacha jest , czuc :mrgreen: . Problem braku iskry

Wygląda że cokolwiek z czujników położenia do ecu przychodzi, inaczej nie podawałby paliwa w cylindry. Ale to niestety tylko takie dywagacje. Bez zobaczenia z bliska niedużo można w takich przypadkach wymyślić.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2011, 14:49

Chyba uporalem sie z problemem (narazie jest ok) :mrgreen: Problemem okazal sie czujnik polozenia walu. Co ciekawe - nie byl uszkodzony ale tak zalepiony jakims brudem ze widocznie czasami nie radzil sobie ze zczytywaniem z kola pasowego.
ODPOWIEDZ