Strona 445 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 sie 2022, 7:46
autor: Scyzor
pistenbully pisze:
10 sie 2022, 19:51
Są gusta i guściki, możecie wyrobić sobie zdanie patrząc na before i after w tym temacie:
A jaki tu jest dystans założony?

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 sie 2022, 9:11
autor: pistenbully
Scyzor pisze:
11 sie 2022, 7:46
pistenbully pisze:
10 sie 2022, 19:51
Są gusta i guściki, możecie wyrobić sobie zdanie patrząc na before i after w tym temacie:
A jaki tu jest dystans założony?
To pytanie do @Sachim , bo to jego Anni się tak błyszczy ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 sie 2022, 9:37
autor: tomasz01
pistenbully pisze:
10 sie 2022, 19:51

@Scyzor
Są gusta i guściki, możecie wyrobić sobie zdanie patrząc na before i after w tym temacie:
viewtopic.php?t=32738

Obrazek
Nie no - jasna sprawa, każdy sam wie najlepiej co Mu odpowiada, ja tylko zwracam uwagę na ten szczegół.

Ja u siebie w NA kiedyś taki zabieg poczyniłem i w mojej opinii wyglądało to gorzej niż seria.
Po obejrzeniu zdjęć z linka swoją opinię podtrzymuję również w przypadku NB ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 sie 2022, 19:10
autor: niezalogowany
Panowie, trochę mi ruda podżera miejscami mój ponton, więc muszę się zabrać za "zaprawki". W planach zdarcie do żywego, rust converter, podkład no i oczywiście baza i klar. To ostatnie z uwagi na warunki w puszce...

I tu pojawia się pytanie: Czy lepiej kupić ori mazdowe spraye, czy dobrać kolor w mieszalni?

Czy dobrze mi się wydaje że ori spraye są dobrane pod kolor raczej nowego auta, a mieszalnia dobierze mi kolor zgodny z rzeczywistością na aucie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 sie 2022, 23:35
autor: mutra
niezalogowany pisze:
11 sie 2022, 19:10
Panowie, trochę mi ruda podżera miejscami mój ponton, więc muszę się zabrać za "zaprawki". W planach zdarcie do żywego, rust converter, podkład no i oczywiście baza i klar. To ostatnie z uwagi na warunki w puszce...

I tu pojawia się pytanie: Czy lepiej kupić ori mazdowe spraye, czy dobrać kolor w mieszalni?

Czy dobrze mi się wydaje że ori spraye są dobrane pod kolor raczej nowego auta, a mieszalnia dobierze mi kolor zgodny z rzeczywistością na aucie?
Mieszalnia dobierze kolor wg wzornika czyli tak jak do nowego auta. No chyba że faktycznie powiedzą ci żebyś przyszedł z lakierowanym elementem. Wyciągną lampę i przygotują próbne natryski na wytłoczkach - słyszałem że tak się robi ale nigdy nie spotkałem nikogo kto by faktycznie tak robił ;)

Jak drzesz rudą do gołego metalu to nie używaj konwertera - nie będzie się trzymał czystego metalu.

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 sie 2022, 7:36
autor: niezalogowany
mutra pisze:
11 sie 2022, 23:35
Jak drzesz rudą do gołego metalu to nie używaj konwertera - nie będzie się trzymał czystego metalu.
Dzięki za cenną radę :)

Chyba muszę faktycznie podpytać dokładniej na czym polega dobieranie koloru w mieszalni...

Dzięki !

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 sie 2022, 8:08
autor: tomasz01
Nie no - jak pojedziesz do dobrej mieszalni to dobiorą dokładnie pod kolor tego co masz na samochodzie, niezależnie od koloru fabrycznego.
Miałem NA polakierowaną w kolor niefabryczny i jeszcze do tego z klarem to w naprawdę dobrej mieszalni dobrali perfekcyjnie - a nie mieli pojęcia co jest na samochodzie...

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 sie 2022, 10:06
autor: Hookie
Halogeny OEM w NBfl -> żarówka to H3? Żeby wymienić nałatwiej odpiąć fragment nadkola?

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 sie 2022, 10:16
autor: mutra
Hookie pisze:
12 sie 2022, 10:06
Halogeny OEM w NBfl -> żarówka to H3? Żeby wymienić nałatwiej odpiąć fragment nadkola?
Nie wiem czy u mnie była fabryczna ale na pewno ni3 była h3. Dostęp przez nadkole od strony wnęki koła

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 sie 2022, 10:23
autor: janux
niezalogowany pisze:
11 sie 2022, 19:10
Panowie, trochę mi ruda podżera miejscami mój ponton, więc muszę się zabrać za "zaprawki". W planach zdarcie do żywego, rust converter, podkład no i oczywiście baza i klar. To ostatnie z uwagi na warunki w puszce...

I tu pojawia się pytanie: Czy lepiej kupić ori mazdowe spraye, czy dobrać kolor w mieszalni?

Czy dobrze mi się wydaje że ori spraye są dobrane pod kolor raczej nowego auta, a mieszalnia dobierze mi kolor zgodny z rzeczywistością na aucie?
Ja jak potrzebowałem koloru żeby pomalować ducktaila to zostawiłem klapkę wlewu paliwa w mieszalni na kilka godzin i dobrali mi kolor bardzo dobrze

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 sie 2022, 11:29
autor: Tajgeree
Skórzane boczki drzwi z NCFL pasują bez problemu do przedlifta NC z Bose ?

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 sie 2022, 18:06
autor: bjorm
Tajgeree pisze:
15 sie 2022, 11:29
Skórzane boczki drzwi z NCFL pasują bez problemu do przedlifta NC z Bose ?
Znajdz ich foty na alelgro czy google i zobaczysz ze nie pasują :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 sie 2022, 18:56
autor: Tajgeree
bjorm pisze:
15 sie 2022, 18:06
Znajdz ich foty na alelgro czy google i zobaczysz ze nie pasują :)
W sumie zrobiłem dodatkowy research i dowiedziałem się że właściwie to oprócz za krótkiej śruby przy cupholderze to pasują całkiem git :|

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 sie 2022, 18:15
autor: 8 Ball
Podobno jest gdzieś na forum temat o tym ale grzebię i nie mogę znaleźć :( Ma ktoś może link to posta o przerabianiu jednego ze świateł cofania na przeciwmgielne? Po 8 latach wypadało by w końcu to zrobić :P

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 sie 2022, 19:50
autor: niuniek28
Odziedziczyłem po poprzednim właścicielu urwaną „szpilkę osłony skrzyni biegów” (Brace bar, under floor chassis cross member) w NBFL Sportive. Pytanie:
Czy to jest wykręcana szpilka? Wtedy można spróbować ją wykręcić.
Czy też to szpilka nie wykręcana?
Co wtedy radzicie? Próbować spawać?

Dzięki za porady.
W załączeniu zdjęcie urwanej szpilki, drugiej strony osłony oraz poglądowe zdjęcie osłony

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 sie 2022, 15:51
autor: pistenbully
Kochani wszechwiedzący jedno z moich aut dziś od rana ma nową szybę czołową. W ramach zaleceń pokontrolnych usłyszałem żeby przez 2 dni nie myć SZYBY, a chciałbym możliwie szybko położyć na niej warstwę hydrofobową. Czy nie mycie wynika z braku chęci do kontaktu z wilgocią czy też tej szyby po prostu nie należy dotykać i naciskać?

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 sie 2022, 16:12
autor: mutra
pistenbully pisze:
25 sie 2022, 15:51
Kochani wszechwiedzący jedno z moich aut dziś od rana ma nową szybę czołową. W ramach zaleceń pokontrolnych usłyszałem żeby przez 2 dni nie myć SZYBY, a chciałbym możliwie szybko położyć na niej warstwę hydrofobową. Czy nie mycie wynika z braku chęci do kontaktu z wilgocią czy też tej szyby po prostu nie należy dotykać i naciskać?
Musisz poczekać aż klej zwiąże IMO chodzi o to żeby nie dotykać

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 sie 2022, 16:13
autor: mutra
niuniek28 pisze:
23 sie 2022, 19:50
Odziedziczyłem po poprzednim właścicielu urwaną „szpilkę osłony skrzyni biegów” (Brace bar, under floor chassis cross member) w NBFL Sportive. Pytanie:
Czy to jest wykręcana szpilka? Wtedy można spróbować ją wykręcić.
Czy też to szpilka nie wykręcana?
Co wtedy radzicie? Próbować spawać?

Dzięki za porady.
W załączeniu zdjęcie urwanej szpilki, drugiej strony osłony oraz poglądowe zdjęcie osłony
Z tego co pamiętam to trzeba to wspawać od strony kabiny po demontażu fotela i dywanów

Re: Czaterja działu technicznego

: 08 wrz 2022, 14:53
autor: monkahead
Mam wrażenie, że ostatnio ten hak zrobił się głośniejszy niż był wcześniej. Przy końcowej fazie zamykania dachu, hak "klika (1x)" dosyć głośno, mam wrażenie że wcześniej, w ogóle nie było go słychać. Sprawdziłem na oko cały mechanizm, łącznie z linką i jest OK. Czy coś tam trzeba przesmarować? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka



Re: Czaterja działu technicznego

: 19 wrz 2022, 13:20
autor: monkahead
Kto na forum zajmuje się odbudową podwozi samochodowych (wspawanie elementów podłogi)? Potrzebny kontakt (nie dla mnie), najlepiej na Śląsku ale niekoniecznie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 20 wrz 2022, 9:00
autor: Marcinos
Pytanko :)
Mam taką dziwną przypadłośc w swojej NB ‘99. Coś się dzieje z kierunkowskazami.
Raz działają, a raz nie.
Przykład:
Jade sobie jadę, dojeżdżam do świateł. Chce skręcić, włączam kierunkowskaz. Działa przez 5-10 sekund i nagle przestaje. Awaryjne wtedy też nie działają. Potem ruszam, przejadę kawałek i kierunkowskazy działają znowu. I tak w kółko.
Chyba można wykluczyć bezpieczniki skoro czasem działają. Co to może być?
Dodam, że auto w tym roku przechodziło komplety SWAP silnika, więc wszystko było rozebrane😊

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 wrz 2022, 9:12
autor: tomasz01
Poszperałbym po kablach masowych - może któryś jest niedokręcony. O ile dobrze kojarzę to jeden jest gdzieś pod lampą (ale pewności nie mam)...

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 wrz 2022, 17:35
autor: monkahead
Czy wymieniacie profilaktycznie (po 10 latach) płyn wspomagania (nic się u mnie nie dzieje niedobrego)? W instrukcji napisane jest, że nie ma takiej konieczności. Jaki płyn zastosować: Dextron III, Mobil ATF 320, Mazda ATF M III czy może jeszcze coś innego (może być polski producent)?

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 wrz 2022, 22:06
autor: mutra
monkahead pisze:
20 wrz 2022, 17:35
Czy wymieniacie profilaktycznie (po 10 latach) płyn wspomagania (nic się u mnie nie dzieje niedobrego)? W instrukcji napisane jest, że nie ma takiej konieczności. Jaki płyn zastosować: Dextron III, Mobil ATF 320, Mazda ATF M III czy może jeszcze coś innego (może być polski producent)?
Ja w nbfl wymieniłem bo się zaczął pienić

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 wrz 2022, 20:14
autor: mutra
A w takiej miaździe (nd) to ma tak być? Czy ktoś tutaj coś dłubał?

(Wygląda jakby brakowało zaślepki z tyłu progu)

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 paź 2022, 19:47
autor: monkahead
Dzisiaj wymieniałem klocki z przodu, co to za dziwne blaszki, są tylko od strony tłoczka? W zestawie z klockami Textar miałem jedynie 2 szt. i jeszcze nie pasowały (potrzeba po 2 szt. na każdy klocek od strony tłoczka), także wyczyściłem i przełożyłem ze starych klocków. Sporo elementów (blaszki, etc.) jest na tych klockach w NCFL.

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 paź 2022, 19:59
autor: KyRy
Akustyczny czujnik zużycia klocka ;)
Jak się kończą klocki to ma szorować po tarczy.
Tylko jedna sztuka na parę klocków i do montażu od strony tłoczyska bo ten klocek wcześniej powinien się skończyć...

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 paź 2022, 20:42
autor: monkahead
Tylko u mnie było po 1mm klocka i nic nie szurało, więc nie wiem czy to do końca czujnik akustyczny. Klocki miały numery OEM Mazdy, także wymieniane były przez poprzedniego właściciela w ASO, dziwne że na każdym wewnętrznym klocku, były po 2 takie blaszki, góra i dół, zazwyczaj jest tylko jedna. Czy tak ma faktycznie być? Na tylnych klockach są na stałe przytwierdzone blaszki i to są na pewno czujniki akustyczne.

Tutaj (5:07s) gościu twierdzi, że te małe blaszki to kasowniki luzu, OK, tylko wciąż nie rozumiem czemu ASO założyło 2 kasowniki na klocek od strony tłoczka, a żadnego na drugi ...

https://youtu.be/dcyc5AJG67Y?t=307

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 paź 2022, 21:22
autor: luki_92_92
Wg strony hella są to faktycznie blaszki prowadzące klocek

https://www.hella.com/techworld/pl/ti/B ... owe-10520/

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 paź 2022, 8:31
autor: monkahead
luki_92_92 pisze:Wg strony hella są to faktycznie blaszki prowadzące klocek

https://www.hella.com/techworld/pl/ti/B ... owe-10520/
To jest co innego, te blaszki które pokazałeś MUSZĄ być zainstalowane, inaczej klocek będzie latał jak szalony. Ja piszę o dodatkowych mniejszych blaszkach (zaznaczona wyżej na czerwono). Zmieniłem ich ustawienie, teraz jest po 1 szt. na każdym klocku, na dole. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka