Strona 444 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 cze 2022, 14:32
autor: WSR
Zderzaki są takie same, tył budy też, więc czemu nie :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 cze 2022, 20:54
autor: bjorm
Mam taką zagadkę. Jedno tylne koło siedzi głębiej w nadkolu niż drugie tylne. Nie moge znaleźć tego przyczyny. Tak na oko to jest jakies 5mm roznicy w rozstawie jednego i drugiego, nie wiem czy to udalo mi sie pokazac na fotach.
- te same opony + takie samo cisnienie + takie same felgi
- takie same dystanse + przykrecone poprawnie
- geometria robiona 3 msc temu, wszystko na zielono
- brak oznak na felgach zeby ktos wczesniej gdzies przywalil autem bokiem
Macie jakies pomysly?

11.jpg
11.jpg (272.37 KiB) Przejrzano 1946 razy
11a.jpg
11a.jpg (418.67 KiB) Przejrzano 1946 razy

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 cze 2022, 21:22
autor: KyRy
Takie same kąty?
Może ET felgi pomylone. Zamieniałeś z przodem?

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 cze 2022, 21:50
autor: bjorm
Przednie kola wyglada ładnie w nadkolach, jednakowo. Moze rzeczywiscie jakims cudem mam inne ET, ale nie wiem czy te felgi mialy w ogole rozne ET mozliwe. No nic, chyba po prostu czeka mnie podniesienia auta, porownanie, zmierzenie kol i zamiana stronami i sprawdzenie jak to sie prezentuje po zmianie stron.
Kąty niby takie, jak ponizej, wiec chyba wsyzstko ok? Oczywiscie to nei sa moje katy, one sa do ustawienia a la flying miata ale nadal nie mialem czasu zrobic tej geometrii.


IMG_20220519_120727.jpg
IMG_20220519_120727.jpg (2.35 MiB) Przejrzano 1933 razy

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 cze 2022, 21:53
autor: bjorm
Podnioslem tyl auta, zaminilem kola stronami i ten sam efekt. Nawet wiszące zawieszene i kola daja ten sam efekt, jakby z 10mm brakowalo.
Tak wiec to musi byc geometria, innego pomyslu nie mam... felgi takie same ET i szerokosc.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 cze 2022, 7:04
autor: KyRy
A ta przedostatnia pozycja z geometrii czego dotyczy? Prawie stopień różnicy między prawą a lewą...

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 cze 2022, 9:03
autor: bjorm
KyRy pisze:
23 cze 2022, 7:04
A ta przedostatnia pozycja z geometrii czego dotyczy? Prawie stopień różnicy między prawą a lewą...
No wlasnie, prawie stopien, ale czy stopien roznicy bylby az tak wyraznie widoczny na kole? Nie wiem ale wiem ze musze jechac zrobic geometrie. :D

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 cze 2022, 16:14
autor: TerminatorPi
Żeby stopień różnicy dawał 5mm przesunięcia obwodu koła, musiałbyś mieć 28.6cm promień koła, o ile dobrze liczę.

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 cze 2022, 16:31
autor: bjorm
TerminatorPi pisze:
24 cze 2022, 16:14
Żeby stopień różnicy dawał 5mm przesunięcia obwodu koła, musiałbyś mieć 28.6cm promień koła, o ile dobrze liczę.
Czyli 57,2cm srednica, a srednica kola 17 cali z 205 45 ma teoretycznie 61,7cm.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 cze 2022, 9:00
autor: pavlacos
Panowie,
Powracający problem z Klimą :/

Raz na rok /dwa musze dobijać czynnik, który znika.
Dwa razy robiona próba szczelności i echo, podczas nabijania i testu wszystko sprawne.
(czuje sie jakbym miał klimę na abonament :D))

Domyślam się ze jest jakaś mikro nieszczelność nie ujawniająca się na próbie - możliwe to?
Jedyne co mnie zastanawia to pocące się kolanko / wejście do chłodnicy lewa strona (patrząc od przodu auta przez wlot w zderzaku)
i z obserwacji, jak ma małe obroty to działa tak se (ale może to przez mało czynnika - kompresor załącza się)

jakieś domysły lub typowe wady tego modelu ? :)

w tym tygodniu mam zamiar podjechać do magika na estońską we Wro

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 cze 2022, 18:35
autor: mutra
pavlacos pisze:
28 cze 2022, 9:00
Panowie,
Powracający problem z Klimą :/

Raz na rok /dwa musze dobijać czynnik, który znika.
Dwa razy robiona próba szczelności i echo, podczas nabijania i testu wszystko sprawne.
(czuje sie jakbym miał klimę na abonament :D))

Domyślam się ze jest jakaś mikro nieszczelność nie ujawniająca się na próbie - możliwe to?
Jedyne co mnie zastanawia to pocące się kolanko / wejście do chłodnicy lewa strona (patrząc od przodu auta przez wlot w zderzaku)
i z obserwacji, jak ma małe obroty to działa tak se (ale może to przez mało czynnika - kompresor załącza się)

jakieś domysły lub typowe wady tego modelu ? :)

w tym tygodniu mam zamiar podjechać do magika na estońską we Wro
No na zdrowy rozsądek jeżeli czynnik znika to musi gdzieś uciekać - gdzieś jest nieszczelności.
Jeżeli musisz dobijać klimę dwa razy do roku to powinno się już zebrać wystarczająco dużo barwnika żeby znaleźć wyciek.

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 cze 2022, 14:00
autor: jd45das
Cześć, jest jakiś diy sposób na tuleje szyby w na/nb (ta, która chodzi w szynie i lubi się rozpadać po latach) czy tylko zostaje zamówić z kmparts/ilmotorsporta (nr NAB-7134)?

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lip 2022, 10:07
autor: Grzybohun
Ktoś to drukował z tego co pamiętam, może na ig @druknij_miatela (czy jakos tak) znajdziesz ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 03 lip 2022, 14:22
autor: WSR
Hej, ma ktoś może spis numerów części do gruntownego przeglądu 1,8 BP?

Rozrząd, uszczelki, simeringi, termostat itp., wolę kupić teraz niż, za rok, dwukrotnie drożej...

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 lip 2022, 15:38
autor: kemad
Nie będę zakładał nowego wątku, chociaż dokładnej odpowiedzi nigdzie nie znalazłem.

Hamulce (mam MID) trochę mi przeszkadzają. W zasadzie to już mi niewystarczają.

Gdybyście mieli zrobić ranking najlepszych hamulców dostępnych do NA co by to było? 3 pierwsze miejsca 🤔

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 lip 2022, 17:46
autor: mutra
kemad pisze:
06 lip 2022, 15:38
Nie będę zakładał nowego wątku, chociaż dokładnej odpowiedzi nigdzie nie znalazłem.

Hamulce (mam MID) trochę mi przeszkadzają. W zasadzie to już mi niewystarczają.

Gdybyście mieli zrobić ranking najlepszych hamulców dostępnych do NA co by to było? 3 pierwsze miejsca 🤔
Co rozumiesz przez "nie wystarczają" jeżeli nie zatrzymujesz się na wystarczająco krótkim dystansie to najpierw przyjrzyj się oponom. Jeżeli hamulec Ci puchnie po kilku hamowaniach to najpierw klocki a potem ewentualnie chłodzenie.
Miałem midy w NB i z odpowiednim klockiem nie było z nimi problemu przy jeździe torowej

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 lip 2022, 21:38
autor: pulmoll45
Hej, pytanie bardziej do weekendowych użytkowników mazd i dotyczy akumulatora.

Średnio w tygodniu mazda robi ~100km, przez ostatnie 3 tygodnie miała trochę więcej stania i dzisiaj po jednym obrocie silnika aku całkowicie padł (ostatnio odpalona równo tydzień wcześniej gdzie zrobiła 25km).
Sam aku raczej kwalifikuje się do wymiany z uwagi na wiek, ale zastanawiam się, czy takie dystanse są wystarczające w kwestii ładowania, czy raczej co jakiś czas podpinać pod prostownik?

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lip 2022, 6:59
autor: WSR
Jak będziesz podpinał pod prostownik raz na jakiś czas (np 2 miesiące), zwłaszcza w aucie, które nie jeździ za często, to możesz przedłużyć życie aku nawet z 2 x.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 lip 2022, 9:50
autor: KyRy
Taka sytuacja:

NA 1.6 po dłuższej, mocniejszej jeździe zaczyna się na niższych obrotach krztusić, szarpać. Czasem na postoju podbija też sobie obroty do ok. 2tys.
Jak tak się zaczyna dziać to również po zgaszeniu ma problemy z odpaleniem. Kręci bez żadnej reakcji. Po jakimś czasie zaczyna załapywać żeby w końcu zapalić.

Jakiś czujnik temperatury/wody czy CAS??

Edit: wymieniłem czujnik temperatury wody. Jadę testować. Zobaczymy ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 lip 2022, 17:20
autor: luki_92_92
Ktoś wie co to? Zaklinowało mi się w rurze od odkurzacza jak odkurzałem miejsce, w które chowa się dach. Pacjent NC PRHT

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 lip 2022, 20:37
autor: monkahead
Strzelam że to :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2022, 15:38
autor: Kumba
Panowie potrzebuje zidentyfikowania co to za część wpadła mi w ręce. Ponoć jest to topmount od NA ale pewien być nie mogę, tym bardziej ze ma logo TEIN wybite. Zdjęcia poniżej:
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 sie 2022, 13:01
autor: _Pit
Mam pytanie o NC PRHT (nie jestem jeszcze posiadaczem).
Powiedzmy że chciałbym do takiej wersji wrzucić pełen duży rollbar, albo nawet klatkę, a potem wywalić wszystkie mechanizmy odpowiadające za składanie, a ten dach PRHT "zblokować", tak żeby się już nie otwierał (bo i tak nie będzie miał gdzie). Pytanie nawet nie jest CZY się da, a jak to zrobić, bo widziałem że jedna z pucharówek NC z miata challenge ma zrobiony właśnie taki patent. Są jakieś przetarte ścieżki czy raczej po prostu trzeba coś wyrzeźbić po swojemu?

Re: Czaterja działu technicznego

: 08 sie 2022, 5:53
autor: Lately
Obczaj sobie kanał radzioflatout na YT. Prawdopodobnie chodzi Ci o niego, a w filmach jest chyba to opisane.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sie 2022, 12:44
autor: monkahead
Do czego są te blaszki w zestawie? Pierwszy raz takie widzę, klocki Textar, na przód. Jeszcze nie zmieniałem żadnych klocków w Mazdzie.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sie 2022, 15:30
autor: Scyzor
Widziałem już jakąś dyskusję na ten temat, ale nie mogę się jej teraz doszukać.
Czy montowanie dystansów bez obniżenia zawiasu ma jakiś sens? Może mieć negatywny wpływ na prowadzenie? Chodzi mi po głowie coś delikatnego, wyłącznie dla estetycznej poprawy wyglądu auta. Jakieś 20mm żeby zbliżyć się tylko do obrysu błotników. Ktoś przećwiczył, podpowie czy warto?
IMG_0201.jpg
IMG_0201.jpg (2.99 MiB) Przejrzano 960 razy

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sie 2022, 16:35
autor: tomasz01
Z technicznego punktu widzenia się nie wypowiem, ale z praktyki zauważyłem, że felgi na równo z rantem ale bez obniżenia najczęściej wyglądają źle ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sie 2022, 19:51
autor: pistenbully
tomasz01 pisze:
10 sie 2022, 16:35
Z technicznego punktu widzenia się nie wypowiem, ale z praktyki zauważyłem, że felgi na równo z rantem ale bez obniżenia najczęściej wyglądają źle ;)
@Scyzor
Są gusta i guściki, możecie wyrobić sobie zdanie patrząc na before i after w tym temacie:
viewtopic.php?t=32738

Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sie 2022, 22:26
autor: Fifkers
monkahead pisze:
10 sie 2022, 12:44
Do czego są te blaszki w zestawie? Pierwszy raz takie widzę, klocki Textar, na przód. Jeszcze nie zmieniałem żadnych klocków w Mazdzie.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Jak grubość okładziny klocka będzie już mała to ta blaszka dotyka tarczy i powoduje piszczenie informując w ten sposób o zużyciu klocków.

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 sie 2022, 7:08
autor: monkahead
Tylko że takie blaszki zawsze widziałem przytwierdzone na stałe do klocków, zawsze je usuwam Jak zdejmę obecne klocki, to zobaczę jak to wygląda i czy teraz jest taki patent założony ale raczej mi się nie wydaje.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka