Strona 443 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2022, 20:26
autor: 806u
Scyzor pisze:
23 kwie 2022, 16:36
Zakupiłem od jednego z klubowych kolegów door-brushingi. Zamontowałem - i zdziwko, bo zamykanie drzwi wymaga niemałej siły. Nie pomaga regulacja na samym brushingu (w jednej skrajnej pozycji w ogóle nie ma opcji zamknąć drzwi, w drugiej wymaga to dwa razy tyle siły co dotychczas). Wróciłem do oryginalnych i drzwi zamykają się leciutko. Czy tylko ja tak mam...?

20220423_123145.jpg
Kupiłem dokładnie takie same bushingi jak Twoje i u mnie również drzwi się ciężej zamykają. Dodatkowo musiałem powiększyć te otwory fasolkowe bo nie mogłem ich wyregulować tak aby ten uchwyt w drzwiach nie haczył. Myślałem, że może przez wygłuszone matami drzwi tak ociera (w sensie, że lekko opadły po stronie zamka) ale na OEM ten problem nie występuje.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 kwie 2022, 21:27
autor: Scyzor
806u pisze:
23 kwie 2022, 20:26
na OEM ten problem nie występuje.
Czyli obaj chyba poczyniliśmy zbędne zakupy...

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2022, 18:05
autor: Alex
Scyzor pisze:
23 kwie 2022, 19:28
bjorm pisze:
23 kwie 2022, 19:23
@Scyzor Bo oem bushingi, o ile nie sa na maksa zjechane, sa lepsze niz najlepsze robione w tych drukarkowych materialach. Przynamniej u mnie tak to dzialalo w jednej NBFL i NC.
Czyli zostaję przy ori. Dzięki, bo myślałem że jakiś głupi jestem... 🤪
Sa po prostu rozne zdania, potrzeby i "tryndy". Ja uwazam podobnie jak Bjorm ze zamienniki door bushingow to wiecej problemow niz pozytku.

Polecam tez sprawdzic luz na uchwytach na bushingi na drzwiach i jesli jest duzy to lekko dogiac uchwyty.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2022, 19:44
autor: bjorm
towi pisze:
23 kwie 2022, 3:30
Zimą wymieniałem wydech końcowy. Robiłem to pierwszy raz sam więc trochę było zabawy. Nie było tam żadnej podkładki.
Ten dźwięk to wydaje mi się taka uroda tego silnika jak jest zimny.
Tam powinna byc podkladka, tak jak pokazana na filmiku.
Taka sama dostalem dzis z wydechem od IL Motorsport.

https://www.ilmotorsport.de/en/mx-5-exh ... -rear-6051
https://www.youtube.com/watch?v=ZpxZOi1 ... l=DaBinChe

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 kwie 2022, 21:01
autor: Tomai
Czy to jest normalny filtr paliwa w NC ? czy taki węglowy na opary jak w NA/NB ??
( umiejscowienie pod spodem, obok prawego tylnego koła )

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 kwie 2022, 3:55
autor: towi
Bjorn .. no taki ze mnie mechanik heheh tak to było, ale jakoś nie wpadło mi do głowy że to podkładka, a nowy tłumik miał całkiem inne połączenie

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 kwie 2022, 16:25
autor: Alex
Tomai pisze:Czy to jest normalny filtr paliwa w NC ? czy taki węglowy na opary jak w NA/NB ??
( umiejscowienie pod spodem, obok prawego tylnego koła )
Obawiam się że nie. Filtr paliwa jest w baku na wlocie pompy. A to jest jakiś zbiornik wyrównawczy czy coś.

przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 30 kwie 2022, 18:07
autor: Konioczynka
Wymiana sprężyn w ncfl Ile powinna kosztować plus minus? Tam z tylu jest jakoś więcej roboty przez te zawieszenie ?
Zapytałem jeden warsztat i 700/800zl co mnie trochę zmroziło :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 kwie 2022, 18:25
autor: Tomai
Konioczynka pisze:
30 kwie 2022, 18:07
Wymiana sprężyn w ncfl Ile powinna kosztować plus minus? Tam z tylu jest jakoś więcej roboty przez te zawieszenie ?
Zapytałem jeden warsztat i 700/800zl co mnie trochę zmroziło :)
Mało roboty nie jest. A usługi podrożały jak wszystko dziś.
I przód i tył trzeba odkręcić górne wahacze żeby amor wyszedł. I to nie tak łatwo.
W przypadku tyłu dostęp do górnego mocowania amora też nie jest łatwy, bo w przypadku lewego dostęp ograniczają rurki od paliwa. Oprócz tego trzeba rozebrać osłony plastikowe w bagażniku żeby się dostać.
To wszystko przy założeniu że śruby współpracują :kciuk:

Zaoszczędziłem 800 zł.....fajnie :kciuk:

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 maja 2022, 3:42
autor: monkahead
Konioczynka pisze:Wymiana sprężyn w ncfl Ile powinna kosztować plus minus? Tam z tylu jest jakoś więcej roboty przez te zawieszenie ?
Zapytałem jeden warsztat i 700/800zl co mnie trochę zmroziło :)
Kolega @Michall będzie wymieniał niedługo, to może poda ile go to kosztowało na Śląsku. Do tego geometria za min. 250zł.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 02 maja 2022, 7:45
autor: Spaniard
Mnie mechanik policzył 300 zł rok temu. Roboty na około dwie godziny, plastiki w bagażniku były już zdemontowane, a same amory były kompletne na zasadzie P&P, bez rozbierania, operacja wymiany 1:1. Geometria rzecz niezbędna wyszła dodatkowo 150.

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 maja 2022, 22:24
autor: GRL
Hej.
Gdybyście byli aftermarketową centralką pilota dołożoną do centralnego zamka, to gdzie byście się schowali w NBFL?

Centralny z pilota działa mi ze zmiennym szczęściem.
To nie wina baterii, więc musiałbym znaleźć gdzie poprzedni właściciel ukrył azjatyckie ustrojstwo o nazwie Proxima SPRI Mini (tak sugerują napisy na pilocie).
Jakieś sugestie, zanim rozbiorę pół auta?

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 maja 2022, 23:41
autor: mutra
GRL pisze:
16 maja 2022, 22:24
Hej.
Gdybyście byli aftermarketową centralką pilota dołożoną do centralnego zamka, to gdzie byście się schowali w NBFL?

Centralny z pilota działa mi ze zmiennym szczęściem.
To nie wina baterii, więc musiałbym znaleźć gdzie poprzedni właściciel ukrył azjatyckie ustrojstwo o nazwie Proxima SPRI Mini (tak sugerują napisy na pilocie).
Jakieś sugestie, zanim rozbiorę pół auta?
Podnóżek pasażera koło eku. Opcjonalnie możesz zdjąć osłonę progu - często kable od aftermarketowych alarmów puszczą się tamtędy do zamka klapy bagażnika. Jak znajdziesz jakieś dziwne kable to po nitce do kłębka

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 maja 2022, 7:09
autor: monkahead
Czy kupię gdzieś w Sosnowcu lub okolicy takie gumowe przelotki samochodowe?Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 23 maja 2022, 7:26
autor: solidmarian
Ktoś podpowie na szybko o jakich numerach trzeba szukać ECU z 2.0 nc na swapa, LFGN?
Drugie pytanie czy poza zdjęciem immo i podłączeniem zmiennej fazy o czymś trzeba pamiętać albo dokupić?

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 maja 2022, 10:47
autor: mutra
monkahead pisze:
18 maja 2022, 7:09
Czy kupię gdzieś w Sosnowcu lub okolicy takie gumowe przelotki samochodowe?Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Juli kiedyś były podobne

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 maja 2022, 18:31
autor: Koovi
monkahead pisze:
18 maja 2022, 7:09
Czy kupię gdzieś w Sosnowcu lub okolicy takie gumowe przelotki samochodowe?
Polskie Auto Centrum na Gospodarczej? Tam mają mnóstwo takich drobnych "pierdół".

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 maja 2022, 22:02
autor: monkahead
Koovi pisze:
monkahead pisze:
18 maja 2022, 7:09
Czy kupię gdzieś w Sosnowcu lub okolicy takie gumowe przelotki samochodowe?
Polskie Auto Centrum na Gospodarczej? Tam mają mnóstwo takich drobnych "pierdół".
Dzięki, zamówiłem w ASO. Są na Ali, ale potrzebuję na już.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 31 maja 2022, 16:50
autor: Sun
Jak się pozbyć takiej dziurki na dachu?
Całość ma ok 0,5cm.
IMG_20220528_154228.jpg
IMG_20220528_154228.jpg (93.8 KiB) Przejrzano 1336 razy

Re: Czaterja działu technicznego

: 03 cze 2022, 22:04
autor: luki_92_92
Pytanie z serii głupich, do którego odpowiedzi znaleźć nie dałem rady (jedynie w drugą stronę) - czy jest możliwy swap slrzyni w NC z manuala 5b na seryjny automat? Z jakimi kosztami może się wiązać taka zabawa?

Re: Czaterja działu technicznego

: 03 cze 2022, 23:13
autor: Alex
Spodziewasz się odpowiedzi innej niż "prościej kupić gotową NC z automatem"
? Wszystko jest możliwe ale zabawy na pewno sporo. Mechanika czyli skrzynia plus konwerter, elektronika czyli wiązka sterownik skrzyni i przeprogramowanie ECU na AT, drobnostki czyli pedały, dźwignia itd.

przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 04 cze 2022, 4:40
autor: pistenbully
luki_92_92 pisze:
03 cze 2022, 22:04
Pytanie z serii głupich, do którego odpowiedzi znaleźć nie dałem rady (jedynie w drugą stronę) - czy jest możliwy swap slrzyni w NC z manuala 5b na seryjny automat? Z jakimi kosztami może się wiązać taka zabawa?
Głupie pytanie, głupia odpowiedź:

viewtopic.php?t=3654&start=1500

:kciuk:
Powodzenia!

Re: Czaterja działu technicznego

: 04 cze 2022, 17:20
autor: luki_92_92
pistenbully pisze:
04 cze 2022, 4:40
luki_92_92 pisze:
03 cze 2022, 22:04
Pytanie z serii głupich, do którego odpowiedzi znaleźć nie dałem rady (jedynie w drugą stronę) - czy jest możliwy swap slrzyni w NC z manuala 5b na seryjny automat? Z jakimi kosztami może się wiązać taka zabawa?
Głupie pytanie, głupia odpowiedź:

viewtopic.php?t=3654&start=1500

:kciuk:
Powodzenia!
Nie nie, pytam o automat z NC, nie z BMW, ktôry kosztuje pół wartości NCka ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 cze 2022, 10:34
autor: TomekD
Nie chcę zakładać tematu na pierdołę, ale mnie to męczy: po co w NC z softopem, w momencie zapinania zamykanego dachu wycisza się na chwile radio?? W gnieździe gdzie się zaczepia wajche od dachu jest przycisk, który za to wyciszanie odpowiada...

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 cze 2022, 11:38
autor: niezalogowany
W PRHT to samo, ale nie wiem po co

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 cze 2022, 16:12
autor: Peecer
TomekD pisze:
09 cze 2022, 10:34
Nie chcę zakładać tematu na pierdołę, ale mnie to męczy: po co w NC z softopem, w momencie zapinania zamykanego dachu wycisza się na chwile radio?? W gnieździe gdzie się zaczepia wajche od dachu jest przycisk, który za to wyciszanie odpowiada...
niezalogowany pisze:
09 cze 2022, 11:38
W PRHT to samo, ale nie wiem po co
Z tego co kiedyś gdzieś znalazłem w internetach, czy nawet jakimś "manualu", to opis tego był taki, że system Bose ma jakiś algorytm "doboru - rozdziału" sygnału dźwięku, w zależności od tego czy dach jest zamknięty czy też otwarty. Stąd takowe "wyciszenie - przeskok w graniu". Nie jestem w stanie podać źródła gdzie to wyczytałem. Ale jak znajdę podeślę.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 cze 2022, 8:35
autor: TomekD
OK-dzięki.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 cze 2022, 9:48
autor: Peecer
Peecer pisze:
09 cze 2022, 16:12
Z tego co kiedyś gdzieś znalazłem w internetach, czy nawet jakimś "manualu", to opis tego był taki, że system Bose ma jakiś algorytm "doboru - rozdziału" sygnału dźwięku, w zależności od tego czy dach jest zamknięty czy też otwarty. Stąd takowe "wyciszenie - przeskok w graniu". Nie jestem w stanie podać źródła gdzie to wyczytałem. Ale jak znajdę podeślę.
No to by było do kompletu, jest to w Instrukcji auta.

PS. Tak, czytam wszystkie instrukcję, nawet te do auta..... :lol: :lol: :lol:

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 cze 2022, 11:52
autor: TomekD
Peecer pisze:
10 cze 2022, 9:48
Peecer pisze:
09 cze 2022, 16:12
Z tego co kiedyś gdzieś znalazłem w internetach, czy nawet jakimś "manualu", to opis tego był taki, że system Bose ma jakiś algorytm "doboru - rozdziału" sygnału dźwięku, w zależności od tego czy dach jest zamknięty czy też otwarty. Stąd takowe "wyciszenie - przeskok w graniu". Nie jestem w stanie podać źródła gdzie to wyczytałem. Ale jak znajdę podeślę.
No to by było do kompletu, jest to w Instrukcji auta.

PS. Tak, czytam wszystkie instrukcję, nawet te do auta..... :lol: :lol: :lol:
Szacun za wyczytanie tego w instrukcji :D Przy okazji dowiedziałem się do czego służy ustawienie w radiu tej opcji :git:

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 cze 2022, 13:18
autor: Pawelski
Czy w NA belka tylnego zderzaka była jednakowa przez cały czas produkcji auta? Podejdzie z 89-94 do 94-97 i na odwrót?

Chodzi mi o ten element:
Obrazek