Strona 440 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 sty 2022, 15:02
autor: wojteks
Spaniard pisze:
11 sty 2022, 22:13
W Polsce dostaniesz vat od wartości przesyłki z kosztami dostawy i od tego cło plus koszty clenia na poziomie 200 zł. Moim zadaniem bez naliczenia amerykańskiego vatu nie wyślą, ale naszego nie powinni naliczać.
Co to znaczy że polskiego VAT mają nie naliczać przy zakupie w USA? Niby dlaczego?

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 sty 2022, 17:51
autor: monkahead
No właśnie mnie się wydaje, że na export to powinno wyjść netto, bo VAT naliczają w kraju docelowym. Tak na pewno jest przy wysyłce BBR z UK, już mi to potwierdzili.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 14 sty 2022, 21:33
autor: Spaniard
wojteks pisze:
14 sty 2022, 15:02
Spaniard pisze:
11 sty 2022, 22:13
W Polsce dostaniesz vat od wartości przesyłki z kosztami dostawy i od tego cło plus koszty clenia na poziomie 200 zł. Moim zadaniem bez naliczenia amerykańskiego vatu nie wyślą, ale naszego nie powinni naliczać.
Co to znaczy że polskiego VAT mają nie naliczać przy zakupie w USA? Niby dlaczego?
Bo musi być naliczony w Polsce od wartości całej przesyłki jeżeli przekracza 150 eur.
monkahead pisze:
14 sty 2022, 17:51
No właśnie mnie się wydaje, że na export to powinno wyjść netto, bo VAT naliczają w kraju docelowym. Tak na pewno jest przy wysyłce BBR z UK, już mi to potwierdzili.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Tutaj się nie upieram i chyba faktycznie ceny podawane w USA są bez podatku bo tam vat nie obowiązuje tylko sales tax.

Niedawno robiliśmy zamówienie w revlimiter na ponad 1000 eur. Urząd celny jest zobowiązany naliczyć vat od wartości przesyłki (towar+wysyłka+cokolwiek ujęte na dokumencie sprzedaży np. ubezpieczenie). Gdyby vat był naliczany w USA i ujęty w dokumencie sprzedaży, to płacilibyśmy podatek podwójnie, a nawet więcej. Co innego jeżeli wartość całkowita przesyłki + vat polski + wysyłka nie przekracza 150 eur i jest dla Kowalskiego nie na firmę, wtedy na mocy jakichś nowych przepisów USA-EU czy tam PL, sprzedawca w USA winien naliczyć polski vat i odprowadzić do swojego urzędu a państwa rozliczą się między sobą.

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 sty 2022, 15:19
autor: wojteks
Spaniard pisze:
14 sty 2022, 21:33
wojteks pisze:
14 sty 2022, 15:02
Spaniard pisze:
11 sty 2022, 22:13
W Polsce dostaniesz vat od wartości przesyłki z kosztami dostawy i od tego cło plus koszty clenia na poziomie 200 zł. Moim zadaniem bez naliczenia amerykańskiego vatu nie wyślą, ale naszego nie powinni naliczać.
Co to znaczy że polskiego VAT mają nie naliczać przy zakupie w USA? Niby dlaczego?
Bo musi być naliczony w Polsce od wartości całej przesyłki jeżeli przekracza 150 eur.
No ale to z wcześniejszej wypowiedzi nijak nie wynikało.

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 sty 2022, 19:36
autor: Tomai
Hej ;)
Wiem że jest jakaś liczba forumowiczów którzy mają pod domem oprócz Miaty ....Mazde 6.
Pytanie tutaj zadam bo jak na razie nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Proszę o odpowiedź takich którzy dorzucili LPG BRC

Mazda 6 rocznik 2008 silnik 2,0 147 koni. Jak na razie instalacja jak najbardziej spełnia swoje zadanie bo za 125 zł można przejechać 470 km :kciuk: .....ale....
Po założeniu instalacji LPG wskaźnik poziomu benzyny zwariował. Podczas jazdy na LPG , poziom benzyny też opada , co jest ściemą, bo mieliśmy sytuacje że wskazywał rezerwę, a właściwie zero a udało się zatankować zaledwie 5 L i bak pełny.

Sytuacje ratuje jak na razie zdjęcie klem z aku, po tej akcji pokazuje rzeczywisty stan. Ale później poziom spada wg wskaźnika a w rzeczywistości nie.
Czy ktoś z Was poradził sobie z takim problemem ?

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 sty 2022, 22:30
autor: Gwiazda
Tomai pisze:
15 sty 2022, 19:36
Hej ;)
Wiem że jest jakaś liczba forumowiczów którzy mają pod domem oprócz Miaty ....Mazde 6.
Pytanie tutaj zadam bo jak na razie nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Proszę o odpowiedź takich którzy dorzucili LPG BRC

Mazda 6 rocznik 2008 silnik 2,0 147 koni. Jak na razie instalacja jak najbardziej spełnia swoje zadanie bo za 125 zł można przejechać 470 km :kciuk: .....ale....
Po założeniu instalacji LPG wskaźnik poziomu benzyny zwariował. Podczas jazdy na LPG , poziom benzyny też opada , co jest ściemą, bo mieliśmy sytuacje że wskazywał rezerwę, a właściwie zero a udało się zatankować zaledwie 5 L i bak pełny.

Sytuacje ratuje jak na razie zdjęcie klem z aku, po tej akcji pokazuje rzeczywisty stan. Ale później poziom spada wg wskaźnika a w rzeczywistości nie.
Czy ktoś z Was poradził sobie z takim problemem ?
Dużo nie wniosę ale taka chyba jest uroda aut z lpg, nigdy nie jeździłem furą w gazie w której licznik pokazywał faktyczny stan wachy (pewnie spowodowane jest to komputerowym liczeniem paliwa, a nie z wysokości pływaka). Tylko zazwyczaj auta pokazywaly faktyczny stan juz po ponownym odpaleniu wozu :geek:

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 sty 2022, 7:21
autor: wojteks
To się "emulator poziomu paliwa" nazywa i jest typowym rozwiązaniem. Zamontuj i po problemie będzie.

Gaziarz/warsztat nie wie o takim czymś?

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 sty 2022, 19:51
autor: stpman
Hej, ma ktoś namiary na użytkownika pepeg - czyli Top Down Motors?
Nigdzie nie ma do nich numeru telefonu, na forum nie był widziany od prawie trzech miesięcy... Na Messenger także brak odzewu.
A z lektury forum wychodzi mi, że to najlepszy warsztat do wykonania porządnego, podstawowego przeglądu mojej Miaty...

Pomoże ktoś? ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 sty 2022, 22:41
autor: Gwiazda
stpman pisze:
22 sty 2022, 19:51
Hej, ma ktoś namiary na użytkownika pepeg - czyli Top Down Motors?
Nigdzie nie ma do nich numeru telefonu, na forum nie był widziany od prawie trzech miesięcy... Na Messenger także brak odzewu.
A z lektury forum wychodzi mi, że to najlepszy warsztat do wykonania porządnego, podstawowego przeglądu mojej Miaty...

Pomoże ktoś? ;)
Tak jak napisałeś, odpal fejsa i napisz do "Top down motors"
https://www.facebook.com/TopDownMotors

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 sty 2022, 6:24
autor: stpman
@Gwiazda pisałem do nich, brak odzewu. Chyba, że nie zajmują się już takimi pierdołami jak rozrządy itp...
Pozostaje jeszcze próbować dostać się do @tadziol ...

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2022, 9:57
autor: pafko71
Cześć, kończę front swapa w NC-ku i niestety nie pomyślałem, że żarówki mogą się różnić :oops: . Aktualnie reflektory(ncfl halogenowe) już na aucie i mam problem z dopasowaniem żarówek świateł drogowych. Pomocy :poklony:

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2022, 14:47
autor: Tajgeree
Niech ktoś mi wyjaśni bo głupieje.
W NC 2.0 PrzedLift był Torsen czy nie ? Bo to że było LSD to wiem, ale czy konkretnie Torsen ? Nawet na forum zdania są podzielone i różne odpowiedzi widziałem na to pytanie :roll:

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2022, 15:38
autor: Tomai
Tajgeree pisze:
27 sty 2022, 14:47
Niech ktoś mi wyjaśni bo głupieje.
W NC 2.0 PrzedLift był Torsen czy nie ? Bo to że było LSD to wiem, ale czy konkretnie Torsen ? Nawet na forum zdania są podzielone i różne odpowiedzi widziałem na to pytanie :roll:
Torsen był w NBFL do 2002.
W NC Torsena nie ma. Zastosowana jest szpera płytkowa.

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2022, 17:41
autor: bjorm
pafko71 pisze:
27 sty 2022, 9:57
Cześć, kończę front swapa w NC-ku i niestety nie pomyślałem, że żarówki mogą się różnić :oops: . Aktualnie reflektory(ncfl halogenowe) już na aucie i mam problem z dopasowaniem żarówek świateł drogowych. Pomocy :poklony:
Drogowe sa przeciez inne, nie dopasujesz ich bo sa inne wtyczki. Zmieniles wiazki lamp? Wiazki przedliftowe nie pasuja do polifta.
Albo zmieniasz wiazki albo lutujesz taki adapter
https://allegro.pl/oferta/hb3-9005-p20d ... 7410292506

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2022, 20:32
autor: pafko71
bjorm pisze:
27 sty 2022, 17:41
pafko71 pisze:
27 sty 2022, 9:57
Cześć, kończę front swapa w NC-ku i niestety nie pomyślałem, że żarówki mogą się różnić :oops: . Aktualnie reflektory(ncfl halogenowe) już na aucie i mam problem z dopasowaniem żarówek świateł drogowych. Pomocy :poklony:
Drogowe sa przeciez inne, nie dopasujesz ich bo sa inne wtyczki. Zmieniles wiazki lamp? Wiazki przedliftowe nie pasuja do polifta.
Albo zmieniasz wiazki albo lutujesz taki adapter
https://allegro.pl/oferta/hb3-9005-p20d ... 7410292506
Wiązka to nie problem, ja nie mogę dopasować żarówki do mocowania reflektora ;) , z linku który wysłałeś wynika, że pasująca w gniazdo żarówka to hb3?

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2022, 21:14
autor: bjorm
No wlasnie, zarowka tam nie pasuje bo jest inne gniazdo.

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 lut 2022, 10:54
autor: monkahead
Prośba do posiadaczy NCFL Spring Edition lub Sendo, o zmierzenie szerokości i wysokości fabrycznej ramki 2DIN w tej obudowie.

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 lut 2022, 13:56
autor: bjorm
Czy waszym zdaniem przy takiej roznicy opon, systemy abs czy trakcji w MX5 moga oszalec i zarzucac jakims bledem?

205 vs 215.PNG
205 vs 215.PNG (479.62 KiB) Przejrzano 1718 razy

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 lut 2022, 21:07
autor: Gwiazda
bjorm pisze:
06 lut 2022, 13:56
Czy waszym zdaniem przy takiej roznicy opon, systemy abs czy trakcji w MX5 moga oszalec i zarzucac jakims bledem?


205 vs 215.PNG
Myślę że to różnica równa tej przy zużytej i nowej oponie. Często ludzie mają opony dwoch różnych marek na osiach, a 205/45 nie równa się 205/45 innej marki, i nigdy nie słyszałem o problemach z tym. Systemy też mają swoje zapasy, inaczej jadąc szybko w zakręcie mogłyby się załączać gdy tego nie chcemy

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 lut 2022, 15:04
autor: weede
Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda, wyprodukowanych w Japonii i Meksyku, modele:

CX5 (KE/KF, wyprodukowane od 03.04.2018 r. do 12.12.2018 r.)
6 (GJ/GL, wyprodukowane od 03.04.2018 r. do 27.10.2018 r.)
MX-5 (ND, wyprodukowane od 05.04.2018 r. do 30.10.2018 r.)
CX-9 (TB, wyprodukowane od 16.04.2018 r. do 23.11.2018 r.)
CX-3 (DK, wyprodukowane od 18.10.2017 r. do 06.11.2018 r.)
2 (DJ, wyprodukowane od 18.10.2017 r. do 21.02.2020 r.)
3 (BM/BN, wyprodukowane od 23.04.2018 r. do 26.01.2019 r.)

wirnik w niskociśnieniowej pompie paliwowej może ulec deformacji, powodując usterkę pompy paliwowej. Awaria pompy paliwa może spowodować, że silnik nie uruchomi się i/lub zgaśnie, zwiększając ryzyko wypadku. Kierowcy mogą odnotować tą usterkę za pomocą lampki kontrolnej silnika i/lub nierównej pracy silnika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 6 943 pojazdy.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 lut 2022, 16:14
autor: WalterW
Kochani, czy istnieją zamienniki uszczelek dachu? Chce kupić HT, niestety jest bez uszczelek. Podobno jakieś uniwersalne z allegro pasują. Może poratuje ktoś wymiarami bądz linkami? Miata NA

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 lut 2022, 16:51
autor: luki_92_92
Cześć,

Dysponuje ktoś może informacją, tudzież ma akurat zrzucone koła i mógłby mi zmierzyć, ile mm ma kołnierz z piasty (ten, na którym osadza się felgę otworem centrującym, nie wiem jak to się fachowo nazywa) w MX5 NC, interesuje mnie długość tego kołnierza zarówno na przedniej jak i na tylnej osi.

Dzięki z góry!

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 lut 2022, 18:40
autor: mutra
WalterW pisze:
07 lut 2022, 16:14
Kochani, czy istnieją zamienniki uszczelek dachu? Chce kupić HT, niestety jest bez uszczelek. Podobno jakieś uniwersalne z allegro pasują. Może poratuje ktoś wymiarami bądz linkami? Miata NA
Uszczelki są zazwyczaj do dostania ale musiałbyś w aso się dopytać czy wszystkie. Kosztują 200-250za sztukę. Jeżeli ten hardtop nie jest jakąś wyjątkową okazją to ja bym szukał takiego któremu nic nie brakuje

Re: Czaterja działu technicznego

: 08 lut 2022, 8:23
autor: WSR
Hej, wczoraj przy rozbiórce lusterka z NA byłem za mało delikatny i połamałem obwódkę mocującą szkło (szkło też, ale i tak chciałem asferyczne więc żadna strata, a przesądny nie jestem :mrgreen: ), czy jest to gdzieś dostępne albo mamy patent na użycie czegoś innego? Ostatecznie skleję i pomaluję, ale lepiej dać nowe.

Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 08 lut 2022, 13:35
autor: monkahead
monkahead pisze:Prośba do posiadaczy NCFL Spring Edition lub Sendo, o zmierzenie szerokości i wysokości fabrycznej ramki 2DIN w tej obudowie.
Wymiary otworu 2DIN w OEM ramce to: 99.30mm x 173.30mm.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lut 2022, 15:25
autor: Leeo
Czy ktoś może podpowiedzieć jak zdjąć chromowane końcówki wydechu seryjnego ncfl tak żeby można było je znowu bezproblemowe nałożyć?

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 lut 2022, 9:34
autor: Teletubis
#[NC 1.8]
Dzień dobry,

Pojawił się taki problem podczas eksploatacji mojej NC. Po odpaleniu samochodu oraz w trakcie wrzucania na luz przy postojach na światłach odbywa się swego rodzaju stabilizacja obrotów. Obrotomierz waha się wówczas w przedziale 0.5 - 0.9 (x1000r/min), trwa to około 2-3 sekundy po czym nadchodzi stabilizacja i wskakuje on na stałe obroty podczas postoju. W trakcie jazdy nie odczułem żadnych problemów, zmian w zachowaniu samochodu -> problem występuje tylko przy zatrzymaniu pojazdu.

Dotychczas naładowałem akumulator jednak nie zmieniło to zachowania. Czy ktoś miał podobny problem? Planuje zacząć od resetu komputera samochodu.

Pozdrawiam,
JJ

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 lut 2022, 11:05
autor: janux
Teletubis pisze:
16 lut 2022, 9:34
Dotychczas naładowałem akumulator jednak nie zmieniło to zachowania.
Problem pojawił się po odłączeniu akumulatora do ładowania? Czy występował już przed? Jeśli po odłączeniu akumulatora to obroty powinny się uspokoić po przejechaniu kilkunastu km.

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 lut 2022, 12:36
autor: Tomai
Jeśli się jednak nie uspokoi i dalej będzie falować , trzeba przeczyscić przepustnice, też tak miałem, nie jest to trudne.

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 lut 2022, 19:26
autor: pafko71
Cześć, mam prośbę do NCkowiczów... ponieważ nie mam uchwytu holowniczego, a dostęp do otworu na ucho jest utrudniony, proszę o zmierzenie gwintu i średnicy tegoż uszka. Chciałbym kupić śrubę by zamontować tow strap.