Strona 439 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 gru 2021, 10:33
autor: bjorm
Zobacz dokladnie co ci cieknie, czy uszczelka czy te plastiki ci sie wyrobily.
Jak wyciagniesz te plastikowe czarne zawleczki po obu stronach i odkrecisz srubki, to ocenisz ich stan.
Jak wokol plastikow bedzie stara twarda poszarpana guma to znaczy ze potrzebujesz na wymiane tego

https://www.mx5parts.co.uk/windscreen-c ... -3199.html
https://www.mx5parts.co.uk/windscreen-c ... -2856.html

Udalo mi sie je wymienic bez sciagania obudowy podszybia czy wycieraczek. Trzeba je mocno od gory chwycic kombinerkami i wyrwac do gory.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 gru 2021, 11:37
autor: monkahead
Dzięki, te zaślepki maskownicy wycieraczek są jednorazowe?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka



Re: Czaterja działu technicznego

: 21 gru 2021, 15:26
autor: bjorm
Jak je delikatnie podegniesz to powinny działać 😊

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 gru 2021, 17:11
autor: Konioczynka
Dystanse eibacha dużo droższe niż inne oferty, trzeba się pakować w takie koszta czy można śmiało zaoszczędzić ? Dystanse 1.5-2cm
Są jakieś polecane firmy nieco tańsze ?

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 gru 2021, 17:50
autor: Tomai
Konioczynka pisze:
23 gru 2021, 17:11
Dystanse eibacha dużo droższe niż inne oferty, trzeba się pakować w takie koszta czy można śmiało zaoszczędzić ? Dystanse 1.5-2cm
Są jakieś polecane firmy nieco tańsze ?
Nie trzeba Eibach. Polskie Dystom też dają radę. Używałem w NBFL.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 gru 2021, 20:04
autor: bjorm
Też brałem różne dystanse od Dystoma, różne auta i grubości, zawsze wszystko OK.
Eibach ma tę zaletę, że ma TUV, jeśli musisz lub uzywasz auta za granicą.

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 gru 2021, 14:17
autor: Konioczynka
Ok, dzięki za info. Rozwiejcie jeszcze moje wątpliwości. Do 20mm dystans bez szpilek , oryginalne nakrętki i to wszystko działa? (Pewnie zależy od modelu kola, auta itp ale pytam o ncfl + org felgi). Ileś tam obrotów ma być gdzieś czytałem, ale po co mam zamawiać i sprawdzać jak pewnie to było sprawdzone tu na forum 100x :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 gru 2021, 15:07
autor: bjorm
Jak chcesz zalozyc 20mm dystanse to musisz obciac oryginalne szpilki. Nie ma innej opcji.
Po obcieciu szpilek, jak bedziesz chcial wyciagnac dystans i zalozyc na te obciete szpilki to bedzie juz ich za malo by bezpiecznie przykrecic kolo (min 7 pelnych obrotow).

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 gru 2021, 20:22
autor: Tomai
Próbowałem 22 mm . Oryginalna fela 17 NC.
Nie działa. Podejrzewam że 25 mm da radę bo brakowało mi nie wiele.
Ale wtedy nie wiem czy nie trzeba rolować nadkoli już.
Obniżona Miata -35 mm.
Albo ciąć szpilki, ale ten pomysł mi się nie podoba. Moje osobiste zdanie.
Ty masz NCFL , wiem że tam jest gorzej.

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 gru 2021, 0:35
autor: bjorm
Przy 25mm i OEM feldze musi być rolka.
Jedyne dystanse które przejdą bez obcinania to 5-7mm przelotowe. Wtedy wchodzą na OEM szpilki i zostaje te ponad 6 obrotów nakrętki.

Dystanse zmieniają bardzo look auta. Wg mnie warto podciąć szpilki dla dystansów 15-20mm. Jak raz założysz to już raczej z tego nie zrezygnujesz. Od biedy zawsze można wstawić nowe szpilki, długość 43mm.

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 gru 2021, 10:35
autor: Konioczynka
Szukam jednak felg od razu z innym et i Ew z tylu dodam jeszcze wąskie dystanse.
Obcinanie póki co nie wchodzi w grę ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 gru 2021, 10:38
autor: bjorm
Obcinanie nic nie grozi jeśli obcinasz przy dystansach 18-22mm. Obcinasz tak mało szpilki (jakieś 2-4mm) ze nawet jak zdejmiesz dystans to powinno wystarczyć by bezpiecznie przykręcić felgę do obciętych szpilek.

Re: Czaterja działu technicznego

: 04 sty 2022, 18:12
autor: Konioczynka
Miałem wyjętą kierownicę na jakiś miesiąc i po podłączeniu mryga kontrolka. Jest jakaś sztuczka jak na kontrole trakcji po wyjęciu aku czy coś pochrzaniłem ? :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 04 sty 2022, 18:46
autor: Calak
Konioczynka pisze:
04 sty 2022, 18:12
Miałem wyjętą kierownicę na jakiś miesiąc i po podłączeniu mryga kontrolka. Jest jakaś sztuczka jak na kontrole trakcji po wyjęciu aku czy coś pochrzaniłem ? :)
Po przekręceniu kluczyka kierowca na max w prawo a później na max w lewo i będzie ok, musi się skalibrować czujnik od trakcji, ja tak miałem u siebie

Re: Czaterja działu technicznego

: 04 sty 2022, 18:53
autor: Konioczynka
Kurde nie napisałem ze chodzi o airbag ;) a odniosłem się właśnie do „triku” z kontrolą.
Reset baterii z minusa nic nie dawał, wyczytałem na miata net że 3x gaz w tym trzeci raz w opór i potem zapłon. Podziałało

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 sty 2022, 12:01
autor: Konioczynka
To znowu ja, mam wrażenie że na zimowych kołach bardziej niż letnich :
https://www.youtube.com/watch?v=M72PbPm2dzY
https://www.youtube.com/watch?v=FhROoPHc-_I
To się dzieje na dziurach o tyle małych że to raczej nie koło - nadkole - z resztą nie ma nigdzie śladów. (Pofałdowany asfalt przed skrzyżowaniem, próg zwalniający przykręcany do asfaltu itd.

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 sty 2022, 19:31
autor: bjorm
Ale co? :D
Ze co tam sie dzieje? :D

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 sty 2022, 21:01
autor: Konioczynka
No nie słyszysz? ;p
Skrzeczy zawieszenie ale nie jak gumy ( nie wtedy skrzypi) tak bardziej trze

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 sty 2022, 8:24
autor: monkahead
Macie jakieś sprawdzone preparaty hydrofobowe do szyb? Ale nie takie żeby zaczynały działać dopiero po przekroczeniu 70km/h, tylko już jak auto stoi

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 07 sty 2022, 9:12
autor: WSR
Glaco było ok.

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 sty 2022, 10:55
autor: pistenbully
WSR pisze:
07 sty 2022, 9:12
Glaco było ok.
Z moich spostrzeżeń:
Dla działania niewidzialnej wycieraczki kluczowa jest czystość szyby - im czyściej ją myjesz tym lepiej sprawdza się powłoka
Świeżo nałożona powłoka to działa już powyżej 40km/h, im dłużej leży tym prędkość zerwania kropli wyższa
Przed nałożeniem glinkuję powierzchnię szyby
W miarę warunków nakładam dwie warstwy w odstępie np. 12 godzin
Na powierzchniach osłoniętych od "wiatru" powłoka owszem ułatwia czyszczenie (np zwierciadła lusterek), ale woda nie spływa pod wpływem grawitacji.

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 sty 2022, 18:36
autor: Alex
Heja,

Przymierzam się do wytargania pompy paliwa w NC1 celem uruchomienia wskazania poziomu. Wszelkie pro-tipy mile widziane

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 09 sty 2022, 19:25
autor: bjorm
monkahead pisze:
07 sty 2022, 8:24
Macie jakieś sprawdzone preparaty hydrofobowe do szyb? Ale nie takie żeby zaczynały działać dopiero po przekroczeniu 70km/h, tylko już jak auto stoi Obrazek
Jakikolwiek środek probowal ojciec to zawsze pozniej byly problemy z myciem szyby podczas jazdy. Szyba staje sie permanentnie tłusta i to tyle w temacie. Piskasz, psikasz i cały czas maziaje. Po tym jak widzialem jak to \\działa// to nigdy nie zastosowalem tego w swoim aucie.

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 sty 2022, 22:29
autor: Gwiazda
Konioczynka pisze:
06 sty 2022, 21:01
No nie słyszysz? ;p
Skrzeczy zawieszenie ale nie jak gumy ( nie wtedy skrzypi) tak bardziej trze
A mi się zdaje że to dźwięk gumy w zawieszce. Np. gumy staba. Jak będziesz np przerzucał koła to podnieś kółko żabą za wahacz i szybko opuść, może akurat dźwięk się pojawi i wyłapiesz winowajce.
A tak poza tym, to patrząc na Twoje zasięgi, to już zakładałbym konto o miatach XD

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sty 2022, 8:00
autor: Konioczynka
Gwiazda pisze:
09 sty 2022, 22:29
Konioczynka pisze:
06 sty 2022, 21:01
No nie słyszysz? ;p
Skrzeczy zawieszenie ale nie jak gumy ( nie wtedy skrzypi) tak bardziej trze
A mi się zdaje że to dźwięk gumy w zawieszce. Np. gumy staba. Jak będziesz np przerzucał koła to podnieś kółko żabą za wahacz i szybko opuść, może akurat dźwięk się pojawi i wyłapiesz winowajce.
A tak poza tym, to patrząc na Twoje zasięgi, to już zakładałbym konto o miatach XD
O kurde, rzeczywiście - jestę youtuberem.

Miałem skrzypiące gumy i zawsze to brzmiało inaczej ale może w tej puszcze tak to słychać bo dałem silikon w szpreju na te gumy i zaczęło jeszcze mocniej skrzypieć - więc to jednak to. Głupio to się zgrało z wymianą opon i trochę mnie to zmyliło. Także przy wymianie sprężyn wywalimy gumy.

Zostaw suba :ryjezesmiechu:

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sty 2022, 14:58
autor: niezalogowany
monkahead pisze:
07 sty 2022, 8:24
Macie jakieś sprawdzone preparaty hydrofobowe do szyb? Ale nie takie żeby zaczynały działać dopiero po przekroczeniu 70km/h, tylko już jak auto stoi Obrazek
Ostatnio zaserwowałem GlassPolishPro + 2x DropOff od ShinyGarage, na pewno nie mam problemu o którym pisze bjorm, nie mam też problemu trzeszczącej wycieraczki który zauważyłem po jakimś tanim środku. Poza miastem w większym deszczu działa spoko, a w mieście niestety dotychczas tylko mgiełko-plucha mi się trafiła - wtedy nie za bardzo działa...

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sty 2022, 15:02
autor: niezalogowany
W temacie Coobcia o Franku pojawiły się wieści, że jakoby można do silnika L5 założyć tłoki z Mondeo Fusion Hybrid mk1 zyskując stopień sprężania na poziomie 11.3:1. Temat bardzo mnie zaciekawił, a nie chcę zaśmiecać Coobciowi wątku, wiec:

Myślicie, że jest szansa, że podniesienie stopnia kompresji da więcej mocy + lepszą ekonomie? Po strojeniu oczywiście. (Tak, chciałbym wrócić do spalania w okolicach 7 w przejazdach 120km/h po autostradzie)

Jak rozumiem koszt operacji to tłoki + UPG + śruby głowicy + robota + strojenie, coś jeszcze?

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 sty 2022, 16:43
autor: Alex
Jest wątek o silnikach w NC tam by było optymalnie wrzucić zapytanie.

Ja miałem spalanie w okolicach 7.3 na seryjnym 2.5 jadąc 100-120. długi dyfer że skrzyni 6b i trochę kombinowałem ze strojeniem. Ciekawi mnie jak będzie w obecnej NC też z 2.5

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 11 sty 2022, 16:53
autor: monkahead
Skąd najtaniej można sprowadzić NOWY zestaw kompresora Kraftwerks? Sprawdziłem oferty z USA i EU lub UK, mam wrażenie, że USA wychodzi taniej pomimo dodatkowych kosztów. Wysłałem zapytania, czekam teraz na konkretne oferty. Czy poza cłem 4,5% na części samochodowe, należy się spodziewać jakiś dodatkowych kosztów? Czy z USA mogą wysłać zestaw bez naliczania amerykańskiego VATu? Ktoś się może orientuje lepiej w sprowadzaniu części zza oceanu?

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 sty 2022, 22:13
autor: Spaniard
W Polsce dostaniesz vat od wartości przesyłki z kosztami dostawy i od tego cło plus koszty clenia na poziomie 200 zł. Moim zadaniem bez naliczenia amerykańskiego vatu nie wyślą, ale naszego nie powinni naliczać.