Strona 427 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2021, 14:43
autor: polly
mutra pisze:
polly pisze:
18 mar 2021, 11:21
pirul pisze:Silikonowy jest bardzo lepki i ciężko go usunąć czy wypłukać wodą, zwykły smar się po prostu wyciśnie z tulejki po jakimś czasie i tworzywo zacznie skrzypieć, tylko o to chodzi.
O widzisz, ja muszę nasmarować to cholerstwo u mnie. Dużo z tym pracy będzie? Strasznie mi skrzypią Poli. Nie wiem na czym było składane, ale już tego smaru tam nie ma.
Dużo, jak nie masz smarowniczek zamontowanych to trzeba będzie wysunąć poli z miejsca w którym jest zamocowane.
Nie pociesz mnie to ;). Jeśli nie nasmaruję to będą jakieś negatywne konsekwencje czy tylko skrzypienie? Będą się szybciej zużywać lub cokolwiek innego?

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 mar 2021, 1:01
autor: mutra
polly pisze:
18 mar 2021, 14:43
mutra pisze:
polly pisze:
18 mar 2021, 11:21
O widzisz, ja muszę nasmarować to cholerstwo u mnie. Dużo z tym pracy będzie? Strasznie mi skrzypią Poli. Nie wiem na czym było składane, ale już tego smaru tam nie ma.
Dużo, jak nie masz smarowniczek zamontowanych to trzeba będzie wysunąć poli z miejsca w którym jest zamocowane.
Nie pociesz mnie to ;). Jeśli nie nasmaruję to będą jakieś negatywne konsekwencje czy tylko skrzypienie? Będą się szybciej zużywać lub cokolwiek innego?
Nic im nie będzie

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 mar 2021, 6:15
autor: polly
mutra pisze:
polly pisze:
18 mar 2021, 14:43
mutra pisze: Dużo, jak nie masz smarowniczek zamontowanych to trzeba będzie wysunąć poli z miejsca w którym jest zamocowane.
Nie pociesz mnie to ;). Jeśli nie nasmaruję to będą jakieś negatywne konsekwencje czy tylko skrzypienie? Będą się szybciej zużywać lub cokolwiek innego?
Nic im nie będzie
Dzięki, będę w takim razie spał spokojnie :). W wolnej chwili będę smarował.

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 mar 2021, 21:23
autor: Ziolko73
Co się stanie jak odpalę na chwilę silnik bez kolektora wydechowego celem sprawdzenia silnika po swapie? Nic się nie zapali nic nie wybuchnie? Kusi mnie żeby sprawdzić czy wszystko dobrze poskładałem, ale nie mam jeszcze nowego kolektora bo gdzieś zaginął w TNT w Wypędach.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2021, 8:37
autor: WSR
Nic nie będzie o ile nie masz w pobliżu oparów benzyny. Najlepiej mieć pod ręką gaśnicę śniegową. Ew. będziesz miał błąd sondy.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2021, 12:02
autor: Ziolko73
Z tą gaśnicą nie brzmi optymistycznie hehe. Obawiam się właśnie tego ognia co może buchać z ujścia wydechu.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2021, 13:50
autor: Alex
Seryjnego kolektora nie możesz na chwilę włożyć?

przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2021, 14:00
autor: Ziolko73
No tak zrobie, kto wie czy dłużej nie będę jeździł ze starym kolektorem bo coś mi się zdaje że ten zamówiony z UK przepadł na dobre.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2021, 20:36
autor: pirul
Ziolko73 pisze:
19 mar 2021, 21:23
nie mam jeszcze nowego kolektora bo gdzieś zaginął w TNT w Wypędach.
Szybko się go nie spodziewaj (jeśli w ogóle), ja od stycznia czekam. To nie jest wina agencji celnej tylko kwestia nieudolności fedexu. 3 interwencje w oddziale - nic nie dały. Reklamacja złożona - nawet mi nikt nie odpowiedział. Wysłali maila, że spodziewają się paczki i żeby uzupełnić deklaracje, a w załączniku zamiast moich papierów jakies listy przewozowe z Norwegii do Holandii. Parodia. Zamówiłem w międzyczasie drugi wydech u innego sprzedawcy, wysłał ups'em i już dawno paczkę mam w domu.

Załóż spór na ebayu. TNT używa tych samych numerów paczek kilkukrotnie, tracking pokaże Twoją paczkę w Wypędach. Kutasy tak się wycwanili, że codziennie aktualizują ostatnią linię więc najlepiej robić codziennie rano zrzuty ekranu i dopiero po tygodniu załączyć wszystkie sprzedającemu żeby udowodnić, że nic się z paczką nie dzieje. Wtedy powinieneś dostać zwrot kasy. A jak paczka kiedyś dotrze, no cóż, ich strata, Twój fart.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2021, 21:22
autor: Ziolko73
Pirul a długo czekałeś na zwrot kasy po założeniu sporu? Sprzedawca robił jakieś problemy?

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2021, 23:02
autor: pirul
Zależy kiedy założysz spór. Jeśli jest po szacowanym terminie doręczenia to powinni szybko wypłacić. Mają od tego odpowiednie ubezpieczenie. Ja czekałem może dwa dni. No ale byłem w stałym kontakcie, sprzedający ze swojej strony też się upominał w tnt i nic nie wskórał, zapewniał tylko, że "status się zmienił, niedługo dostaniesz paczkę". Dopiero kiedy wysłałem 7 screenów trackingu z tym samym updatem dzień po dniu, odesłali kasę nawet nie odpowiadając na wiadomość.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2021, 23:25
autor: Ziolko73
Termin upłynął 2 marca, od poniedziałku robie screeny tak jak radzisz i jeżeli tnt nie ogarnie do końca tygodnia mojego zamówienia zakładam spór ze sprzedawcą. To chyba jedyne wyjście.
Póki co dzięki:)

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 mar 2021, 10:20
autor: Bless
Oddaję zaciski w piaskowanie i chce zakupić zestawy naprawcze do big brake. Czy te aukcje posiadają odpowiednie zestawy?

Oś tył, średnica tłoczka 35mm: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 0033867539

Oś przód, średnia 54mm: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 0033940475


//EDIT: Ten komplet pasuje rozmiarami.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka



Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2021, 10:01
autor: skhjpz
Przymierzam się do zakupu nowego softtopa do mojej na. Co byście polecali? Zależy mi raczej na szmacie, nie chcę winylu.

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2021, 10:26
autor: Alex
Ja polecam zapytać sie Lucas_Z czy nie ma jakieś dobrej używki

przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2021, 12:57
autor: skhjpz
Myślałem bardziej o nowym ale jeśli nic ciekawego nie znajdę to chyba tak zrobię, dzięki :D A inni coś doradzą?

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2021, 12:58
autor: tomasz01
Nowy to wiatrolapydocabrio - nie raz sprawdzona firma.

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2021, 13:07
autor: Alex
tomasz01 pisze:
25 mar 2021, 12:58
Nowy to wiatrolapydocabrio - nie raz sprawdzona firma.
albo cabriopietryga
albo Marek Wytrykus na fb, acz nie wiem czy robi szmaty czy tylko winyle

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2021, 13:21
autor: tomasz01
Jeszcze jest Tapwid w Lublinie bodajże, przy czym Tapwid, Pietryga i wiatrolapy szyją sami.

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 mar 2021, 11:42
autor: Bless
Czy ktoś w swoim NBFL 1.8 zakładał może tarczę sprzęgła od MX-6 GE 2.0 115KM? Pasuje P&P? Jakieś różnice w jeździe?

Pytanie jeszcze o większą pompę hamulcową. Mam NA z przedlifta więc zakładam, że mam jeszcze small brake. Wrzucam teraz BBK więc wypadałoby też zmienić pompę wraz z serwo na większą. Z tego co widzę to mocowanie serwo wchodzi pod deskę w kabinie. Czy jest tam jakiś łatwy dostęp czy trzeba się przygotować na zdjęcie dechy by to wymienić?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 13:30
autor: kacper-k48
Hej!

Jakiego rodzaju bezpieczniki są w NA? Znalazłem w sumie 3 rodzaje i nie wiem który jest ok.
bezpieczniki.png
bezpieczniki.png (120.13 KiB) Przejrzano 1404 razy

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 13:45
autor: Alex
Najkrótsza odpowiedź brzmi: różne, zależy gdzie. Są 2 skrzynki bezp, pod maska i w kabinie. W kabinie są bodaj te z lewej strony, pod maska inne

przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 14:00
autor: Ziolkov

Bless pisze:
Pytanie jeszcze o większą pompę hamulcową. Mam NA z przedlifta więc zakładam, że mam jeszcze small brake. Wrzucam teraz BBK więc wypadałoby też zmienić pompę wraz z serwo na większą.
Ja mam przedlift 1990. Zmieniłem small na BBK i nie zmieniałem serwo ani pompy i spokojnie daje radę. Hamuje dużo lepiej.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka



Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 15:31
autor: pirul
Bless pisze:
27 mar 2021, 11:42
Czy ktoś w swoim NBFL 1.8 zakładał może tarczę sprzęgła od MX-6 GE 2.0 115KM? Pasuje P&P? Jakieś różnice w jeździe?

Pytanie jeszcze o większą pompę hamulcową. Mam NA z przedlifta więc zakładam, że mam jeszcze small brake. Wrzucam teraz BBK więc wypadałoby też zmienić pompę wraz z serwo na większą. Z tego co widzę to mocowanie serwo wchodzi pod deskę w kabinie. Czy jest tam jakiś łatwy dostęp czy trzeba się przygotować na zdjęcie dechy by to wymienić?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem jaką masz sytuację ze sprzęgłem ale dobrym i tanim sposobem jest obicie używanej tarczy większą okładziną LUKa z domieszką aramidową, wytrzymuje turbo i inne cuda.

Co do serwo - bez problemu wymienisz bez demontażu rzeczy wokół.

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 18:48
autor: monkahead
Tabliczka znamionowa na drzwiach kierowcy pokazuje po 2 bary na każde koło. Koleś na wulkanizacji nabił mi 2.3 twierdząc że 2 to za mało na nasze drogi, opona 205/45/17 XL. OK, jeśli chodzi o dziury to się z nim zgodzę ale jak zużycie bieżnika? Zejść na 2.0?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 18:56
autor: Grzybohun
Bieżnik przy 0.3 nie powinien się zużyć bardziej, ale dałbym 2.2 albo 2.1

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 19:39
autor: Gwiazda
Imo producent raczej wie lepiej co robi pakując tą dwójkę niż Stasiu z wulkanizacji walący wszystkie auta 2.3-2.5.
Poza tym przecież zbyt dużo powietrza w kołach to łatwiej odczuć wszystkie dziury, czyż nie? (jeździłem przez chwilkę na 2.5 w miatu. Kurcze jak to skakało)
Zrób 2.0 na zimbo i będzie git
Swoją drogą to strasznie ciekawy eksperyment. "Wyczajanie" optymalnego ciśnienia dla różnych opon... co tankowanie np. od 2.4 schodzić o 0.1 w dół na każdym kole.

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 19:52
autor: Tomai
monkahead pisze:
29 mar 2021, 18:48
Tabliczka znamionowa na drzwiach kierowcy pokazuje po 2 bary na każde koło. Koleś na wulkanizacji nabił mi 2.3 twierdząc że 2 to za mało na nasze drogi, opona 205/45/17 XL. OK, jeśli chodzi o dziury to się z nim zgodzę ale jak zużycie bieżnika? Zejść na 2.0?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Powiem jak u mnie. Ten sam rozmiar.
Jak ustawiłem 2,3 z tyłu to przy kilku stopniach tył uciekał kiedy chciał. Dwójka to jeszcze zrozumiem ale na trójce też.
Ustawiłem 2,0 i jest większa kontrola i spokój. ( eNCek po remapie )

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 19:57
autor: niezalogowany
miata jest lekka, pewnie dlatego 2.0 wystarczy. Oprócz braku komfortu i niższej przyczepności dojdzie Ci jeszcze nierównomierne zużycie opony (środek vs boki) i szybciej pojedziesz do tego wulkanizatora nowe zakładać (może dlatego tak podbija?)

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 mar 2021, 21:38
autor: Kumba
Panowie.

Pogoda piękna za oknem, top down na pewno cieszy tych których Mazdy mają aktualnie cztery koła :)

Dla tych którzy nie maja takiego komfortu zadanie z gwiazdką - czy to jest do odratowania czy mam szukać nowego wahacza? ObrazekObrazek
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk