Strona 426 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 mar 2021, 18:17
autor: Enzis
mutra pisze:
08 mar 2021, 8:39
Enzis pisze:
07 mar 2021, 20:01
Co poza odmą może się zatkać w silniku powodując wzrost ciśnienia?
Uszczelka pod głowicą, źle przylegające zawory wydechowe.
Może zjechane pierścienie tłokowe???
Upg wykluczone, kompresja 14, 14, 13,5, 14. Szukamy dalej

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 mar 2021, 21:56
autor: mutra
Enzis pisze:
12 mar 2021, 18:17
mutra pisze:
08 mar 2021, 8:39
Enzis pisze:
07 mar 2021, 20:01
Co poza odmą może się zatkać w silniku powodując wzrost ciśnienia?
Uszczelka pod głowicą, źle przylegające zawory wydechowe.
Może zjechane pierścienie tłokowe???
Upg wykluczone, kompresja 14, 14, 13,5, 14. Szukamy dalej
A jesteś pewien że to przez ciśnienie w skrzyni korbowej? Skąd wiesz że jest wysokie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 mar 2021, 21:58
autor: Enzis
mutra pisze:
12 mar 2021, 21:56
Enzis pisze:
12 mar 2021, 18:17
mutra pisze:
08 mar 2021, 8:39


Uszczelka pod głowicą, źle przylegające zawory wydechowe.
Może zjechane pierścienie tłokowe???
Upg wykluczone, kompresja 14, 14, 13,5, 14. Szukamy dalej
A jesteś pewien że to przez ciśnienie w skrzyni korbowej? Skąd wiesz że jest wysokie?
No właśnie nie wiem o co chodzi. Po prostu wydmuchuje mi uszczelki i wykluczam podejrzanych

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 mar 2021, 22:14
autor: mutra
Enzis pisze:
12 mar 2021, 21:58
mutra pisze:
12 mar 2021, 21:56
Enzis pisze:
12 mar 2021, 18:17


Upg wykluczone, kompresja 14, 14, 13,5, 14. Szukamy dalej
A jesteś pewien że to przez ciśnienie w skrzyni korbowej? Skąd wiesz że jest wysokie?
No właśnie nie wiem o co chodzi. Po prostu wydmuchuje mi uszczelki i wykluczam podejrzanych
Wydaje mi się że prędzej by ci wysadziło bagnet niż uszczelkę przy nadciśnieniu?? Które uszczelki Ci ciekną?

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 mar 2021, 7:00
autor: bjorm
Wstyd pisać ale jak wykręcić żarówki z mocowań ponad tablicą rej. w NC? Nie mogę ich wykręcić z mocowania, tzn mam już zarówkę w palcahc, kręcę, w lewo, prawo, boki, szukam jakichś zapadek ale nic nie idzie. Zaraz mi to pęknie w dłoniach. Jakiś myk tam jest czy po prostu tak się wlepiła w gniazdo i mam ją zbić i wydłubać?

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 mar 2021, 8:28
autor: Enzis
mutra pisze:
12 mar 2021, 22:14
Enzis pisze:
12 mar 2021, 21:58
mutra pisze:
12 mar 2021, 21:56

A jesteś pewien że to przez ciśnienie w skrzyni korbowej? Skąd wiesz że jest wysokie?
No właśnie nie wiem o co chodzi. Po prostu wydmuchuje mi uszczelki i wykluczam podejrzanych
Wydaje mi się że prędzej by ci wysadziło bagnet niż uszczelkę przy nadciśnieniu?? Które uszczelki Ci ciekną?
Generalnie to wszystko po kolei od spodu. Na pewno była uszczelka miski i wału.

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 mar 2021, 17:46
autor: ZygZak
Ktoś się orientuje czy elektryczny mechanizm podnoszenia szyby od NB podchodzi do NA?

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 mar 2021, 17:57
autor: ZygZak
ZygZak pisze:
13 mar 2021, 17:46
Ktoś się orientuje czy elektryczny mechanizm podnoszenia szyby od NB podchodzi do NA?
Nieaktualne. Znalazłem odpowiedź na anglojęzycznych forach i brzmi ona "nie".
W związku z powyższym poszukuje albo manualnego mechanizmu opuszczania szyby od strony kierowcy do NA albo dwóch mechanizmów elektrycznych do NA (lewa prawa strona). Jak dotąd znalazłem tylko zamiennik na kmparts ale 400zł/sztuka wiec to lekka przesada. Jakieś alternatywy?

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 mar 2021, 21:41
autor: pirul
Enzis pisze:
13 mar 2021, 8:28
mutra pisze:
12 mar 2021, 22:14
Enzis pisze:
12 mar 2021, 21:58


No właśnie nie wiem o co chodzi. Po prostu wydmuchuje mi uszczelki i wykluczam podejrzanych
Wydaje mi się że prędzej by ci wysadziło bagnet niż uszczelkę przy nadciśnieniu?? Które uszczelki Ci ciekną?
Generalnie to wszystko po kolei od spodu. Na pewno była uszczelka miski i wału.
Ale wymieniłeś i wydmuchało znowu czy po prostu ciekną ze starości? Bo takie wycieki to nic nadzwyczajnego. Dmucha z pokrywy jak zdejmiesz korek wlewu oleju na wolnych obrotach? Zaworek PCV sobie sprawdź na pokrywie zaworów.

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 mar 2021, 22:14
autor: Enzis
pirul pisze:
14 mar 2021, 21:41
Enzis pisze:
13 mar 2021, 8:28
mutra pisze:
12 mar 2021, 22:14


Wydaje mi się że prędzej by ci wysadziło bagnet niż uszczelkę przy nadciśnieniu?? Które uszczelki Ci ciekną?
Generalnie to wszystko po kolei od spodu. Na pewno była uszczelka miski i wału.
Ale wymieniłeś i wydmuchało znowu czy po prostu ciekną ze starości? Bo takie wycieki to nic nadzwyczajnego. Dmucha z pokrywy jak zdejmiesz korek wlewu oleju na wolnych obrotach? Zaworek PCV sobie sprawdź na pokrywie zaworów.
Wymieniłem wszystkie dwukrotnie. Zaworek działa jak należy. Nie dmuchało przez korek (położyłem odkręcony korek na otworze i nie ruszyło go).

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2021, 13:31
autor: pirul
Enzis pisze:
14 mar 2021, 22:14
Wymieniłem wszystkie dwukrotnie. Zaworek działa jak należy. Nie dmuchało przez korek (położyłem odkręcony korek na otworze i nie ruszyło go).
A uszczelki / uszczelniacze OE czy zamienniki?

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2021, 14:55
autor: Grabol
Część. Szybkie pytanie, czy podczas wymiany uszczelki zaworów trzeba coś w NBFL smarować silikonem? W tej lejącej nie OEMowej miałem zapaćkane narożniki:
https://photos.app.goo.gl/5SQYBdYtpXgFDQLg8

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2021, 16:39
autor: mutra
Grabol pisze:
15 mar 2021, 14:55
Część. Szybkie pytanie, czy podczas wymiany uszczelki zaworów trzeba coś w NBFL smarować silikonem? W tej lejącej nie OEMowej miałem zapaćkane narożniki:
https://photos.app.goo.gl/5SQYBdYtpXgFDQLg8
Tak, w narożnikach

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2021, 18:13
autor: Enzis
pirul pisze:
15 mar 2021, 13:31
Enzis pisze:
14 mar 2021, 22:14
Wymieniłem wszystkie dwukrotnie. Zaworek działa jak należy. Nie dmuchało przez korek (położyłem odkręcony korek na otworze i nie ruszyło go).
A uszczelki / uszczelniacze OE czy zamienniki?
Nie pamietam, te co były oemy w hutrowni to brałem, a jak zamienniki to najlepsze co było.
Po wymianie cieknącej uszczelki wydmuchuje jedną z wcześniej wymienionych po przejechaniu mniej niż 500km

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2021, 19:14
autor: Tomai
Najlepszy zamiennik i tak będzie cieknął w NB, kwestia czasu, tylko OEM.

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2021, 19:58
autor: mutra
Enzis pisze:
15 mar 2021, 18:13
pirul pisze:
15 mar 2021, 13:31
Enzis pisze:
14 mar 2021, 22:14
Wymieniłem wszystkie dwukrotnie. Zaworek działa jak należy. Nie dmuchało przez korek (położyłem odkręcony korek na otworze i nie ruszyło go).
A uszczelki / uszczelniacze OE czy zamienniki?
Nie pamietam, te co były oemy w hutrowni to brałem, a jak zamienniki to najlepsze co było.
Po wymianie cieknącej uszczelki wydmuchuje jedną z wcześniej wymienionych po przejechaniu mniej niż 500km
Może być zbieg okoliczności:krzywa miska i źle wyważony wał/za mocno wyszlifowane miejsce montażu uszczelki?

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2021, 20:00
autor: mutra
Tomai pisze:
15 mar 2021, 19:14
Najlepszy zamiennik i tak będzie cieknął w NB, kwestia czasu, tylko OEM.
U mnie oryginał OEM też się poci :kciuk:

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2021, 20:09
autor: Enzis
Tomai pisze:
15 mar 2021, 19:14
Najlepszy zamiennik i tak będzie cieknął w NB, kwestia czasu, tylko OEM.
Tylko nie wyrzyga litra oleju w 1000km :p

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2021, 17:24
autor: Kumba
Witam Miatowiczów,
Zawieszenie z piaskowania odebrane, pozostaje w weekend włożyć poli i złożyć Madzianne do kupy tylko tu rodzi się pytanie- jaki smar dawaliście do włożenia poli? W zestawie nie otrzymałem żadnej saszetki, cześć internetow mówi miedziany, cześć w ogóle doradza wkładanie na sucho (wbrew zasadzie ‚kto nie smaruje ten nie jedzie’), niektórzy dają zwykła wazelinę..
Podsunie ktoś sprawdzone rozwiązanie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2021, 18:25
autor: pirul
CX-80 i nic innego

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2021, 18:26
autor: Kumba
pirul pisze:CX-80 i nic innego
Pięknie dziękuje!

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2021, 18:28
autor: pirul
Tu masz link bo trochę smarów mają, to ma być ten silikonowy

https://przydatny.pl/pl/p/CX-80-Smar-si ... y-40g/1728

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2021, 20:59
autor: Kumba
pirul pisze:Tu masz link bo trochę smarów mają, to ma być ten silikonowy

https://przydatny.pl/pl/p/CX-80-Smar-si ... y-40g/1728
O widzisz, to ciekawe. Bo gdzieś na forum mitsubishi chyba ktoś zdecydowanie odradzał smar silikonowy i polecali grafitowy lub ‚zwykly smar techniczny’. Prawie zamówiłem już podstawowy cx80 wodoodporny Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2021, 21:04
autor: pirul
Ten smar przychodzi w zestawie z Olkusza, mam go u siebie i ani pół skrzypnięcia samochód nie wydał odkąd na tym jeżdżę

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2021, 21:33
autor: Kumba
pirul pisze:Ten smar przychodzi w zestawie z Olkusza, mam go u siebie i ani pół skrzypnięcia samochód nie wydał odkąd na tym jeżdżę
Dzięki Pirul, jutro lecę na zakupy i cx80 ląduje w koszyku :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2021, 5:35
autor: Grzybohun
Kieeeedys dawno temu jak wkładałem Poli do Hondy użyłem smaru molibdenowego. Pojeździłem tym autem jakoś 4 msc po tym zabiegu, nic nie skrzypiało.

Z tym, że nie wiem jakby się zachowywał po zimie...

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2021, 7:23
autor: mutra
Ja miałem składane poliuretany na smarze silikonowym. Prawda jest taka, że każdy smar się pewnie nada 😉 w końcu to nie łożysko tylko kawałek plastiku

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2021, 9:10
autor: pirul
Silikonowy jest bardzo lepki i ciężko go usunąć czy wypłukać wodą, zwykły smar się po prostu wyciśnie z tulejki po jakimś czasie i tworzywo zacznie skrzypieć, tylko o to chodzi.

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2021, 11:21
autor: polly
pirul pisze:Silikonowy jest bardzo lepki i ciężko go usunąć czy wypłukać wodą, zwykły smar się po prostu wyciśnie z tulejki po jakimś czasie i tworzywo zacznie skrzypieć, tylko o to chodzi.
O widzisz, ja muszę nasmarować to cholerstwo u mnie. Dużo z tym pracy będzie? Strasznie mi skrzypią Poli. Nie wiem na czym było składane, ale już tego smaru tam nie ma.

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2021, 14:36
autor: mutra
polly pisze:
18 mar 2021, 11:21
pirul pisze:Silikonowy jest bardzo lepki i ciężko go usunąć czy wypłukać wodą, zwykły smar się po prostu wyciśnie z tulejki po jakimś czasie i tworzywo zacznie skrzypieć, tylko o to chodzi.
O widzisz, ja muszę nasmarować to cholerstwo u mnie. Dużo z tym pracy będzie? Strasznie mi skrzypią Poli. Nie wiem na czym było składane, ale już tego smaru tam nie ma.
Dużo, jak nie masz smarowniczek zamontowanych to trzeba będzie wysunąć poli z miejsca w którym jest zamocowane.