Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 cze 2021, 12:01

3ka pisze:
17 cze 2021, 9:53
Jakiś polecany zestaw naprawczy do midbreake?
Oryginał mazdy jak nie przeszkadza Ci wydanie 400pln i 4 tygodnie czekania. Jak nie masz tyle czasu/kasy to np frentech
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2021, 13:14

mutra pisze:
3ka pisze:
17 cze 2021, 9:53
Jakiś polecany zestaw naprawczy do midbreake?
Oryginał mazdy jak nie przeszkadza Ci wydanie 400pln i 4 tygodnie czekania. Jak nie masz tyle czasu/kasy to np frentech
Dzięki. 4 tygodnie to zdecydowanie za długo... Ale zadzwonię, może akurat trafię.
MareX5
Posty: 80
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:21
Model: Inny

19 cze 2021, 11:41

Szybkie pytanie moi drodzy.
Chcę zabudować tą wnękę kieszenią/ półką i radiem 1 din. Jak zdjąć ten plastik? U góry trzyma a nie chce się z tym siłować żeby nie zepsuć.
201251443_233377668307188_381424657209264998_n.jpg
201251443_233377668307188_381424657209264998_n.jpg (337.31 KiB) Przejrzano 1716 razy
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

19 cze 2021, 12:57

Z tego co pamietam to musisz najpierw wyjąc kratki nawiewu. Tam jest schowana śruba
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

19 cze 2021, 13:51

Mam problem z centralnym zamkiem w NC, jak kliknę raz na pilocie zamykają się tylko drzwi kierowcy, jak kliknę drugi raz to pasażera, jak kliknę otwórz to drzwi pasażera otwierają się, ale czasami jakby nie do końca i trzeba je zamknąć i otworzyć jeszcze raz, stało się tak jak naprawiali mi drzwi pasażera, wszystkie kostki zdają się być na miejscu. Czy mogło się coś rozprogramować?
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 99
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

19 cze 2021, 14:29

MareX5 pisze:
19 cze 2021, 11:41
Szybkie pytanie moi drodzy.
Chcę zabudować tą wnękę kieszenią/ półką i radiem 1 din. Jak zdjąć ten plastik? U góry trzyma a nie chce się z tym siłować żeby nie zepsuć.

201251443_233377668307188_381424657209264998_n.jpg
W mojej tam żadnych śrubek nie miałem ale z tego co wiem to pod każdą kratką jedna śrubka. Musisz włożyć sznurek przez nawiew i szarpnąć żeby wyskoczył. Podeślij zdjęcia jak skończysz też chcę coś wykombinować u siebie ale nie mam pomysłu.
Awatar użytkownika
Robbi
Posty: 300
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:27
Model: NA
Wersja: Red
Lokalizacja: Będzin

20 cze 2021, 10:47

MareX5 pisze:
19 cze 2021, 11:41
Szybkie pytanie moi drodzy.
Chcę zabudować tą wnękę kieszenią/ półką i radiem 1 din. Jak zdjąć ten plastik? U góry trzyma a nie chce się z tym siłować żeby nie zepsuć.
Tak jak koledzy wyżej, wyjmij kratki, a pod spodem zobaczysz blaszkę do której są przykręcone 2 śruby.

Obrazek
MareX5
Posty: 80
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:21
Model: Inny

20 cze 2021, 11:59

Robbi pisze:
20 cze 2021, 10:47
MareX5 pisze:
19 cze 2021, 11:41
Szybkie pytanie moi drodzy.
Chcę zabudować tą wnękę kieszenią/ półką i radiem 1 din. Jak zdjąć ten plastik? U góry trzyma a nie chce się z tym siłować żeby nie zepsuć.
Tak jak koledzy wyżej, wyjmij kratki, a pod spodem zobaczysz blaszkę do której są przykręcone 2 śruby.
Dziękujesz wszystkim za rozjaśnienie! Korzystając z postu chciałbym jeszcze dopytać jak dorwać się do tych dwóch lampek kabinowych oświetlających... kolana :D Podważyć i wyskoczy obudowa z żarówką? Wymieniłbym na jakąś lepszą żarówkę :D
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

20 cze 2021, 13:01

Dokładnie. Trzeba podważyć. Możesz również sięgnąć od spodu i je wypchnąć (po zdjęciu schowka i panelu pod kierownicą).
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

20 cze 2021, 19:00

Pytanie takie: ktore czujniki odpowiadaja za odcięcie paliwa, ale nie pompy paliwa tylko wtrysków. Problem jest taki że wtryski pracują tylko przez jakieś 2 sekundy po odpaleniu, potem przestają.
I jeszcze taka ciekawostka: kiedy auto odpali (a odpala od strzała) i po tych 2 sekundach zgaśnie bo wtryski przestają pracować to jeśli próbuje się je odpalić raz jeszcze to wtryski nie pracują w ogóle ale jeśli się je próbuje odpalić ale najpierw wyłączy zapłon i włączy ponownie to sytuacja się powtarza za każdym razem - odpala na 2 sekundy i odłącza wtryski ponownie.
Jakieś sugestie ? Ktoś się spotkał z takim problemem ?
Mam jedną myśl w głowie co może to powodować ale nie chce mówić żeby niepotrzebnie nakierowywać

Pacjent: NA 1.8
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 cze 2021, 20:05

TofikGST pisze:
20 cze 2021, 19:00
Pytanie takie: ktore czujniki odpowiadaja za odcięcie paliwa, ale nie pompy paliwa tylko wtrysków. Problem jest taki że wtryski pracują tylko przez jakieś 2 sekundy po odpaleniu, potem przestają.
I jeszcze taka ciekawostka: kiedy auto odpali (a odpala od strzała) i po tych 2 sekundach zgaśnie bo wtryski przestają pracować to jeśli próbuje się je odpalić raz jeszcze to wtryski nie pracują w ogóle ale jeśli się je próbuje odpalić ale najpierw wyłączy zapłon i włączy ponownie to sytuacja się powtarza za każdym razem - odpala na 2 sekundy i odłącza wtryski ponownie.
Jakieś sugestie ? Ktoś się spotkał z takim problemem ?
Mam jedną myśl w głowie co może to powodować ale nie chce mówić żeby niepotrzebnie nakierowywać

Pacjent: NA 1.8
Masz immobilizer w aucie, szczególnie nieseryjny?
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

20 cze 2021, 20:17

Nie
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 cze 2021, 20:49

TofikGST pisze:
20 cze 2021, 20:17
Nie
Sprawdziłeś przekaźnik od wtrysków? ( o ile masz coś takiego w na ?)
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

20 cze 2021, 22:45

mutra pisze:
20 cze 2021, 20:49
TofikGST pisze:
20 cze 2021, 20:17
Nie
Sprawdziłeś przekaźnik od wtrysków? ( o ile masz coś takiego w na ?)
Tak. Przekaźnik sprawny, sprawdzony w innym aucie.
Tak w ogóle to od niego zaczęła się cała historia. W wyniku splotu zdarzeń mój przekaźnik wtrysków wylądował w innym aucie. Ja sobie przypomniałem że chyba mam taki przekaźnik co mi został po NBFL którego rozebralem. Postanowiłem sprawdzić czy na tym przekaźniku ruszy mając na uwadze że ten przekaźnik od NBFL mimo że o innym oznaczeniu występował już w poliftowym NA. Najpierw otworzyłem oba przekaźniki żeby sprawdzić czy pinout jest taki sam i wyglądało na to że owszem. Zaryzykowalem, no i się nie opłaciło. Auto odpaliło ale z podobnym skutkiem jak teraz a nawet gorszym bo trzepało nim jak ku**ą na mrozie. Stwierdziłem więc że na tym przekaźniku nie będzie jednak chodził i włożyłem spowrotem swój oryginalny, niestety problem pozostał. Teraz jest na oryginalnym przekaźniku. "Trzepanie" już ogarnąłem, okazało się że uwaliło jedną cewkę - cylindry 2i3. Cewki są już drugie włożone auto odpala od strzała i równo ale jak mówię, zaraz odcina mu wtryski i gaśnie.

Tak BTW nie wiem czy sobie zdajecie sprawę z jak wieloma systemami jest powiązany przekaźnik wtrysku !!! Jeśli coś się w nim spierdoli to możecie szukać rozwiązania tygodniami, jednym słowem jest armagedon. Mało tego, może się włączać, zwierać a nadal nie działać jak to miałem okazję odkryć :) można pisać o tym przekaźniku godzinę taki jest podstępny.

W każdym razie coś się jeszcze uwaliło razem z tą cewką i próbuje dojść co :)
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

21 cze 2021, 9:52

PROBLEM Z BIEGAMI. Wczoraj przejechałem mazdą 300 km bez problemu ale jak odstawiłem samochód to po dwóch godzinach nie moglem wrzucić żadnego biegu. Ledwo ledwo dwójkę ale potem to już żadnego. Ani do przodu, ani wstecznego. Ale tak jest na włączonym silniku. Jak wyłączę silnik to biegi jakoś wchodzą. Co to może być? Wysprzęglik czy jakiś inny problem?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

21 cze 2021, 9:57

W NB zawsze sprawdzanie warto zacząć od wysprzęglika.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

21 cze 2021, 10:19

tomasz01 pisze:
21 cze 2021, 9:57
W NB zawsze sprawdzanie warto zacząć od wysprzęglika.
Dzięki. Tak czy inaczej problem ale chyba do ogarnięcia. Kwestia tylko na kiedy i za ile?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

21 cze 2021, 10:35

Sprawdzenie to za darmo :D - chyba na FB Ci już napisali co i jak.

Co do wysprzęglika (jeśli to będzie on) to masz dwie drogi - prostsza jest taka, że wymieniasz na zamiennik i cieszysz się nim do czasu kolejnej awarii (za pół roku, rok,. dwa...) ;)
Druga, trudniejsza ale raczej trwalsza (tzw. opcja Pirula) - kupujesz części OEM Mazda i regenerujesz go sobie sam - jest szansa, że wytrzyma tyle co fabryczny, czyli okres liczony pewnie w kilkunastu latach.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

21 cze 2021, 14:29

tomasz01 pisze:
21 cze 2021, 10:35
Sprawdzenie to za darmo :D - chyba na FB Ci już napisali co i jak.

Co do wysprzęglika (jeśli to będzie on) to masz dwie drogi - prostsza jest taka, że wymieniasz na zamiennik i cieszysz się nim do czasu kolejnej awarii (za pół roku, rok,. dwa...) ;)
Druga, trudniejsza ale raczej trwalsza (tzw. opcja Pirula) - kupujesz części OEM Mazda i regenerujesz go sobie sam - jest szansa, że wytrzyma tyle co fabryczny, czyli okres liczony pewnie w kilkunastu latach.
Dzięki za info. Po postach na MX-5 KLUB POLSKA i na Fcb jestem już dużo mądrzejszy. Teraz tylko ustalić co i jak... i działać.
Pozdr
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

21 cze 2021, 21:07

tomasz01 pisze:
21 cze 2021, 9:57
W NB zawsze sprawdzanie warto zacząć od wysprzęglika.
Czy umierający wysprzęglik może też dawać objawy w postaci "haczących" biegów? Czy jak już pada, to na amen?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 cze 2021, 21:20

Scyzor pisze:
21 cze 2021, 21:07
tomasz01 pisze:
21 cze 2021, 9:57
W NB zawsze sprawdzanie warto zacząć od wysprzęglika.
Czy umierający wysprzęglik może też dawać objawy w postaci "haczących" biegów? Czy jak już pada, to na amen?
Może, najprościej skręcić kierownice na maksa w lewo i zajrzeć za przednie prawe koło. Jak nie masz za dużej głowy ;) to powinieneś być w stanie zobaczyć wysprzęglik i ocenić czy cieknie, w jakim stanie jest guma itp
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

22 cze 2021, 16:15

mutra pisze:
21 cze 2021, 21:20
Może, najprościej skręcić kierownice na maksa w lewo i zajrzeć za przednie prawe koło. Jak nie masz za dużej głowy ;) to powinieneś być w stanie zobaczyć wysprzęglik i ocenić czy cieknie, w jakim stanie jest guma itp
Dzięki za hint - spróbuję wepchnąć głowę :P
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 cze 2021, 16:50

h8r pisze:
19 cze 2021, 13:51
Mam problem z centralnym zamkiem w NC, jak kliknę raz na pilocie zamykają się tylko drzwi kierowcy, jak kliknę drugi raz to pasażera, jak kliknę otwórz to drzwi pasażera otwierają się, ale czasami jakby nie do końca i trzeba je zamknąć i otworzyć jeszcze raz, stało się tak jak naprawiali mi drzwi pasażera, wszystkie kostki zdają się być na miejscu. Czy mogło się coś rozprogramować?
to otwieranie ale nie do konca wyglada mi jak padajacy silownik, czesta usterka przynajmniej w NC1

viewtopic.php?f=72&t=30719&hilit=si%C5% ... f062f06626
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

23 cze 2021, 7:24

Witajcie. Jako że przymierzam się do wymiany chłodnicy na grubsze alu i założenia wydajniejszego wentylatora to przy okazji wymienię też stary termostat. I tu mam pytanie: czy warto założyć termostat o niższej temperaturze załączania, np. 71 stopni? Jakie są zalety/wady takiego rozwiązania? Pacjent NA 1.6 90 KM, po modach obecnie ok. 120 KM, używany do jazdy typowo rozrywkowej głównie po górach i pagórkach, jazdy po torze raczej nie planuję, choć nie wykluczam okazjonalnie, zimą śpi.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 cze 2021, 11:35

Lil_Turtle pisze:
23 cze 2021, 7:24
Witajcie. Jako że przymierzam się do wymiany chłodnicy na grubsze alu i założenia wydajniejszego wentylatora to przy okazji wymienię też stary termostat. I tu mam pytanie: czy warto założyć termostat o niższej temperaturze załączania, np. 71 stopni? Jakie są zalety/wady takiego rozwiązania? Pacjent NA 1.6 90 KM, po modach obecnie ok. 120 KM, używany do jazdy typowo rozrywkowej głównie po górach i pagórkach, jazdy po torze raczej nie planuję, choć nie wykluczam okazjonalnie, zimą śpi.
Jeżeli to nie jest typowo torowe auto to IMO nie ma sensu, bo ryzykujesz że auto będzie niedogrzane
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 cze 2021, 12:37

Lil_Turtle pisze:
23 cze 2021, 7:24
Witajcie. Jako że przymierzam się do wymiany chłodnicy na grubsze alu i założenia wydajniejszego wentylatora to przy okazji wymienię też stary termostat. I tu mam pytanie: czy warto założyć termostat o niższej temperaturze załączania, np. 71 stopni? Jakie są zalety/wady takiego rozwiązania? Pacjent NA 1.6 90 KM, po modach obecnie ok. 120 KM, używany do jazdy typowo rozrywkowej głównie po górach i pagórkach, jazdy po torze raczej nie planuję, choć nie wykluczam okazjonalnie, zimą śpi.
zimny termostat jest bez sensu. Gruba chlodnica jest zupelnie wystarczajaca
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

23 cze 2021, 13:53

I wszystko jasne. :poklony:
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

26 cze 2021, 21:01

Jak jesteśmy przy chłodnicach to widzę, że zaczyna cieknąć na dole po stronie pasażera. Chłodnica od nowości, czyli 16 lat. Jest sens szukać co cieknie czy od razu wymieniać na nową? Jak nowa to jaka?
Awatar użytkownika
PKort
Posty: 42
Rejestracja: 10 mar 2017, 8:43
Model: NC
Wersja: NC1
Lokalizacja: Warszawa/okolice

28 cze 2021, 14:39

andred pisze:
21 cze 2021, 9:52
PROBLEM Z BIEGAMI. Wczoraj przejechałem mazdą 300 km bez problemu ale jak odstawiłem samochód to po dwóch godzinach nie moglem wrzucić żadnego biegu. Ledwo ledwo dwójkę ale potem to już żadnego. Ani do przodu, ani wstecznego. Ale tak jest na włączonym silniku. Jak wyłączę silnik to biegi jakoś wchodzą. Co to może być? Wysprzęglik czy jakiś inny problem?
U mnie (w NC) przyczyna leżała w uchwycie pedału sprzęgła: pękł z jednej strony, przez co pedał sprzęgła przy naciskaniu przesuwał się w innej płaszczyźnie, niż powinien. Przez to pompka sprzęgła nie działała prawidłowo, sprzęgło nie było rozpięte przy zmianie biegów.
Skończyło się na chałupniczej naprawie pedału i wymianie sprzęgła wraz z dociskiem oraz pompki. Nie polecam tej przygody nikomu, więc może warto sprawdzić, czy z samym pedałem też wszystko w porządku?
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 99
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

28 cze 2021, 18:29

Przymierzam się do zakupu hardtop do mojej NA.
Nie wiem czy mam wtyczkę do grzanej szyby. Gdzie mam szukać?

Dodatkowo. Na co powinienem zwracać uwagę kupując hardtop?
ODPOWIEDZ