Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

12 mar 2021, 18:17

mutra pisze:
08 mar 2021, 8:39
Enzis pisze:
07 mar 2021, 20:01
Co poza odmą może się zatkać w silniku powodując wzrost ciśnienia?
Uszczelka pod głowicą, źle przylegające zawory wydechowe.
Może zjechane pierścienie tłokowe???
Upg wykluczone, kompresja 14, 14, 13,5, 14. Szukamy dalej
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 mar 2021, 21:56

Enzis pisze:
12 mar 2021, 18:17
mutra pisze:
08 mar 2021, 8:39
Enzis pisze:
07 mar 2021, 20:01
Co poza odmą może się zatkać w silniku powodując wzrost ciśnienia?
Uszczelka pod głowicą, źle przylegające zawory wydechowe.
Może zjechane pierścienie tłokowe???
Upg wykluczone, kompresja 14, 14, 13,5, 14. Szukamy dalej
A jesteś pewien że to przez ciśnienie w skrzyni korbowej? Skąd wiesz że jest wysokie?
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

12 mar 2021, 21:58

mutra pisze:
12 mar 2021, 21:56
Enzis pisze:
12 mar 2021, 18:17
mutra pisze:
08 mar 2021, 8:39


Uszczelka pod głowicą, źle przylegające zawory wydechowe.
Może zjechane pierścienie tłokowe???
Upg wykluczone, kompresja 14, 14, 13,5, 14. Szukamy dalej
A jesteś pewien że to przez ciśnienie w skrzyni korbowej? Skąd wiesz że jest wysokie?
No właśnie nie wiem o co chodzi. Po prostu wydmuchuje mi uszczelki i wykluczam podejrzanych
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 mar 2021, 22:14

Enzis pisze:
12 mar 2021, 21:58
mutra pisze:
12 mar 2021, 21:56
Enzis pisze:
12 mar 2021, 18:17


Upg wykluczone, kompresja 14, 14, 13,5, 14. Szukamy dalej
A jesteś pewien że to przez ciśnienie w skrzyni korbowej? Skąd wiesz że jest wysokie?
No właśnie nie wiem o co chodzi. Po prostu wydmuchuje mi uszczelki i wykluczam podejrzanych
Wydaje mi się że prędzej by ci wysadziło bagnet niż uszczelkę przy nadciśnieniu?? Które uszczelki Ci ciekną?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 mar 2021, 7:00

Wstyd pisać ale jak wykręcić żarówki z mocowań ponad tablicą rej. w NC? Nie mogę ich wykręcić z mocowania, tzn mam już zarówkę w palcahc, kręcę, w lewo, prawo, boki, szukam jakichś zapadek ale nic nie idzie. Zaraz mi to pęknie w dłoniach. Jakiś myk tam jest czy po prostu tak się wlepiła w gniazdo i mam ją zbić i wydłubać?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

13 mar 2021, 8:28

mutra pisze:
12 mar 2021, 22:14
Enzis pisze:
12 mar 2021, 21:58
mutra pisze:
12 mar 2021, 21:56

A jesteś pewien że to przez ciśnienie w skrzyni korbowej? Skąd wiesz że jest wysokie?
No właśnie nie wiem o co chodzi. Po prostu wydmuchuje mi uszczelki i wykluczam podejrzanych
Wydaje mi się że prędzej by ci wysadziło bagnet niż uszczelkę przy nadciśnieniu?? Które uszczelki Ci ciekną?
Generalnie to wszystko po kolei od spodu. Na pewno była uszczelka miski i wału.
ZygZak
Posty: 18
Rejestracja: 12 paź 2012, 17:34
Lokalizacja: W-wa

13 mar 2021, 17:46

Ktoś się orientuje czy elektryczny mechanizm podnoszenia szyby od NB podchodzi do NA?
ZygZak
Posty: 18
Rejestracja: 12 paź 2012, 17:34
Lokalizacja: W-wa

13 mar 2021, 17:57

ZygZak pisze:
13 mar 2021, 17:46
Ktoś się orientuje czy elektryczny mechanizm podnoszenia szyby od NB podchodzi do NA?
Nieaktualne. Znalazłem odpowiedź na anglojęzycznych forach i brzmi ona "nie".
W związku z powyższym poszukuje albo manualnego mechanizmu opuszczania szyby od strony kierowcy do NA albo dwóch mechanizmów elektrycznych do NA (lewa prawa strona). Jak dotąd znalazłem tylko zamiennik na kmparts ale 400zł/sztuka wiec to lekka przesada. Jakieś alternatywy?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

14 mar 2021, 21:41

Enzis pisze:
13 mar 2021, 8:28
mutra pisze:
12 mar 2021, 22:14
Enzis pisze:
12 mar 2021, 21:58


No właśnie nie wiem o co chodzi. Po prostu wydmuchuje mi uszczelki i wykluczam podejrzanych
Wydaje mi się że prędzej by ci wysadziło bagnet niż uszczelkę przy nadciśnieniu?? Które uszczelki Ci ciekną?
Generalnie to wszystko po kolei od spodu. Na pewno była uszczelka miski i wału.
Ale wymieniłeś i wydmuchało znowu czy po prostu ciekną ze starości? Bo takie wycieki to nic nadzwyczajnego. Dmucha z pokrywy jak zdejmiesz korek wlewu oleju na wolnych obrotach? Zaworek PCV sobie sprawdź na pokrywie zaworów.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

14 mar 2021, 22:14

pirul pisze:
14 mar 2021, 21:41
Enzis pisze:
13 mar 2021, 8:28
mutra pisze:
12 mar 2021, 22:14


Wydaje mi się że prędzej by ci wysadziło bagnet niż uszczelkę przy nadciśnieniu?? Które uszczelki Ci ciekną?
Generalnie to wszystko po kolei od spodu. Na pewno była uszczelka miski i wału.
Ale wymieniłeś i wydmuchało znowu czy po prostu ciekną ze starości? Bo takie wycieki to nic nadzwyczajnego. Dmucha z pokrywy jak zdejmiesz korek wlewu oleju na wolnych obrotach? Zaworek PCV sobie sprawdź na pokrywie zaworów.
Wymieniłem wszystkie dwukrotnie. Zaworek działa jak należy. Nie dmuchało przez korek (położyłem odkręcony korek na otworze i nie ruszyło go).
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

15 mar 2021, 13:31

Enzis pisze:
14 mar 2021, 22:14
Wymieniłem wszystkie dwukrotnie. Zaworek działa jak należy. Nie dmuchało przez korek (położyłem odkręcony korek na otworze i nie ruszyło go).
A uszczelki / uszczelniacze OE czy zamienniki?
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

15 mar 2021, 14:55

Część. Szybkie pytanie, czy podczas wymiany uszczelki zaworów trzeba coś w NBFL smarować silikonem? W tej lejącej nie OEMowej miałem zapaćkane narożniki:
https://photos.app.goo.gl/5SQYBdYtpXgFDQLg8
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 mar 2021, 16:39

Grabol pisze:
15 mar 2021, 14:55
Część. Szybkie pytanie, czy podczas wymiany uszczelki zaworów trzeba coś w NBFL smarować silikonem? W tej lejącej nie OEMowej miałem zapaćkane narożniki:
https://photos.app.goo.gl/5SQYBdYtpXgFDQLg8
Tak, w narożnikach
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

15 mar 2021, 18:13

pirul pisze:
15 mar 2021, 13:31
Enzis pisze:
14 mar 2021, 22:14
Wymieniłem wszystkie dwukrotnie. Zaworek działa jak należy. Nie dmuchało przez korek (położyłem odkręcony korek na otworze i nie ruszyło go).
A uszczelki / uszczelniacze OE czy zamienniki?
Nie pamietam, te co były oemy w hutrowni to brałem, a jak zamienniki to najlepsze co było.
Po wymianie cieknącej uszczelki wydmuchuje jedną z wcześniej wymienionych po przejechaniu mniej niż 500km
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

15 mar 2021, 19:14

Najlepszy zamiennik i tak będzie cieknął w NB, kwestia czasu, tylko OEM.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 mar 2021, 19:58

Enzis pisze:
15 mar 2021, 18:13
pirul pisze:
15 mar 2021, 13:31
Enzis pisze:
14 mar 2021, 22:14
Wymieniłem wszystkie dwukrotnie. Zaworek działa jak należy. Nie dmuchało przez korek (położyłem odkręcony korek na otworze i nie ruszyło go).
A uszczelki / uszczelniacze OE czy zamienniki?
Nie pamietam, te co były oemy w hutrowni to brałem, a jak zamienniki to najlepsze co było.
Po wymianie cieknącej uszczelki wydmuchuje jedną z wcześniej wymienionych po przejechaniu mniej niż 500km
Może być zbieg okoliczności:krzywa miska i źle wyważony wał/za mocno wyszlifowane miejsce montażu uszczelki?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 mar 2021, 20:00

Tomai pisze:
15 mar 2021, 19:14
Najlepszy zamiennik i tak będzie cieknął w NB, kwestia czasu, tylko OEM.
U mnie oryginał OEM też się poci :kciuk:
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

15 mar 2021, 20:09

Tomai pisze:
15 mar 2021, 19:14
Najlepszy zamiennik i tak będzie cieknął w NB, kwestia czasu, tylko OEM.
Tylko nie wyrzyga litra oleju w 1000km :p
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

17 mar 2021, 17:24

Witam Miatowiczów,
Zawieszenie z piaskowania odebrane, pozostaje w weekend włożyć poli i złożyć Madzianne do kupy tylko tu rodzi się pytanie- jaki smar dawaliście do włożenia poli? W zestawie nie otrzymałem żadnej saszetki, cześć internetow mówi miedziany, cześć w ogóle doradza wkładanie na sucho (wbrew zasadzie ‚kto nie smaruje ten nie jedzie’), niektórzy dają zwykła wazelinę..
Podsunie ktoś sprawdzone rozwiązanie?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

17 mar 2021, 18:25

CX-80 i nic innego
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

17 mar 2021, 18:26

pirul pisze:CX-80 i nic innego
Pięknie dziękuje!
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

17 mar 2021, 18:28

Tu masz link bo trochę smarów mają, to ma być ten silikonowy

https://przydatny.pl/pl/p/CX-80-Smar-si ... y-40g/1728
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

17 mar 2021, 20:59

pirul pisze:Tu masz link bo trochę smarów mają, to ma być ten silikonowy

https://przydatny.pl/pl/p/CX-80-Smar-si ... y-40g/1728
O widzisz, to ciekawe. Bo gdzieś na forum mitsubishi chyba ktoś zdecydowanie odradzał smar silikonowy i polecali grafitowy lub ‚zwykly smar techniczny’. Prawie zamówiłem już podstawowy cx80 wodoodporny Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

17 mar 2021, 21:04

Ten smar przychodzi w zestawie z Olkusza, mam go u siebie i ani pół skrzypnięcia samochód nie wydał odkąd na tym jeżdżę
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

17 mar 2021, 21:33

pirul pisze:Ten smar przychodzi w zestawie z Olkusza, mam go u siebie i ani pół skrzypnięcia samochód nie wydał odkąd na tym jeżdżę
Dzięki Pirul, jutro lecę na zakupy i cx80 ląduje w koszyku :)
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

18 mar 2021, 5:35

Kieeeedys dawno temu jak wkładałem Poli do Hondy użyłem smaru molibdenowego. Pojeździłem tym autem jakoś 4 msc po tym zabiegu, nic nie skrzypiało.

Z tym, że nie wiem jakby się zachowywał po zimie...
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 mar 2021, 7:23

Ja miałem składane poliuretany na smarze silikonowym. Prawda jest taka, że każdy smar się pewnie nada 😉 w końcu to nie łożysko tylko kawałek plastiku
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2021, 9:10

Silikonowy jest bardzo lepki i ciężko go usunąć czy wypłukać wodą, zwykły smar się po prostu wyciśnie z tulejki po jakimś czasie i tworzywo zacznie skrzypieć, tylko o to chodzi.
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2021, 11:21

pirul pisze:Silikonowy jest bardzo lepki i ciężko go usunąć czy wypłukać wodą, zwykły smar się po prostu wyciśnie z tulejki po jakimś czasie i tworzywo zacznie skrzypieć, tylko o to chodzi.
O widzisz, ja muszę nasmarować to cholerstwo u mnie. Dużo z tym pracy będzie? Strasznie mi skrzypią Poli. Nie wiem na czym było składane, ale już tego smaru tam nie ma.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 mar 2021, 14:36

polly pisze:
18 mar 2021, 11:21
pirul pisze:Silikonowy jest bardzo lepki i ciężko go usunąć czy wypłukać wodą, zwykły smar się po prostu wyciśnie z tulejki po jakimś czasie i tworzywo zacznie skrzypieć, tylko o to chodzi.
O widzisz, ja muszę nasmarować to cholerstwo u mnie. Dużo z tym pracy będzie? Strasznie mi skrzypią Poli. Nie wiem na czym było składane, ale już tego smaru tam nie ma.
Dużo, jak nie masz smarowniczek zamontowanych to trzeba będzie wysunąć poli z miejsca w którym jest zamocowane.
ODPOWIEDZ