Najprawdopodobniej lambda, choć takie objawy mogą dać lejące wtryski albo wadliwy ecu. Trzeba sprawdzać po kolei, tutaj tylko wróżby wchodzą w grę.windmuhle pisze: ↑10 maja 2021, 18:32Cześć
Zaświeciła się kontrola silnika - na szybkiej diagnostyce na komputerze wyszedł alarm "Zbyt bogata mieszanka". Diagnosta stwierdził że mogłem na stacji paliw zaciągnąć z dna zbiornika jakiś syf i pompa albo sonda mogła dać taki alarm. Faktycznie tankowałem nie na "swojej" stacji bo miałem prawie pusty bak. Alarm diagnosta skasował ale po kilku dniach pojawił się ponownie. Co może być przyczyną ? Zauważyłem wcześniej że w sumie sporo pali, ale jeździłem tylko po mieście na krótkich trasach - nie wiem czy to ważne. Jakieś pomysły ?
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Pytanie do osób z NA z silnikiem z NBFL. Czy po swapie silnik siadł Wam nieco wyżej pod maską?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- Scyzor
- Donator
- Posty: 886
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Przyjrzałem się ostatnio tapicerce i widzę, że pogubiłem parę spinek - pojęcia nie mam jak i kiedy. Ktoś wie czy choćby spinki do boczków drzwi są gdzieś do nabycia? Ktoś kiedyś pisał, że kupował w ASO - jest sens tam szukać? A może ktoś ma jakieś zbędniaki w beżu?
- monkahead
- Donator
- Posty: 1391
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki.Tomai pisze:Niedawno wymieniałem, klucze 23 i 24. Dyfer i skrzynia 6 , wlewałem do momentu przelania.monkahead pisze: ↑10 maja 2021, 18:49Pytanko przed wymianą płynów w NC.
- czy wszystkie podkładki aluminiowe i miedziane pod korki wlewowe i spustowe mają średnicę 18mm? Dyfer, skrzynia, miska? Z numerów części OEM wychodzi że tak: 99562-1800 & 99564-1800
- jaki rozmiar kluczy pod w/w korki?
- w instrukcji wymiany oleju w dyfrze jest jasno napisane aby lać pod korek (czyli klasycznie do przelania)
- natomiast w instrukcji wymiany oleju w skrzyni 6B jest napisane aby dolać olej blisko brzegu korka wlewowego. Nie można wlać do przelania tak jak w większości skrzyń mechanicznych oraz w/w dyfrze?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
- Scyzor
- Donator
- Posty: 886
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Dzięki za podpowiedź. Może ktoś od nich już brał spinki? Albo może ma numer EAN? Generalnie oczywiście w wyszukiwarce nie ma MX-5, ale jedna ze spinek wygląda na dość podobną. Muszę ew. pomierzyć i mieć nadzieję, że kolorem nie będzie mocno się odróżniać.pirul pisze: ↑11 maja 2021, 23:43Poszukaj w asortymencie romixa, powinny być wszystkie.
www.romix.pl
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2021-05-12 094333.png (258.01 KiB) Przejrzano 1777 razy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
To, co pokazałeś na zrzucie to spinka pod tapicerkę, to nie jest spinka rozporowa z grzybkiem, to jest jeden element. Przy nich kolor nie ma znaczenia bo ich nie widać po montażu. Zrób zdjęcie spinek, których szukasz i wyślij do nich maila podając wymiary, pomogą coś dobrać. Ewentualnie w odwodzie masz klubowych rozbieraczy, którzy spinki pewnie liczą na wiaderka ASO zostaw sobie na koniec tylko do spinek, których nie znajdziesz nigdzie indziej (np. ta beżowa), koszt pojedynczej spinki będzie się wahał w okolicach 10-20pln więc też nie jest to wyzwanie finansowe jeśli nie potrzebujesz 100 sztuk
- Scyzor
- Donator
- Posty: 886
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Trochę na tych klubowych rozbieraczy liczyłem rozpoczynając ten wątekpirul pisze: ↑12 maja 2021, 10:11To, co pokazałeś na zrzucie to spinka pod tapicerkę, to nie jest spinka rozporowa z grzybkiem, to jest jeden element. Przy nich kolor nie ma znaczenia bo ich nie widać po montażu. Zrób zdjęcie spinek, których szukasz i wyślij do nich maila podając wymiary, pomogą coś dobrać. Ewentualnie w odwodzie masz klubowych rozbieraczy, którzy spinki pewnie liczą na wiaderka ASO zostaw sobie na koniec tylko do spinek, których nie znajdziesz nigdzie indziej (np. ta beżowa), koszt pojedynczej spinki będzie się wahał w okolicach 10-20pln więc też nie jest to wyzwanie finansowe jeśli nie potrzebujesz 100 sztuk
A potrzebuję spinek raptem kilka sztuk - więc ostatecznie nawet wizyta w ASO nie powinna mnie puścić z torbami
- monkahead
- Donator
- Posty: 1391
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzisiaj zrobiłem komplet: silnik, skrzynia, dyfer. Silnik i skrzynia książkowo, 4.5L oraz 2.1L (do przelania). Na górę skrzyni weszło 180ml, odessalem cały stary olej. Natomiast do dyfra do przelania weszło mi 0.9L zamiast 0.7L według instrukcji. Będzie ok?Tomai pisze:Niedawno wymieniałem, klucze 23 i 24. Dyfer i skrzynia 6 , wlewałem do momentu przelania.monkahead pisze: ↑10 maja 2021, 18:49Pytanko przed wymianą płynów w NC.
- czy wszystkie podkładki aluminiowe i miedziane pod korki wlewowe i spustowe mają średnicę 18mm? Dyfer, skrzynia, miska? Z numerów części OEM wychodzi że tak: 99562-1800 & 99564-1800
- jaki rozmiar kluczy pod w/w korki?
- w instrukcji wymiany oleju w dyfrze jest jasno napisane aby lać pod korek (czyli klasycznie do przelania)
- natomiast w instrukcji wymiany oleju w skrzyni 6B jest napisane aby dolać olej blisko brzegu korka wlewowego. Nie można wlać do przelania tak jak w większości skrzyń mechanicznych oraz w/w dyfrze?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- monkahead
- Donator
- Posty: 1391
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki.
Ściąga garażowa:
Korek miski olejowej:
- klucz 17
- podkładka aluminiowa 14mm, nr OEM 9956-4-1400
- moment dokręcania 30-41Nm
Korki skrzyni biegów 6B:
- oba korki klucz 24
- obie podkładki aluminiowe 18mm, nr OEM 9956-4-1800
- moment dokręcania: wlewowy 25-39Nm, spustowy 35-59Nm
Korki dyfra:
- oba korki klucz 23
- podkładka korka wlewowego miedź 18mm, nr OEM 9956-2-1800
- podkładka korka spustowego aluminium 18mm, nr OEM 9956-4-1800
- moment dokręcania (oba) 39-53Nm
U mnie była podkładka miedziana na górnym korku dyfra ale wymieniłem ją na aluminiową. Podobno miedź stosuje się zakładając odkręcanie korka i przykręcanie na tej samej podkładce 2-3x, aluminiową tylko 1x ale moim zdaniem dochodzi tutaj też temat ewentualnej korozji chemicznej alu/miedź, więc skoro wszędzie są podkładki alu, to i u góry dyfra dałem alu. Nie zamierzam jej odkręcać aż do wymiany.
Co do oleju w dyfrze i skrzyni, u mnie od nowości był ten sam (bazuje na historii z ASO). Z dyfra wyleciała śmietana, ze skrzyni trochę coś olejo-podobnego, także warto jednak zmieniać częściej, pomimo niewielkiego przebiegu 45k km.
Do wymiany oleju w dyfrze polecam zwykłą strzykawkę 100ml z apteki za 3zł, jest bardzo porządnie wykonana i można nią bez problemu odessać resztki oleju z dyfra, poniżej korka spustowego (jest tam takie zagłębienie) po założeniu gumowego wężyka oraz oczywiście wpompować nowy olej.
Ma ktoś interwały wymiany oleju skrzynia/dyfer/silnik?
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Scyzor
- Donator
- Posty: 886
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
W temacie letniej kosmetyki - myjecie komory silników w swoich wózkach? Obecnie mam pod maską dość czysto i nie chciałbym tego fajnego wrażenia utracić. Nie za bardzo jednak wyobrażam sobie cały ten osprzęt szorować ręcznie, a mycia ciśnieniowego trochę się boję. Jakie macie doświadczenia w temacie?
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Myjką, pod cisnieniem. Omijam wrażliwe elementy(cewka,alternator, zbiorniczek od hamulców i srzęgła) po wszystkim przedmuchuje sprężonym powietrzem pod fajkami od świec i wszystkie kostki elektryczne które są łatwo dostępne.Scyzor pisze: ↑17 maja 2021, 22:15W temacie letniej kosmetyki - myjecie komory silników w swoich wózkach? Obecnie mam pod maską dość czysto i nie chciałbym tego fajnego wrażenia utracić. Nie za bardzo jednak wyobrażam sobie cały ten osprzęt szorować ręcznie, a mycia ciśnieniowego trochę się boję. Jakie macie doświadczenia w temacie?
Polecam obejrzeć odcinki tego gościa z YT ma parę ciekawych patentów:Scyzor pisze:W temacie letniej kosmetyki - myjecie komory silników w swoich wózkach? Obecnie mam pod maską dość czysto i nie chciałbym tego fajnego wrażenia utracić. Nie za bardzo jednak wyobrażam sobie cały ten osprzęt szorować ręcznie, a mycia ciśnieniowego trochę się boję. Jakie macie doświadczenia w temacie?
https://youtu.be/PRSoRkM8GcM
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Z przedmuchiwaniem wiązek po myciu trzeba ostrożnie żeby nie wdmuchać wody w konektory. Ja zawsze zaraz po myciu i zgrubnym osuszeniu odpalam silnik, zamykam maskę i zostawiam na wolnych żeby temperatura zrobiła swoje. Kiedy silnik i komora się dogrzeją, wyłączam, otwieram maskę i wszystko sobie pięknie odparowuje, nie dając szans wilgoci na wniknięcie gdziekolwiek. Zostają mokre zakamarki, które wtedy widać i można dodatkowo wydmuchać czy przetrzeć. Dressingów i innych mazideł pod maskę nie stosuję bo to wcześniej czy później przyciągnie kurz, bez względu na to co pisze na etykiecie. Zresztą to też kwestia gustu, ja akurat nie lubię jak plastiki pod maską się świecą, mają być czyste i satynowe.mutra pisze: ↑17 maja 2021, 22:44Myjką, pod cisnieniem. Omijam wrażliwe elementy(cewka,alternator, zbiorniczek od hamulców i srzęgła) po wszystkim przedmuchuje sprężonym powietrzem pod fajkami od świec i wszystkie kostki elektryczne które są łatwo dostępne.Scyzor pisze: ↑17 maja 2021, 22:15W temacie letniej kosmetyki - myjecie komory silników w swoich wózkach? Obecnie mam pod maską dość czysto i nie chciałbym tego fajnego wrażenia utracić. Nie za bardzo jednak wyobrażam sobie cały ten osprzęt szorować ręcznie, a mycia ciśnieniowego trochę się boję. Jakie macie doświadczenia w temacie?
- monkahead
- Donator
- Posty: 1391
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Problem. Nie świeci lewy xenon, tak po prostu zgasł. Wydaje mi się że nie było typowego objawu wypalenia żarnika, zmiana koloru światła na fioletowy ale możliwe że kolor lekko wpadał już w żółty. Miał ktoś taki przypadek? Szczerze to trochę szybko padł, 45k km vs 135k km w Nissanie, wciąż ori żarnik.
Jaką temperaturę ma ori xenon, żarnik to D2S?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Jaką temperaturę ma ori xenon, żarnik to D2S?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Peecer
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Też byłem zaskoczony tak słabą trwałością ori żarników. Padły przy podobnym przebiegu. Choć objawy jakieś tam miały. Wymieniłem i do sprzedaży Walentyny problemów nie miałem. Pozostaje wymiana kompletu. A sprawną zostaw na zapas.monkahead pisze: ↑18 maja 2021, 16:25Problem. Nie świeci lewy xenon, tak po prostu zgasł. Wydaje mi się że nie było typowego objawu wypalenia żarnika, zmiana koloru światła na fioletowy ale możliwe że kolor lekko wpadał już w żółty. Miał ktoś taki przypadek? Szczerze to trochę szybko padł, 45k km vs 135k km w Nissanie, wciąż ori żarnik.
Jaką temperaturę ma ori xenon, żarnik to D2S?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Krzemol
- Posty: 45
- Rejestracja: 08 sie 2018, 13:26
- Model: NB
- Wersja: 1.6 110KM '00r
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W poprzednim aucie dosłownie jeden dzień świecił mi na fioletowo po czym zdechł całkiem więc mogłeś nawet nie zauważyć
Suzuki Swift 1.0 53KM '99r (05.12 - 05.14)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
Dobry dzień.
Taki troszkę off topic.
Czy znacie jakiś dobry warsztat specjalizujący się w silnikach Wankla (poza Kojotem oczywiście) w okolicach Trójmiasta?
Taki troszkę off topic.
Czy znacie jakiś dobry warsztat specjalizujący się w silnikach Wankla (poza Kojotem oczywiście) w okolicach Trójmiasta?
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- monkahead
- Donator
- Posty: 1391
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Peecer, Krzemol, dzięki za info. Spalił się żarnik, już wymieniłem. Kupiłem M-Techa Super White 4300K. Jest koło mnie dobry sklep stacjonarny z oświetleniem, babka zna się na rzeczy, podobno wytrzymują 3 lata, zobaczymy. Okazało się przy wymianie, że ori żarników i tak już nie miałem, poprzedni właściciel wsadził Bosma, świeciły dobrze.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Leeo
- Donator
- Posty: 1146
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Ciężko z wymianą? Ja wymieniałem postojówki to myślałem, że wyjmę same kikuty zamiast dłoni. Do wymiany żarników trzeba wyciągać lampę?monkahead pisze: ↑22 maja 2021, 11:50Peecer, Krzemol, dzięki za info. Spalił się żarnik, już wymieniłem. Kupiłem M-Techa Super White 4300K. Jest koło mnie dobry sklep stacjonarny z oświetleniem, babka zna się na rzeczy, podobno wytrzymują 3 lata, zobaczymy. Okazało się przy wymianie, że ori żarników i tak już nie miałem, poprzedni właściciel wsadził Bosma, świeciły dobrze.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- monkahead
- Donator
- Posty: 1391
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Początkowo wydaje się ciężko i człowiek przeklina konstruktora tego auta Ale teraz to 30 minut roboty na obie strony, łącznie z postojówkami, które wymieniłem od razu na Philips LED.Leeo pisze:Ciężko z wymianą? Ja wymieniałem postojówki to myślałem, że wyjmę same kikuty zamiast dłoni. Do wymiany żarników trzeba wyciągać lampę?monkahead pisze: ↑22 maja 2021, 11:50Peecer, Krzemol, dzięki za info. Spalił się żarnik, już wymieniłem. Kupiłem M-Techa Super White 4300K. Jest koło mnie dobry sklep stacjonarny z oświetleniem, babka zna się na rzeczy, podobno wytrzymują 3 lata, zobaczymy. Okazało się przy wymianie, że ori żarników i tak już nie miałem, poprzedni właściciel wsadził Bosma, świeciły dobrze.Krzemol pisze: W poprzednim aucie dosłownie jeden dzień świecił mi na fioletowo po czym zdechł całkiem więc mogłeś nawet nie zauważyć
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa strona: ściągasz koło, odpinasz połowę spinek plastiku nadkola, odginasz plastik i masz piękny dostęp do żarnika. Postojówka trochę cięższa do wymiany, odpinasz od karoserii (pas przedni) klips od grubej wiązki lampy i po odchyleniu wiązki wymieniasz postojówkę.
Prawa strona: odkręcasz zbiornik płynu do spryskiwacza, odpinasz klipsy z wiązką, która jest przymocowana do zbiornika, odchylasz zbiornik w górę, do przodu auta i masz piękny dostęp do żarnika. Postojówka jest mega prosta do wymiany, po odkręceniu zbiornika z płynem chłodzącym, odpięciu plastikowego pierścienia trzymającego przewody gumowe i podniesieniu zbiornika do góry.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Peecer
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Jak zawsze jest kilka szkół. Można i nawet gdzieś czytałem, że zderzak zdjąć należy. Jednak byłem u jednego z najlepszych znanych tu na forum Mistrzów (i nie jest to żartobliwe określenie) - który ukazał, że można to zrobić bez demontażu lamp, ale z demontażem choćby zbiorniczka od spryskiwaczy. Łatwo nie jest - ale "GOŚĆ czyt. MISTRZ" rozbiera i składa z zamkniętymi oczyma silnik i skrzynię biegów. Więc pokaz na moje szczęście, prawie darmowy - ale prawda okrutna - dużo jeszcze nauki i wiedzy posiąść muszę.Leeo pisze: ↑22 maja 2021, 13:09Ciężko z wymianą? Ja wymieniałem postojówki to myślałem, że wyjmę same kikuty zamiast dłoni. Do wymiany żarników trzeba wyciągać lampę?monkahead pisze: ↑22 maja 2021, 11:50Peecer, Krzemol, dzięki za info. Spalił się żarnik, już wymieniłem. Kupiłem M-Techa Super White 4300K. Jest koło mnie dobry sklep stacjonarny z oświetleniem, babka zna się na rzeczy, podobno wytrzymują 3 lata, zobaczymy. Okazało się przy wymianie, że ori żarników i tak już nie miałem, poprzedni właściciel wsadził Bosma, świeciły dobrze.Krzemol pisze: W poprzednim aucie dosłownie jeden dzień świecił mi na fioletowo po czym zdechł całkiem więc mogłeś nawet nie zauważyć
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
On to zrobił tylko wyginając w kilku miejscach swoją dłoń i ramię od strony maski. Nie zdejmowaliśmy koła.monkahead pisze: ↑22 maja 2021, 14:37
Lewa strona: ściągasz koło, odpinasz połowę spinek plastiku nadkola, odginasz plastik i masz piękny dostęp do żarnika. Postojówka trochę cięższa do wymiany, odpinasz od karoserii (pas przedni) klips od grubej wiązki lampy i po odchyleniu wiązki wymieniasz postojówkę.
Prawa strona: odkręcasz zbiornik płynu do spryskiwacza, odpinasz klipsy z wiązką, która jest przymocowana do zbiornika, odchylasz zbiornik w górę, do przodu auta i masz piękny dostęp do żarnika. Postojówka jest mega prosta do wymiany, po odkręceniu zbiornika z płynem chłodzącym, odpięciu plastikowego pierścienia trzymającego przewody gumowe i podniesieniu zbiornika do góry.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Koledzy pomóżcie, poradźcie
Mam problem z montażem plastików wnętrza mojej NC, który wydaje się absurdalny. Po wygłuszeniu podłogi i tunelu centralnego zamontowałem ścianę tylną (tą za plecami) i przykręciłem tylne zewnętrzne części osłony pałąków za głową, jak na zdjęciu. Nie mogę zamknąć/zatrzasnąć przednich części osłon pałąków (tych od strony kabiny). Jak już wspomniałem rzecz zakrawa na absurd. Osłony prawidłowo łączą się z płytą tylną, idąc w górę kolejne zatrzaski trafiają na wpusty w osłonach tylnych (łącznie z zatrzaskami górnymi) przy czym u góry pozostaje szczelina około 3 mm i mimo licznych prób, również brutalnych, obie części osłon pałąków nie chcą się połączyć. Wygląda to tak, jak by przeszkadzało użebrowanie elementów osłon (tych od strony kabiny). Próby zatrzaśnięcia obu części osłon wykonywało kolejno kilka osób i każdy rezygnował z obawy ich zniszczenia.
Pozdrawiam
Jozef
P.S.
Oddam 4 standardowe arkusze (0,5 x 0,75 m) maty głuszącej StP , nie chcę, by bezużytecznie zalegały w piwnicy. Jeśli Ktoś jest zainteresowany, proszę o prywatną wiadomość i numer telefonu, oddzwonię i ustalimy termin odbioru.
Mam problem z montażem plastików wnętrza mojej NC, który wydaje się absurdalny. Po wygłuszeniu podłogi i tunelu centralnego zamontowałem ścianę tylną (tą za plecami) i przykręciłem tylne zewnętrzne części osłony pałąków za głową, jak na zdjęciu. Nie mogę zamknąć/zatrzasnąć przednich części osłon pałąków (tych od strony kabiny). Jak już wspomniałem rzecz zakrawa na absurd. Osłony prawidłowo łączą się z płytą tylną, idąc w górę kolejne zatrzaski trafiają na wpusty w osłonach tylnych (łącznie z zatrzaskami górnymi) przy czym u góry pozostaje szczelina około 3 mm i mimo licznych prób, również brutalnych, obie części osłon pałąków nie chcą się połączyć. Wygląda to tak, jak by przeszkadzało użebrowanie elementów osłon (tych od strony kabiny). Próby zatrzaśnięcia obu części osłon wykonywało kolejno kilka osób i każdy rezygnował z obawy ich zniszczenia.
Pozdrawiam
Jozef
P.S.
Oddam 4 standardowe arkusze (0,5 x 0,75 m) maty głuszącej StP , nie chcę, by bezużytecznie zalegały w piwnicy. Jeśli Ktoś jest zainteresowany, proszę o prywatną wiadomość i numer telefonu, oddzwonię i ustalimy termin odbioru.
- Załączniki
-
- IMG_20210522_221427.jpg (1.89 MiB) Przejrzano 1348 razy
-
- IMG_20210522_221020.jpg (1.97 MiB) Przejrzano 1348 razy
-
- IMG_20210522_221008.jpg (1.93 MiB) Przejrzano 1348 razy
- BOMI21
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Źle założyłeś tylne (srebrne) części osłon. Je się zakłada nasuwając od góry na pałąk, tak że metalowe chwyty z otworami na śruby wsuwają się pionowo w plastikowe mocowania srebrnej osłony i w ten sposób pod nią chowają . Potem wszystko ładnie się zejdzieJozef pisze: ↑22 maja 2021, 23:02Koledzy pomóżcie, poradźcie
Mam problem z montażem plastików wnętrza mojej NC, który wydaje się absurdalny. Po wygłuszeniu podłogi i tunelu centralnego zamontowałem ścianę tylną (tą za plecami) i przykręciłem tylne zewnętrzne części osłony pałąków za głową, jak na zdjęciu. Nie mogę zamknąć/zatrzasnąć przednich części osłon pałąków (tych od strony kabiny). Jak już wspomniałem rzecz zakrawa na absurd. Osłony prawidłowo łączą się z płytą tylną, idąc w górę kolejne zatrzaski trafiają na wpusty w osłonach tylnych (łącznie z zatrzaskami górnymi) przy czym u góry pozostaje szczelina około 3 mm i mimo licznych prób, również brutalnych, obie części osłon pałąków nie chcą się połączyć. Wygląda to tak, jak by przeszkadzało użebrowanie elementów osłon (tych od strony kabiny). Próby zatrzaśnięcia obu części osłon wykonywało kolejno kilka osób i każdy rezygnował z obawy ich zniszczenia.
Pozdrawiam
Jozef
.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Też kiedyś wojowalem z tymi plastikami na rolbarze
Dach w NC. Gdy go rozkładam często muszę go pchnąć w dół by się położył zamiast sterczeć do 1/3. Za to gdy zwolnie blokadę nie odskakuje do góry. Co może być nie tak?
przy użyciu Tapatalka
Dach w NC. Gdy go rozkładam często muszę go pchnąć w dół by się położył zamiast sterczeć do 1/3. Za to gdy zwolnie blokadę nie odskakuje do góry. Co może być nie tak?
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
BOMI Jesteś WielkiBOMI21 pisze: ↑23 maja 2021, 8:01Źle założyłeś tylne (srebrne) części osłon. Je się zakłada nasuwając od góry na pałąk, tak że metalowe chwyty z otworami na śruby wsuwają się pionowo w plastikowe mocowania srebrnej osłony i w ten sposób pod nią chowają . Potem wszystko ładnie się zejdzieJozef pisze: ↑22 maja 2021, 23:02Koledzy pomóżcie, poradźcie
Mam problem z montażem plastików wnętrza mojej NC, który wydaje się absurdalny. Po wygłuszeniu podłogi i tunelu centralnego zamontowałem ścianę tylną (tą za plecami) i przykręciłem tylne zewnętrzne części osłony pałąków za głową, jak na zdjęciu. Nie mogę zamknąć/zatrzasnąć przednich części osłon pałąków (tych od strony kabiny). Jak już wspomniałem rzecz zakrawa na absurd. Osłony prawidłowo łączą się z płytą tylną, idąc w górę kolejne zatrzaski trafiają na wpusty w osłonach tylnych (łącznie z zatrzaskami górnymi) przy czym u góry pozostaje szczelina około 3 mm i mimo licznych prób, również brutalnych, obie części osłon pałąków nie chcą się połączyć. Wygląda to tak, jak by przeszkadzało użebrowanie elementów osłon (tych od strony kabiny). Próby zatrzaśnięcia obu części osłon wykonywało kolejno kilka osób i każdy rezygnował z obawy ich zniszczenia.
Pozdrawiam
Jozef
.
Serdecznie dziękuję za szybką radę. Nauka dla mnie, że trzeba przyjrzeć się dokładnie budowie elementu, a nie działać jak maszyna.
Pozdrawiam
Jozef