Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 paź 2022, 11:47

monkahead pisze:
15 paź 2022, 20:42
Tylko u mnie było po 1mm klocka i nic nie szurało, więc nie wiem czy to do końca czujnik akustyczny. Klocki miały numery OEM Mazdy, także wymieniane były przez poprzedniego właściciela w ASO, dziwne że na każdym wewnętrznym klocku, były po 2 takie blaszki, góra i dół, zazwyczaj jest tylko jedna. Czy tak ma faktycznie być? Na tylnych klockach są na stałe przytwierdzone blaszki i to są na pewno czujniki akustyczne.

Tutaj (5:07s) gościu twierdzi, że te małe blaszki to kasowniki luzu, OK, tylko wciąż nie rozumiem czemu ASO założyło 2 kasowniki na klocek od strony tłoczka, a żadnego na drugi ...

https://youtu.be/dcyc5AJG67Y?t=307

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Obrazek
W katalogach pokazuje to jako czujnik zużycia
https://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayI ... spheader=1

Ale osobiście spodziewałbym się że czujnik zużycia będzie wyglądał tak jak opisałeś a nie tak jak ta blaszka
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 paź 2022, 9:08

Jak najprościej wymienić przedni stabilizator w NCFL? Bokiem, przez wnękę lewego koła (flyingmiata): https://flyinmiata.com/support/instruct ... aybars.pdf

Czy luzując dolne mocowanie chłodnicy i odchylając ją do przodu auta (miata.net) >> zdjęcie dolnych mocowań poniżej.
Załączniki
20221015_122928.jpg
20221015_122928.jpg (82.58 KiB) Przejrzano 1277 razy
Awatar użytkownika
magiczny_andrzej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2021, 19:11
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Wrocław/Leszno

20 paź 2022, 11:59

Wymieniałem go przez wnękę koła, ale jedyne co demontowałem to koła. Trzeba się trochę nagimnastykować, aby go przełożyć, ale da się. Chyba najwięcej czasu w całej tej operacji zajęło mi odkręcenie łączników stabilizatora.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 paź 2022, 15:29

bujam sie od pewnego czasu z przykrą przypadłością w NC: gdy tylko się zatrzymam czuję smrodek paliwa ew. spalin (nie moge dojść). Sprawdzilem co nastepuje:

- wyciekow ani śladów zapoceń w układzie paliwowym nie widzę ani od spodu auta ani pod maską. Nie oglądałem jedynie listwy paliwowej

- widać zapocenie pokrywy zaworów a nawet krople na śrubach kolektora wydechowego i czujnika cisnienia oleju. Jednak smrod który czuję nigdy mi sie nie kojarzył z palonym olejem

- zdjąłem tunel środkowy w kabinie, guma lewarka cała

- uszczelka przy podszybiu jest standardowo przygnieciona rowno na calej dlugosci.

- nieszczelnosci w wydechu, kolektorze (krajowa produkcja, bez kata) itd nie udalo sie stwierdzic.

- włączenie obiegu zamkniętego nieco sprawę poprawia

proszę o porady...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 paź 2022, 15:38

Alex pisze:
21 paź 2022, 15:29
bujam sie od pewnego czasu z przykrą przypadłością w NC: gdy tylko się zatrzymam czuję smrodek paliwa ew. spalin (nie moge dojść). Sprawdzilem co nastepuje:

- wyciekow ani śladów zapoceń w układzie paliwowym nie widzę ani od spodu auta ani pod maską. Nie oglądałem jedynie listwy paliwowej

- widać zapocenie pokrywy zaworów a nawet krople na śrubach kolektora wydechowego i czujnika cisnienia oleju. Jednak smrod który czuję nigdy mi sie nie kojarzył z palonym olejem

- zdjąłem tunel środkowy w kabinie, guma lewarka cała

- uszczelka przy podszybiu jest standardowo przygnieciona rowno na calej dlugosci.

- nieszczelnosci w wydechu, kolektorze (krajowa produkcja, bez kata) itd nie udalo sie stwierdzic.

- włączenie obiegu zamkniętego nieco sprawę poprawia

proszę o porady...
Nc ma filtr oparów w komorze silnika? Zepsuty zawór/nieszczelności na przewodach od kanistra ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 paź 2022, 15:41

W NC zbiornik jest pod spodem auta w okolicach baku. Pod maską żadnych zapocen ani zapachu paliwa nie udaje mi się stwierdzić.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 paź 2022, 9:21

Kiedyś w NBfl jak pociła mi się uszczelka pokrywy zaworów to śmierdziało po rozgrzaniu silnika, więc od wymiany i umycia bym zaczął.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
uxon
Posty: 52
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

24 paź 2022, 20:48

Mam do wymiany dolny wahacz przedni w NC. Docelowo chcialbym wlozyc poli w zawias. I zastanawiam sie, czy warto kupic uzywany wahacz? Tuleje raczej na bank sa wynienne, wiec moglbym od razu wlozyc poli. Ale zastanawia mnie kwestia sworzni. Nie widze w sklepach nigdzie sworzni do NC. Czy jest to elemtn niewymnienny? I pozostaje tylko zakup nowego wahacza?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

24 paź 2022, 21:58

uxon pisze:
24 paź 2022, 20:48
Mam do wymiany dolny wahacz przedni w NC. Docelowo chcialbym wlozyc poli w zawias. I zastanawiam sie, czy warto kupic uzywany wahacz? Tuleje raczej na bank sa wynienne, wiec moglbym od razu wlozyc poli. Ale zastanawia mnie kwestia sworzni. Nie widze w sklepach nigdzie sworzni do NC. Czy jest to elemtn niewymnienny? I pozostaje tylko zakup nowego wahacza?
Widzę że temat zawieszenia do NC powraca... a prawda jest taka.. że np. w Intercars nie kupisz.... :(, ani wahacza ani nic.
Też w swoim czasie szukałem.. i zonk... nie ma.

Hehe, nowy wahacz do NC...taaaaaa :D
Nie.
Pozostaje regeneracja.
Np.
Regum.pl
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
uxon
Posty: 52
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

24 paź 2022, 23:32

Na allegro widze taki zamiennik: https://allegro.pl/oferta/sidem-wahacz- ... 2384217391 (sidem(?), 900PLN)
jd45das
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

27 paź 2022, 16:52

Cześć, pytanie do kogoś kto ma na/nb z hardtopem i rollbarem od cybula, jak wygląda przeróbka bocznych klamr? Trzeba coś wyciąć, wystarczy przeszlifować?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 paź 2022, 17:30

jd45das pisze:
27 paź 2022, 16:52
Cześć, pytanie do kogoś kto ma na/nb z hardtopem i rollbarem od cybula, jak wygląda przeróbka bocznych klamr? Trzeba coś wyciąć, wystarczy przeszlifować?
Miałem w nbfl. Wszystko wchodziło normalnie beż przeróbek ("v" od cybula) trzeba tylko montować rollbara z założonym hardtopem żeby można było wszystko ustawić jak trzeba
Koyo
Posty: 45
Rejestracja: 24 cze 2015, 7:00
Model: NA
Wersja: 1.6 96r.
Lokalizacja: Kozienice/Lublin

28 paź 2022, 8:39

Cześć, w którymś wątku na forum widziałem zabieg przeszczepu zacisków hamulcowych z RX-7 do MX5 NA ale teraz nie mogę tego namierzyć, lupka nie pomogła.
Czy ktoś kojarzy temat i może pomóc namierzyć wątek?
jd45das
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

15 lis 2022, 19:17

Cześć, w nbflu zapalił mi się check engine. Da się sprawdzić samemu jaki jest błąd bez skanera obd? Wiem, że ABS da się zdiagnozować łącząc ze sobą dwa piny w specjalnej kostce pod maską.
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

15 lis 2022, 19:22

Nie jestem pewien na 100% ale chyba tak, popatrz w manualach, powinno być: https://www.mellens.net/mazda/index.html
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

19 lis 2022, 20:27

Możecie polecić jakiś sprawdzony moduł OBD na BT oraz apkę na Andka? Odczytam tym na bieżąco temp. silnika? Temp. oleju pewnie już nie. A przyspieszenie od 0 do 100km/h?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka




Glmp
Posty: 22
Rejestracja: 12 paź 2022, 10:06
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Wrocław

19 lis 2022, 21:28

Praktycznie każdy z tych tańszych ELM327 daje te same funkcje. Ostatnio kupowałem Vgate iCar2 za 65 zł i jest ok.
Z appek to polecam car scannera, można mierzyć przyspieszenie w dowolnie ustawionym zakresie.
Temperatury oleju nie widzę, to wszystko co tam jest w czujnikach (tryb demo z czujnikami z NC, więc same wartości są tam losowe)
https://ibb.co/q51rgyG
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

19 lis 2022, 22:43

monkahead pisze:
19 lis 2022, 20:27
Możecie polecić jakiś sprawdzony moduł OBD na BT oraz apkę na Andka? Odczytam tym na bieżąco temp. silnika? Temp. oleju pewnie już nie. A przyspieszenie od 0 do 100km/h?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
ELM 327 plus Torque.
Temp oleju nie ma.
Temp wody, temp powietrza w dolocie, napięcie.
Przyspieszenie 0-100 jest, nie wiem czy dokładne, ale działa.
Na felgach 17 i oponie 215 wychodzi mi 7,3
Na felgach 16 i oponie 205 wychodzi mi 7,08.
Drugi bieg, przesunieta odcinka do 7200.
Załączniki
Screenshot_2022-11-16-18-09-36-965_org.prowl.torque.jpg
Screenshot_2022-11-16-18-09-36-965_org.prowl.torque.jpg (174.92 KiB) Przejrzano 929 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
the.monte.christo
Donator
Donator
Posty: 296
Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
Model: NB FL
Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

20 lis 2022, 9:39

Tomai pisze:
19 lis 2022, 22:43
monkahead pisze:
19 lis 2022, 20:27
Możecie polecić jakiś sprawdzony moduł OBD na BT oraz apkę na Andka? Odczytam tym na bieżąco temp. silnika? Temp. oleju pewnie już nie. A przyspieszenie od 0 do 100km/h?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
ELM 327 plus Torque.
Temp oleju nie ma.
Temp wody, temp powietrza w dolocie, napięcie.
Przyspieszenie 0-100 jest, nie wiem czy dokładne, ale działa.
Na felgach 17 i oponie 215 wychodzi mi 7,3
Na felgach 16 i oponie 205 wychodzi mi 7,08.
Drugi bieg, przesunieta odcinka do 7200.
Ja używam osobiście Olivia Drive.

A co do danych, aplikacja nie jest w stanie wyczarować takich których nie może pozyskać z czujników. NA i NB nie mają czujnika temperatury oleju, NC i ND zapewne również nie, więc komputer nie udostępnia takich informacji przez OBD.

Temperatura wody, powietrza w dolocie, prędkość czy obroty silnika działają bo samochód dysponuje odpowiednimi czujnikami i na nich operuje ECU.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 lis 2022, 11:43

Dzięki, taki mi się właśnie wydawało, że nawet NCFL nie ma czujnika temp. oleju.

Z innej beczki, czy to kółko w podwoziu to wzmocnienie pod łapę podnośnika? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 lis 2022, 11:46

monkahead pisze:
20 lis 2022, 11:43
Dzięki, taki mi się właśnie wydawało, że nawet NCFL nie ma czujnika temp. oleju.

Z innej beczki, czy to kółko w podwoziu to wzmocnienie pod łapę podnośnika? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Nie, podnosisz za progi. To będzie zaślepka otworu technologicznego.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 lis 2022, 22:24

Też używam z powodzeniem vgate i car scanner.
W ND da się w torque wyciągnąć temp oleju ale nie pochodzi z czujnika tylko jest jakoś magicznie szacowana przez ECU.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

25 lis 2022, 9:53

Czy owijacie customowe kolektory bandażem? Jeżeli nie, to czy stosujecie inne rozwiązanie, np. ceramikę, czy zostawiacie golasy?Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

25 lis 2022, 10:21

monkahead pisze:
25 lis 2022, 9:53
Czy owijacie customowe kolektory bandażem? Jeżeli nie, to czy stosujecie inne rozwiązanie, np. ceramikę, czy zostawiacie golasy?
Golasa jednak nie polecam, bo potrafi się dobrze zagrzać, a w NCku alternator z plastikową obudową jest blisko. Ponoć ceramika daje całkiem fajne efekty.

W temacie kolektora to wrzucę jeszcze popełniony przez nas (póki co prototyp) kolektor trochę inny niż wszystkie - 4-2-1 do NC.
https://www.instagram.com/p/ClUFTOfrCgB ... MyMTA2M2Y=

*Nie wiem czemu nie mogę dodać załączników...
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 lis 2022, 12:12

monkahead pisze:
25 lis 2022, 9:53
Czy owijacie customowe kolektory bandażem? Jeżeli nie, to czy stosujecie inne rozwiązanie, np. ceramikę, czy zostawiacie golasy?Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W aucie bez turbo, nie ma jakiś strasznych temperatur. Ja mam tylko zostawioną oryginalna blachę od góry. Działa 1,5 roku.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

25 lis 2022, 12:49


Tomai pisze:Ja mam tylko zostawioną oryginalna blachę od góry. Działa 1,5 roku.
Można prosić zdjęcie tego rozwiązania pokazujące sposób montażu? Muszę zebrać wiedzę przed montażem kolektora na aucie.

Jeśli bandaż, to ile mb trzeba liczyć na cały kolektor?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

25 lis 2022, 16:07

bandaż może nasiąkać olejem i się zapalić, IMO lepiej osłona termiczna
2022-11-25 17_06_52-Zdjęcie - Zdjęcia Google – Brave.png
2022-11-25 17_06_52-Zdjęcie - Zdjęcia Google – Brave.png (8.82 MiB) Przejrzano 810 razy
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 lis 2022, 19:30

monkahead pisze:
25 lis 2022, 12:49
Tomai pisze:Ja mam tylko zostawioną oryginalna blachę od góry. Działa 1,5 roku.
Można prosić zdjęcie tego rozwiązania pokazujące sposób montażu? Muszę zebrać wiedzę przed montażem kolektora na aucie.

Jeśli bandaż, to ile mb trzeba liczyć na cały kolektor?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Proszę :kciuk:
Załączniki
osłona kolektora.jpg
osłona kolektora.jpg (413.69 KiB) Przejrzano 795 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

01 gru 2022, 18:30

Dzięki, podoba mi się ta koncepcja. Czy ona wykorzystuje fabryczne otwory, czy trzeba coś przerabiać?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

01 gru 2022, 19:24

monkahead pisze:
01 gru 2022, 18:30
Dzięki, podoba mi się ta koncepcja. Czy ona wykorzystuje fabryczne otwory, czy trzeba coś przerabiać?
No właśnie nie trzeba przerabiać, fabryczne otwory, tu jeden widać.

( uwaga, lokowanie produktu :D )
Załączniki
kolektor.jpg
kolektor.jpg (655.8 KiB) Przejrzano 1573 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ