Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Giorgio
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Litwa

20 sie 2007, 13:21

Witam! :)

Wie moze ktos gdzie w wa-wie mozna znalesc jakas miate do rozbiorki, potrzebuje kilku drobiazgow do wnetrza ... Szukalem w allegro ale i nic niema w wa-wie, a daleko gdzies jechac tez niebardzo mi sie chce :neutral:

Pozdrawiam :wink:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 sie 2007, 13:40

pitbull2000 handluje czesciami :wink:
Giorgio
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Litwa

20 sie 2007, 14:45

Dzieki, sprobuje go zapytac :wink:
djstrobo
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2007, 6:52
Lokalizacja: Wloclawek / Bergen
Kontakt:

07 wrz 2007, 21:25

Witam.
Czy zwrotnice od mazdy 626 (z lat 92-96) pasują do mazdy mx5 z 98roku(NB)
?
Doroslosc rozni sie od dziecinstwa cena zabawek.
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

08 wrz 2007, 12:50

nie sadze.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 wrz 2007, 13:29

bardziej chyba by pasowaly od 323, ale tez nie wiem :???:
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

02 paź 2007, 22:22

Witam wszystkich serdecznie.Chcialem zapytac czy orientuje sie ktos moze jak nazywa sie wlasciwie kolor srebrny w eunos roadster 1.6 '91 ,czy jest to moze Silver Stone ???

Dzieki serdeczne.Pozdro dla wszystkich
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 paź 2007, 22:26

tak - nazywa sie silverstone

nastepnym razem polecam zajrzec na miata.net - jest tam wiele informacji, jak np ta: http://www.miata.net/gallery/index.html
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

02 paź 2007, 22:28

dzieki ;)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 paź 2007, 22:29

proszki :razz:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

15 paź 2007, 16:39

Pytanie za 100 pkt. Gdzie w NA powinna być gaśnica? Tak jakoś zauważyłem ostatnio że jej nie posiadam. Od razu kupiłem i... nie bardzo mam pomysł gdzie ją zamocować. Nie chce wiercić nowych dziur . Wolałbym wykorzystać coś co już jest.
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2007, 17:17

Moja jest w srodku kola zapasowego na ktore naciagnieta jest siatka. Dobre miejsce na jakies szpeje :wink:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

15 paź 2007, 17:32

Jest jakos przymocowana czy luźno sobie leży ?
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2007, 17:48

Mam tam jeszcze upchnieta apteczke i trojkat, wszystko to trzyma to taka materialowa siatka i nic nie lata , nic nie brzeczy
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

15 paź 2007, 18:10

moja leży sobie za siedzeniem pasażera , nie ma problemu jeśli nie jedździ nikt większy.
ale też ciekaw jestem czy było na gaśnice przewidziane jakieś mocowanie.
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

09 lis 2007, 7:19

Tak z ciekawosci pisze jak wyglądaja naklady finansowe i nakłady pracy.
Chodzi mi o silnik klze 2.5 v6 czy są inne które by wchodziły?

Oczywiscie nie mam zamiaru robić.Czysta ciekawość

video.google.pl/videoplay?docid=-8525747707473798474&q=miata+v6&total=7&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
Ostatnio zmieniony 14 lis 2007, 8:46 przez Ben_sage, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 lis 2007, 22:00

Ben_sage pisze:Tak z ciekawosci pisze jak wyglądaja naklady finansowe i nakłady prac

Olbrzymie.
Ben_sage pisze:Jakie zmiany?

- Wyzreźbic nową miske olejowa bo wszystkie silniki serii K sa montowane poprzecznie
- wyrzezbic mocowania
- ulepic z gliny flansze pod skrzynie
- nowa instalka elektryczna, zegary itp
- ulepic trąbki (ITB Individual Throttle Bodies) jako ze nie ma cudu bys upchal kolektor pod maską i skierowal go w dobra strone
- elektronika do ogarniecia ITB
- customowe kolektory wydechowe
- wrzucic do bagazniak 50kg ziemniakow by zachowac neutralnosc prowadzenia mazdy.
+ setki innych pierdołek ..
Sztuka dla sztuki. Taki swap nie jest wogule uzasadniony ekonomicznie. Moc rzedu KLZE mozna wydusic z silniak seryjego za duzo mniejsze pieniadze, nieporownalnie latwiej i bezwzglednie bardziej niezawodnie.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

09 lis 2007, 23:38

Wiedzialem że tylko ty odpiszesz.Oczywiscie ja takich zamiarów nie miałem tylko ciekawość.Silnik fajnie pracował ale jakoś wlaśnie nie było wogole widac osiągów na tym filmiku.Faktycznie efekt w stosunku do pracy i ceny nie warty zachodu.

Myslalem o paru przeróbkach to już tak poza tematem wszystko co miało byc powiedziane ty odwaliłeś.

Przed mocniejszymi przerobkami myslalem czy nie sprobowac czegoś takiego :

ciup lżejsze koło zamachowe o około 1,5 kg ale nie dużo.Czy Uważasz może można sobie pozwolić na lżejsze koło do madzi?troszke potraszyli mnie tym....
Wydech 4-2-1 uklad wydechowy 2,5
wypolerowac kanały w kolektorze ssacym,
Obrobka glowicy i polerka kanalów
wyczyscic zawory,komplecik uszczelek,nowe kable zaplonowe

ciekawe co by z tego wyszło.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

12 lis 2007, 8:42

Ben_sage pisze:Wiedzialem że tylko ty odpiszesz.Oczywiscie ja takich zamiarów nie miałem tylko ciekawość.Silnik fajnie pracował ale jakoś wlaśnie nie było wogole widac osiągów na tym filmiku.Faktycznie efekt w stosunku do pracy i ceny nie warty zachodu.

Myslalem o paru przeróbkach to już tak poza tematem wszystko co miało byc powiedziane ty odwaliłeś.

Przed mocniejszymi przerobkami myslalem czy nie sprobowac czegoś takiego :

ciup lżejsze koło zamachowe o około 1,5 kg ale nie dużo.Czy Uważasz może można sobie pozwolić na lżejsze koło do madzi?troszke potraszyli mnie tym....
Wydech 4-2-1 uklad wydechowy 2,5
wypolerowac kanały w kolektorze ssacym,
Obrobka glowicy i polerka kanalów
wyczyscic zawory,komplecik uszczelek,nowe kable zaplonowe

ciekawe co by z tego wyszło.

Wiesz, na początek proponuję Ci wydanie 30 euro na Miata Performance Book by Norman H. Garrett. Znajdziesz tam odpowiedzi na większość nurtujących Cię pytań i nagle zobaczysz, że pozostałe przestaną Cię nurtować;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 lis 2007, 15:25

Ben_sage, przejrzyj forum miata.net, wybierz jakis projekt N/A i sie na nim wzoruj :) Tak bedzie najpewniej.

Konrad pisze:Wiesz, na początek proponuję Ci wydanie 30 euro na Miata Performance Book by Norman H. Garrett. Znajdziesz tam odpowiedzi na większość nurtujących Cię pytań i nagle zobaczysz, że pozostałe przestaną Cię nurtować;)

Dobry poczatek :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2007, 22:30

Czy ktoś może mi powiedzieć co przedstawia zdjęcie i do czego to służy? Jest między kolektorem ssącym a alternatorem patrzęc z góry.
Załączniki
101_0279%.jpg
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

20 gru 2007, 12:59

Zawór EGR, czyli recylkulacji spalin. NB jak widzę;) Do czego służy? Raczej niczego nie poprawia - badziewie montowane pod naciskiem terroru ekologów;)
Jakie nagrody w tym quizzie?
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2007, 15:17

Jeśli chodzi o EGR to zgoda ale to chyba nie jest zawór tylko czujnik sterujący zaworem. Powina być do niego podłączona wiązka przewodów ale widać ostatni właściciel nie przejmował się ekologią. Zastanawiam się czy jeżeli wiązka jest odłączona to zawór EGR jest w pozycji zamkniętej?
Nagrodą w quizie jest alarm Meta System, który niestety nie działa (działa-nie) Jeżeli ktoś zna ten alarm to proszę o kontakt.
Załączniki
101_0283%.jpg
101_0283%.jpg (28.09 KiB) Przejrzano 2981 razy
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

21 gru 2007, 9:54

opisane w EPC jako zawór.
ENGINE: GASOLINE-ENGINE 4-CYLINDER SUPPLEMENT
1370A; EMISSION CONTROL SYSTEM (INLET SIDE) (1600CC)
20-300 VALVE,E.G.R.

Do obejrzenia na katalogu online.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

19 cze 2008, 18:52

Witam

Normalnie jezdze na 95, ale ostatnio wlalem 98 do pelna i spalanie znaczaco wzroslo.
Z ok 10l do 13l, skad taka roznica, w koncu wyzsza liczba oktanow = wieksza wydajnosc.

Moze to kwestia komputera ?
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

19 cze 2008, 20:02

juz o paliwach było na forum ;) Możesz poczytać co tam ludzie pisali.

U mnie akurat jest na odwrót. 95 oktanów zdecydowanie szybciej ucieka z baku od 98. Oczwiście przy takiej samej jeździe :P A 98 jest bardziej żywa ;)
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

19 cze 2008, 20:50

więcej spalił, bp się chciałeś przekonać czy faktycznie lepszejsza :razz: no i w efekcie końcowym była bardziej normalna jazda. mnie spala około 10 litrów VPR(99okt) o 12-13 litrów 95, przy normalnej jeździe ( a dla niektórych moja normalna jazda to już dość ostro :lol: )
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

19 cze 2008, 21:52

meping, fajne masz spalanie :roll: i to przy 1,6 :wink:
kliknij sobie na moj link www i porownaj spalanie przy roznych typach benzyny. tylko pamietaj, ze to sa tankowania, wiec w sumie trzeba patrzec na spalanie przy nastepnym tankowaniu :wink:
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

20 cze 2008, 7:48

R.E.D., fajna strona, muszę się zalogować
zauważyłem, że 98 spalasz jednak więcej
a ja się martwiłem, że mi dużo pali :shock: 7,8 oczywiście 95
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 cze 2008, 8:48

jeszcze trzeba wziasc na poprawke to, ze teraz jezdze tylko na przepustkach i to ma duzy wplyw na "wyczucie" gazu :wink:
twoj wynik jest bardzow porzadku, ale wynik mepinga to juz przesada.
ODPOWIEDZ