Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

02 lip 2023, 14:01

ubek pisze:
30 cze 2023, 10:19
Nie pomogę Ci numerami części ale Yamato bym się wystrzegał bo to straszny szajs.
Już kupione, nic innego nie ma na rynku, w ASO jedna guma 49zł, Yamato 13zł. Jak się rozlecą po tygodniu, to kupię w ASO.
ubek pisze:
30 cze 2023, 10:19
W sumie wymiana gum staba to szybka robota ale lepiej zrobić raz i mieć z głowy.
Dokładnie, dlatego stwierdziłem że jak szybko padną to wymienię na OEM.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

08 lip 2023, 10:38

No więc tak wygląda tuleja Yamato dla zawieszenia sportowego do RX8 o numerze F157-34-156. Niestety średnica jest trochę za mała, około 25mm zamiast 26,5mm pod stabilizator z żółtą kropką. Liczyłem że po dokręceniu guma się podda i dociągnie do końca... Zapytam jeszcze ASO żeby pomierzyli OEM przed wysyłką, na razie wróciłem do tulei z PU, po ponownym posmarowaniu, znowu są ciche. Obrazek

ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

08 lip 2023, 10:58

Mówiłem że to syf

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

White NA BP'95
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

08 lip 2023, 11:08

ubek pisze:Mówiłem że to syf

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
Jeździłem na tym jeden dzień, było cichutko, także nie było tak źle, niestety wymiarowo słabo, żeby tylko nie okazało się, że w ASO będzie taki sam wymiar. Widzę że wszystkie tuleje AM mają nacięcie na dole/górze, zależy jak się zamontuje. Natomiast stare OEM miały nacięcie z tyłu, na płaskiej powierzchni i tak moim zdaniem powinno być, bo stabilizator pracuje najbardziej góra/dół, a nie przód/tył.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

10 lip 2023, 17:08

Coś mi lata w aucie, za schowkiem pasażera (tak mi się wydaje), jakby jakiś plastikowy element. Nie potrafię znaleźć co to. Czy możliwe że coś lata w środku tych białych plastików? Za radiem wszystko ogarnięte. Hałas jest tylko przy gwałtownym skręcie. Obrazek
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

21 lip 2023, 21:15

Pytanko o dyfer - jak wiadomo dyfer z rx8 da się wrzucić do nc, ale ma krótsze przełożenie. Z kolei dyfer z rx8 w automacie ma to samo przełożenie, ale nie ma szpery i jest mega trudno dostępny - ale lsd z manuala do automata można przełożyć p&p. A próbował ktoś wrzucić może samo lsd z dyfra z rexa do nc? Na necie w ogóle nie ma takich tematów, jedynie o swapie całego dyfra. Badał ktoś temat?
Obrazek
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

22 lip 2023, 1:56

Czy wrzucenie dystansów o różnej szerokości na przedniej i tylnej osi niesie ze sobą jakieś niepożądane skutki? Chcę wrzucić 22mm z przodu i 25mm z tyłu. Niby niewielka różnica, ale może nie ma co kombinować?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 lip 2023, 9:18

Scyzor pisze:
22 lip 2023, 1:56
Czy wrzucenie dystansów o różnej szerokości na przedniej i tylnej osi niesie ze sobą jakieś niepożądane skutki? Chcę wrzucić 22mm z przodu i 25mm z tyłu. Niby niewielka różnica, ale może nie ma co kombinować?
Mam 15 z przodu i 20 z tyłu bez problemów.
Nie wiem czy 25mm Ci wejdzie z przodu (zależnie od felgi/opony) bez rolki
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

23 lip 2023, 17:48

Cześć, czy aby dźwignąć bezpiecznie cały przód naraz w NC, można podnieść auto żabą na środku "kołyski", w miejscu gdzie na zdjęciu jest naklejka? Obrazek
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

23 lip 2023, 20:44

Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

23 lip 2023, 22:54

mutra pisze:
22 lip 2023, 9:18
Mam 15 z przodu i 20 z tyłu bez problemów.
Nie wiem czy 25mm Ci wejdzie z przodu (zależnie od felgi/opony) bez rolki
Dzięki!
Kolega @Grabol ma 25mm z przodu i z tyłu i rolki nie robił - u niego podpatrzyłem szerokość. Wprawdzie ja mam inne felgi, ale wedle tego co sobie pomierzyłem - powinno wejść...
Zobaczymy :P
jd45das
Posty: 89
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

23 lip 2023, 23:43

Porównaj sobie na stronie willtheyfit. Ja mam 15x7 et12 i opona 195/50/15, wchodzi bez rolowania. Do tego mam obniżone około 2-3cm.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2023, 19:19

niezalogowany pisze:tu masz "pokazane" w serwisówce Obrazek
https://www.nocnik.org/miata/manual/maz ... 01300.html
Dzięki.

Może ktoś wrzucić linka do aukcji zestawu do cofania tylnego tłoczka hamulcowego? Chyba że patent "ścisk stolarski + klucz do szlifierki" wciąż się sprawdza?
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

24 lip 2023, 22:58

chyba jakikolwiek zestaw do cofania klocków powinien podejść.

a jak nie chcesz kupować, a masz jak wydrukować to mogę Ci wysłać projekt narzędzia do tego (mojego autorstwa :) ) - przejściówkę z bodajże 1/2" na tłoczek
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

24 lip 2023, 23:55

jd45das pisze:
23 lip 2023, 23:43
Porównaj sobie na stronie willtheyfit. Ja mam 15x7 et12 i opona 195/50/15, wchodzi bez rolowania. Do tego mam obniżone około 2-3cm.
Dzięki, sprawdzę!
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

25 lip 2023, 6:06


niezalogowany pisze:a masz jak wydrukować to mogę Ci wysłać projekt narzędzia do tego (mojego autorstwa :) ) - przejściówkę z bodajże 1/2" na tłoczek
Mam, poproszę o plik na priv, dzięki.

Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

25 lip 2023, 18:18

https://www.printables.com/pl/model/535 ... ton-socket

jak już wrzuciłem dla kolegi to pokażę wszystkim :)
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

29 lip 2023, 19:50

Założyłem dziś w końcu dystanse, które leżały trochę i czekały na montaż. I tu trzy pytania.
Jedno - z serii głupich lub bardzo głupich... Jak unieruchomić piastę przednią żeby skutecznie dokręcić dystans? Na tyle na ile mogłem utrzymać tarczę w ręku to trzymałem, ale jakoś nie mam przekonania, że jest to dokręcone jako powinno. Z tyłu nie ma problemu bo jest odpowiedni opór - z przodu kręci się bez oporów....
IMG_2823.jpg
IMG_2823.jpg (2.31 MiB) Przejrzano 5035 razy
Pytanie drugie - czy wg Was przy takim spasowaniu, jak autko pójdzie 25mm w dół, to obejdzie się bez rolki?
IMG_2831.jpg
IMG_2831.jpg (3.23 MiB) Przejrzano 5035 razy
IMG_2829.jpg
IMG_2829.jpg (2.64 MiB) Przejrzano 5035 razy
I temat ostatni, 22mm dystansu powodują, że przy skręcie opona z przodu prawie dotyka plastikowego wnętrza nadkola. Przejmować się czy olać?
IMG_2834.jpg
IMG_2834.jpg (1.79 MiB) Przejrzano 5035 razy
Awatar użytkownika
magiczny_andrzej
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2021, 19:11
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Wrocław/Leszno

29 lip 2023, 19:57

Odpowiedź na pytanie pierwsze - znajdź pomocnika, który wciśnie pedał hamulca :lol:
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

29 lip 2023, 20:00

magiczny_andrzej pisze:
29 lip 2023, 19:57
Odpowiedź na pytanie pierwsze - znajdź pomocnika, który wciśnie pedał hamulca :lol:
Kufa, jakie to proste..... :lol:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 lip 2023, 22:16

Scyzor pisze:
29 lip 2023, 20:00
magiczny_andrzej pisze:
29 lip 2023, 19:57
Odpowiedź na pytanie pierwsze - znajdź pomocnika, który wciśnie pedał hamulca :lol:
Kufa, jakie to proste..... :lol:
Jak nie masz pomocnika to łomem przytrzymujesz szpilki a drugą ręką odkręcasz nakrętki.
Imo tam gdzie masz blisko nadkola to będzie trzeć po obniżeniu. Plastik nadkola jakby co da się trochę wyprofilować po podgrzaniu opalarką
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

01 sie 2023, 16:39

Wymieniłem łączniki stabilizatora przedniego, samochód został podniesiony na podnośniku i postawiony na klocku, tylko prawa strona. Użyłem podnośnika, aby zwolnić napięcie z łącznika (prawa strona), umieściłem podnośnik pod dolnym wahaczem, pod dolnym punktem mocowania amortyzatora (tam gdzie jest dużo mięsa), tak jak wskazuje czerwona strzałka (inne proszę pominąć) i uniosłem lekko wahacz o około 1-2cm, tylko na kilka sekund. Teraz pytanie, czy w ten sposób można było zmienić kąt pochylenia koła, co będzie miało wpływ na zbieżność? Mam wrażenie, że jak puszczam kierownicę, auto samo "jedzie" w prawo. Sprawdziłem wszystkie elementy zawieszenia i wszystko wygląda normalnie, nie ma wuja żeby coś się wygięło, cały ruch do góry poszedł w ruch amortyzatora. Zdjęcia z ND bo pokazują zawieszenie dokładnie w odpowiednim miejscu.
Załączniki
365053184_6838741669478206_6273870945155675345_n.jpg
365053184_6838741669478206_6273870945155675345_n.jpg (78.32 KiB) Przejrzano 4971 razy
364630019_6838741779478195_3630703447632646603_n.jpg
364630019_6838741779478195_3630703447632646603_n.jpg (82.09 KiB) Przejrzano 4971 razy
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

01 sie 2023, 19:49

Mogłeś zrobic to niesymetrycznie i stabilizator jest napięty i ciągnie. Łączniki stabilizatora powinno się wymieniać gdy samochód stoi płasko.
Pochylenie koła do nie zbieżność.

Tu Radzio uczy



PS Już się wystraszyłem, że masz tak świecąco od spodu w eNCeku i, że standard pedantyzmu odjechał mi w siną dal :lol:
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

01 sie 2023, 21:51

@latar jak stabilizator może być napięty? nie ma tam takich tulei jak w wahaczach itp. która można ew. skręcić w złej pozycji, po odpięciu od wahaczy zasadniczo powinien luźno chodzić, a do wahaczy (które łączy) mocowany jest na przegubach, które też same w sobie nie powinny trzymać jakiejś konkretnej pozycji.

@monkahead jeśli nie ruszałeś śrub innych niż te na łącznikach, to w raczej nie miałeś jak tego spierdolić. IMO po prostu się nie da (a co najmniej nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić...)

EDIT: zauważyłem teraz, że piszesz, że wymieniłeś łączniki, w sensie oba, (prawda?) ale później piszesz, że podniesiona tylko jedna, prawa strona podniesiona, to w sumie się pogubiłem...
jeśli wymieniłeś tylko jeden, to faktycznie możliwe, że z jakiegoś powodu jest innej długości, niż ten z drugiej, wtedy coś może ściągać.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

02 sie 2023, 6:02

latar pisze:
01 sie 2023, 19:49
Mogłeś zrobic to niesymetrycznie i stabilizator jest napięty i ciągnie. Łączniki stabilizatora powinno się wymieniać gdy samochód stoi płasko.
Zawsze wymieniałem tak, że nawet nie ściągałem kół, auto stało na kołach. Skręt kół, odkręcenie górnej nakrętki na łączniku, wyjęcie górnego mocowania, to samo na dole i po robocie, dostęp był dobry bo to SUVy.
latar pisze:
01 sie 2023, 19:49
Pochylenie koła do nie zbieżność.
Wiem ale jak coś puściło na śrubach do regulacji wahacza, to zmiana kąta, może mieć wpływ na zbieżność.
latar pisze:
01 sie 2023, 19:49
@monkahead jeśli nie ruszałeś śrub innych niż te na łącznikach, to w raczej nie miałeś jak tego spierdolić. IMO po prostu się nie da (a co najmniej nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić...)
No jestem tego samego zdania, że lekkie podlewarowanie nie może niczego spierdolić, bo wjazd/wyjazd z większej dziury na drodze generuje większy skok i siły na wahaczu, niż z tego lewarka.
latar pisze:
01 sie 2023, 19:49
ale później piszesz, że podniesiona tylko jedna, prawa strona
Oczywiście wymieniłem oba ale tylko z prawej podlewarowałem, po lewej już zrobiłem po staremu, auto na kołach i bez problemu odkręciłem obie nakrętki.
niezalogowany pisze:
01 sie 2023, 21:51
@latar jak stabilizator może być napięty?
Niemożliwe, wymieniłem też od razu tuleje stabilizatora, także wszystko było poluzowane. Ogólnie czuć że nowe łączniki (+ stab z RX8) ładnie usztywniły przednią oś ale mam wrażenie że coś go w prawo ściąga. Podjadę sprawdzić czy jednak nie przesunęła się geometria/zbieżność.
hanys
Posty: 15
Rejestracja: 07 cze 2023, 23:46
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: ZS

02 sie 2023, 10:34

Zabieram się za wyczyszczenie przepustnicy w ncfl i chciałbym wymienić uszczelkę od razu tylko nigdzie jej nie mogę dostać, kojarzycie jakiś zamiennik albo ktoś dysponuje takowym ?
nr z aso:
LFE2-13-655,
ew. może ktoś potwierdzić czy z Focus rs pasuje ?
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

02 sie 2023, 21:52

mutra pisze:
29 lip 2023, 22:16
Jak nie masz pomocnika to łomem przytrzymujesz szpilki a drugą ręką odkręcasz nakrętki.
Świetnie sprawdził się kij od mopa po niewielkim tuningu... :lol:
IMG_2838.jpg
IMG_2838.jpg (2.52 MiB) Przejrzano 4906 razy
mutra pisze:
29 lip 2023, 22:16
Imo tam gdzie masz blisko nadkola to będzie trzeć po obniżeniu. Plastik nadkola jakby co da się trochę wyprofilować po podgrzaniu opalarką
Dzięki - tak zrobię.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

05 sie 2023, 17:06

Mam następne pytanko do właścicieli NB(FL) z wiatrołapem z wbudowanymi głośnikami. Ktoś podpowie gdzie szukać kostki/złączki, którą podłącza się do wtyku we wiatrołapie? NIe wiem czy mam takową, ale zawsze warto sprawdzić....
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 418
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

09 sie 2023, 8:57

Czy ktoś kto ma oil catch tank działający i zbierający syf w NA/NB może podrzucić fotkę jak ma go podłączonego?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

17 sie 2023, 6:20

Modyfikowałeś już pokrywę zaworów?
https://mx5unleashed.com/tech/valve-cover.html
ODPOWIEDZ