Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

10 maja 2021, 19:40

windmuhle pisze:
10 maja 2021, 18:32
Cześć
Zaświeciła się kontrola silnika - na szybkiej diagnostyce na komputerze wyszedł alarm "Zbyt bogata mieszanka". Diagnosta stwierdził że mogłem na stacji paliw zaciągnąć z dna zbiornika jakiś syf i pompa albo sonda mogła dać taki alarm. Faktycznie tankowałem nie na "swojej" stacji bo miałem prawie pusty bak. Alarm diagnosta skasował ale po kilku dniach pojawił się ponownie. Co może być przyczyną ? Zauważyłem wcześniej że w sumie sporo pali, ale jeździłem tylko po mieście na krótkich trasach - nie wiem czy to ważne. Jakieś pomysły ?
Najprawdopodobniej lambda, choć takie objawy mogą dać lejące wtryski albo wadliwy ecu. Trzeba sprawdzać po kolei, tutaj tylko wróżby wchodzą w grę.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

10 maja 2021, 20:12

Pytanie do osób z NA z silnikiem z NBFL. Czy po swapie silnik siadł Wam nieco wyżej pod maską?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

11 maja 2021, 21:48

Przyjrzałem się ostatnio tapicerce i widzę, że pogubiłem parę spinek - pojęcia nie mam jak i kiedy. Ktoś wie czy choćby spinki do boczków drzwi są gdzieś do nabycia? Ktoś kiedyś pisał, że kupował w ASO - jest sens tam szukać? A może ktoś ma jakieś zbędniaki w beżu?
Zrzut ekranu 2021-05-11 224726.png
Zrzut ekranu 2021-05-11 224726.png (610.82 KiB) Przejrzano 1734 razy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

11 maja 2021, 22:34

Tomai pisze:
monkahead pisze:
10 maja 2021, 18:49
Pytanko przed wymianą płynów w NC.

- czy wszystkie podkładki aluminiowe i miedziane pod korki wlewowe i spustowe mają średnicę 18mm? Dyfer, skrzynia, miska? Z numerów części OEM wychodzi że tak: 99562-1800 & 99564-1800
- jaki rozmiar kluczy pod w/w korki?
- w instrukcji wymiany oleju w dyfrze jest jasno napisane aby lać pod korek (czyli klasycznie do przelania)
- natomiast w instrukcji wymiany oleju w skrzyni 6B jest napisane aby dolać olej blisko brzegu korka wlewowego. Nie można wlać do przelania tak jak w większości skrzyń mechanicznych oraz w/w dyfrze?
Niedawno wymieniałem, klucze 23 i 24. Dyfer i skrzynia 6 , wlewałem do momentu przelania.
Dzięki.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

11 maja 2021, 23:43

Scyzor pisze:
11 maja 2021, 21:48
Ktoś wie czy choćby spinki do boczków drzwi są gdzieś do nabycia? Ktoś kiedyś pisał, że kupował w ASO - jest sens tam szukać? A może ktoś ma jakieś zbędniaki w beżu?
Poszukaj w asortymencie romixa, powinny być wszystkie.

www.romix.pl
Bless pisze:
10 maja 2021, 20:12
Pytanie do osób z NA z silnikiem z NBFL. Czy po swapie silnik siadł Wam nieco wyżej pod maską?
Nie zauważyłem różnicy u siebie
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

12 maja 2021, 8:50

pirul pisze:
11 maja 2021, 23:43
Poszukaj w asortymencie romixa, powinny być wszystkie.

www.romix.pl
Dzięki za podpowiedź. Może ktoś od nich już brał spinki? Albo może ma numer EAN? Generalnie oczywiście w wyszukiwarce nie ma MX-5, ale jedna ze spinek wygląda na dość podobną. Muszę ew. pomierzyć i mieć nadzieję, że kolorem nie będzie mocno się odróżniać.
Załączniki
Zrzut ekranu 2021-05-12 094333.png
Zrzut ekranu 2021-05-12 094333.png (258.01 KiB) Przejrzano 1697 razy
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

12 maja 2021, 10:11

To, co pokazałeś na zrzucie to spinka pod tapicerkę, to nie jest spinka rozporowa z grzybkiem, to jest jeden element. Przy nich kolor nie ma znaczenia bo ich nie widać po montażu. Zrób zdjęcie spinek, których szukasz i wyślij do nich maila podając wymiary, pomogą coś dobrać. Ewentualnie w odwodzie masz klubowych rozbieraczy, którzy spinki pewnie liczą na wiaderka :) ASO zostaw sobie na koniec tylko do spinek, których nie znajdziesz nigdzie indziej (np. ta beżowa), koszt pojedynczej spinki będzie się wahał w okolicach 10-20pln więc też nie jest to wyzwanie finansowe jeśli nie potrzebujesz 100 sztuk :)
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

12 maja 2021, 22:15

pirul pisze:
12 maja 2021, 10:11
To, co pokazałeś na zrzucie to spinka pod tapicerkę, to nie jest spinka rozporowa z grzybkiem, to jest jeden element. Przy nich kolor nie ma znaczenia bo ich nie widać po montażu. Zrób zdjęcie spinek, których szukasz i wyślij do nich maila podając wymiary, pomogą coś dobrać. Ewentualnie w odwodzie masz klubowych rozbieraczy, którzy spinki pewnie liczą na wiaderka :) ASO zostaw sobie na koniec tylko do spinek, których nie znajdziesz nigdzie indziej (np. ta beżowa), koszt pojedynczej spinki będzie się wahał w okolicach 10-20pln więc też nie jest to wyzwanie finansowe jeśli nie potrzebujesz 100 sztuk :)
Trochę na tych klubowych rozbieraczy liczyłem rozpoczynając ten wątek ;)
A potrzebuję spinek raptem kilka sztuk - więc ostatecznie nawet wizyta w ASO nie powinna mnie puścić z torbami :)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

16 maja 2021, 18:58

Tomai pisze:
monkahead pisze:
10 maja 2021, 18:49
Pytanko przed wymianą płynów w NC.

- czy wszystkie podkładki aluminiowe i miedziane pod korki wlewowe i spustowe mają średnicę 18mm? Dyfer, skrzynia, miska? Z numerów części OEM wychodzi że tak: 99562-1800 & 99564-1800
- jaki rozmiar kluczy pod w/w korki?
- w instrukcji wymiany oleju w dyfrze jest jasno napisane aby lać pod korek (czyli klasycznie do przelania)
- natomiast w instrukcji wymiany oleju w skrzyni 6B jest napisane aby dolać olej blisko brzegu korka wlewowego. Nie można wlać do przelania tak jak w większości skrzyń mechanicznych oraz w/w dyfrze?
Niedawno wymieniałem, klucze 23 i 24. Dyfer i skrzynia 6 , wlewałem do momentu przelania.
Dzisiaj zrobiłem komplet: silnik, skrzynia, dyfer. Silnik i skrzynia książkowo, 4.5L oraz 2.1L (do przelania). Na górę skrzyni weszło 180ml, odessalem cały stary olej. Natomiast do dyfra do przelania weszło mi 0.9L zamiast 0.7L według instrukcji. Będzie ok?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 maja 2021, 5:36

monkahead, będzie ok, mi też do dyfra weszło 0,9 L.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

17 maja 2021, 15:09

Tomai pisze:
17 maja 2021, 5:36
monkahead, będzie ok, mi też do dyfra weszło 0,9 L.
Dzięki.

Ściąga garażowa:

Korek miski olejowej:
- klucz 17
- podkładka aluminiowa 14mm, nr OEM 9956-4-1400
- moment dokręcania 30-41Nm

Korki skrzyni biegów 6B:
- oba korki klucz 24
- obie podkładki aluminiowe 18mm, nr OEM 9956-4-1800
- moment dokręcania: wlewowy 25-39Nm, spustowy 35-59Nm

Korki dyfra:
- oba korki klucz 23
- podkładka korka wlewowego miedź 18mm, nr OEM 9956-2-1800
- podkładka korka spustowego aluminium 18mm, nr OEM 9956-4-1800
- moment dokręcania (oba) 39-53Nm

U mnie była podkładka miedziana na górnym korku dyfra ale wymieniłem ją na aluminiową. Podobno miedź stosuje się zakładając odkręcanie korka i przykręcanie na tej samej podkładce 2-3x, aluminiową tylko 1x ale moim zdaniem dochodzi tutaj też temat ewentualnej korozji chemicznej alu/miedź, więc skoro wszędzie są podkładki alu, to i u góry dyfra dałem alu. Nie zamierzam jej odkręcać aż do wymiany.

Co do oleju w dyfrze i skrzyni, u mnie od nowości był ten sam (bazuje na historii z ASO). Z dyfra wyleciała śmietana, ze skrzyni trochę coś olejo-podobnego, także warto jednak zmieniać częściej, pomimo niewielkiego przebiegu 45k km.

Do wymiany oleju w dyfrze polecam zwykłą strzykawkę 100ml z apteki za 3zł, jest bardzo porządnie wykonana i można nią bez problemu odessać resztki oleju z dyfra, poniżej korka spustowego (jest tam takie zagłębienie) po założeniu gumowego wężyka oraz oczywiście wpompować nowy olej.
20210516_170551.jpg
20210516_170551.jpg (1.02 MiB) Przejrzano 1516 razy
Ma ktoś interwały wymiany oleju skrzynia/dyfer/silnik?
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

17 maja 2021, 22:15

W temacie letniej kosmetyki - myjecie komory silników w swoich wózkach? Obecnie mam pod maską dość czysto i nie chciałbym tego fajnego wrażenia utracić. Nie za bardzo jednak wyobrażam sobie cały ten osprzęt szorować ręcznie, a mycia ciśnieniowego trochę się boję. Jakie macie doświadczenia w temacie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 maja 2021, 22:44

Scyzor pisze:
17 maja 2021, 22:15
W temacie letniej kosmetyki - myjecie komory silników w swoich wózkach? Obecnie mam pod maską dość czysto i nie chciałbym tego fajnego wrażenia utracić. Nie za bardzo jednak wyobrażam sobie cały ten osprzęt szorować ręcznie, a mycia ciśnieniowego trochę się boję. Jakie macie doświadczenia w temacie?
Myjką, pod cisnieniem. Omijam wrażliwe elementy(cewka,alternator, zbiorniczek od hamulców i srzęgła) po wszystkim przedmuchuje sprężonym powietrzem pod fajkami od świec i wszystkie kostki elektryczne które są łatwo dostępne.
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2021, 23:13

Scyzor pisze:W temacie letniej kosmetyki - myjecie komory silników w swoich wózkach? Obecnie mam pod maską dość czysto i nie chciałbym tego fajnego wrażenia utracić. Nie za bardzo jednak wyobrażam sobie cały ten osprzęt szorować ręcznie, a mycia ciśnieniowego trochę się boję. Jakie macie doświadczenia w temacie?
Polecam obejrzeć odcinki tego gościa z YT ma parę ciekawych patentów:
https://youtu.be/PRSoRkM8GcM

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

18 maja 2021, 8:03

mutra pisze:
17 maja 2021, 22:44
Scyzor pisze:
17 maja 2021, 22:15
W temacie letniej kosmetyki - myjecie komory silników w swoich wózkach? Obecnie mam pod maską dość czysto i nie chciałbym tego fajnego wrażenia utracić. Nie za bardzo jednak wyobrażam sobie cały ten osprzęt szorować ręcznie, a mycia ciśnieniowego trochę się boję. Jakie macie doświadczenia w temacie?
Myjką, pod cisnieniem. Omijam wrażliwe elementy(cewka,alternator, zbiorniczek od hamulców i srzęgła) po wszystkim przedmuchuje sprężonym powietrzem pod fajkami od świec i wszystkie kostki elektryczne które są łatwo dostępne.
Z przedmuchiwaniem wiązek po myciu trzeba ostrożnie żeby nie wdmuchać wody w konektory. Ja zawsze zaraz po myciu i zgrubnym osuszeniu odpalam silnik, zamykam maskę i zostawiam na wolnych żeby temperatura zrobiła swoje. Kiedy silnik i komora się dogrzeją, wyłączam, otwieram maskę i wszystko sobie pięknie odparowuje, nie dając szans wilgoci na wniknięcie gdziekolwiek. Zostają mokre zakamarki, które wtedy widać i można dodatkowo wydmuchać czy przetrzeć. Dressingów i innych mazideł pod maskę nie stosuję bo to wcześniej czy później przyciągnie kurz, bez względu na to co pisze na etykiecie. Zresztą to też kwestia gustu, ja akurat nie lubię jak plastiki pod maską się świecą, mają być czyste i satynowe.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

18 maja 2021, 16:25

Problem. Nie świeci lewy xenon, tak po prostu zgasł. Wydaje mi się że nie było typowego objawu wypalenia żarnika, zmiana koloru światła na fioletowy ale możliwe że kolor lekko wpadał już w żółty. Miał ktoś taki przypadek? Szczerze to trochę szybko padł, 45k km vs 135k km w Nissanie, wciąż ori żarnik.

Jaką temperaturę ma ori xenon, żarnik to D2S?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

18 maja 2021, 16:32

monkahead pisze:
18 maja 2021, 16:25
Problem. Nie świeci lewy xenon, tak po prostu zgasł. Wydaje mi się że nie było typowego objawu wypalenia żarnika, zmiana koloru światła na fioletowy ale możliwe że kolor lekko wpadał już w żółty. Miał ktoś taki przypadek? Szczerze to trochę szybko padł, 45k km vs 135k km w Nissanie, wciąż ori żarnik.

Jaką temperaturę ma ori xenon, żarnik to D2S?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Też byłem zaskoczony tak słabą trwałością ori żarników. Padły przy podobnym przebiegu. Choć objawy jakieś tam miały. Wymieniłem i do sprzedaży Walentyny problemów nie miałem. Pozostaje wymiana kompletu. A sprawną zostaw na zapas.
Awatar użytkownika
Krzemol
Posty: 45
Rejestracja: 08 sie 2018, 13:26
Model: NB
Wersja: 1.6 110KM '00r
Lokalizacja: Ruda Śląska

18 maja 2021, 22:14

monkahead pisze:
18 maja 2021, 16:25
Wydaje mi się że nie było typowego objawu wypalenia żarnika, zmiana koloru światła na fioletowy
W poprzednim aucie dosłownie jeden dzień świecił mi na fioletowo po czym zdechł całkiem więc mogłeś nawet nie zauważyć :D
Suzuki Swift 1.0 53KM '99r (05.12 - 05.14)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

22 maja 2021, 8:48

Dobry dzień.
Taki troszkę off topic.
Czy znacie jakiś dobry warsztat specjalizujący się w silnikach Wankla (poza Kojotem oczywiście) w okolicach Trójmiasta? :)
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 maja 2021, 11:50

Krzemol pisze:
monkahead pisze:
18 maja 2021, 16:25
Wydaje mi się że nie było typowego objawu wypalenia żarnika, zmiana koloru światła na fioletowy
W poprzednim aucie dosłownie jeden dzień świecił mi na fioletowo po czym zdechł całkiem więc mogłeś nawet nie zauważyć :D
Peecer, Krzemol, dzięki za info. Spalił się żarnik, już wymieniłem. Kupiłem M-Techa Super White 4300K. Jest koło mnie dobry sklep stacjonarny z oświetleniem, babka zna się na rzeczy, podobno wytrzymują 3 lata, zobaczymy. Okazało się przy wymianie, że ori żarników i tak już nie miałem, poprzedni właściciel wsadził Bosma, świeciły dobrze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1141
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

22 maja 2021, 13:09

monkahead pisze:
22 maja 2021, 11:50
Krzemol pisze:
monkahead pisze:
18 maja 2021, 16:25
Wydaje mi się że nie było typowego objawu wypalenia żarnika, zmiana koloru światła na fioletowy
W poprzednim aucie dosłownie jeden dzień świecił mi na fioletowo po czym zdechł całkiem więc mogłeś nawet nie zauważyć :D
Peecer, Krzemol, dzięki za info. Spalił się żarnik, już wymieniłem. Kupiłem M-Techa Super White 4300K. Jest koło mnie dobry sklep stacjonarny z oświetleniem, babka zna się na rzeczy, podobno wytrzymują 3 lata, zobaczymy. Okazało się przy wymianie, że ori żarników i tak już nie miałem, poprzedni właściciel wsadził Bosma, świeciły dobrze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ciężko z wymianą? Ja wymieniałem postojówki to myślałem, że wyjmę same kikuty zamiast dłoni. Do wymiany żarników trzeba wyciągać lampę?
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 maja 2021, 14:37

Leeo pisze:
monkahead pisze:
22 maja 2021, 11:50
Krzemol pisze: W poprzednim aucie dosłownie jeden dzień świecił mi na fioletowo po czym zdechł całkiem więc mogłeś nawet nie zauważyć :D
Peecer, Krzemol, dzięki za info. Spalił się żarnik, już wymieniłem. Kupiłem M-Techa Super White 4300K. Jest koło mnie dobry sklep stacjonarny z oświetleniem, babka zna się na rzeczy, podobno wytrzymują 3 lata, zobaczymy. Okazało się przy wymianie, że ori żarników i tak już nie miałem, poprzedni właściciel wsadził Bosma, świeciły dobrze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ciężko z wymianą? Ja wymieniałem postojówki to myślałem, że wyjmę same kikuty zamiast dłoni. Do wymiany żarników trzeba wyciągać lampę?
Początkowo wydaje się ciężko i człowiek przeklina konstruktora tego auta ObrazekObrazek Ale teraz to 30 minut roboty na obie strony, łącznie z postojówkami, które wymieniłem od razu na Philips LED.

Lewa strona: ściągasz koło, odpinasz połowę spinek plastiku nadkola, odginasz plastik i masz piękny dostęp do żarnika. Postojówka trochę cięższa do wymiany, odpinasz od karoserii (pas przedni) klips od grubej wiązki lampy i po odchyleniu wiązki wymieniasz postojówkę.

Prawa strona: odkręcasz zbiornik płynu do spryskiwacza, odpinasz klipsy z wiązką, która jest przymocowana do zbiornika, odchylasz zbiornik w górę, do przodu auta i masz piękny dostęp do żarnika. Postojówka jest mega prosta do wymiany, po odkręceniu zbiornika z płynem chłodzącym, odpięciu plastikowego pierścienia trzymającego przewody gumowe i podniesieniu zbiornika do góry.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

22 maja 2021, 14:42

Leeo pisze:
22 maja 2021, 13:09
monkahead pisze:
22 maja 2021, 11:50
Krzemol pisze: W poprzednim aucie dosłownie jeden dzień świecił mi na fioletowo po czym zdechł całkiem więc mogłeś nawet nie zauważyć :D
Peecer, Krzemol, dzięki za info. Spalił się żarnik, już wymieniłem. Kupiłem M-Techa Super White 4300K. Jest koło mnie dobry sklep stacjonarny z oświetleniem, babka zna się na rzeczy, podobno wytrzymują 3 lata, zobaczymy. Okazało się przy wymianie, że ori żarników i tak już nie miałem, poprzedni właściciel wsadził Bosma, świeciły dobrze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ciężko z wymianą? Ja wymieniałem postojówki to myślałem, że wyjmę same kikuty zamiast dłoni. Do wymiany żarników trzeba wyciągać lampę?
Jak zawsze jest kilka szkół. Można i nawet gdzieś czytałem, że zderzak zdjąć należy. Jednak byłem u jednego z najlepszych znanych tu na forum Mistrzów (i nie jest to żartobliwe określenie) - który ukazał, że można to zrobić bez demontażu lamp, ale z demontażem choćby zbiorniczka od spryskiwaczy. Łatwo nie jest - ale "GOŚĆ czyt. MISTRZ" rozbiera i składa z zamkniętymi oczyma silnik i skrzynię biegów. Więc pokaz na moje szczęście, prawie darmowy - ale prawda okrutna - dużo jeszcze nauki i wiedzy posiąść muszę.
monkahead pisze:
22 maja 2021, 14:37

Lewa strona: ściągasz koło, odpinasz połowę spinek plastiku nadkola, odginasz plastik i masz piękny dostęp do żarnika. Postojówka trochę cięższa do wymiany, odpinasz od karoserii (pas przedni) klips od grubej wiązki lampy i po odchyleniu wiązki wymieniasz postojówkę.

Prawa strona: odkręcasz zbiornik płynu do spryskiwacza, odpinasz klipsy z wiązką, która jest przymocowana do zbiornika, odchylasz zbiornik w górę, do przodu auta i masz piękny dostęp do żarnika. Postojówka jest mega prosta do wymiany, po odkręceniu zbiornika z płynem chłodzącym, odpięciu plastikowego pierścienia trzymającego przewody gumowe i podniesieniu zbiornika do góry.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
On to zrobił tylko wyginając w kilku miejscach :o :o swoją dłoń i ramię od strony maski. Nie zdejmowaliśmy koła.
Awatar użytkownika
Jozef
Donator
Donator
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2020, 22:09
Model: NC
Lokalizacja: Bydgoszcz

22 maja 2021, 23:02

Koledzy pomóżcie, poradźcie
Mam problem z montażem plastików wnętrza mojej NC, który wydaje się absurdalny. Po wygłuszeniu podłogi i tunelu centralnego zamontowałem ścianę tylną (tą za plecami) i przykręciłem tylne zewnętrzne części osłony pałąków za głową, jak na zdjęciu. Nie mogę zamknąć/zatrzasnąć przednich części osłon pałąków (tych od strony kabiny). Jak już wspomniałem rzecz zakrawa na absurd. Osłony prawidłowo łączą się z płytą tylną, idąc w górę kolejne zatrzaski trafiają na wpusty w osłonach tylnych (łącznie z zatrzaskami górnymi) przy czym u góry pozostaje szczelina około 3 mm i mimo licznych prób, również brutalnych, obie części osłon pałąków nie chcą się połączyć. Wygląda to tak, jak by przeszkadzało użebrowanie elementów osłon (tych od strony kabiny). Próby zatrzaśnięcia obu części osłon wykonywało kolejno kilka osób i każdy rezygnował z obawy ich zniszczenia.
Pozdrawiam
Jozef

P.S.
Oddam 4 standardowe arkusze (0,5 x 0,75 m) maty głuszącej StP , nie chcę, by bezużytecznie zalegały w piwnicy. Jeśli Ktoś jest zainteresowany, proszę o prywatną wiadomość i numer telefonu, oddzwonię i ustalimy termin odbioru.
Załączniki
IMG_20210522_221427.jpg
IMG_20210522_221427.jpg (1.89 MiB) Przejrzano 1268 razy
IMG_20210522_221020.jpg
IMG_20210522_221020.jpg (1.97 MiB) Przejrzano 1268 razy
IMG_20210522_221008.jpg
IMG_20210522_221008.jpg (1.93 MiB) Przejrzano 1268 razy
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

23 maja 2021, 8:01

Jozef pisze:
22 maja 2021, 23:02
Koledzy pomóżcie, poradźcie
Mam problem z montażem plastików wnętrza mojej NC, który wydaje się absurdalny. Po wygłuszeniu podłogi i tunelu centralnego zamontowałem ścianę tylną (tą za plecami) i przykręciłem tylne zewnętrzne części osłony pałąków za głową, jak na zdjęciu. Nie mogę zamknąć/zatrzasnąć przednich części osłon pałąków (tych od strony kabiny). Jak już wspomniałem rzecz zakrawa na absurd. Osłony prawidłowo łączą się z płytą tylną, idąc w górę kolejne zatrzaski trafiają na wpusty w osłonach tylnych (łącznie z zatrzaskami górnymi) przy czym u góry pozostaje szczelina około 3 mm i mimo licznych prób, również brutalnych, obie części osłon pałąków nie chcą się połączyć. Wygląda to tak, jak by przeszkadzało użebrowanie elementów osłon (tych od strony kabiny). Próby zatrzaśnięcia obu części osłon wykonywało kolejno kilka osób i każdy rezygnował z obawy ich zniszczenia.
Pozdrawiam
Jozef
.
Źle założyłeś tylne (srebrne) części osłon. Je się zakłada nasuwając od góry na pałąk, tak że metalowe chwyty z otworami na śruby wsuwają się pionowo w plastikowe mocowania srebrnej osłony i w ten sposób pod nią chowają . Potem wszystko ładnie się zejdzie 🙂
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 maja 2021, 10:02

Też kiedyś wojowalem z tymi plastikami na rolbarze

Dach w NC. Gdy go rozkładam często muszę go pchnąć w dół by się położył zamiast sterczeć do 1/3. Za to gdy zwolnie blokadę nie odskakuje do góry. Co może być nie tak?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Jozef
Donator
Donator
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2020, 22:09
Model: NC
Lokalizacja: Bydgoszcz

23 maja 2021, 11:38

BOMI21 pisze:
23 maja 2021, 8:01
Jozef pisze:
22 maja 2021, 23:02
Koledzy pomóżcie, poradźcie
Mam problem z montażem plastików wnętrza mojej NC, który wydaje się absurdalny. Po wygłuszeniu podłogi i tunelu centralnego zamontowałem ścianę tylną (tą za plecami) i przykręciłem tylne zewnętrzne części osłony pałąków za głową, jak na zdjęciu. Nie mogę zamknąć/zatrzasnąć przednich części osłon pałąków (tych od strony kabiny). Jak już wspomniałem rzecz zakrawa na absurd. Osłony prawidłowo łączą się z płytą tylną, idąc w górę kolejne zatrzaski trafiają na wpusty w osłonach tylnych (łącznie z zatrzaskami górnymi) przy czym u góry pozostaje szczelina około 3 mm i mimo licznych prób, również brutalnych, obie części osłon pałąków nie chcą się połączyć. Wygląda to tak, jak by przeszkadzało użebrowanie elementów osłon (tych od strony kabiny). Próby zatrzaśnięcia obu części osłon wykonywało kolejno kilka osób i każdy rezygnował z obawy ich zniszczenia.
Pozdrawiam
Jozef
.
Źle założyłeś tylne (srebrne) części osłon. Je się zakłada nasuwając od góry na pałąk, tak że metalowe chwyty z otworami na śruby wsuwają się pionowo w plastikowe mocowania srebrnej osłony i w ten sposób pod nią chowają . Potem wszystko ładnie się zejdzie 🙂
BOMI Jesteś Wielki
Serdecznie dziękuję za szybką radę. Nauka dla mnie, że trzeba przyjrzeć się dokładnie budowie elementu, a nie działać jak maszyna.
Pozdrawiam
Jozef
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

23 maja 2021, 11:50

Serdecznie.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

23 maja 2021, 16:28

Próbuję wyjąć radio. Czy aby odpiąć wtyczkę od panelu klimatyzacji muszę coś podważyć czy tylko się z nimi poszarpać?
Już ogarnąłem :-)
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

29 maja 2021, 11:47

Czy persening z NA będzie pasował do NB(FL) i odwrotnie?
ODPOWIEDZ