Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sie 2021, 18:40

Grzybohun pisze:
10 sie 2021, 18:28
Hej cześć, jakieś ogólnodostępne zamienniki łożyska koła zamachowego istnieją? Wiem ile kosztuje OEM, pytanie o zamiennik ;)
Do nb? F80111303
To jest numer części, otwórz pierwszy lepszy katalog (skf,ntn,timken) I wybierz sobie co Ci pasuje
jacek jacek
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2021, 8:22
Model: Inny
Lokalizacja: NL

13 sie 2021, 11:29

Czy orientuje sie ktos jaka srednice maja plytki regulacyjne zaworow w NB 1.6 ?
jacek jacek
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2021, 8:22
Model: Inny
Lokalizacja: NL

15 sie 2021, 15:17

zmierzone 27mm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 sie 2021, 21:13

jacek jacek pisze:
15 sie 2021, 15:17
zmierzone 27mm
Na kanale carpassionchannel podawali kiedyś listę zamienników z Toyoty i Nissana. Tak jakby co :)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

17 sie 2021, 8:35

mutra pisze:Dinitrol
A coś takiego jak holenderski Color Matic 369209, bezbarwny, odporny na temp do 150C? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

31 sie 2021, 11:26

Siema wszystkim. Ile trzeba czekać (przy takiej jesiennej pogodzie) z pierwszą trasą po wymianie poszycia dachu (vinyl)? Czy 15h wystarczy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 99
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

06 wrz 2021, 8:22

Cześć, wiem że to pytanie powinno się znaleźć w dziale "Giełda" ale tak to nigdy nie znajdę i dlatego muszę zapytać tu bezpośrednio.
Poszukuję USZKODZONY kierunkowskaz przedni prawy do NA.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 wrz 2021, 9:18

Kumba pisze:
31 sie 2021, 11:26
Siema wszystkim. Ile trzeba czekać (przy takiej jesiennej pogodzie) z pierwszą trasą po wymianie poszycia dachu (vinyl)? Czy 15h wystarczy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Możesz jechać odrazu tylko rozgrzej dach przed złożeniem.
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 414
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

06 wrz 2021, 16:35

Zastanawiam się nad wymianą stabów na grubsze w NA, czy ktoś kto takowe ma może podzielić się wrażeniami (zalety/wady)? Polecacie jakieś konkretne czy to tylko kwestia grubości?
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

06 wrz 2021, 18:38

Ktoś zna ET felg Enkei 15" z 10th Anniversary ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 wrz 2021, 19:52

logimen pisze:
06 wrz 2021, 18:38
Ktoś zna ET felg Enkei 15" z 10th Anniversary ?
ET40
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

09 wrz 2021, 16:20

Fifkers pisze:
08 wrz 2021, 19:52
logimen pisze:
06 wrz 2021, 18:38
Ktoś zna ET felg Enkei 15" z 10th Anniversary ?
ET40
Dzięki :)
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

20 wrz 2021, 11:52

Znowu ja :)

Mam pytanko.
Jak poznać, że coś jest nie tak z półosiami, LSD, wałem napędowym ?

Od miesiąca mam NB 10th i moją uwagę zwróciło dziwne zachowanie podczas cofania na skręconych kołach. Z tyłu dochodzą dźwięki podobne do lekkiego stukania/podskakiwania, nie wiem jak to opisać.
Czasami przy dynamicznym starcie słychać z tyłu jedno głuche stuknięcie (podpora wału ?).

Zastanawiam się czy wszystko ok z moim napędem, dyfer/wał/półosie.
Miałem kiedyś 10th i w niej takie dźwięki nie występowały.

Jakieś sugestie ? :)
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 wrz 2021, 12:32

logimen pisze:
20 wrz 2021, 11:52
Znowu ja :)

Mam pytanko.
Jak poznać, że coś jest nie tak z półosiami, LSD, wałem napędowym ?

Od miesiąca mam NB 10th i moją uwagę zwróciło dziwne zachowanie podczas cofania na skręconych kołach. Z tyłu dochodzą dźwięki podobne do lekkiego stukania/podskakiwania, nie wiem jak to opisać.
Czasami przy dynamicznym starcie słychać z tyłu jedno głuche stuknięcie (podpora wału ?).

Zastanawiam się czy wszystko ok z moim napędem, dyfer/wał/półosie.
Miałem kiedyś 10th i w niej takie dźwięki nie występowały.

Jakieś sugestie ? :)
Gumy dyfra. Sprawdź też luz na półosiach
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

21 wrz 2021, 5:10

Pytanie techniczne dotyczące systemu poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa: czy jeśli wymienię wystrzeone airbagi oraz pasy na sprawne, ale nie zresetuję crash data w sterowniku, mogę bezpiecznie odpalić samochód i nim jeździć, czy istnieje ryzyko, że po przekręceniu kluczyka na zapłon informacja o stłuczce w sterowniku może odpalić ładunki i znów będę musiał wymieniać te elementy?

Pytanie stąd, że chciałbym jechać na działkę i na spokojnie sobie to powymieniać, jednak muszę stamtąd jakoś potem wrócić a gościa od sterowników mam niedaleko miejsca zamieszkania.
Tudzież w drugą stronę, czy jeśli zresetuje mi crash data a jeszcze nie będą powymieniane te elementy to czy błąd w crash data znów się zarejestruje i całe resetowanie sterownika systemu będzie na marne?

Dzięki z góry za info
Obrazek
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 wrz 2021, 12:29


luki_92_92 pisze:Pytanie techniczne dotyczące systemu poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa: czy jeśli wymienię wystrzeone airbagi oraz pasy na sprawne, ale nie zresetuję crash data w sterowniku, mogę bezpiecznie odpalić samochód i nim jeździć, czy istnieje ryzyko, że po przekręceniu kluczyka na zapłon informacja o stłuczce w sterowniku może odpalić ładunki i znów będę musiał wymieniać te elementy?

Pytanie stąd, że chciałbym jechać na działkę i na spokojnie sobie to powymieniać, jednak muszę stamtąd jakoś potem wrócić a gościa od sterowników mam niedaleko miejsca zamieszkania.
Tudzież w drugą stronę, czy jeśli zresetuje mi crash data a jeszcze nie będą powymieniane te elementy to czy błąd w crash data znów się zarejestruje i całe resetowanie sterownika systemu będzie na marne?

Dzięki z góry za info
Zapytałem w R&D ZF (dawne TRW) w Częstochowie. Jak jest 'crash data' to ECU nawet nie testuje poduszek, jakby ich nie było, możesz jeździć.

A jak będziesz mieć zresetowane ECU ale brak poduszek, to po prostu pokaże błąd poduszek, zła rezystancja.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

21 wrz 2021, 14:33

Dzięki wielkie, wiszę ci piwko jak gdzieś się złapiemy na mieście :senkju:
Obrazek
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 wrz 2021, 15:25

Podobno kierownica i poduszka kierowcy jest z ZF (TRW). ECU z Conti. Możesz dać znać skoro wszystko rozmontowałeś.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

21 wrz 2021, 17:22

mutra pisze:
logimen pisze:
20 wrz 2021, 11:52
Znowu ja :)

Mam pytanko.
Jak poznać, że coś jest nie tak z półosiami, LSD, wałem napędowym ?

Od miesiąca mam NB 10th i moją uwagę zwróciło dziwne zachowanie podczas cofania na skręconych kołach. Z tyłu dochodzą dźwięki podobne do lekkiego stukania/podskakiwania, nie wiem jak to opisać.
Czasami przy dynamicznym starcie słychać z tyłu jedno głuche stuknięcie (podpora wału ?).

Zastanawiam się czy wszystko ok z moim napędem, dyfer/wał/półosie.
Miałem kiedyś 10th i w niej takie dźwięki nie występowały.

Jakieś sugestie ? :)
Gumy dyfra. Sprawdź też luz na półosiach
Dzięki.
A czy utrata przyczepności na 3cim biegu na prostej mokrej drodze może być spowodowana wadliwym działaniem LSD czy to raczej kwestia słabych opon ? Wciskam gaz nawet nie do połowy i auto ucieka w jedną stronę.
Taki średni deszcz, nie ulewa i nie mżawka.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

21 wrz 2021, 17:25

monkahead pisze:
21 wrz 2021, 15:25
Podobno kierownica i poduszka kierowcy jest z ZF (TRW). ECU z Conti. Możesz dać znać skoro wszystko rozmontowałeś.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Jeszcze się za to nie zabrałem, ale drugą poduchę mam w domu. Nie widzę tu nic takiego
Załączniki
image.jpg
image.jpg (1.93 MiB) Przejrzano 1788 razy
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

23 wrz 2021, 18:34

Hej pytanie mam o rolkę napinacza w NC.
Z jakim momentem powinno się ją dokręcać ?

Lub wskażcie miejsce gdzie to znajdę ;)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

26 wrz 2021, 19:26

Tomai pisze:
23 wrz 2021, 18:34
Hej pytanie mam o rolkę napinacza w NC.
Z jakim momentem powinno się ją dokręcać ?

Lub wskażcie miejsce gdzie to znajdę ;)
Na czeskim forum jest pliczek o nazwie mazda-mx5-nc1-miata-engine-workshop-manual.pdf, znajdź sobie albo wyślij mi na priv adres email
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

29 wrz 2021, 22:25

Jeśli przeszczepię hamulce z RX-8 do NC ( będą większe zaciski ) czy ori felga 16 stka i 17 stka będzie pasować ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

30 wrz 2021, 8:41

z wiedzy zasłyszanej dotychczas 16 nie wchodzą w grę
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

01 paź 2021, 14:22

16 na pewno nie włożysz na zaciski z RX8, większe - zależy od felgi. Tak się składa, że miałem RX8 na fabrycznej 17" feldzie i pasowało, a kupiłem roty 18" (te, które teraz mam na NC) i nie dało się ich założyć, bo rancik z fejkowymi śrubkami blokował się o zacisk i musiałem dokupić dystanse. Oem 17" pewnie wejdą, ale warto mieć na uwadze, że nawet rozmiar większa felga nie zawsze pasuje.
Obrazek
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

04 paź 2021, 13:58

Czy po założeniu dystansów 15mm konieczne jest ustawienie geometrii? Pytam jako totalny laik 🙂
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 paź 2021, 18:47

Michall pisze:
04 paź 2021, 13:58
Czy po założeniu dystansów 15mm konieczne jest ustawienie geometrii? Pytam jako totalny laik 🙂
Pozdrawiam
Nie trzeba:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 99
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

10 paź 2021, 10:32

Witam, wczoraj podczas jazdy jednemu z kierowców spodobała się moja NA, więc kiedy mnie wyprzedził to mrugnąłem mu światłami. Obie lampy się schowały i otworzyły jednakże lewa lampa otwarła się w około 80% i teraz już w żaden sposób nie reaguje. Światła świecą poprawnie a na desce pojawiła mi się kontrolka otwieranych lamp. Lampa została w pozycji otwartej.
Co może być przyczyną, co powinienem sprawdzić i jak sobie z tym poradzić?

Aktualizacja. Silniczek co jakiś czas wydaje krótki dźwięk jak by się nieznacznie obracał (ale nie widać tego na pokrętle) no i jest cieplejszy od drugiego. Dodatkowo jak przełączę na zamknięcie lamp to lewa stoi otwarta ale jak podkręcę ją do góry tak aby była całkowicie otwarta to wtedy się zamyka i tak do kolejnego otwarcia przy którym blokuje się w pozycji otwartej na około 80%.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 paź 2021, 11:50

zaczalbym od sprawdzenia wtyczki do silniczka, czy nie widac zasniedzialych stykow itd. Tylko ostroznie, najlepiej aku odlaczyc, by sobie krzywdy nie zrobic. Jesli tam bedzie ok to chyba zostaje wymontowac mechanizm i zajrzec do srodka. Jest to konstrukcja podobna do silniczkow wycieraczek, w srodku oprocz przekladni sa styki i diody

tu ktos sie z tym bawil
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=63608
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 99
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

10 paź 2021, 11:55

Alex pisze:
10 paź 2021, 11:50
zaczalbym od sprawdzenia wtyczki do silniczka, czy nie widac zasniedzialych stykow itd. Tylko ostroznie, najlepiej aku odlaczyc, by sobie krzywdy nie zrobic. Jesli tam bedzie ok to chyba zostaje wymontowac mechanizm i zajrzec do srodka. Jest to konstrukcja podobna do silniczkow wycieraczek, w srodku oprocz przekladni sa styki i diody

tu ktos sie z tym bawil
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=63608
Wtyczki to pierwsze co sprawdziłem. Są ładne czyste. Obecnie wypiąłem ją i podniosłem silniczek całkiem do góry żebym w ogóle mógł jeździć. Kontrolka na desce zgasła po odłączeniu silniczka więc chyba czeka mnie demontaż i regeneracja mechanizmu silniczka :cry:
ODPOWIEDZ