Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2021, 14:43

mutra pisze:
polly pisze:
18 mar 2021, 11:21
pirul pisze:Silikonowy jest bardzo lepki i ciężko go usunąć czy wypłukać wodą, zwykły smar się po prostu wyciśnie z tulejki po jakimś czasie i tworzywo zacznie skrzypieć, tylko o to chodzi.
O widzisz, ja muszę nasmarować to cholerstwo u mnie. Dużo z tym pracy będzie? Strasznie mi skrzypią Poli. Nie wiem na czym było składane, ale już tego smaru tam nie ma.
Dużo, jak nie masz smarowniczek zamontowanych to trzeba będzie wysunąć poli z miejsca w którym jest zamocowane.
Nie pociesz mnie to ;). Jeśli nie nasmaruję to będą jakieś negatywne konsekwencje czy tylko skrzypienie? Będą się szybciej zużywać lub cokolwiek innego?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 mar 2021, 1:01

polly pisze:
18 mar 2021, 14:43
mutra pisze:
polly pisze:
18 mar 2021, 11:21
O widzisz, ja muszę nasmarować to cholerstwo u mnie. Dużo z tym pracy będzie? Strasznie mi skrzypią Poli. Nie wiem na czym było składane, ale już tego smaru tam nie ma.
Dużo, jak nie masz smarowniczek zamontowanych to trzeba będzie wysunąć poli z miejsca w którym jest zamocowane.
Nie pociesz mnie to ;). Jeśli nie nasmaruję to będą jakieś negatywne konsekwencje czy tylko skrzypienie? Będą się szybciej zużywać lub cokolwiek innego?
Nic im nie będzie
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

19 mar 2021, 6:15

mutra pisze:
polly pisze:
18 mar 2021, 14:43
mutra pisze: Dużo, jak nie masz smarowniczek zamontowanych to trzeba będzie wysunąć poli z miejsca w którym jest zamocowane.
Nie pociesz mnie to ;). Jeśli nie nasmaruję to będą jakieś negatywne konsekwencje czy tylko skrzypienie? Będą się szybciej zużywać lub cokolwiek innego?
Nic im nie będzie
Dzięki, będę w takim razie spał spokojnie :). W wolnej chwili będę smarował.
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

19 mar 2021, 21:23

Co się stanie jak odpalę na chwilę silnik bez kolektora wydechowego celem sprawdzenia silnika po swapie? Nic się nie zapali nic nie wybuchnie? Kusi mnie żeby sprawdzić czy wszystko dobrze poskładałem, ale nie mam jeszcze nowego kolektora bo gdzieś zaginął w TNT w Wypędach.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

20 mar 2021, 8:37

Nic nie będzie o ile nie masz w pobliżu oparów benzyny. Najlepiej mieć pod ręką gaśnicę śniegową. Ew. będziesz miał błąd sondy.
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

20 mar 2021, 12:02

Z tą gaśnicą nie brzmi optymistycznie hehe. Obawiam się właśnie tego ognia co może buchać z ujścia wydechu.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 mar 2021, 13:50

Seryjnego kolektora nie możesz na chwilę włożyć?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

20 mar 2021, 14:00

No tak zrobie, kto wie czy dłużej nie będę jeździł ze starym kolektorem bo coś mi się zdaje że ten zamówiony z UK przepadł na dobre.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 mar 2021, 20:36

Ziolko73 pisze:
19 mar 2021, 21:23
nie mam jeszcze nowego kolektora bo gdzieś zaginął w TNT w Wypędach.
Szybko się go nie spodziewaj (jeśli w ogóle), ja od stycznia czekam. To nie jest wina agencji celnej tylko kwestia nieudolności fedexu. 3 interwencje w oddziale - nic nie dały. Reklamacja złożona - nawet mi nikt nie odpowiedział. Wysłali maila, że spodziewają się paczki i żeby uzupełnić deklaracje, a w załączniku zamiast moich papierów jakies listy przewozowe z Norwegii do Holandii. Parodia. Zamówiłem w międzyczasie drugi wydech u innego sprzedawcy, wysłał ups'em i już dawno paczkę mam w domu.

Załóż spór na ebayu. TNT używa tych samych numerów paczek kilkukrotnie, tracking pokaże Twoją paczkę w Wypędach. Kutasy tak się wycwanili, że codziennie aktualizują ostatnią linię więc najlepiej robić codziennie rano zrzuty ekranu i dopiero po tygodniu załączyć wszystkie sprzedającemu żeby udowodnić, że nic się z paczką nie dzieje. Wtedy powinieneś dostać zwrot kasy. A jak paczka kiedyś dotrze, no cóż, ich strata, Twój fart.
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

20 mar 2021, 21:22

Pirul a długo czekałeś na zwrot kasy po założeniu sporu? Sprzedawca robił jakieś problemy?
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 mar 2021, 23:02

Zależy kiedy założysz spór. Jeśli jest po szacowanym terminie doręczenia to powinni szybko wypłacić. Mają od tego odpowiednie ubezpieczenie. Ja czekałem może dwa dni. No ale byłem w stałym kontakcie, sprzedający ze swojej strony też się upominał w tnt i nic nie wskórał, zapewniał tylko, że "status się zmienił, niedługo dostaniesz paczkę". Dopiero kiedy wysłałem 7 screenów trackingu z tym samym updatem dzień po dniu, odesłali kasę nawet nie odpowiadając na wiadomość.
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

20 mar 2021, 23:25

Termin upłynął 2 marca, od poniedziałku robie screeny tak jak radzisz i jeżeli tnt nie ogarnie do końca tygodnia mojego zamówienia zakładam spór ze sprzedawcą. To chyba jedyne wyjście.
Póki co dzięki:)
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

22 mar 2021, 10:20

Oddaję zaciski w piaskowanie i chce zakupić zestawy naprawcze do big brake. Czy te aukcje posiadają odpowiednie zestawy?

Oś tył, średnica tłoczka 35mm: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 0033867539

Oś przód, średnia 54mm: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 0033940475


//EDIT: Ten komplet pasuje rozmiarami.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

25 mar 2021, 10:01

Przymierzam się do zakupu nowego softtopa do mojej na. Co byście polecali? Zależy mi raczej na szmacie, nie chcę winylu.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 mar 2021, 10:26

Ja polecam zapytać sie Lucas_Z czy nie ma jakieś dobrej używki

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

25 mar 2021, 12:57

Myślałem bardziej o nowym ale jeśli nic ciekawego nie znajdę to chyba tak zrobię, dzięki :D A inni coś doradzą?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

25 mar 2021, 12:58

Nowy to wiatrolapydocabrio - nie raz sprawdzona firma.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 mar 2021, 13:07

tomasz01 pisze:
25 mar 2021, 12:58
Nowy to wiatrolapydocabrio - nie raz sprawdzona firma.
albo cabriopietryga
albo Marek Wytrykus na fb, acz nie wiem czy robi szmaty czy tylko winyle
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

25 mar 2021, 13:21

Jeszcze jest Tapwid w Lublinie bodajże, przy czym Tapwid, Pietryga i wiatrolapy szyją sami.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

27 mar 2021, 11:42

Czy ktoś w swoim NBFL 1.8 zakładał może tarczę sprzęgła od MX-6 GE 2.0 115KM? Pasuje P&P? Jakieś różnice w jeździe?

Pytanie jeszcze o większą pompę hamulcową. Mam NA z przedlifta więc zakładam, że mam jeszcze small brake. Wrzucam teraz BBK więc wypadałoby też zmienić pompę wraz z serwo na większą. Z tego co widzę to mocowanie serwo wchodzi pod deskę w kabinie. Czy jest tam jakiś łatwy dostęp czy trzeba się przygotować na zdjęcie dechy by to wymienić?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

29 mar 2021, 13:30

Hej!

Jakiego rodzaju bezpieczniki są w NA? Znalazłem w sumie 3 rodzaje i nie wiem który jest ok.
bezpieczniki.png
bezpieczniki.png (120.13 KiB) Przejrzano 1363 razy
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 mar 2021, 13:45

Najkrótsza odpowiedź brzmi: różne, zależy gdzie. Są 2 skrzynki bezp, pod maska i w kabinie. W kabinie są bodaj te z lewej strony, pod maska inne

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2021, 14:00


Bless pisze:
Pytanie jeszcze o większą pompę hamulcową. Mam NA z przedlifta więc zakładam, że mam jeszcze small brake. Wrzucam teraz BBK więc wypadałoby też zmienić pompę wraz z serwo na większą.
Ja mam przedlift 1990. Zmieniłem small na BBK i nie zmieniałem serwo ani pompy i spokojnie daje radę. Hamuje dużo lepiej.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 mar 2021, 15:31

Bless pisze:
27 mar 2021, 11:42
Czy ktoś w swoim NBFL 1.8 zakładał może tarczę sprzęgła od MX-6 GE 2.0 115KM? Pasuje P&P? Jakieś różnice w jeździe?

Pytanie jeszcze o większą pompę hamulcową. Mam NA z przedlifta więc zakładam, że mam jeszcze small brake. Wrzucam teraz BBK więc wypadałoby też zmienić pompę wraz z serwo na większą. Z tego co widzę to mocowanie serwo wchodzi pod deskę w kabinie. Czy jest tam jakiś łatwy dostęp czy trzeba się przygotować na zdjęcie dechy by to wymienić?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem jaką masz sytuację ze sprzęgłem ale dobrym i tanim sposobem jest obicie używanej tarczy większą okładziną LUKa z domieszką aramidową, wytrzymuje turbo i inne cuda.

Co do serwo - bez problemu wymienisz bez demontażu rzeczy wokół.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

29 mar 2021, 18:48

Tabliczka znamionowa na drzwiach kierowcy pokazuje po 2 bary na każde koło. Koleś na wulkanizacji nabił mi 2.3 twierdząc że 2 to za mało na nasze drogi, opona 205/45/17 XL. OK, jeśli chodzi o dziury to się z nim zgodzę ale jak zużycie bieżnika? Zejść na 2.0?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

29 mar 2021, 18:56

Bieżnik przy 0.3 nie powinien się zużyć bardziej, ale dałbym 2.2 albo 2.1
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

29 mar 2021, 19:39

Imo producent raczej wie lepiej co robi pakując tą dwójkę niż Stasiu z wulkanizacji walący wszystkie auta 2.3-2.5.
Poza tym przecież zbyt dużo powietrza w kołach to łatwiej odczuć wszystkie dziury, czyż nie? (jeździłem przez chwilkę na 2.5 w miatu. Kurcze jak to skakało)
Zrób 2.0 na zimbo i będzie git
Swoją drogą to strasznie ciekawy eksperyment. "Wyczajanie" optymalnego ciśnienia dla różnych opon... co tankowanie np. od 2.4 schodzić o 0.1 w dół na każdym kole.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

29 mar 2021, 19:52

monkahead pisze:
29 mar 2021, 18:48
Tabliczka znamionowa na drzwiach kierowcy pokazuje po 2 bary na każde koło. Koleś na wulkanizacji nabił mi 2.3 twierdząc że 2 to za mało na nasze drogi, opona 205/45/17 XL. OK, jeśli chodzi o dziury to się z nim zgodzę ale jak zużycie bieżnika? Zejść na 2.0?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Powiem jak u mnie. Ten sam rozmiar.
Jak ustawiłem 2,3 z tyłu to przy kilku stopniach tył uciekał kiedy chciał. Dwójka to jeszcze zrozumiem ale na trójce też.
Ustawiłem 2,0 i jest większa kontrola i spokój. ( eNCek po remapie )
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

29 mar 2021, 19:57

miata jest lekka, pewnie dlatego 2.0 wystarczy. Oprócz braku komfortu i niższej przyczepności dojdzie Ci jeszcze nierównomierne zużycie opony (środek vs boki) i szybciej pojedziesz do tego wulkanizatora nowe zakładać (może dlatego tak podbija?)
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

29 mar 2021, 21:38

Panowie.

Pogoda piękna za oknem, top down na pewno cieszy tych których Mazdy mają aktualnie cztery koła :)

Dla tych którzy nie maja takiego komfortu zadanie z gwiazdką - czy to jest do odratowania czy mam szukać nowego wahacza? ObrazekObrazek
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ