Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 mar 2023, 23:16

Czyli klasyczne "jeździć, obserwować" :D Zobaczymy w takim razie po 100km, najwyżej wrócę z tematem.
Obrazek
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

31 mar 2023, 6:39

Pytanie szybkie, czy do skrzyni 6b z NBFL mogę olej wlewać przez lewarek, czy tak jak we wcześniejszych trzeba osobno do lewarka i osobno do skrzyni?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 mar 2023, 7:26

WSR pisze:
31 mar 2023, 6:39
Pytanie szybkie, czy do skrzyni 6b z NBFL mogę olej wlewać przez lewarek, czy tak jak we wcześniejszych trzeba osobno do lewarka i osobno do skrzyni?
Możesz wlać od góry jak robisz coś z lewarkiem. Jak wlewasz standardowo z boku to uważaj którą śrubę odkręcasz bo tam jest jedną która trzyma komponenty w środku skrzyni i czasem ludzie się mylą ponoć
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

31 mar 2023, 7:31

Dzięki!
Calak
Donator
Donator
Posty: 36
Rejestracja: 22 cze 2019, 21:08
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Łódź

31 mar 2023, 10:19

Tomai pisze:
30 mar 2023, 18:44
luki_92_92 pisze:
30 mar 2023, 17:36
Padł mi ostatnio aku w NC, wymieniłem na taki sam tylko nowy (varta blue), po wymianie aku falują mi obroty przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam, zatrzymuję się i obroty przez chwilę falują 1000-600-1000-800-1000 i stabilizują się na około 850, i tak za każdym razem. Od wymiany zrobiłem 40 km i cały czas to samo. Ma ktoś pomysł, co jest nie halo i jak to naprawić? Nie ukrywam, że jest to turbo irytujące. Przed wymianą aku nigdy falowania obrotów nie miałem, po wymianie coś się ewidentnie spierniczyło. Silnik 2.5 jak coś.
U mnie po odłączeniu Aku, i podpięciu na nowo, zdarzało się falowanie przez 100 km, pojeździj jeszcze.
Jeszcze możesz zobaczyć to co u mnie pomaga czyli przeciągnąć na trzech pierwszych biegach auto. Robię to już trzeci raz po odpaleniu auta po zimie i zawsze pomaga. Oczywiście na rozgrzanym silniku i miejscu odpowiednim do tego. :)
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 400
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

31 mar 2023, 10:52

Calak pisze:
31 mar 2023, 10:19
Tomai pisze:
30 mar 2023, 18:44
luki_92_92 pisze:
30 mar 2023, 17:36
Padł mi ostatnio aku w NC, wymieniłem na taki sam tylko nowy (varta blue), po wymianie aku falują mi obroty przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam, zatrzymuję się i obroty przez chwilę falują 1000-600-1000-800-1000 i stabilizują się na około 850, i tak za każdym razem. Od wymiany zrobiłem 40 km i cały czas to samo. Ma ktoś pomysł, co jest nie halo i jak to naprawić? Nie ukrywam, że jest to turbo irytujące. Przed wymianą aku nigdy falowania obrotów nie miałem, po wymianie coś się ewidentnie spierniczyło. Silnik 2.5 jak coś.
U mnie po odłączeniu Aku, i podpięciu na nowo, zdarzało się falowanie przez 100 km, pojeździj jeszcze.
Jeszcze możesz zobaczyć to co u mnie pomaga czyli przeciągnąć na trzech pierwszych biegach auto. Robię to już trzeci raz po odpaleniu auta po zimie i zawsze pomaga. Oczywiście na rozgrzanym silniku i miejscu odpowiednim do tego. :)
Po rozładowaniu, odpięciu akumulatora i jego ponownym podłączeniu musi ustawić się na nowo mapa. Można przejechać 100km bez pałowania lub 3-4 razy pociągnąć do odcinki.
Zdrówko!
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

05 kwie 2023, 18:54

150km zrobione, kilka razy 1-2 bieg do odciny i obroty dalej falują :( Jakieś sugestie?

Drugi temat. Schoweczek zaznaczony na zdjęciu - orientuje się ktoś, czy da się go wyciągnąć? Wpadłem na pomysł, żeby zamontować sobie tam ładowarkę magsafe do iphona i potrzebowałbym go zdemontować, żeby przeciągnąć przewód usb do radia lub ładowarki w gnieździe zapalniczki, tylko właśnie pytanie czy jest to demontowalny element, czy zespolony z deską?

Jakby ktoś¸ chciał, to znalazłem nawet model 3d uchwytu do ładowarki magsafe dedykowany do tego schowka
https://thangs.com/designer/ABomb/3d-mo ... der-574756
Załączniki
dash.png
dash.png (874.79 KiB) Przejrzano 3560 razy
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 kwie 2023, 21:46

luki_92_92 pisze:
05 kwie 2023, 18:54
150km zrobione, kilka razy 1-2 bieg do odciny i obroty dalej falują :( Jakieś sugestie?

Drugi temat. Schoweczek zaznaczony na zdjęciu - orientuje się ktoś, czy da się go wyciągnąć? Wpadłem na pomysł, żeby zamontować sobie tam ładowarkę magsafe do iphona i potrzebowałbym go zdemontować, żeby przeciągnąć przewód usb do radia lub ładowarki w gnieździe zapalniczki, tylko właśnie pytanie czy jest to demontowalny element, czy zespolony z deską?

Jakby ktoś¸ chciał, to znalazłem nawet model 3d uchwytu do ładowarki magsafe dedykowany do tego schowka
https://thangs.com/designer/ABomb/3d-mo ... der-574756
Po pierwsze przeczyszczenie przepustnicy, po drugie przejechanie 100 km....

To jest coś co u mnie zadziałało i działa dalej.

Co jeszcze mi przychodzi do głowy to podmianka przepustnicy....bo może Twoja niedomaga...
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

05 kwie 2023, 22:01

5 minut przed wymianą aku jej nic nie dolegało i nagle nie domaga? Jakoś ciężko mi w to uwierzyć. Była czyszczona przy swapie, jakieś 18k km temu, możliwe że znów wymaga czyszczenia?
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 kwie 2023, 22:06

Po 2-3 cyklach rozgrzewania auta (tyle jest przy czystej przepustnicy) sytuacja powinna się unormować.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 kwie 2023, 22:08

luki_92_92 pisze:
05 kwie 2023, 22:01
5 minut przed wymianą aku jej nic nie dolegało i nagle nie domaga? Jakoś ciężko mi w to uwierzyć. Była czyszczona przy swapie, jakieś 18k km temu, możliwe że znów wymaga czyszczenia?
Racja, ja swoją czyściłem 30 tys temu i nic nie faluje...jedynie po odpięciu Aku - po 100 km max przestaje.

Widocznie u Ciebie będzie inna przyczyna.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 kwie 2023, 9:36

Jeśli falowanie nie ustąpi to spróbuj sposobu z "kijem od szczotki". Znajdziesz na forum szczegóły.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

06 kwie 2023, 18:53

Właśnie pamiętam ten wątek, nawet sam w nim swój sposób pisałem, ale to było tak dawno temu że go nie pamiętam :D I nie mogę znaleźć tego tematu, ale na pewno gdzieś jest, poszukam pod hasłem kija do szczotki, może akurat
Obrazek
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

06 kwie 2023, 19:19

luki_92_92 pisze:
06 kwie 2023, 18:53
Właśnie pamiętam ten wątek, nawet sam w nim swój sposób pisałem, ale to było tak dawno temu że go nie pamiętam :D I nie mogę znaleźć tego tematu, ale na pewno gdzieś jest, poszukam pod hasłem kija do szczotki, może akurat
Ahoj armatorzy pontonów:
Luki78 pisze:
11 sty 2017, 20:10
UPDATE: PROBLEM ROZWIĄZANY

Szukałem na forach w UK i w USA. Znalazłem rozwiązanie, które idealnie zadziałało w moim NC.

1. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu światła, dmuchawa czy światło oś.wnętrza...
2. Zablokować pedał gazu jakimś patykiem tak aby nie ruszał się ani na milimetr. Obroty powinny być na poziomie 3000 rpm.
3. Zostawić auto odpalone.

Po ok. 3 minutach obroty zaczną lekko falować a następnie po jakiejś chwili gwałtownie spadną do obrotów biegu jałowego, czyli tak 850-900.
I to wszystko.

Jak ręką odjął :winner:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
jd45das
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

15 kwie 2023, 11:46

Cześć, na wolnych obrotach w nbfl 1.6 strasznie telepie budą. Obroty normalne ~850, nic nie faluje, na zimnym wyższe potem standardowo spadają. Jak dodam lekko gazu, tak do ~1000 obrotów już chodzi normalnie. Coś znanego/oczywistego to powoduje? Świece wymienione, mają ~10tys przebiegu. Poduszki silnika też wymienione na OE (zwykłe, nie te twardsze).
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 kwie 2023, 12:16

Zacząłbym od regulacji zaworów i pomiaru kompresji. Można też zmierzyć podciśnienie w dolocie

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 400
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

17 kwie 2023, 16:14

jd45das pisze:
15 kwie 2023, 11:46
Cześć, na wolnych obrotach w nbfl 1.6 strasznie telepie budą. Obroty normalne ~850, nic nie faluje, na zimnym wyższe potem standardowo spadają. Jak dodam lekko gazu, tak do ~1000 obrotów już chodzi normalnie. Coś znanego/oczywistego to powoduje? Świece wymienione, mają ~10tys przebiegu. Poduszki silnika też wymienione na OE (zwykłe, nie te twardsze).
Mam podobne objawy, chociaż u mnie nie powiedziałbym, że trzęsie. Jest gdzieś dostępna instukcja do NB 1.8 regulacji zaworów?
Zdrówko!
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

24 kwie 2023, 23:01

Mały update: po zrobieniu ciągiem 300km obroty się ustabilizowały i już żadnego falowania nie ma :)

Ponawiam zatem pytanie o półeczkę/schowek, o którym wspominałem powyżej - da się to jakoś zdemontować?

Dodatkowo jeszcze jedno pytanie - polecicie jakąś hamownię w okolicach Sosnowca/Katowic?
Obrazek
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

25 kwie 2023, 9:07

Cześć,

Gdzie mogę dostać taki nietypowy przewód do chłodnicy? Duża Chłodnica IL MOTORSPORT, sportowa, aluminiowa. Jest on dość powykręcanyi po nr VIN nie ma co szukać. Może ktoś coś skojarzy od jakiego auta to może być, czy jak :)
Załączniki
IMG_2270.jpeg
IMG_2270.jpeg (5.43 MiB) Przejrzano 3279 razy
IMG_2271.jpeg
IMG_2271.jpeg (5.43 MiB) Przejrzano 3279 razy
IMG_2272.jpeg
IMG_2272.jpeg (5.48 MiB) Przejrzano 3279 razy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 kwie 2023, 11:16

Takie ladne japonczyki Kosei wpadly mi w rece za smieszne pieniadze. Widze ze potrzebuja innych nakretek bo oem szpilki sa za krotkie.
Szukam nakretek na google i nie wypluwa nic poprawnie wygladajacego. Ktos wie jak te nakretki sie nazywaja na allegro cyz musze je z USA/Chin targac?

Mam nadzieje ze istnieje cos tanszego niz oem nakretki za 1000zl :D
https://www.jdm-parts.co.nz/product/spa ... ts-silver/


092_1755809944.jpg
092_1755809944.jpg (688.67 KiB) Przejrzano 3267 razy
092_1602631493.jpg
092_1602631493.jpg (844.31 KiB) Przejrzano 3267 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 317
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2023, 16:56

bjorm pisze:Takie ladne japonczyki Kosei wpadly mi w rece za smieszne pieniadze. Widze ze potrzebuja innych nakretek bo oem szpilki sa za krotkie.
Szukam nakretek na google i nie wypluwa nic poprawnie wygladajacego. Ktos wie jak te nakretki sie nazywaja na allegro cyz musze je z USA/Chin targac?

Mam nadzieje ze istnieje cos tanszego niz oem nakretki za 1000zl :D
https://www.jdm-parts.co.nz/product/spa ... ts-silver/


092_1755809944.jpg
092_1602631493.jpg
Takie nakrętki Ci nie podejdą?

https://allegro.pl/oferta/kute-nakretki ... 3509686383

Ja właśnie takie kupiłem (czekają na montaż) gdy okazało się, że klucz do kół nie mieści się w gnieździe felgi...

Edit
Nie doczytałem, że chodzi o dlugość szpilek...
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 kwie 2023, 17:21

@bartz Akurat to co proponujesz mozliwe ze zadziala. Mam takie nakretki ale czekam na dostarczenie felg, zobaczymy.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

26 kwie 2023, 20:44

Jaką taśmą dwustronną montowaliście ducktail do klapy? Proszę o podanie dokładnej nazwy, dzięki. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

27 kwie 2023, 6:25

ja swój montowałem na czarny klej do szyb + taśma dwustronna akrylowa 3m
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 kwie 2023, 7:19

@monkahead Na allegro masz rozne rozmiary i szerokosci dwustronnych 3m, zobacz jaka powierzechenie styku masz na spoilerze i taka tasme dokup :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

27 kwie 2023, 8:28

Ja użyłem taśmy dwustronnej „samochodowej” z auchana za 2zł za rolkę, trzyma jak złe 😅
Obrazek
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

27 kwie 2023, 14:41

monkahead pisze:
26 kwie 2023, 20:44
Jaką taśmą dwustronną montowaliście ducktail do klapy? Proszę o podanie dokładnej nazwy, dzięki.
3M VHB 5925 lub 3M PT1100
Niestety nigdy nie pamiętam, której użyłem, ale chyba tej pierwszej (jest droższa, to chyba lepsza, nie? ;)).

PS. Nie chcesz sobie w Tapatalku wyłączyć automatycznej sygnatury? ;) Ułatwiłoby to cytowanie.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

27 kwie 2023, 16:58

janux pisze:
27 kwie 2023, 6:25
ja swój montowałem na czarny klej do szyb + taśma dwustronna akrylowa 3m
Klej odpada, nie do zdjęcia bez rwania spoilera i malowania klapy.
bjorm pisze:
27 kwie 2023, 7:19
@monkahead Na allegro masz rozne rozmiary i szerokosci dwustronnych 3m, zobacz jaka powierzechenie styku masz na spoilerze i taka tasme dokup :)
Z racji pracy w dziale R&D w motoryzacji, takie założenia są niewystarczające ;)
luki_92_92 pisze:
27 kwie 2023, 8:28
Ja użyłem taśmy dwustronnej „samochodowej” z auchana za 2zł za rolkę, trzyma jak złe 😅
Wow, cena raczej nie do przebicia, dobrze wiedzieć że w tej cenie trzyma.
SrogaDroga pisze:
27 kwie 2023, 14:41
3M VHB 5925 lub 3M PT1100
Niestety nigdy nie pamiętam, której użyłem, ale chyba tej pierwszej (jest droższa, to chyba lepsza, nie? ;)).

PS. Nie chcesz sobie w Tapatalku wyłączyć automatycznej sygnatury? ;) Ułatwiłoby to cytowanie.
Właśnie dokładnie te 2 taśmy biorę pod uwagę, czekam na info z 3M bo zadałem im pytanie co się lepiej sprawdzi. Sygnatura wyłączona :D
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 kwie 2023, 17:31

@monkahead czyli wolisz wiercic klape? czy moze przykleic spoiler na cos co pozniej zerwie ci klar? :)
wolalbym juz zgubic lipa niz ryzykowac lakier czy robic otwory :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

27 kwie 2023, 18:36

bjorm pisze:[mention]monkahead[/mention] czyli wolisz wiercic klape? czy moze przykleic spoiler na cos co pozniej zerwie ci klar? :)
wolalbym juz zgubic lipa niz ryzykowac lakier czy robic otwory :)
Trzeba sprawdzić zarówno szerokość taśmy jak i jej przeznaczenie, co by adhezja była dobra. Na bank wybiorę którąś z 3m.
ODPOWIEDZ