Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 lut 2023, 17:42

pistenbully pisze:
06 lut 2023, 17:26
Kim Son San pisze:
06 lut 2023, 15:14
Przecież to w serii tak wychodzi w niektórych zakątkach świata :geeejj:
A.... powinna być jeszcze wersja bez przycisków na kierownicy ;)
I bez klimy. Za to z zegarkiem zamiast obrotomierza :]
jd45das
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

13 lut 2023, 6:33

Hej, wiem, że do pytania trzeba będzie zaparzyć kawy na fusy, żeby powróżyć.
Nbfl 1.6 2001, pedał sprzęgła chodzi ciężko, tz. jak wciskam to jest opór (sporo) większy w porównaniu do innych samochodów, ale nie ma problemu z wybijaniem biegów na zimno/ciepło. Myślałem, że miaty tak mają, ale spytałem znajomego jak u niego jest i mówił, że normalnie.

I teraz pytanie, co to może być. Sprzęgło/docisk sprzęgła? Gdzieś płyn w układzie jest przypchany? Może coś mechanicznego na samym pedale sprzęgła?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 lut 2023, 10:26

jd45das pisze:
13 lut 2023, 6:33
Hej, wiem, że do pytania trzeba będzie zaparzyć kawy na fusy, żeby powróżyć.
Nbfl 1.6 2001, pedał sprzęgła chodzi ciężko, tz. jak wciskam to jest opór (sporo) większy w porównaniu do innych samochodów, ale nie ma problemu z wybijaniem biegów na zimno/ciepło. Myślałem, że miaty tak mają, ale spytałem znajomego jak u niego jest i mówił, że normalnie.

I teraz pytanie, co to może być. Sprzęgło/docisk sprzęgła? Gdzieś płyn w układzie jest przypchany? Może coś mechanicznego na samym pedale sprzęgła?
Najłatwiej Ci będzie zacząć od sprawdzenia wysprzęglika
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 lut 2023, 16:29

Wiem że ktoś z forum szukał przednich lamp do ND2, czy te dwa numery OEM, da się zamienić innymi lampami: ND1H-51-0K0D & ND1H-51-0L0D? Bo wycena z ASO wynosi 15628zł po rabacie 20% :lol:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

23 lut 2023, 11:25

Hej, jak się zabrać do wymiany płynu wspomagania w NC 2,0?
Jest na pompie jakaś śruba spust?
Jaki płyn nalać?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

23 lut 2023, 11:54

Powoli zabieram sie do przygotowania samochodu na wiosnę i postanowiłem zabrać się za problem, który mnie irytuje za każdym razem jak otworzę maskę. Otóż chodzi mi o zapocenia na pokrywie zaworów, które widać na poniższym zdjęciu (w przedniej części pokrywy i obok wlewu oleju).

Czy wiecie może jak i czy łatwo można sobie poradzić z tym problemem czy też lepiej jest się z nim pogodzić. Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki. Samochód to NC 2.0.
Mazda 2 IMG_5725.jpg
Mazda 2 IMG_5725.jpg (896.33 KiB) Przejrzano 3588 razy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

23 lut 2023, 12:04

Tomai pisze:Hej, jak się zabrać do wymiany płynu wspomagania w NC 2,0?
Jest na pompie jakaś śruba spust?
Jaki płyn nalać?
Nie ma, wpisz na YT "power steering bleed" i po temacie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lut 2023, 13:33

Gieras pisze:Powoli zabieram sie do przygotowania samochodu na wiosnę i postanowiłem zabrać się za problem, który mnie irytuje za każdym razem jak otworzę maskę. Otóż chodzi mi o zapocenia na pokrywie zaworów, które widać na poniższym zdjęciu (w przedniej części pokrywy i obok wlewu oleju).

Czy wiecie może jak i czy łatwo można sobie poradzić z tym problemem czy też lepiej jest się z nim pogodzić. Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki. Samochód to NC 2.0.
Mazda 2 IMG_5725.jpg
Wygląda jak uszczelka zaworu sterującego zmiennymi fazami do wymiany

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

23 lut 2023, 14:24

Alex pisze:
23 lut 2023, 13:33
Gieras pisze:Powoli zabieram sie do przygotowania samochodu na wiosnę i postanowiłem zabrać się za problem, który mnie irytuje za każdym razem jak otworzę maskę. Otóż chodzi mi o zapocenia na pokrywie zaworów, które widać na poniższym zdjęciu (w przedniej części pokrywy i obok wlewu oleju).

Czy wiecie może jak i czy łatwo można sobie poradzić z tym problemem czy też lepiej jest się z nim pogodzić. Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki. Samochód to NC 2.0.

Mazda 2 IMG_5725.jpg
Wygląda jak uszczelka zaworu sterującego zmiennymi fazami do wymiany

przy użyciu Tapatalka
Czy do jej wymiany potrzeba zdjąć pokrywę zaworów, czy też można to zrobić od góry?
Fkowacki
Posty: 7
Rejestracja: 20 lut 2023, 18:39
Model: NB
Lokalizacja: Poznań

07 mar 2023, 12:39

Witam, stoję przed zakupem rollbara (w planach w tym roku pierwszy raz być na torze 😃) i pytanie czy jest jakaś alternatywa dla Cybula w przystępnej cenie, a jeśli nie to czy między X a V od Cybula jest jakas drastyczna różnica opróćz wizualnej? póki co siedzeń nie zmieniam, ale do V można potem dokupić harness bar więc to chyba nie jest problem. I pytanie czemu rollbar V + mocowania pod door bary jest TAŃSZY niż sam rollbar V? 😃
Pozdrawiam!
jd45das
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

07 mar 2023, 14:09

X ma wspawany harness bar, a w V jest przykręcany, reszta to różnice wizualne. A skąd różnica w cenie? Pewnie zapomnieli zaktualizować :D
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

08 mar 2023, 17:31

Zamówiełem w PizzaBrakes do NDka BBK na bazie czterotłoczków z Clio III RS.
Chciałbym pod kolor zrobić też tylne zaciski. Pytałem chłopaków z PizzaBrakes jaki kolor wg RAL mają zaciski z Clio ale nie wiedzą.

Ktoś przerabiał temat? @irekJ @flatline ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 mar 2023, 17:39

latar pisze:
08 mar 2023, 17:31
Zamówiełem w PizzaBrakes do NDka BBK na bazie czterotłoczków z Clio III RS.
Chciałbym pod kolor zrobić też tylne zaciski. Pytałem chłopaków z PizzaBrakes jaki kolor wg RAL mają zaciski z Clio ale nie wiedzą.

Ktoś przerabiał temat? @irekJ @flatline ?
Internety mówią że kolor zacisku brembo to ral 3020. Nie jest to prawda - sprawdziłem i ral3020 jest jeden-dwa tony jaśniejszy.
Najłatwiej byłoby wziąć zacisk i porównać z wzornikiem w jakiejś mieszalni
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 mar 2023, 17:47

@latar aż przekopałem się przez wiadomości na fb aby to odnaleźć, ale w moim zamówieniu pada tylko czerwony z podstawowej aplety RAL. On jest bardzo typowy i ewentualne odróżnienie odcienia na aucie jest niemal niemożliwe.
Przy całym zabiegu polecam tylko ustalić z fachermajstrem kwestie czy miejsce styku przewodu hamulcowego będzie zabezpieczone (niepolakierowane) podobnie jak prowadnice klocków. Nawet jedna warstwa lakieru sprawia, że klocek przestaje luźno chodzić. Są dwie opcje, drapać lakier co może powodować dalsze odłażenie lakieru lub podszlifować uszy klocka hamulcowego.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 mar 2023, 18:43

irekJ pisze:
08 mar 2023, 17:47
@latar aż przekopałem się przez wiadomości na fb aby to odnaleźć, ale w moim zamówieniu pada tylko czerwony z podstawowej aplety RAL. On jest bardzo typowy i ewentualne odróżnienie odcienia na aucie jest niemal niemożliwe.
Przy całym zabiegu polecam tylko ustalić z fachermajstrem kwestie czy miejsce styku przewodu hamulcowego będzie zabezpieczone (niepolakierowane) podobnie jak prowadnice klocków. Nawet jedna warstwa lakieru sprawia, że klocek przestaje luźno chodzić. Są dwie opcje, drapać lakier co może powodować dalsze odłażenie lakieru lub podszlifować uszy klocka hamulcowego.
A pada może numer RAL?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 mar 2023, 18:57

No właśnie niestety otóż nie.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 mar 2023, 19:07

irekJ pisze:
08 mar 2023, 18:57
No właśnie niestety otóż nie.
Doprawdy bardzo to niefortunne.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

08 mar 2023, 19:32

AI odpowiada, że RAL 3020.

latar
What color from RAL palette do Renault Clio III RS brake caliper have?

ChatGPT
The specific RAL color code for the red paint used on the brake calipers of the Renault Clio III RS may vary depending on the manufacturer and the specific shade of red used. However, the most commonly used RAL code for red brake calipers is RAL 3020, which is a bright, vivid red color. Please note that while this code may be a close match for the brake caliper color, it may not be an exact match due to variations in paint batches and application methods.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 mar 2023, 20:28

latar pisze:
08 mar 2023, 19:32
AI odpowiada, że RAL 3020.

latar
What color from RAL palette do Renault Clio III RS brake caliper have?

ChatGPT
The specific RAL color code for the red paint used on the brake calipers of the Renault Clio III RS may vary depending on the manufacturer and the specific shade of red used. However, the most commonly used RAL code for red brake calipers is RAL 3020, which is a bright, vivid red color. Please note that while this code may be a close match for the brake caliper color, it may not be an exact match due to variations in paint batches and application methods.
Dokładnie o tym pisałem: g***o prawda ;). To nie jest ten kolor. Mam zacisk w oryginalnym lakierze brembo i farbę ral 3020 bo chciałem zaprawki zrobić.Lakier na zacisku jest wyraźnie ciemniejszy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

12 mar 2023, 13:08

Auto zimą praktycznie cały czas stało, dosyć mocno rozładował się akumulator. Po przekręceniu zapłonu, wszystkie wskazówki poszły na maksa (tak jakby check), auto oczywiście nie odpaliło. Akumulator doładowany na prostowniku w domu, samochód odpalił od razu, zegary zachowywały się normalnie. Auto znowu postało trochę, tym razem nie było co prawda problemu z uruchomieniem silnika ale gdy pierwszy raz przekręcałem kluczyk w stacyjce, wskazówki prędkościomierza i obrotomierza lekko się wychyliły (pokazane na zdjęciu). Obecna sytuacja: jeżeli nie wyjmę kluczyka ze stacyjki, a jedynie ponownie przekręcę na ON, wskazówki zachowują się normalnie, powtórzę tak 3-4x, bez wyjmowania kluczyka ze stacyjki, za każdym razem wskazówki zachowują się normalnie. Jeżeli wyjmę i z powrotem włożę kluczyk do stacyjki, sytuacja się powtarza (jednorazowy skok wskazówek, czasami dodatkowo migną 3x awaryjne i słychać sygnał dźwiękowy, takie piknięcie jakby od alarmu). Napięcie na aku po 48h postoju było 12,25V. Po jeździe jest 12,75V (alternator ładuje prawidłowo). Myślałem że to może przez spadek napięcia na aku ale przy 12,75V dzieje się to samo. Sprawdziłem baterię w kluczyku ale to nie jest to, zmiana kluczyka nie powoduje że problem znika. Niestety nie mam innego akumulatora na podmianę. O co tutaj może chodzić?
Załączniki
20230312_132209.jpg
20230312_132209.jpg (304.88 KiB) Przejrzano 3305 razy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 mar 2023, 8:47

Ma ktoś może zdjęcie opony drogowej (nie Fedek) 205/45/17 nałożonej na felgę 7.5" i może się podzielić?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 400
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

23 mar 2023, 6:20

Zdrówko!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 mar 2023, 7:09

Wędrówka wskazówek na koniec skali to normalne zachowanie w NCku gdy aku jest rozładowany.

Bateria w kluczyku nic do tego nie ma, ona służy tylko do zamka centralnego.

Ale czemu wskazówki wariuja gdy jest ok i auto normalnie odpala to nie wiem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 mar 2023, 15:45

monkahead pisze:
22 mar 2023, 8:47
Ma ktoś może zdjęcie opony drogowej (nie Fedek) 205/45/17 nałożonej na felgę 7.5" i może się podzielić?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Nie ma Fedka 205/45/17 :) RSR oczywiście i pochodnych. Jakieś drogowe pewnie są.
Natomiast poniżej masz wielosezonową Kumho 205/45R17 na Autec 7,5J ET38. Dramatu nie ma ale szału też nie. Felga jest szersza niż rant ochronny opony.
Załączniki
IMG_20230323_105608.jpg
IMG_20230323_105608.jpg (1.85 MiB) Przejrzano 3181 razy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

23 mar 2023, 16:14


irekJ pisze:Felga jest szersza niż rant ochronny opony.
Dzięki wielkie, dokładnie o to mi chodziło. Niestety jest to samo co na mojej zimówce, felga jest szersza od opony, a to oznacza, że trzeba uważać już przy jej odkładaniu na ziemię, a nie tylko na krawężnik w czasie jazdy. Czyli jednak musi być min. 215 przy 7.5" i zakładam że 215 Fedka to w rzeczywistości jednak więcej niż 215 w oponie stricte drogowej.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 mar 2023, 16:20

@monkahead
Tak oto wygląda RSR 215/45R17 na 7,5J. Generalnie tak ni jako bo jest w sumie lekko balonowy, ale bez dramatu.
Załączniki
IMG_20210318_171007.jpg
IMG_20210318_171007.jpg (1.72 MiB) Przejrzano 3184 razy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 mar 2023, 13:14

Dzięki @irekJ, RS-PRO 215/45R17 na 7,5" akurat mam teraz na aucie i moim zdaniem wygląda to bardzo dobrze, pomimo seryjnego zawieszenia. Oczywiście z 2cm niżej byłoby jeszcze lepiej. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Demon
Posty: 466
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

25 mar 2023, 13:20

Klejenie zderzaka Nb

Spawał ktoś zderzak w Nb? Bo próbowałem kiedyś spawać w Na i przez specyficzny skład tworzywa nie chciał współpracować. Chcę zaspawać dziury pod rejestracją z przodu bo jest sitko od masy wkrętów. Chcę to zrobić przed lakierowaniem a wiem, że po zakitowaniu tego dziury po czasie i tak będzie widać
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 mar 2023, 17:36

Padł mi ostatnio aku w NC, wymieniłem na taki sam tylko nowy (varta blue), po wymianie aku falują mi obroty przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam, zatrzymuję się i obroty przez chwilę falują 1000-600-1000-800-1000 i stabilizują się na około 850, i tak za każdym razem. Od wymiany zrobiłem 40 km i cały czas to samo. Ma ktoś pomysł, co jest nie halo i jak to naprawić? Nie ukrywam, że jest to turbo irytujące. Przed wymianą aku nigdy falowania obrotów nie miałem, po wymianie coś się ewidentnie spierniczyło. Silnik 2.5 jak coś.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 mar 2023, 18:44

luki_92_92 pisze:
30 mar 2023, 17:36
Padł mi ostatnio aku w NC, wymieniłem na taki sam tylko nowy (varta blue), po wymianie aku falują mi obroty przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam, zatrzymuję się i obroty przez chwilę falują 1000-600-1000-800-1000 i stabilizują się na około 850, i tak za każdym razem. Od wymiany zrobiłem 40 km i cały czas to samo. Ma ktoś pomysł, co jest nie halo i jak to naprawić? Nie ukrywam, że jest to turbo irytujące. Przed wymianą aku nigdy falowania obrotów nie miałem, po wymianie coś się ewidentnie spierniczyło. Silnik 2.5 jak coś.
U mnie po odłączeniu Aku, i podpięciu na nowo, zdarzało się falowanie przez 100 km, pojeździj jeszcze.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ