Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ktoś się orientuje czym się różni zawieszenie SportS od zwykłego? Gdzieś natknąłem się na informację, że sprężyny są twardsze i stabilizator nieco grubszy. Jak się ma do sportive'a? Mój się jednak dość mocno buja...
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Goccolo pisze:Ktoś się orientuje czym się różni zawieszenie SportS od zwykłego? Gdzieś natknąłem się na informację, że sprężyny są twardsze i stabilizator nieco grubszy. Jak się ma do sportive'a? Mój się jednak dość mocno buja...
Sport S ma twardsze sprężyny, stabilizatory jak w sportivie, seryjne amortyzatory.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dużo osób pisze, że "sprężyny pochodzą ze Sportiva" a tam jest zawieszenie sport S itd... miałem właśnie ten pakiet SportS w Sliver Blues i nie widziałem wizualnie żadnej różnicy pomiędzy zwykłą sprężyną a sprężyną ze SportS. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o te sprężyny to powielany od dawna mit. Z tego co czytałem w katalogach zawieszenie SportS od zwykłego różniło się kompletem rozpórek oraz twardszymi stabami. Ciężko cokolwiek znaleźć jeśli chodzi o dane katalogowe tych sprężyn z oficjalnych źródeł. Jak macie to chętnie poczytam.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Abstrahując od sprężyn to chyba muszę zajrzeć pod swojego i obejrzeć staby, bo wg tabliczki mam SportS, a w naprzemiennych zakrętach mam wrażenie że buja mocniej niż w golfie 7... Fakt też, że fotele w NB nie mają żadnego trzymania bocznego, więc wrażenie może być spotęgowane.
W blendzie NA US - oświetlenie tablicy - jaki jest to rodzaj żarówki? Na necie znalazłem 89 mini bulb. Na żarówce napisane mam A12V7.5W a pod tym 89. Nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika. Może być led
turbo pchała pisze:Dużo osób pisze, że "sprężyny pochodzą ze Sportiva" a tam jest zawieszenie sport S itd... miałem właśnie ten pakiet SportS w Sliver Blues i nie widziałem wizualnie żadnej różnicy pomiędzy zwykłą sprężyną a sprężyną ze SportS. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o te sprężyny to powielany od dawna mit. Z tego co czytałem w katalogach zawieszenie SportS od zwykłego różniło się kompletem rozpórek oraz twardszymi stabami. Ciężko cokolwiek znaleźć jeśli chodzi o dane katalogowe tych sprężyn z oficjalnych źródeł. Jak macie to chętnie poczytam.
A nie przypadkiem hard suspension jest od 2003r? Sport było chyba w niektórych NB, ale nie wiem czym ono się różniło. Może minimalnie twardsze sprężyny, ale chyba nie niższe.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- emixfajf
- Donator
- Posty: 653
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
Z tego co sam zauważyłem to sportivy miały wlasnie oznaczenie hard susp, ale niezaleznie od rocznika. sport s mialy nb z silnikami 1.8, staby tej samej grubosci co zwykle 1.6, na pewno nie tak grube jak w sportivach, byc może twardsze springi. Info bez źrodla, oparte na wlasnych obserwacjach, wiec wymaga potwierdzenia.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Coś kojarzę se dmk o tym kiedyś pisał... ja miałem sportS i stab 22 (21? ) z przodu. Nie mam teraz dostępu, ale wydaje mi się ze amortyzatory miały inny nr części niż nie-sportS a wiec pewnie czymś się różniły.
Niemniej - do serii, nawet sportS bym nie wrócił, ale to inny temat.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Niemniej - do serii, nawet sportS bym nie wrócił, ale to inny temat.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie każdy pisze że CHYBA twardsze sprężyny bo tak słyszał jak również czasami czytałem że Sportiv mógł mieć Inne amortyzatory.
Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stsbów w zależności od wersji.
Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stsbów w zależności od wersji.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
turbo pchała pisze:Właśnie każdy pisze że CHYBA twardsze sprężyny bo tak słyszał jak również czasami czytałem że Sportiv mógł mieć Inne amortyzatory.
Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stabów w zależności od wersji.
w katalogach są dwie wersje sprężyn w zależności od typu zawieszenia (przynajmniej tak to wygląda dla mojego emixa rocznik 2002) przerabiałem to przy okazji remontu zawieszenia w zeszłym roku.
turbo pchała pisze:Za dużo płynu albo za wysoka temperatura. Może czujnik masz zepsuty albo wentylatory uszkodzone i nie uruchamiają się po przekroczeniu temperatury. Przy tych upalach to najbardziej prawdopodobne.Pedi pisze:Hej,
Zaskoczyła mnie dziś dziwna sytuacja po dojechaniu do domu. Wyszedłem, usłyszałem syk i okazało się że wywala płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy.
Silnik nie był przegrzany (właściwie od razu jak to zobaczyłem, to wksoczyłem do auta i temp pokazywało nawet niższą niż normalnie od razu po jeździe (pewnie parowanie go schłodziło).
Pytanie co to może być. Nieszczelność układu i spada ciśnienie (stąd odparowanie)? Korek chłodnicy, pompa wody?
Troszkę mnie to wystraszyło
Sytuacja się niestety powtórzyła (a właściwie powtarza). Na krótkim odcinku da się dojechać bez wylewu, na odcinku z większą prędkością też, w korkowych klimatach wylewa najszybciej. Wentylatory się załączają a termostat otwiera, bo rura za nim elegancko robi się gorąca (no chyba, że otwiera się tylko mały obieg).
Chcę teraz spróbować zakupić nowy korek do chłodnicy, ale w sumie nie wiem czy to jego wina, uszczelka wygląda znośnie (brak odkształceń).
Co mogę sprawdzić, żeby sprawdzić/wykluczyć problemy z konkretnymi elementami?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Pedi pisze:Chcę teraz spróbować zakupić nowy korek do chłodnicy, ale w sumie nie wiem czy to jego wina, uszczelka wygląda znośnie (brak odkształceń).
W Twojej sytuacji w korku chodzi o zawór, a nie o uszczelkę. On ma powyżej określonego ciśnienia (w mx5 najczęściej przy 0,9 bar) upuścić płyn do zbiornika, jeśli jest zawieszony będzie upuszczał cały czas i może powodować objaw o jakim piszesz. Wymień go, kosztuje parę złotych.
kammich pisze:W blendzie NA US - oświetlenie tablicy - jaki jest to rodzaj żarówki? Na necie znalazłem 89 mini bulb. Na żarówce napisane mam A12V7.5W a pod tym 89. Nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika. Może być led
Też szukam tych informacji, na razie nic nie znalazłem. Jak znajdę, dam znać. Jak znajdziesz, będę wdzięczny za info.
wobi
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
turbo pchała pisze:Właśnie każdy pisze że CHYBA twardsze sprężyny bo tak słyszał jak również czasami czytałem że Sportiv mógł mieć Inne amortyzatory.
Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stsbów w zależności od wersji.
sprezyny w roznych wersjach MX są różne. Oznaczane sa kolorami ale jest to generalnie pochrzanione. I nie widzialem nigdzie pelnej listy.
np.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606489
http://users.telenet.be/miata/english/s ... prings.htm
obecnie mam zamontowany taki zestaw sprezyn do ktorego kolorow nie widzialem w zadnej tabeli
podobnie jest zreszta z OEM klockami hamulcowymi. Wymiary i ksztalty te same a klocki sa rozne w zaleznosci od rocznika, wersji auta, kraju przeznaczenia itd
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
To nie ma chyba naszego odpowiednika. Gwint jest BA15s, taki sam jak w P21W. Tylko żarówka ma mniejszą bańke i 7,5W. Wklep w googla ba15s + 7,5W, wyskoczy paru sprzedawców.kammich pisze:W blendzie NA US - oświetlenie tablicy - jaki jest to rodzaj żarówki? Na necie znalazłem 89 mini bulb. Na żarówce napisane mam A12V7.5W a pod tym 89. Nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika. Może być led
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Kolega ma mi podrzucić r5w. Zobaczymy.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
kammich pisze:W blendzie NA US - oświetlenie tablicy - jaki jest to rodzaj żarówki? Na necie znalazłem 89 mini bulb. Na żarówce napisane mam A12V7.5W a pod tym 89. Nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika. Może być led
Poszperałem, to to powinna być żarówka tego typu:
https://allegro.pl/zarowka-zarowki-r5w- ... 75754.html
Jest trochę słabsza... ale do tablicy nie powinno mieć znaczenia
wobi
Witam. Mam pytanko do osób ogarniających troche elektryke Mam problem z zegarem EGT Depo (używany). Po podpięciu wszystkiego wg instrukcji zegar pokazuje 0. Obstawiałem termopare ale po podłączeniu jej do multimetru i podgrzaniu zapalniczka jej oporność rośnie więc chyba działa poprawnie. Natomiast w zegarze po zwarciu przewodów sygnałowych od termopary i potarciu ich wskazówka idzie do góry więc chyba sam wskaźnik też jest OK. Dodam jeszcze, że nie miałem ori wtyczki i złączek od termopary więc przylutowałem do przewodów od termopary pasującą do wejścia w zegarze wtyczkę, czy to może być problemem ? przyznam szczerze że już troche zgłupiałem i nwm gdzie szukać problemu
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
O widzisz jakieś konkrety z pomiarami w końcu. Nie mniej w katalogach nic na ten temat za bardzo nie było. Ciekawe czy te kropki i kolory nie zmieniały się z rocznikiem samochodu czasem.Alex pisze:turbo pchała pisze:Właśnie każdy pisze że CHYBA twardsze sprężyny bo tak słyszał jak również czasami czytałem że Sportiv mógł mieć Inne amortyzatory.
Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stsbów w zależności od wersji.
sprezyny w roznych wersjach MX są różne. Oznaczane sa kolorami ale jest to generalnie pochrzanione. I nie widzialem nigdzie pelnej listy.
np.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606489
http://users.telenet.be/miata/english/s ... prings.htm
obecnie mam zamontowany taki zestaw sprezyn do ktorego kolorow nie widzialem w zadnej tabeli
podobnie jest zreszta z OEM klockami hamulcowymi. Wymiary i ksztalty te same a klocki sa rozne w zaleznosci od rocznika, wersji auta, kraju przeznaczenia itd
Natomiast chyba najważniejszą informacja jest tak że każda OEM sprężyna to tapczan
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
- Model: NB
- Wersja: Zielona wyścigówa
- Lokalizacja: Wrocław
Miata NB, czy dostanę uszczelki pompy hamulcowej a jeśli tak to gdzie? Z tego co widziałem to parę osób regenerowało na oryginałach ale nie mogę znaleźć numeru części ani zamienników.
Phill pisze:Witam. Mam pytanko do osób ogarniających troche elektryke Mam problem z zegarem EGT Depo (używany). Po podpięciu wszystkiego wg instrukcji zegar pokazuje 0. Obstawiałem termopare ale po podłączeniu jej do multimetru i podgrzaniu zapalniczka jej oporność rośnie więc chyba działa poprawnie. Natomiast w zegarze po zwarciu przewodów sygnałowych od termopary i potarciu ich wskazówka idzie do góry więc chyba sam wskaźnik też jest OK. Dodam jeszcze, że nie miałem ori wtyczki i złączek od termopary więc przylutowałem do przewodów od termopary pasującą do wejścia w zegarze wtyczkę, czy to może być problemem ? przyznam szczerze że już troche zgłupiałem i nwm gdzie szukać problemu
Prawdopodobnie termopara będzie miała zbyt wysoką rezystancję dla tego zegara albo ma inną charakterystykę niż docelowo powinna być. Czujnik jest oryginalny od zestawu? Patrząc na objawy, to posiadasz czujnik typu PTC (wzrost rezystancji rośnie proporcjonalnie do wzrostu temperatury), a raczej powinien być NTC (rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury), stąd objaw, że wskazówka się podnosi przy zwarciu przewodów sygnałowych
Phill pisze: Dodam jeszcze, że nie miałem ori wtyczki i złączek od termopary więc przylutowałem do przewodów od termopary pasującą do wejścia w zegarze wtyczkę, czy to może być problemem ?
Tak, odwróć biegunowość, przelutuj kable i sprawdź.
mudvayne pisze: Patrząc na objawy, to posiadasz czujnik typu PTC (wzrost rezystancji rośnie proporcjonalnie do wzrostu temperatury), a raczej powinien być NTC (rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury), stąd objaw, że wskazówka się podnosi przy zwarciu przewodów sygnałowych
Termopara to nie rezystor/termistor więc wyciągnąłeś złe wnioski.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
- Model: NB FL
- Wersja: sportive
- Lokalizacja: Kętrzyn
Na pewno już było ,ale czy duże big breaki to tylko tarcze większe czy zaciski inne -chcę zamówić klocki i wolę się upewnić tutaj DZIĘKI
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
robertos75 pisze:Na pewno już było ,ale czy duże big breaki to tylko tarcze większe czy zaciski inne -chcę zamówić klocki i wolę się upewnić tutaj DZIĘKI
inne tarcze, inne zaciski, jarzma,przewody itd
kosciukus pisze:Miata NB, czy dostanę uszczelki pompy hamulcowej a jeśli tak to gdzie? Z tego co widziałem to parę osób regenerowało na oryginałach ale nie mogę znaleźć numeru części ani zamienników.
O zamiennikach zapomnij, zobacz moje posty, wrzucałem listę części potrzebna do regeneracji.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Donator
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
- Model: NB
- Wersja: Zielona wyścigówa
- Lokalizacja: Wrocław
jerzj pisze:kosciukus pisze:Miata NB, czy dostanę uszczelki pompy hamulcowej a jeśli tak to gdzie? Z tego co widziałem to parę osób regenerowało na oryginałach ale nie mogę znaleźć numeru części ani zamienników.
O zamiennikach zapomnij, zobacz moje posty, wrzucałem listę części potrzebna do regeneracji.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bardzo dziękuję
Dla potomnych link:
viewtopic.php?f=25&t=25280&p=447826
Oprócz tego znalazłem jeszcze coś takiego:
https://www.iparts.pl/czesc/zestaw-napr ... 19764.html
Będę kombinował
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Gupie pytanie - w wielu ogłoszeniach, gdzie ktoś sprzedaje NB na zdjęciach en face wydaje się, że szczelina między pokrywą komory silnika, a zderzakiem, jest jakaś taka duża. I teraz pytanie czy:
- ten typ tak ma
- ludzie nie zatrzaskują klapy (ale wtedy chyba powinna być jeszcze większa)
- wszystkie egzemplarze są bite i źle poskładane
- ten typ tak ma
- ludzie nie zatrzaskują klapy (ale wtedy chyba powinna być jeszcze większa)
- wszystkie egzemplarze są bite i źle poskładane
Drodzy Państwo,
Zakładam, że kończy mi się dyferencjał w NB bo przy 100-120 km/h czuć wyczuwalne trzęsienie budą. Na szczęście na rynku wtórnym znajdę dyferencjał, który posłuży mi jeszcze parę lat. Czy robił ktoś już wymianę otwartego dyfra na inny otwarty dyfer? Na co się przygotować? Jakieś problemy typu urwane śruby przy próbie wykręcenia trupa?
Czy warto ładować polibusze przy wymianie dyfra? No i jaki olej dolać w przypadku wymiany?
Zakładam, że kończy mi się dyferencjał w NB bo przy 100-120 km/h czuć wyczuwalne trzęsienie budą. Na szczęście na rynku wtórnym znajdę dyferencjał, który posłuży mi jeszcze parę lat. Czy robił ktoś już wymianę otwartego dyfra na inny otwarty dyfer? Na co się przygotować? Jakieś problemy typu urwane śruby przy próbie wykręcenia trupa?
Czy warto ładować polibusze przy wymianie dyfra? No i jaki olej dolać w przypadku wymiany?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?