Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

08 sie 2018, 17:45

Ta mniejsza o podobnym kształcie może mieć swoje miejsce w dolnym lewym rogu tombstone'a, jest tylko jedna taka.
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2018, 8:00

Ktoś się orientuje czym się różni zawieszenie SportS od zwykłego? Gdzieś natknąłem się na informację, że sprężyny są twardsze i stabilizator nieco grubszy. Jak się ma do sportive'a? Mój się jednak dość mocno buja...
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 sie 2018, 10:00

Goccolo pisze:Ktoś się orientuje czym się różni zawieszenie SportS od zwykłego? Gdzieś natknąłem się na informację, że sprężyny są twardsze i stabilizator nieco grubszy. Jak się ma do sportive'a? Mój się jednak dość mocno buja...


Sport S ma twardsze sprężyny, stabilizatory jak w sportivie, seryjne amortyzatory.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2018, 12:21

Dużo osób pisze, że "sprężyny pochodzą ze Sportiva" a tam jest zawieszenie sport S itd... miałem właśnie ten pakiet SportS w Sliver Blues i nie widziałem wizualnie żadnej różnicy pomiędzy zwykłą sprężyną a sprężyną ze SportS. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o te sprężyny to powielany od dawna mit. Z tego co czytałem w katalogach zawieszenie SportS od zwykłego różniło się kompletem rozpórek oraz twardszymi stabami. Ciężko cokolwiek znaleźć jeśli chodzi o dane katalogowe tych sprężyn z oficjalnych źródeł. Jak macie to chętnie poczytam.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2018, 12:35

Abstrahując od sprężyn to chyba muszę zajrzeć pod swojego i obejrzeć staby, bo wg tabliczki mam SportS, a w naprzemiennych zakrętach mam wrażenie że buja mocniej niż w golfie 7... Fakt też, że fotele w NB nie mają żadnego trzymania bocznego, więc wrażenie może być spotęgowane.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 sie 2018, 18:00

W blendzie NA US - oświetlenie tablicy - jaki jest to rodzaj żarówki? Na necie znalazłem 89 mini bulb. Na żarówce napisane mam A12V7.5W a pod tym 89. Nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika. Może być led :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 sie 2018, 19:32

turbo pchała pisze:Dużo osób pisze, że "sprężyny pochodzą ze Sportiva" a tam jest zawieszenie sport S itd... miałem właśnie ten pakiet SportS w Sliver Blues i nie widziałem wizualnie żadnej różnicy pomiędzy zwykłą sprężyną a sprężyną ze SportS. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o te sprężyny to powielany od dawna mit. Z tego co czytałem w katalogach zawieszenie SportS od zwykłego różniło się kompletem rozpórek oraz twardszymi stabami. Ciężko cokolwiek znaleźć jeśli chodzi o dane katalogowe tych sprężyn z oficjalnych źródeł. Jak macie to chętnie poczytam.

A nie przypadkiem hard suspension jest od 2003r? Sport było chyba w niektórych NB, ale nie wiem czym ono się różniło. Może minimalnie twardsze sprężyny, ale chyba nie niższe.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

09 sie 2018, 19:58

Z tego co sam zauważyłem to sportivy miały wlasnie oznaczenie hard susp, ale niezaleznie od rocznika. sport s mialy nb z silnikami 1.8, staby tej samej grubosci co zwykle 1.6, na pewno nie tak grube jak w sportivach, byc może twardsze springi. Info bez źrodla, oparte na wlasnych obserwacjach, wiec wymaga potwierdzenia. ;)
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2018, 21:01

Coś kojarzę se dmk o tym kiedyś pisał... ja miałem sportS i stab 22 (21? :)) z przodu. Nie mam teraz dostępu, ale wydaje mi się ze amortyzatory miały inny nr części niż nie-sportS a wiec pewnie czymś się różniły.
Niemniej - do serii, nawet sportS bym nie wrócił, ale to inny temat.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2018, 23:13

Właśnie każdy pisze że CHYBA twardsze sprężyny bo tak słyszał jak również czasami czytałem że Sportiv mógł mieć Inne amortyzatory.
Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stsbów w zależności od wersji.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sie 2018, 1:32

    turbo pchała pisze:Właśnie każdy pisze że CHYBA twardsze sprężyny bo tak słyszał jak również czasami czytałem że Sportiv mógł mieć Inne amortyzatory.
    Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stabów w zależności od wersji.


    w katalogach są dwie wersje sprężyn w zależności od typu zawieszenia (przynajmniej tak to wygląda dla mojego emixa rocznik 2002) przerabiałem to przy okazji remontu zawieszenia w zeszłym roku.
    Pedi
    Posty: 254
    Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
    Model: NB
    Wersja: 1.6 '98
    Lokalizacja: Warszawa

    10 sie 2018, 9:55

    turbo pchała pisze:
    Pedi pisze:Hej,

    Zaskoczyła mnie dziś dziwna sytuacja po dojechaniu do domu. Wyszedłem, usłyszałem syk i okazało się że wywala płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy.
    Silnik nie był przegrzany (właściwie od razu jak to zobaczyłem, to wksoczyłem do auta i temp pokazywało nawet niższą niż normalnie od razu po jeździe (pewnie parowanie go schłodziło).
    Pytanie co to może być. Nieszczelność układu i spada ciśnienie (stąd odparowanie)? Korek chłodnicy, pompa wody?
    Troszkę mnie to wystraszyło :(
    Za dużo płynu albo za wysoka temperatura. Może czujnik masz zepsuty albo wentylatory uszkodzone i nie uruchamiają się po przekroczeniu temperatury. Przy tych upalach to najbardziej prawdopodobne.

    Sytuacja się niestety powtórzyła (a właściwie powtarza). Na krótkim odcinku da się dojechać bez wylewu, na odcinku z większą prędkością też, w korkowych klimatach wylewa najszybciej. Wentylatory się załączają a termostat otwiera, bo rura za nim elegancko robi się gorąca (no chyba, że otwiera się tylko mały obieg).
    Chcę teraz spróbować zakupić nowy korek do chłodnicy, ale w sumie nie wiem czy to jego wina, uszczelka wygląda znośnie (brak odkształceń).
    Co mogę sprawdzić, żeby sprawdzić/wykluczyć problemy z konkretnymi elementami?
    Awatar użytkownika
    pirul
    Moderator techniczny
    Moderator techniczny
    Posty: 2308
    Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
    Model: Inny
    Wersja: RX-7 FB2 '83
    Lokalizacja: Kraków

    10 sie 2018, 10:52

    Pedi pisze:Chcę teraz spróbować zakupić nowy korek do chłodnicy, ale w sumie nie wiem czy to jego wina, uszczelka wygląda znośnie (brak odkształceń).


    W Twojej sytuacji w korku chodzi o zawór, a nie o uszczelkę. On ma powyżej określonego ciśnienia (w mx5 najczęściej przy 0,9 bar) upuścić płyn do zbiornika, jeśli jest zawieszony będzie upuszczał cały czas i może powodować objaw o jakim piszesz. Wymień go, kosztuje parę złotych.
    Awatar użytkownika
    wobi
    Posty: 257
    Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
    Model: NA
    Wersja: 1.6 1990
    Lokalizacja: Warszawa

    10 sie 2018, 11:26

    kammich pisze:W blendzie NA US - oświetlenie tablicy - jaki jest to rodzaj żarówki? Na necie znalazłem 89 mini bulb. Na żarówce napisane mam A12V7.5W a pod tym 89. Nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika. Może być led :)

    Też szukam tych informacji, na razie nic nie znalazłem. Jak znajdę, dam znać. Jak znajdziesz, będę wdzięczny za info. ;)
    wobi
    Awatar użytkownika
    Alex
    Donator
    Donator
    Posty: 4595
    Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
    Model: NC
    Wersja: Niseko
    Lokalizacja: łódź
    Kontakt:

    10 sie 2018, 12:10

    turbo pchała pisze:Właśnie każdy pisze że CHYBA twardsze sprężyny bo tak słyszał jak również czasami czytałem że Sportiv mógł mieć Inne amortyzatory.
    Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stsbów w zależności od wersji.

    sprezyny w roznych wersjach MX są różne. Oznaczane sa kolorami ale jest to generalnie pochrzanione. I nie widzialem nigdzie pelnej listy.

    np.
    https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606489

    http://users.telenet.be/miata/english/s ... prings.htm

    obecnie mam zamontowany taki zestaw sprezyn do ktorego kolorow nie widzialem w zadnej tabeli ;)


    podobnie jest zreszta z OEM klockami hamulcowymi. Wymiary i ksztalty te same a klocki sa rozne w zaleznosci od rocznika, wersji auta, kraju przeznaczenia itd
    pozdrawiam
    Alex :-)
    były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
    jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
    A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
    Awatar użytkownika
    Sigma
    Donator
    Donator
    Posty: 842
    Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
    Model: NB FL
    Wersja: Unplugged
    Lokalizacja: Toruń

    10 sie 2018, 14:13

    kammich pisze:W blendzie NA US - oświetlenie tablicy - jaki jest to rodzaj żarówki? Na necie znalazłem 89 mini bulb. Na żarówce napisane mam A12V7.5W a pod tym 89. Nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika. Może być led :)
    To nie ma chyba naszego odpowiednika. Gwint jest BA15s, taki sam jak w P21W. Tylko żarówka ma mniejszą bańke i 7,5W. Wklep w googla ba15s + 7,5W, wyskoczy paru sprzedawców.
    "A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
    Obrazek
    Awatar użytkownika
    kammich
    Posty: 2925
    Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
    Model: NA
    Lokalizacja: Szczecin

    10 sie 2018, 14:13

    Kolega ma mi podrzucić r5w. Zobaczymy.

    Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
    Awatar użytkownika
    wobi
    Posty: 257
    Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
    Model: NA
    Wersja: 1.6 1990
    Lokalizacja: Warszawa

    10 sie 2018, 14:25

    kammich pisze:W blendzie NA US - oświetlenie tablicy - jaki jest to rodzaj żarówki? Na necie znalazłem 89 mini bulb. Na żarówce napisane mam A12V7.5W a pod tym 89. Nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika. Może być led :)

    Poszperałem, to to powinna być żarówka tego typu:
    https://allegro.pl/zarowka-zarowki-r5w- ... 75754.html

    Jest trochę słabsza... ale do tablicy nie powinno mieć znaczenia ;)
    wobi
    Awatar użytkownika
    Phill
    Posty: 253
    Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
    Model: NA
    Lokalizacja: Nowy Sącz

    10 sie 2018, 19:51

    Witam. Mam pytanko do osób ogarniających troche elektryke :D Mam problem z zegarem EGT Depo (używany). Po podpięciu wszystkiego wg instrukcji zegar pokazuje 0. Obstawiałem termopare ale po podłączeniu jej do multimetru i podgrzaniu zapalniczka jej oporność rośnie więc chyba działa poprawnie. Natomiast w zegarze po zwarciu przewodów sygnałowych od termopary i potarciu ich wskazówka idzie do góry więc chyba sam wskaźnik też jest OK. Dodam jeszcze, że nie miałem ori wtyczki i złączek od termopary więc przylutowałem do przewodów od termopary pasującą do wejścia w zegarze wtyczkę, czy to może być problemem ? przyznam szczerze że już troche zgłupiałem i nwm gdzie szukać problemu
    Downhill, Cars & Rock'n Roll
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
    Awatar użytkownika
    turbo pchała
    Posty: 4336
    Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
    Model: NB FL
    Wersja: Silver Blues
    Lokalizacja: Warszawa

    11 sie 2018, 6:58

    Alex pisze:
    turbo pchała pisze:Właśnie każdy pisze że CHYBA twardsze sprężyny bo tak słyszał jak również czasami czytałem że Sportiv mógł mieć Inne amortyzatory.
    Wg. Mnie to powielany mit. W katalogach nie ma o tym słowa. Jedyna różnica to ilość rozpórek i grubość stsbów w zależności od wersji.

    sprezyny w roznych wersjach MX są różne. Oznaczane sa kolorami ale jest to generalnie pochrzanione. I nie widzialem nigdzie pelnej listy.

    np.
    https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606489

    http://users.telenet.be/miata/english/s ... prings.htm

    obecnie mam zamontowany taki zestaw sprezyn do ktorego kolorow nie widzialem w zadnej tabeli ;)


    podobnie jest zreszta z OEM klockami hamulcowymi. Wymiary i ksztalty te same a klocki sa rozne w zaleznosci od rocznika, wersji auta, kraju przeznaczenia itd
    O widzisz jakieś konkrety z pomiarami w końcu. Nie mniej w katalogach nic na ten temat za bardzo nie było. Ciekawe czy te kropki i kolory nie zmieniały się z rocznikiem samochodu czasem.
    Natomiast chyba najważniejszą informacja jest tak że każda OEM sprężyna to tapczan :D
    "Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

    Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
    Obrazek
    kosciukus
    Donator
    Donator
    Posty: 55
    Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
    Model: NB
    Wersja: Zielona wyścigówa
    Lokalizacja: Wrocław

    11 sie 2018, 10:40

    Miata NB, czy dostanę uszczelki pompy hamulcowej a jeśli tak to gdzie? Z tego co widziałem to parę osób regenerowało na oryginałach ale nie mogę znaleźć numeru części ani zamienników.
    Awatar użytkownika
    mudvayne
    Donator
    Donator
    Posty: 148
    Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
    Model: NB
    Lokalizacja: SZY

    11 sie 2018, 16:58

    Phill pisze:Witam. Mam pytanko do osób ogarniających troche elektryke :D Mam problem z zegarem EGT Depo (używany). Po podpięciu wszystkiego wg instrukcji zegar pokazuje 0. Obstawiałem termopare ale po podłączeniu jej do multimetru i podgrzaniu zapalniczka jej oporność rośnie więc chyba działa poprawnie. Natomiast w zegarze po zwarciu przewodów sygnałowych od termopary i potarciu ich wskazówka idzie do góry więc chyba sam wskaźnik też jest OK. Dodam jeszcze, że nie miałem ori wtyczki i złączek od termopary więc przylutowałem do przewodów od termopary pasującą do wejścia w zegarze wtyczkę, czy to może być problemem ? przyznam szczerze że już troche zgłupiałem i nwm gdzie szukać problemu


    Prawdopodobnie termopara będzie miała zbyt wysoką rezystancję dla tego zegara albo ma inną charakterystykę niż docelowo powinna być. Czujnik jest oryginalny od zestawu? Patrząc na objawy, to posiadasz czujnik typu PTC (wzrost rezystancji rośnie proporcjonalnie do wzrostu temperatury), a raczej powinien być NTC (rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury), stąd objaw, że wskazówka się podnosi przy zwarciu przewodów sygnałowych :roll:
    wojteks
    Posty: 969
    Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
    Model: NA
    Lokalizacja: Podkarpackie

    11 sie 2018, 17:19

    Phill pisze: Dodam jeszcze, że nie miałem ori wtyczki i złączek od termopary więc przylutowałem do przewodów od termopary pasującą do wejścia w zegarze wtyczkę, czy to może być problemem ?

    Tak, odwróć biegunowość, przelutuj kable i sprawdź.

    mudvayne pisze: Patrząc na objawy, to posiadasz czujnik typu PTC (wzrost rezystancji rośnie proporcjonalnie do wzrostu temperatury), a raczej powinien być NTC (rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury), stąd objaw, że wskazówka się podnosi przy zwarciu przewodów sygnałowych :roll:

    Termopara to nie rezystor/termistor więc wyciągnąłeś złe wnioski.
    Awatar użytkownika
    mudvayne
    Donator
    Donator
    Posty: 148
    Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
    Model: NB
    Lokalizacja: SZY

    11 sie 2018, 17:27

    Mój błąd, podejrzewam jednak, że autor ma na myśli zwykły czujnik rezystancyjny. Jeśli to termopara, to sprawdź ją woltomierzem.
    robertos75
    Posty: 22
    Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
    Model: NB FL
    Wersja: sportive
    Lokalizacja: Kętrzyn

    12 sie 2018, 11:17

    Na pewno już było ,ale czy duże big breaki to tylko tarcze większe czy zaciski inne -chcę zamówić klocki i wolę się upewnić tutaj DZIĘKI
    mutra
    Donator
    Donator
    Posty: 3669
    Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
    Model: ND
    Wersja: GT Sport nav+
    Lokalizacja: Nottinghamshire

    12 sie 2018, 11:58

    robertos75 pisze:Na pewno już było ,ale czy duże big breaki to tylko tarcze większe czy zaciski inne -chcę zamówić klocki i wolę się upewnić tutaj DZIĘKI

    inne tarcze, inne zaciski, jarzma,przewody itd
    Awatar użytkownika
    jerzj
    Posty: 687
    Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
    Model: NB
    Wersja: Turbo
    Lokalizacja: Warszawa

    12 sie 2018, 18:21

    kosciukus pisze:Miata NB, czy dostanę uszczelki pompy hamulcowej a jeśli tak to gdzie? Z tego co widziałem to parę osób regenerowało na oryginałach ale nie mogę znaleźć numeru części ani zamienników.

    O zamiennikach zapomnij, zobacz moje posty, wrzucałem listę części potrzebna do regeneracji.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    kosciukus
    Donator
    Donator
    Posty: 55
    Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
    Model: NB
    Wersja: Zielona wyścigówa
    Lokalizacja: Wrocław

    12 sie 2018, 20:20

    jerzj pisze:
    kosciukus pisze:Miata NB, czy dostanę uszczelki pompy hamulcowej a jeśli tak to gdzie? Z tego co widziałem to parę osób regenerowało na oryginałach ale nie mogę znaleźć numeru części ani zamienników.

    O zamiennikach zapomnij, zobacz moje posty, wrzucałem listę części potrzebna do regeneracji.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


    Bardzo dziękuję :)

    Dla potomnych link:
    viewtopic.php?f=25&t=25280&p=447826

    Oprócz tego znalazłem jeszcze coś takiego:
    https://www.iparts.pl/czesc/zestaw-napr ... 19764.html

    Będę kombinował :)
    Awatar użytkownika
    TerminatorPi
    Donator
    Donator
    Posty: 1605
    Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
    Model: ND RF
    Wersja: SkyFreedom
    Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

    13 sie 2018, 7:03

    Gupie pytanie - w wielu ogłoszeniach, gdzie ktoś sprzedaje NB na zdjęciach en face wydaje się, że szczelina między pokrywą komory silnika, a zderzakiem, jest jakaś taka duża. I teraz pytanie czy:
    - ten typ tak ma
    - ludzie nie zatrzaskują klapy (ale wtedy chyba powinna być jeszcze większa) :?:
    - wszystkie egzemplarze są bite i źle poskładane :lol:
    Dyzia Bo czerwone są najszybsze
    Tylko kierowca jest zielony :-D
    Koza team member!
    Awatar użytkownika
    Bless
    Posty: 393
    Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
    Model: NA
    Lokalizacja: Poznań / Babimost

    13 sie 2018, 8:44

    Drodzy Państwo,
    Zakładam, że kończy mi się dyferencjał w NB bo przy 100-120 km/h czuć wyczuwalne trzęsienie budą. Na szczęście na rynku wtórnym znajdę dyferencjał, który posłuży mi jeszcze parę lat. Czy robił ktoś już wymianę otwartego dyfra na inny otwarty dyfer? Na co się przygotować? Jakieś problemy typu urwane śruby przy próbie wykręcenia trupa?

    Czy warto ładować polibusze przy wymianie dyfra? No i jaki olej dolać w przypadku wymiany?
    Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
    Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
    ODPOWIEDZ