Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lip 2018, 7:40

moze tylko waz od chlodnicy cieknie? zajrzyj do zbiorniczka wyrownawczego
Awatar użytkownika
blackdev
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2015, 9:41
Model: NC
Wersja: Niseko

12 lip 2018, 8:08

Ale z wydechu idzie biały dym jak mocno go depnę, więc chyba nie wąż. Płynu nie ubywa. Tłustych plam w płynie też nie ma.
Dawniej: Mazda MX5 NB FL 1.8L Silver Blues 2004
Teraz: Mazda MX5 NC 2.0L@2.5L Niseko 160KM@351KM
Na codzień: Audi A5 Sportback 45 252KM@270KM i Audi Q3 Sportback 45 245KM
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

12 lip 2018, 12:19

blackdev pisze:Panowie,
Wczoraj na jeżdżąc na torze poczułem słodki zapach w kabinie. Później obsługa zwróciła mi uwagę, że na prostych wybieram papieża.
Biały dym + słodki zapach... ja bym stawiał uszczelka. Co o tym myślicie?
NC 2.0
Załączniki
615224007676b2e8c324e536ee45e9ed.jpg
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=658664
615224007676b2e8c324e536ee45e9ed.jpg (85.08 KiB) Przejrzano 2063 razy
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lip 2018, 15:08

blackdev pisze:Ale z wydechu idzie biały dym jak mocno go depnę, więc chyba nie wąż. Płynu nie ubywa. Tłustych plam w płynie też nie ma.

No jak z wydechu to troszkę kicha :| :|
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2018, 8:48

Panowie, świeca mi się kontrolki od poduszek, zarówno kierowcy jak i pasażera. Diagnosta mi przez to uwalił przeglad i mam 14 dni na usunięcie usterki. Jako że jest to kwestia bezpieczeństwa to chcę to w końcu naprawić. Od czego zaczać poszukiwania? Co może być przyczyna, że obie kontrolki się pala?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

13 lip 2018, 9:52

sprawdź błędy, jak obie poduszki świrują to może jakiś czujnik
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2018, 10:37

a jak komputer nie pokazuje żadnych błędów?
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

13 lip 2018, 10:41

Czy ktos wie jaki nr oe ma uszczelka tlumika koncowego?miedzy srodkowym a koncowym, mam cobalta i straszny tam przedmuch...
1.6 nbfl
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

13 lip 2018, 13:22

Chicago7 pisze:Czy ktos wie jaki nr oe ma uszczelka tlumika koncowego?miedzy srodkowym a koncowym, mam cobalta i straszny tam przedmuch...


Numeru Ci nie podam, ale Carspeed ma dobry zamiennik za 25 zł. W różnych stacjonarnych sklepach dostępne też tańsze pierścienie. Najłatwiej sprawdzić w schemacie Bosala. Od kolektora po końcowy średnica się nie zmienia.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 lip 2018, 13:25

Oskarek pisze:a jak komputer nie pokazuje żadnych błędów?

Na prawdę nie wyrzuca błędów (dziwne) czy pytasz hipotetycznie?
Kontroli mrygają kodem. Policz ile masz krótkich, ile długich mrygnięć i znajdź w necie instrukcje co to znaczy. Na miata.net jest tabelka z objaśnieniem kodów.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2018, 13:37

Podpinałem kiedyś i komputer pokazał inne błędy elektryki a poduszek nie pokazał. Kontrolki u mnie nie migaja tylko świeca ciagle :/
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

13 lip 2018, 14:10

znalazłem takie coś
"Airbag light ON or blinking?

ON >>> No airbag or no contact with airbag
Blinking >> problems according codes "
MIATA nim jak szatan
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 lip 2018, 19:56

Głupie pytanie: jaka jest żarówka mijania w NBFL? Przepaliła mi się a nie mam jak sprawdzić teraz a wypadałoby kupić
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

15 lip 2018, 21:03

mutra pisze:Głupie pytanie: jaka jest żarówka mijania w NBFL? Przepaliła mi się a nie mam jak sprawdzić teraz a wypadałoby kupić


HB4
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

15 lip 2018, 21:04

mutra pisze:Głupie pytanie: jaka jest żarówka mijania w NBFL? Przepaliła mi się a nie mam jak sprawdzić teraz a wypadałoby kupić


HB4
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2018, 11:46

Potrzebuję wymienić czujnik obrotu koła lewy przód, znalazłem takie: https://www.czesciauto24.pl/mazda/mx-5- ... toru-jazdy

ale nie wiem czym one się różnią? który wybrać?
pepe0224
Posty: 43
Rejestracja: 26 mar 2018, 22:16
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

18 lip 2018, 13:03

Ja mam dwa irytujące problemy w mojej NA
1. Po wymianie tarcz, klocków i regeneracji zacisków z tyłu, tył zaczął hałasować przy hamowaniu, słychać dźwięk jakby tarcie, ale też nie zawsze, raz jest jak hamuje lekko raz jak mocno a raz go w cale nie ma, miał ktoś coś takiego?
2. Po odpaleniu auta pierwszy raz danego dnia, obroty są okej po wyjeździe z garażu zaczynają falować może przez 30 sekund do minuty, po czym samochód się uspokaja.

Miał ktoś coś takiego?
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

20 lip 2018, 14:27

Jest sens w NBFL ustawiać tylny stab na 14mm, mając z przodu tylko 25mm? Boje się dysproporcji, bo 949 proponuje 28/14. Mowa oczywiście o track dayu

Odp: jest sens, na zimnym kapciu ucieka, ale na ciepłym jest super (RSR)

Pytanie 2:
Te Takaty są legitne? Bo w sumie nie wiem czy podróbki maja te naszywki z FIA...
Załączniki
30362AEE-F5BF-428F-A59B-DBD8A70D9418.jpeg
30362AEE-F5BF-428F-A59B-DBD8A70D9418.jpeg (1.01 MiB) Przejrzano 1714 razy
EE1667C4-A3EF-44AE-8682-12DA0F782A8E.jpeg
EE1667C4-A3EF-44AE-8682-12DA0F782A8E.jpeg (1.02 MiB) Przejrzano 1714 razy
IrU
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 14 sie 2017, 17:14
Model: NB

21 lip 2018, 19:11

Witam, szybkie pytanko i mam nadzieje szybka odpowiedź :P Czy da się i jeśli tak, to gdzie, regulować światła w NB (pomijając przełącznik w kokpicie) bo jedna strona świeci mi po niebie.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 20:05 przez IrU, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 lip 2018, 19:25

Donek pisze:
mutra pisze:Głupie pytanie: jaka jest żarówka mijania w NBFL? Przepaliła mi się a nie mam jak sprawdzić teraz a wypadałoby kupić


HB4


dzięki :kciuk: Nawiasem mówiąc , dosyć ciężko taką żarówkę dostać. Musiałem jechać do motoryzacyjnego ;)
Awatar użytkownika
Don Pedro
Posty: 32
Rejestracja: 20 sty 2018, 22:10
Model: NB
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

21 lip 2018, 22:29

IrU pisze:Witam, szybkie pytanko i mam nadzieje szybka odpowiedź :P Czy da się i jeśli tak, to gdzie, regulować światła w NB (pomijając przełącznik w kokpicie) bo jedna strona świeci mi po niebie.


Da się jest taka śruba na 8 (jak dobrze pamiętam) przed lampą od strony błotnika, nią regulujesz wysokość.



Czy wie ktoś jaka jest średnica kratki nawiewu w NB? Planuje wsadzić wskaźniki ale nwm jakie kupić. Może montował ktoś tam już i poradzi coś.
Obrazek
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2018, 8:00

Wczoraj wymieniłem felgi i opony na nowe i z początku bylo wszystko ok (przez ok 20km). Rozpędziłem się do ok 150 km/h nie było żadnego bicia ani ściągania na którąś stronę. Za ok 1km przy prędkości ok 80 km/h zaczęło trząść całym samochodem jak bym jechał po tarce. Momentami przestaje, przy hamowania również jest jak by lepiej, przy skręcaniu w prawo jest 2x gorzej, przy skrecaniu w lewo odpuszcza. Czasami wgl nic nie czuć a czasami przy 50km/h już się lekko zaczyna.
Spróbuje dzisiaj założyć stare felgi, ale może ktoś ma pomysł na co mogę ewentualnie zwrócić uwagę czy nie jest uszkodzone?
Dodam że felgi byly wyważone, a na oponach nie widziałem żadnych balonów przed montażem, dot 2015 i dużo mięsa.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 22 lip 2018, 8:08 przez Aero50, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

22 lip 2018, 8:04

Ja mam tylko podstawowe pomysły: sprawdzałeś czy są dobrze przykręcone, czy nie odpadły ciężarki od wyważania?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2018, 8:05

Enzis pisze:Pytanie 2:
Te Takaty są legitne? Bo w sumie nie wiem czy podróbki maja te naszywki z FIA...


Wyglądają na oryginały. Tutaj jest fajne kompendium o tym jak rozróżnić:

http://www.indycarz.com/threads/how-to- ... ss.142552/
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 lip 2018, 8:21

Aero50 pisze:Wczoraj wymieniłem felgi i opony na nowe i z początku bylo wszystko ok (przez ok 20km). Rozpędziłem się do ok 150 km/h nie było żadnego bicia ani ściągania na którąś stronę. Za ok 1km przy prędkości ok 80 km/h zaczęło trząść całym samochodem jak bym jechał po tarce. Momentami przestaje, przy hamowania również jest jak by lepiej, przy skręcaniu w prawo jest 2x gorzej, przy skrecaniu w lewo odpuszcza. Czasami wgl nic nie czuć a czasami przy 50km/h już się lekko zaczyna.
Spróbuje dzisiaj założyć stare felgi, ale może ktoś ma pomysł na co mogę ewentualnie zwrócić uwagę czy nie jest uszkodzone?
Dodam że felgi byly wyważone, a na oponach nie widziałem żadnych balonów przed montażem, dot 2015 i dużo mięsa.

Mnie zawsze przy wymianie opon mówili, żeby przez pierwszy dzień uważać i jeździć bardzo spokojnie, bo klej/pasta, czy jak się tam nazywa ten dziegieć do klejenia opony z felgą, może jeszcze słabo trzymać i przy ostrym przyśpieszaniu/hamowaniu opona może się przesunąć na feldze. I wtedy całe wyważanie można sobie wsadzić...
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2018, 13:32

Ściągnąłem koło i okazało się że zostały jakieś resztki starego pierścienia centrującego. Dokręciłem koło i póki co jest dobrze.

TerminatorPi pisze:Mnie zawsze przy wymianie opon mówili, żeby przez pierwszy dzień uważać i jeździć bardzo spokojnie, bo klej/pasta, czy jak się tam nazywa ten dziegieć do klejenia opony z felgą, może jeszcze słabo trzymać i przy ostrym przyśpieszaniu/hamowaniu opona może się przesunąć na feldze. I wtedy całe wyważanie można sobie wsadzić...


Dzięki za rade, kilka razy już zmieniałem opony, ale żaden wulkanizator nie wspominał. Wezmę to pod uwagę przy następnych wymianach ;)

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 lip 2018, 14:30

Aero50 pisze:Ściągnąłem koło i okazało się że zostały jakieś resztki starego pierścienia centrującego. Dokręciłem koło i póki co jest dobrze.

TerminatorPi pisze:Mnie zawsze przy wymianie opon mówili, żeby przez pierwszy dzień uważać i jeździć bardzo spokojnie, bo klej/pasta, czy jak się tam nazywa ten dziegieć do klejenia opony z felgą, może jeszcze słabo trzymać i przy ostrym przyśpieszaniu/hamowaniu opona może się przesunąć na feldze. I wtedy całe wyważanie można sobie wsadzić...


Dzięki za rade, kilka razy już zmieniałem opony, ale żaden wulkanizator nie wspominał. Wezmę to pod uwagę przy następnych wymianach ;)

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka



bo standardowo opony się nie klei do felgi ;) pasta montażowa ułatwia założenie opony i nie ma za zadanie jej uszczelnić. Niektóre pasty uszczelniające pewnie coś tam będą kleić oponę do felgi ale sytuacja w której opona przesuwa się na feldze bo klej nie zasechł ;) wydaje mi sie małoprawdopodbna ;)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2018, 14:32

TerminatorPi pisze:Mnie zawsze przy wymianie opon mówili, żeby przez pierwszy dzień uważać i jeździć bardzo spokojnie, bo klej/pasta, czy jak się tam nazywa ten dziegieć do klejenia opony z felgą, może jeszcze słabo trzymać i przy ostrym przyśpieszaniu/hamowaniu opona może się przesunąć na feldze. I wtedy całe wyważanie można sobie wsadzić...


Ale Ci ktoś pierdół naopowiadał :D Klejenie opony z felgą? :D To niech jeszcze bieżnik posmarują, będzie lepiej kleić do asfaltu :) To jest po prostu smar ułatwiający montaż opony, guma nie potrzebuje żadnego kleju, ciśnienie powietrza, konstrukcja stopki i masa samochodu załatwiają sprawę. Bez smaru nie przeciągnąłbyś opony po łyżce maszyny bez uszkodzenia/spalenia opony, takie tarcie wytwarza. A co dopiero po dwóch pełnych obwodach felgi. Jedyne o czym można mówić to ewentualne dodatkowe uszczelnienie. Zresztą przeczytaj co jest napisane na wiaderku:

https://sklep.phu-szczepan.pl/product-p ... x-5kg.html

Co to za specjalistów tam macie na tym mazowszu? :D
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 lip 2018, 18:47

pirul pisze:
TerminatorPi pisze:Mnie zawsze przy wymianie opon mówili, żeby przez pierwszy dzień uważać i jeździć bardzo spokojnie, bo klej/pasta, czy jak się tam nazywa ten dziegieć do klejenia opony z felgą, może jeszcze słabo trzymać i przy ostrym przyśpieszaniu/hamowaniu opona może się przesunąć na feldze. I wtedy całe wyważanie można sobie wsadzić...


Ale Ci ktoś pierdół naopowiadał :D Klejenie opony z felgą? :D To niech jeszcze bieżnik posmarują, będzie lepiej kleić do asfaltu :) To jest po prostu smar ułatwiający montaż opony, guma nie potrzebuje żadnego kleju, ciśnienie powietrza, konstrukcja stopki i masa samochodu załatwiają sprawę. Bez smaru nie przeciągnąłbyś opony po łyżce maszyny bez uszkodzenia/spalenia opony, takie tarcie wytwarza. A co dopiero po dwóch pełnych obwodach felgi. Jedyne o czym można mówić to ewentualne dodatkowe uszczelnienie. Zresztą przeczytaj co jest napisane na wiaderku:

https://sklep.phu-szczepan.pl/product-p ... x-5kg.html

Co to za specjalistów tam macie na tym mazowszu? :D


Nie wiem, może chodziło o to, że resztka pasty musi się "wycisnąć", a mnie pamięć oszukuje i coś mi się pop.*ło :ryjezesmiechu:
W każdym razie, w dwu różnych, kompletnie niezwiązanych ze sobą zakładach dostałem taką poradę.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

23 lip 2018, 6:28

Pewnie sformułowanie "klej" jest niefortunne, ale ja też, od nastu lat, dwa razy do roku, przy każdym aucie, przy wymianie jestem ostrzegany przed poślizgiem gumy na feldze ("niech Pan nie hamuje na Obwodnicy" :)) - efektem ma być utrata wyważenia koła.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
ODPOWIEDZ