Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
- Model: NB FL
- Wersja: sportive
- Lokalizacja: Kętrzyn
furkę mam od tygodnia ze szczecina na mazury przyleciałem 600 km.zrobiłem w nocy ,bardzo piękna,tylko ta woda
a jak sie powinno odpowietrzyc sprzeglo?
zawodnik pisze:a jak sie powinno odpowietrzyc sprzeglo?
Jak hamulce odkręcasz odpowietrznik na wysprzęgliku i pompujesz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
jerzj pisze:zawodnik pisze:a jak sie powinno odpowietrzyc sprzeglo?
Jak hamulce odkręcasz odpowietrznik na wysprzęgliku i pompujesz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
czyli standard bo czytam i czytam i myślę jakaś czarna magia a to tylko brak kawy
zawodnik pisze:jerzj pisze:zawodnik pisze:a jak sie powinno odpowietrzyc sprzeglo?
Jak hamulce odkręcasz odpowietrznik na wysprzęgliku i pompujesz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
czyli standard bo czytam i czytam i myślę jakaś czarna magia a to tylko brak kawy
ja już jestem po kawie wiec napomnę, ze można to spokojnie zrobić nawet grawitacyjnie, bez pompowania, jeśli masz chwile oczywiście
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
- Model: NB FL
- Wersja: sportive
- Lokalizacja: Kętrzyn
Zapytam inaczej,czy jest jakiś łatwy sposób żeby założyć przewód na lejek rynienki (od strony pasażera)?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
- Model: NB FL
- Wersja: sportive
- Lokalizacja: Kętrzyn
może dokładniej na lejek wanienki
to jeszcze szybkie pytanie ode mnie
pod śruby którymi przykręca się głowicę nie idą żadne podkładki? bo w manualu widzę ze coś tam jest ale nie pamiętam, żebym miał je u siebie
Edit: dobra sa i podkladki
pod śruby którymi przykręca się głowicę nie idą żadne podkładki? bo w manualu widzę ze coś tam jest ale nie pamiętam, żebym miał je u siebie
Edit: dobra sa i podkladki
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 9:26 przez zawodnik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
robertos75 pisze:Zapytam inaczej,czy jest jakiś łatwy sposób żeby założyć przewód na lejek rynienki (od strony pasażera)?
z tego co sie orientuje to nie ma prostego sposobu. Nie przypominam sobie omawiania tego problemu tutaj ale na miata.net był o tym chyba wątek - generalnie masakrycznie upierdliwe ponoć. Inna sprawa że nawet bez tego gumowego przewodu woda nie powinna Ci sie zbierać w progach. Progi fabrycznie mają otworki wzdłuż dolnej krawędzi. Jeżeli woda nie wycieka z progu to znaczy że cos je zablokowało albo ktos je zasmarował (np bitexem przy konserwacji podwozia)
tutaj masz pokrewny wątek(ze zdjęciami) na brytyjskim forum:
https://www.mx5oc.co.uk/forum/yaf_posts ... e-off.aspx
jest tam ciekawa sugestia żeby wyciagnąć odpływ całkowicie, do plastikowego elementu zaczepić sztywny wężyk (taki jak do ściągania wina albo przewód paliwowy) i ten wężyk przewlec przez otwór w nadwoziu a nastepnie uzywając go jako prowadnicy przewlec gumowy wąż odpływu od spodu ku górze. Powodzenia. Nie zazdroszczę roboty
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Co wy mówicie, wyciągnięcie tego i montaż to jest 30 sekund po podwinięciu dywanu, przynajmniej w NA, nie sądzę żeby to się aż tak różniło w NB. Jeśli wyjąłeś do góry plastik a rurka została w karoserii to wyjmij ją od spodu z progu razem z gumowym kołnierzem. Kołnierz odłóż na bok. Następnie spinasz rurkę z plastikiem (są znaczniki jak to ustawić na obydwu elementach) i patrząc od góry wprowadzasz rurkę w karoserię, jak wejdzie z 10cm klękasz pod auto, palce prawej ręki wsuwasz w otwór w progu, z którego ma wyjść rurka, a lewą ręką z góry podpychasz całość aż wyczujesz w palcach prawej ręki rurkę, następnie pilotujesz ją sobie palcami prawej ręki żeby wyszła przez próg, zakładasz gumę/kołnierz i gotowe. Pisakejk.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Edit: nie było pytania
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 9:03 przez pistenbully, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
- Model: NB FL
- Wersja: sportive
- Lokalizacja: Kętrzyn
pirul pisze:Co wy mówicie, wyciągnięcie tego i montaż to jest 30 sekund po podwinięciu dywanu, przynajmniej w NA, nie sądzę żeby to się aż tak różniło w NB. Jeśli wyjąłeś do góry plastik a rurka została w karoserii to wyjmij ją od spodu z progu razem z gumowym kołnierzem. Kołnierz odłóż na bok. Następnie spinasz rurkę z plastikiem (są znaczniki jak to ustawić na obydwu elementach) i patrząc od góry wprowadzasz rurkę w karoserię, jak wejdzie z 10cm klękasz pod auto, palce prawej ręki wsuwasz w otwór w progu, z którego ma wyjść rurka, a lewą ręką z góry podpychasz całość aż wyczujesz w palcach prawej ręki rurkę, następnie pilotujesz ją sobie palcami prawej ręki żeby wyszła przez próg, zakładasz gumę/kołnierz i gotowe. Pisakejk.
spoko ale nie wiem czy w NBFL to jest wykonalne otwór od spodu jest taki że 2 palce ledwo tam wejdą-sprawdzę i napiszę co tam wyszło
Dzięki
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Kiedyś trafiłem na temat z modyfikacją układu wydechowego, budżetowy tłumik końcowy + reszta układu zrobiona samodzielnie. W wątku był też filmik na YT z efektami prac, bodajże z NB. Niestety, nie mogę tego znaleźć :/ Ktoś kojarzy?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
robertos75 pisze:pirul pisze:Co wy mówicie, wyciągnięcie tego i montaż to jest 30 sekund po podwinięciu dywanu, przynajmniej w NA, nie sądzę żeby to się aż tak różniło w NB. Jeśli wyjąłeś do góry plastik a rurka została w karoserii to wyjmij ją od spodu z progu razem z gumowym kołnierzem. Kołnierz odłóż na bok. Następnie spinasz rurkę z plastikiem (są znaczniki jak to ustawić na obydwu elementach) i patrząc od góry wprowadzasz rurkę w karoserię, jak wejdzie z 10cm klękasz pod auto, palce prawej ręki wsuwasz w otwór w progu, z którego ma wyjść rurka, a lewą ręką z góry podpychasz całość aż wyczujesz w palcach prawej ręki rurkę, następnie pilotujesz ją sobie palcami prawej ręki żeby wyszła przez próg, zakładasz gumę/kołnierz i gotowe. Pisakejk.
spoko ale nie wiem czy w NBFL to jest wykonalne otwór od spodu jest taki że 2 palce ledwo tam wejdą-sprawdzę i napiszę co tam wyszło
Dzięki
Dokładnie tak, a na tym otworze jest jeszcze gumowy kapturek, który trzeba zdjąć. Dwa palce wystarczą żeby sobie popilotować gumową rurkę jak już ją dopchniesz wystarczająco. Nie mam auta pod ręką bo nagrałbym wam film jak to zrobić.
kacper-k48 pisze:Kiedyś trafiłem na temat z modyfikacją układu wydechowego, budżetowy tłumik końcowy + reszta układu zrobiona samodzielnie. W wątku był też filmik na YT z efektami prac, bodajże z NB. Niestety, nie mogę tego znaleźć :/ Ktoś kojarzy?
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=21975 chyba tego szukasz
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Tłoczek tylnego zacisku mid NA/NB. Czy ten wkręcany środek jest wymienialny czy musze kupić nowy tłoczek ? Wyciągnąłem jedno zabezpieczenie, ale nie wychodzi i nie wiem czy szarpać na siłę czy jest jakiś patent ?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
Aero50 pisze:Tłoczek tylnego zacisku mid NA/NB. Czy ten wkręcany środek jest wymienialny czy musze kupić nowy tłoczek ? Wyciągnąłem jedno zabezpieczenie, ale nie wychodzi i nie wiem czy szarpać na siłę czy jest jakiś patent ?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
wkręć śrubę, śrubę w imadło i szarp
MIATA nim jak szatan
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
SponeR pisze:
wkręć śrubę, śrubę w imadło i szarp
Dzieki za odpowiedź jutro bedę szarpał
Edit.
Czy ten "trybik" z tylnego zacisku można gdzieś dostać jako zestaw naprawczy, czy pozostaje szukać używek? Ten ma trochę zmielone zęby i nie wysuwał tłoczka, o dziwo śruba wkręcana do tłoczka ma dobre zęby.
- Załączniki
-
- srubka.jpg (119.54 KiB) Przejrzano 1606 razy
Aero50 pisze:SponeR pisze:
wkręć śrubę, śrubę w imadło i szarp
Dzieki za odpowiedź jutro bedę szarpał
Edit.
Czy ten "trybik" z tylnego zacisku można gdzieś dostać jako zestaw naprawczy, czy pozostaje szukać używek? Ten ma trochę zmielone zęby i nie wysuwał tłoczka, o dziwo śruba wkręcana do tłoczka ma dobre zęby.
o ten trybik cięzko, ale jak znajdziesz w jakimś zestawie daj znać
co do środka z tłoczka to jest prosty sposób, wkręć tłoczek w imadło, włóz w miejsce gdzie wchodzi sruba ten baly bolec co jest w zacisku i wkrec tą oryginalna srube, zadziała to jak ściągasz i w sekundzie wyjdzie bez szarpania
mutra pisze:trybik jest do kupienia w aso
orientujesz się jaka cena?
Po ochrzenie w dziale pilna pomoc ponawiam pytanie tu.
Potrzebuje pomocy z serwem ponieważ moje padło. Zakupiłem jedno z allegro ale gdy przyszło okazało się że nie pasuje. Mógłby mi ktoś pomóc zidentyfikować z czego to serwo? Mx5 Na a silnik zswapowany na 1.8 nbfl. I nie wiem z czego jest to serwo. Mechnik podpowiada żeby poszukać jakiegoś większego bo te ma 14/16
Pasuje jakieś większe serwo p&p?
A tu serwo kupione z allegro. Chyba że jest jakiś sposób przeróbki żeby to serwo pasowało
Potrzebuje pomocy z serwem ponieważ moje padło. Zakupiłem jedno z allegro ale gdy przyszło okazało się że nie pasuje. Mógłby mi ktoś pomóc zidentyfikować z czego to serwo? Mx5 Na a silnik zswapowany na 1.8 nbfl. I nie wiem z czego jest to serwo. Mechnik podpowiada żeby poszukać jakiegoś większego bo te ma 14/16
Pasuje jakieś większe serwo p&p?
A tu serwo kupione z allegro. Chyba że jest jakiś sposób przeróbki żeby to serwo pasowało
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zastanów się czy potrzebujesz tylko serwo czy pompę z serwem. Przy swapie raczej pompy się nie wymienia, raczej masz zamontowany oryginalny zestaw z NA z tego co widzę. Kupiony jest zaś zestaw z NB i być może angol. Zamontować się da ale wymaga zrobienia nowych sztywnych przewodów.
Jbc to zestaw pompa+serwo z NA mam i chętnie się pozbęde. To z mniejszą pompa 7/8 cala bo takie byly w NA, sprawne.
przy użyciu Tapatalka
Jbc to zestaw pompa+serwo z NA mam i chętnie się pozbęde. To z mniejszą pompa 7/8 cala bo takie byly w NA, sprawne.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Siemanko.
Jestem nowy na tym forum wiec prosze mnie poprawic jezeli pisze w zlym miejscu.
Miesiac temu narzeczona zakupila sliczna mx-5 nb z '98. Podczas wymiany rozrzadu zauwazylismy ze kolo zamachowe walu jest pekniete i musi byc wymienione.
Pytanie takie, kupowac oryginalne kolo zamachowe do nb (uzywane ale OEM) czy brac nowe ale nieoryginalne? Jakies sugestie?
Z gory dzieki!
Jestem nowy na tym forum wiec prosze mnie poprawic jezeli pisze w zlym miejscu.
Miesiac temu narzeczona zakupila sliczna mx-5 nb z '98. Podczas wymiany rozrzadu zauwazylismy ze kolo zamachowe walu jest pekniete i musi byc wymienione.
Pytanie takie, kupowac oryginalne kolo zamachowe do nb (uzywane ale OEM) czy brac nowe ale nieoryginalne? Jakies sugestie?
Z gory dzieki!
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Aero50 pisze:zawodnik pisze:mutra pisze:trybik jest do kupienia w aso
orientujesz się jaka cena?
nr części BWOH 26 733 mazda , w ASO Kraków powiedzieli mi 50zł
Będę zamawiał trochę szpejów z mx5parts jutro, mogę Ci wziąć ten trybik po kosztach to nie zapłacisz za przesyłkę i odbierzesz sobie ode mnie, daj tylko znać bo nie wiem czy Ci robi różnicę te dwie dychy czy ile taniej to wyjdzie.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
- Model: NB FL
- Wersja: sportive
- Lokalizacja: Kętrzyn
witam szybki pytanie ,tą nakładkę na progu w NBFL (taka chromowana z napisem MX5 )żeby zdjąć to jest jakoś mocowana ,czy tylko do góry trzeba ją pociągnąć =-pytam bo chcę zakonserwowAć progi od wewnątrz a tam tędy chyba najlepszy dostęp będzie?