Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

07 sty 2018, 12:03

Witam, czy ktoś rozkminiał jak zaślepić ten wlot powietrza w nadkolu? Chodzi mi o to, że teraz gdy jest syf na drogach bloto itp wszystko leci do dolotu, na maske i wszędzie dookoła, wszystko zachodzi później rdzą i taki syfem. Zaślepiłem to na chwile szmatą, gdy po kilku dniach wyciągnąłem cała była w błocie mokra itp. Jest na to jakiś sposòb?
Jak już się rozpisałem to jeszcze jedno, co może być przyczyną tego, że ciężko wchodzi 2bieg na gałce czuć jakby sprzęgła nie było, na zimnym czuć najmocniej. (Wymieniony olej w skrzyni motul, gumy lewarka) pozdrawiam
1.6 nbfl
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

07 sty 2018, 18:19

Czy mogę NCka podnieść lewarkiem cały bok na raz? Mam na myśli, aby złapać żabą na środku progu. Próg wytrzyma? Ktoś testował?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 sty 2018, 20:10

michael146 pisze:Czy mogę NCka podnieść lewarkiem cały bok na raz? Mam na myśli, aby złapać żabą na środku progu. Próg wytrzyma? Ktoś testował?


nie testowałem ale ja bym nie próbował: środek progu nie jest zaprojektowany do przenoszenia takich obciążeń. Poza tym jezeli podniesiesz auta na środku (jeden punkt podparcia) to będzie Ci się gibać.
Można by podnieść za podłużnicę o ile masz frame railsy ( z pytania wnioskuję że nie masz)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

07 sty 2018, 20:31

Nie mam. Chodzi o to, że chce ustawić auto na kobyłkach na zimę. No i teraz myślę jak to ogarnąć? jak podniosę w miejscu do tego przeznaczonym to...gdzie podstawię kobyłkę?
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

07 sty 2018, 21:50

Możesz podnieść za wahacze.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 sty 2018, 23:58

michael146 pisze:Nie mam. Chodzi o to, że chce ustawić auto na kobyłkach na zimę. No i teraz myślę jak to ogarnąć? jak podniosę w miejscu do tego przeznaczonym to...gdzie podstawię kobyłkę?

Pamiętaj tylko że dłuższe przechowywanie auta na kobyłkach nie jest zdrowe, lepiej zostawić na kołach i przetaczać co pewien czas
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 sty 2018, 5:34

Łukasz pisze:Możesz podnieść za wahacze.


Chyba najzdrowsza opcja. Ja NB podnoszę cały przód za ramę pod silnikiem, a tył za dyfer. Fabryczne miejsca nie lubią żab. Kobyłki podstawiam pod wahacze.

A co do przetaczania, to najzdrowiem raz w tygodniu wyciągnąć i po prostu upalić porządnie żeby się maleńka nie rozleniwiła...
The answer is always Miata.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

08 sty 2018, 7:42

mutra pisze:
michael146 pisze:Nie mam. Chodzi o to, że chce ustawić auto na kobyłkach na zimę. No i teraz myślę jak to ogarnąć? jak podniosę w miejscu do tego przeznaczonym to...gdzie podstawię kobyłkę?

Pamiętaj tylko że dłuższe przechowywanie auta na kobyłkach nie jest zdrowe, lepiej zostawić na kołach i przetaczać co pewien czas


Hmmm - co opinia to inne info. Ale faktycznie lepiej wolę przetaczać niż na kobyłkach ustawiać ;)

Chezus pisze:A co do przetaczania, to najzdrowiem raz w tygodniu wyciągnąć i po prostu upalić porządnie żeby się maleńka nie rozleniwiła...

Tja - i świeżo zakonserwowaną Mazdę na sól wyciągać :D teraz pogoda dobra akurat to przepaliłem ją porządnie ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 sty 2018, 8:11

W NC możesz fajnie podnieść cały tył opierając podnośnik na poprzecznej rozpórce przy dyferencjale, a potem podstawić kobyłki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

08 sty 2018, 10:07

Fifkers pisze:W NC możesz fajnie podnieść cały tył opierając podnośnik na poprzecznej rozpórce przy dyferencjale, a potem podstawić kobyłki.

Ooo dzięki ;) Przyda się jak będzie trzeba coś przy hamulcach robić ;)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 sty 2018, 12:53

michael146 pisze:Tja - i świeżo zakonserwowaną Mazdę na sól wyciągać :D teraz pogoda dobra akurat to przepaliłem ją porządnie ;)


Ja mieszkam na końcu świata i u mnie nie sypią solą... Nie to co w mieście... W sumie jak zakonserwowana, to wreszcie można wyciągnąć, bo bez konserwacji, to trochę szkoda.
The answer is always Miata.
kicu13
Posty: 51
Rejestracja: 30 sty 2017, 22:33
Model: Inny
Wersja: Miracle
Lokalizacja: bot

09 sty 2018, 11:33

Witam,
mam pytanie co do silnika NB 2001 rok, z tego co mi wiadomo to silnik o oznaczeniu BP-4W. Czy w tym silniku został zastosowany system VICS czy VTSC? Bo internet w sumie błądzi w odpowiedzi na to pytanie, jedni mówią tak a inni inaczej. Dlatego wole się tu zapytać i mieć pewność. :D
Z tego co wiem to VISC można powiedzieć, w bardzo dużym skrócie, że to "mazdowski VTEC" i ma możliwość zoptymalizowania mocy i momentu obrotowego.( jak się mylę to poprawcie mnie :D ) A VTSC jak działa, bo nie za dużo pozytywnych opinii można o tym wyczytać, ktoś da rade streścić?
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

09 sty 2018, 11:52

w NB i NBFL silnik 1.6 jest ten sam praktycznie. Jedyna różnica chyba, to OBD2 w NBFL.

Wieksze różniece są przy 1.8, bo 1.8 dostał S-VT, czyli hydraulicznie sterowaną zmienną fazę na dolotowym wałku rozrządu. Da się to jakoś tam nawet wyczuć, bo przy jakiś 4200 obr/min trochę brzmienie się zmienia i na wykresie na hamowni coś tam zobaczysz.

BP-4W, to przedliftowy 1.8, a poliftowy, to BP-Z3.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2018, 21:16

Hej! Czy można dostać przednie błotniki do NA bez otworów na kierunkowskazy?
Jeśli nie to warto brać te z allegro?
http://allegro.pl/mazda-mx-5-na-89-98-blotnik-przod-nowy-lewy-i6945368552.html
Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 61
Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

09 sty 2018, 22:41

Pytanie do osób, które montowały u siebie światła przeciwmgłowe / przeciwmgielne z przodu w NBFL.

Czy w każdej NBFL znajduje się gotowa instalacja? Ponieważ w swojej nie widziałem żadnych gniazd w okolicy.
Jak poprowadzić instalacje? Posiadacie może jakieś schematy? Wykaz elementów?
Załączniki
20171003_202419.jpg
20171003_202419.jpg (569.29 KiB) Przejrzano 1927 razy
20171003_202429.jpg
20171003_202429.jpg (509.25 KiB) Przejrzano 1927 razy
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

10 sty 2018, 8:48

viewtopic.php?f=25&t=8787

Tutaj jest wątek o tym. Jak coś, to mam te schematy i mogę się podzielić. Jeszcze nie montowałem u siebie, bo hmm... Zimno i wszystkie inne fury się psują, więc nie rozgrzebuję Miaty.
The answer is always Miata.
kicu13
Posty: 51
Rejestracja: 30 sty 2017, 22:33
Model: Inny
Wersja: Miracle
Lokalizacja: bot

10 sty 2018, 12:35

Chezus pisze:w NB i NBFL silnik 1.6 jest ten sam praktycznie. Jedyna różnica chyba, to OBD2 w NBFL.

Wieksze różniece są przy 1.8, bo 1.8 dostał S-VT, czyli hydraulicznie sterowaną zmienną fazę na dolotowym wałku rozrządu. Da się to jakoś tam nawet wyczuć, bo przy jakiś 4200 obr/min trochę brzmienie się zmienia i na wykresie na hamowni coś tam zobaczysz.

BP-4W, to przedliftowy 1.8, a poliftowy, to BP-Z3.




No mniej więcej wiem jakie zmiany zachodziły między BP-4W a BP-Z3. :D
Tylko nadal nie wiem czy w BP-4W jest system VICS i czy dobrze rozumiem o co w nim chodzi.
A pytałem o to, w który system jest wyposażony BP-4W bo internety mówią raz, że jest VICS a raz, że jest VTSC. Z tego co wyczytałem to większość posiadaczy samochodów z systemem VTSC, wyrzuca go, bo nie jest za bardzo potrzebny a nawet pisali, że obniża parametry silnika. Stąd moje pytanie :D
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 sty 2018, 14:48

Rozwiń te skróty, bo google nie chce współpracować.

BP-4W - zmienna geometria dolotu. Nie mam doświadczeń.
BP-Z3 - zminna faza - poprawia dół-środek. Moj ulubiony silnik pod turbo.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

10 sty 2018, 16:00

składam dyfer z torsenem i mam pytanie bo jakiś czas temu to rozebralem i juz nie pamietam dokladnie jak to bylo :D
na zdjeicu 1, 2 powinna iść taka podkładka z tymi uszkami ze zdjęcia 4, czy na którąś stronę foto 1 i 2 idzie jeszcze któraś metalowa podkładka? (jak obstawiam dystansowa)
Bo ta z foto nr 4 wieksza metalowa to idzie bodajże pod przegub walu na foto nr 3
Jak ktos ma jakiś schemat lub foto mile widziane :)

1.jpg
1.jpg (121.47 KiB) Przejrzano 1905 razy

2.jpg
2.jpg (157.08 KiB) Przejrzano 1905 razy

3.jpg
3.jpg (515.51 KiB) Przejrzano 1905 razy

4.jpg
4.jpg (180.32 KiB) Przejrzano 1905 razy
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

10 sty 2018, 21:09

pytanie z gatunku laickich:)

bilsteiny w ncfl z wersji sport to są jakieś specjalne amory czy standardowo b6?
dzięki za info

pozdr!
Dżarek
Posty: 2
Rejestracja: 13 sty 2018, 13:44
Model: NB FL
Wersja: Impuls

13 sty 2018, 14:24

Cześć, sprzątając wczoraj pod maską zauważyłem parę luźnych kabelków, nie potrafię ustalić od czego one są. Wszystko w aucie dziala oprócz centralnego, ale wątpię żeby to miało jakiś związek.
Załączniki
IMG_20180108_192422.jpg
IMG_20180108_192422.jpg (1.01 MiB) Przejrzano 1798 razy
IMG_20180108_191658_HHT.jpg
IMG_20180108_191658_HHT.jpg (456.65 KiB) Przejrzano 1798 razy
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

13 sty 2018, 14:28

A to nie są wtyczki od klimy?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
endriu
Posty: 59
Rejestracja: 27 cze 2015, 9:09
Model: NB FL
Wersja: Impuls

14 sty 2018, 21:03

Mam problem z licznikami. Nic nie wskazują (tylko wskaźnika ciśnienia oleju pokazuje cokolwiek). Podejrzewam że Blacharz po naprawie podluznic coś źle złożył albo się wypielo (po odbiorze auta było ok po paru dniach zegary zaczęły wariowac). Od czego zacząć poszukiwania? Czy jest jakiś bezpiecznik zegarów albo kostka?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

15 sty 2018, 14:07

Wiecie może, jaka jest średnica płytek zaworów w 1.6 2003r.? W sklepie podają dwie wartości 31.15 i 32.35...
Awatar użytkownika
sir.michor
Posty: 289
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
Model: NA
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

16 sty 2018, 17:38

Ktoś ma może info gdzie dostanę u nas CZERWONE kable wysokiego napięcia [NA] ?
Załączniki
$_3.JPG
$_3.JPG (77.02 KiB) Przejrzano 1653 razy
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

16 sty 2018, 18:03

Awatar użytkownika
sir.michor
Posty: 289
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
Model: NA
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

16 sty 2018, 19:54

henorek pisze:To kable od https://www.magnecor.com/


szkoda,że nie ma nic u nas :/
chyba będę zmuszony zaufać ebay'owi
mutra
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 sty 2018, 21:00

sir.michor pisze:
henorek pisze:To kable od https://www.magnecor.com/


szkoda,że nie ma nic u nas :/
chyba będę zmuszony zaufać ebay'owi

kup na mx5parts.co.uk - wysyłają do Polski bez problemu
antua
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2017, 10:57
Model: NB FL
Wersja: Unplugged

17 sty 2018, 20:40

Cześć,

Mam problem. Słyszę szum w tylnej części samochodu i myślałem , że to łożysko (szum- jakby opór toczenia, zwiększa się wraz z prędkością). Jednak podniosłem ją dzisiaj i szumu czy jakiegoś dźwięku przy kręceniu kołami nie było. Nie było też żadnego wyczuwalnego luzu na kole. Zamiast tego dosyć ciężko było w ogóle przekręcić koło - i jedno i drugie. No i tak raczej nie powinno być ;) Dodatkowo obydwa kola kręciły się w tą samą stronę, a gdzieś mi się obiło o uszy, że torsen tak nie działa - możecie to potwierdzić? No i na koniec proszę was o radę ... jak myślicie co może to powodować? Coś z torsenem czy szukać gdzieś indziej ?
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

18 sty 2018, 9:20

Potrzebuję info od kogoś kto wstawiał /dokładał katalizator dop MXa. Czy te "tanie" zamienniki poprawiają "smród" spalin na właściwy - wiadomo jak jest bez kata, a jak z katem.

Czy ktoś może polecić te uniwersalne Kadex/JMJ? Mają dokładnie pod model (tylko muszą mi sprawdzić długość - ja mam 42 cm).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
ODPOWIEDZ