Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Samba88 pisze:Ja z kolei poszukuję obudów przednich świateł przeciwmgielnych, halogenów. Dostanę gdzieś takie, żeby mi pasowały? Coś słyszałem, że pasują z innych aut, ale znaleźć nie mogę.
Z tego co pamietam to pasują z xsary picasso ale info do weryfikacji.
Rules are made to be broken
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Znalazłem coś takiego:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
nada się? Jaką żarówkę do tego polecasz? H11 wchodzi, coś godnego polecenia?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
nada się? Jaką żarówkę do tego polecasz? H11 wchodzi, coś godnego polecenia?
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Samba88 pisze:Znalazłem coś takiego:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
nada się? Jaką żarówkę do tego polecasz? H11 wchodzi, coś godnego polecenia?
To jest ta na 90%. Napisz pw do Dextera bo On ma to w małym paznokietku a ja Ci z żarówkami nie pomogę bo u mnie zamiast P.mgielnych siedzą dzienne. Bo tak naprawdę te dolne jako P.mgielki włączysz może raz czy dwa w ogóle, a dzienne jak dobrze dobrane i założone wyglądają dobrze no i na nich latasz praktycznie cały czas
Rules are made to be broken
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
rachey pisze:meewosh pisze:Koledzy padło mi gniazdo zapalniczki podczas pompowania koła kompersorem. Sprawdziłem bezpiecznik 20A w kabinie - jest OK, co jeszcze można sprawdzić?
Dla pewności wymień- miewałem już tak że wyglądał okej, ale był przepalony jakoś minimalnie.
Rozumiem że mazda odpala? Jeżeli nie to dalej jest IG Key 40A pod maską
Jeżeli bezpieczniki ok , w gnieździe zapalniczki " styk " na dnie się potrafi " okopcic" ,przedrap śrubokrętem lub jakaś miniszczotka .
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Hantkus pisze:Samba88 pisze:Znalazłem coś takiego:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
nada się? Jaką żarówkę do tego polecasz? H11 wchodzi, coś godnego polecenia?
To jest ta na 90%. Napisz pw do Dextera bo On ma to w małym paznokietku a ja Ci z żarówkami nie pomogę bo u mnie zamiast P.mgielnych siedzą dzienne. Bo tak naprawdę te dolne jako P.mgielki włączysz może raz czy dwa w ogóle, a dzienne jak dobrze dobrane i założone wyglądają dobrze no i na nich latasz praktycznie cały czas
Hmm, a te dzienne, to jak ustawić na takim razie? Może i lepszy pomysł. Dużo grzebania? Laik ogarnie?
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Samba88 pisze:Hantkus pisze:Samba88 pisze:Znalazłem coś takiego:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
nada się? Jaką żarówkę do tego polecasz? H11 wchodzi, coś godnego polecenia?
To jest ta na 90%. Napisz pw do Dextera bo On ma to w małym paznokietku a ja Ci z żarówkami nie pomogę bo u mnie zamiast P.mgielnych siedzą dzienne. Bo tak naprawdę te dolne jako P.mgielki włączysz może raz czy dwa w ogóle, a dzienne jak dobrze dobrane i założone wyglądają dobrze no i na nich latasz praktycznie cały czas
Hmm, a te dzienne, to jak ustawić na takim razie? Może i lepszy pomysł. Dużo grzebania? Laik ogarnie?
Pogoogluj hamburgery wsio ładnie opisali. Drl fog lights mazdaspeed miata i lecisz po internetach
W skrócie podłączasz pod wiązkę P.mgielnych, ale trzeba zrobić dwa czy trzy mody w kabelkach.
Może działać na stałe po zapłonie a lepsza wersja która mam u siebie działa wyłącznie na guziku P.mgielnych i jest w pełni niezależna od całej reszty
Znajdziesz na pewno, jakby co pisz.
Laik laikowi nie równy
Rules are made to be broken
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Samba88 pisze:Ja z kolei poszukuję obudów przednich świateł przeciwmgielnych, halogenów. Dostanę gdzieś takie, żeby mi pasowały? Coś słyszałem, że pasują z innych aut, ale znaleźć nie mogę.
wchodzi od xsary picasso, suzuki jimmy i peugeota partnera/citroena berlingo (ja mam założone z berlingo viewtopic.php?f=22&t=20595&hilit=ariel)
musiałem tylko przełożyć oprawke żarówki H1 bo była inna.
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
waldi pisze:rachey pisze:meewosh pisze:Koledzy padło mi gniazdo zapalniczki podczas pompowania koła kompersorem. Sprawdziłem bezpiecznik 20A w kabinie - jest OK, co jeszcze można sprawdzić?
Dla pewności wymień- miewałem już tak że wyglądał okej, ale był przepalony jakoś minimalnie.
Rozumiem że mazda odpala? Jeżeli nie to dalej jest IG Key 40A pod maską
Jeżeli bezpieczniki ok , w gnieździe zapalniczki " styk " na dnie się potrafi " okopcic" ,przedrap śrubokrętem lub jakaś miniszczotka .
Dzieki. Spróbuję. Swegi czasu w sluzbowym aucie nie dzialala i palila bezpiecznik 2 groszowka ktora komus tam wpadla.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Hantkus pisze:Samba88 pisze:Znalazłem coś takiego:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
nada się? Jaką żarówkę do tego polecasz? H11 wchodzi, coś godnego polecenia?
To jest ta na 90%. Napisz pw do Dextera bo On ma to w małym paznokietku a ja Ci z żarówkami nie pomogę bo u mnie zamiast P.mgielnych siedzą dzienne. Bo tak naprawdę te dolne jako P.mgielki włączysz może raz czy dwa w ogóle, a dzienne jak dobrze dobrane i założone wyglądają dobrze no i na nich latasz praktycznie cały czas
Te z linku nie pasują, więc bardziej te 10%
Ale te pasują 200% P&P:
http://allegro.pl/citroen-xsara-picasso ... 89751.html
Pozdr.
DEX
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Laik ogranie, spokojnie, kup z allegro takie 90mm okrągłe i będą pasowały. Odkręcić zderzak z przodu trzeba, to chyba jedyny problem, ale nie jest to trudne, właściwie, to można go tylko odchylić od góry i przykręcić DRL na wkręta.Samba88 pisze:Hmm, a te dzienne, to jak ustawić na takim razie? Może i lepszy pomysł. Dużo grzebania? Laik ogarnie?
Odpuść sobie przeciwmgielne, moim zdaniem nie warte zachodu. A tak to oszczędzasz żarówki świateł mijania, a dobre HB4 nie są wcale tanie.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Bedę się zabierał za hamulce w emixie. Mam dwa pytania do bardziej obeznanych.
1. Jaki rozmiar klucza do przewodów hamulcowych potrzebuję?
2. Planuje zdemontowac zaciski i zrobić pełną regenerację z malowaniem zacisków i wymianą przewodów. Co zrobić żeby po zdemontowaniu zacisku nie uciekał mi płyn hamulcowy? podejrzewam że minie grubo ponad tydzień zanim zamontuje zregenerowane zaciski więc lepiej żeby nie kapało przez ten czas.
1. Jaki rozmiar klucza do przewodów hamulcowych potrzebuję?
2. Planuje zdemontowac zaciski i zrobić pełną regenerację z malowaniem zacisków i wymianą przewodów. Co zrobić żeby po zdemontowaniu zacisku nie uciekał mi płyn hamulcowy? podejrzewam że minie grubo ponad tydzień zanim zamontuje zregenerowane zaciski więc lepiej żeby nie kapało przez ten czas.
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
1.
do odkręcenia przewodów z zacisku 12mm
do przewodu od sztywnej rurki 12mm i 10mm (przydaje sie taki klucz oczkowy z nacięciem)
do odpowietrznika 8mm
najlepiej kup zestaw zwykłych kluczy 6-17mm naprzykład
ja mam taki z lidla za 7euro i daje rade
przydadzą ci się prędzej czy później
2. eeee nie chcesz zeby ci kapało z sztywnych rurek czy z przewodów ?
jak wykręcisz tylko zaciski to można dobrać śrube na przewód i zacisnąć z podkładkami miedziowymi
jak chcesz usunąć przewody to mógłbyś dorobić jakieś zatyczki
w sumie jak przewody będą wymieniane to i tak troche płynu ci ucieknie
ja bym podstawił garnuszki i niech leci
pompowanie cię nie ominie
do odkręcenia przewodów z zacisku 12mm
do przewodu od sztywnej rurki 12mm i 10mm (przydaje sie taki klucz oczkowy z nacięciem)
do odpowietrznika 8mm
najlepiej kup zestaw zwykłych kluczy 6-17mm naprzykład
ja mam taki z lidla za 7euro i daje rade
przydadzą ci się prędzej czy później
2. eeee nie chcesz zeby ci kapało z sztywnych rurek czy z przewodów ?
jak wykręcisz tylko zaciski to można dobrać śrube na przewód i zacisnąć z podkładkami miedziowymi
jak chcesz usunąć przewody to mógłbyś dorobić jakieś zatyczki
w sumie jak przewody będą wymieniane to i tak troche płynu ci ucieknie
ja bym podstawił garnuszki i niech leci
pompowanie cię nie ominie
MIATA nim jak szatan
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dzięki za odp.
chodziło mi o rozmiar klucza do przewodów (taki oczkowy z nacięciem) normalne klucze mam.
plan w teorii jest taki żeby zdemontować zaciski i wymienić przy okazji przewody - wszystko jedno czy odkręcę je przy demontażu czy montażu zacisków.
Bedę demontował zaciski pojedynczo żeby mieć drugi w komplecie jak nie bede wiedział jak złożyć zaciski pójdą najprawdopodniej najpierw do odrdzewiania a potem do galwanizacji więc tydzień na każdy to minimum - w sumie 4 tygodnie z otwartym układem. Miałem nadzieje że da się jakoś zamknąć przewody żeby układ się za bardzo nie zapowietrzył
pytanie bonusowe: jak jest z zapowietrzeniem pompy ABSu przy takiej robocie? wszędzie piszą żeby uważać bo potem problem z odpowietrzeniem ale nikt nie pisze łopatologicznie co robić żeby nie zapowietrzyć
SponeR pisze:1.
do odkręcenia przewodów z zacisku 12mm
do przewodu od sztywnej rurki 12mm i 10mm (przydaje sie taki klucz oczkowy z nacięciem)
do odpowietrznika 8mm
najlepiej kup zestaw zwykłych kluczy 6-17mm naprzykład
ja mam taki z lidla za 7euro i daje rade
przydadzą ci się prędzej czy później
chodziło mi o rozmiar klucza do przewodów (taki oczkowy z nacięciem) normalne klucze mam.
SponeR pisze:2. eeee nie chcesz zeby ci kapało z sztywnych rurek czy z przewodów ?
jak wykręcisz tylko zaciski to można dobrać śrube na przewód i zacisnąć z podkładkami miedziowymi
jak chcesz usunąć przewody to mógłbyś dorobić jakieś zatyczki
w sumie jak przewody będą wymieniane to i tak troche płynu ci ucieknie
ja bym podstawił garnuszki i niech leci
pompowanie cię nie ominie
plan w teorii jest taki żeby zdemontować zaciski i wymienić przy okazji przewody - wszystko jedno czy odkręcę je przy demontażu czy montażu zacisków.
Bedę demontował zaciski pojedynczo żeby mieć drugi w komplecie jak nie bede wiedział jak złożyć zaciski pójdą najprawdopodniej najpierw do odrdzewiania a potem do galwanizacji więc tydzień na każdy to minimum - w sumie 4 tygodnie z otwartym układem. Miałem nadzieje że da się jakoś zamknąć przewody żeby układ się za bardzo nie zapowietrzył
pytanie bonusowe: jak jest z zapowietrzeniem pompy ABSu przy takiej robocie? wszędzie piszą żeby uważać bo potem problem z odpowietrzeniem ale nikt nie pisze łopatologicznie co robić żeby nie zapowietrzyć
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
ree pisze:Przy tak długim czasie na 90% zapowietrzysz abs. Aby temu zapobiec niemoze zejść płyn z układu i tyle. Odpowietrzanie abs to zło. Wiem bo robilismy to w paru autach.
To jak wymienić płyn bez spuszczania starego?
jqb pisze:To jak wymienić płyn bez spuszczania starego?
Wysysasz stary płyn ze zbiorniczka, zalewasz nowy i po kolei pompujesz go przez wszystkie zaciski. Często różnica pomiędzy nowym, a starym płynem jest bez problemu widoczna gołym okiem. Nie można tylko zapomnieć o dolewaniu płynu do zbiorniczka w tym czasie.
ree pisze:Odpowietrzanie abs to zło
Może prostszą drogą jest podłączenie podciśnienia pod odpowietrzniki i wysysanie płynu od dołu?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ree pisze:Przy tak długim czasie na 90% zapowietrzysz abs. Aby temu zapobiec niemoze zejść płyn z układu i tyle. Odpowietrzanie abs to zło. Wiem bo robilismy to w paru autach.
no to mnie pocieszyłeś
edit:
mam pewną koncepcję: Ponieważ i tak będę wymieniał przewody hamulcowe to
1. zdemontowałbym zacisk
2. zacisnął przewód
3. tam gdzie przewód łączy się z zaciskiem włożyłbym srubę (jaki rozmiar???) + dwie podkładki i zakręcił nakrętką.
dobrze kombinuje ?
mutra pisze:ree pisze:Przy tak długim czasie na 90% zapowietrzysz abs. Aby temu zapobiec niemoze zejść płyn z układu i tyle. Odpowietrzanie abs to zło. Wiem bo robilismy to w paru autach.
no to mnie pocieszyłeś
edit:
mam pewną koncepcję: Ponieważ i tak będę wymieniał przewody hamulcowe to
1. zdemontowałbym zacisk
2. zacisnął przewód
3. tam gdzie przewód łączy się z zaciskiem włożyłbym srubę (jaki rozmiar???) + dwie podkładki i zakręcił nakrętką.
dobrze kombinuje ?
Dobrze kombinujesz. Ja też tak robiłem. Niestety w trakcie odkręcania starych przewodów i przykręcania nowych, zeszło tyle płynu że i tak musiałem odpowietrzyć ABS. Najlepszym sposobem wymiany płynu, jaki jest mi znany jest pompowanie pod ciśnieniem od góry ( do zbiorniczka) płynu przy uchylonych odpowietrznikach, po kolei do każdego koła.
Niestety potrzebne do tego specjalne urządzenie, z adapterem w kształcie korka od zbiorniczka płynu hamulcowego.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ree pisze:mutra pisze:ree pisze:Przy tak długim czasie na 90% zapowietrzysz abs. Aby temu zapobiec niemoze zejść płyn z układu i tyle. Odpowietrzanie abs to zło. Wiem bo robilismy to w paru autach.
no to mnie pocieszyłeś
edit:
mam pewną koncepcję: Ponieważ i tak będę wymieniał przewody hamulcowe to
1. zdemontowałbym zacisk
2. zacisnął przewód
3. tam gdzie przewód łączy się z zaciskiem włożyłbym srubę (jaki rozmiar???) + dwie podkładki i zakręcił nakrętką.
dobrze kombinuje ?
Dobrze kombinujesz. Ja też tak robiłem. Niestety w trakcie odkręcania starych przewodów i przykręcania nowych, zeszło tyle płynu że i tak musiałem odpowietrzyć ABS. Najlepszym sposobem wymiany płynu, jaki jest mi znany jest pompowanie pod ciśnieniem od góry ( do zbiorniczka) płynu przy uchylonych odpowietrznikach, po kolei do każdego koła.
Niestety potrzebne do tego specjalne urządzenie, z adapterem w kształcie korka od zbiorniczka płynu hamulcowego.
no widziałem je - jedyne 560GBP Sprobuje. Doleje płynu do zbiorniczka i bede się spieszył
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
podobnie robiłem ze sprzęgłem gdy nie mogłem odpowietrzyć tej pętli
nakrętka od pompy ma otwór "odpowietrzający" zbiorniczek
nalałem płynu full, otworzyłem odpowietrznik a do nakrętki wetknąłem igłe do pompowania piłek owiniętą teflonem i pod to pistolet + kompresor
delikatne ciśnienie i poszło :]
nakrętka od pompy ma otwór "odpowietrzający" zbiorniczek
nalałem płynu full, otworzyłem odpowietrznik a do nakrętki wetknąłem igłe do pompowania piłek owiniętą teflonem i pod to pistolet + kompresor
delikatne ciśnienie i poszło :]
MIATA nim jak szatan
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
poszycie ręcznego jest "odkręcalne", poszukaj na youtubie, masz sporo filmików
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Wiem, że było, wiem że nie raz, ale czy ktoś mógłby tak w jednym lub dwóch zdaniach łopatologicznie wyjaśnić, co się stanie, gdy do NA z otwartym dyfrem wrzucę torsen? Co się zmieni? Czy auto zamuli? Czy raczej będę musiał częściej sięgać do lewarka? Co z przyśpieszeniem, a co z prędkością?
Jak wrzucisz torsena od skrzyni 5- biegowej czyli takiego z przełożeniem identycznym jak masz w otwartym dyfrze (4,1) to nic się nie zmieni z wyjątkiem sytuacji gdy będziesz chciał pójść bokiem- będzie łatwiej i łatwiej też kontrolować uślizg osi. Przy normalnej jeździe nie da się wyczuć czy masz torsena czy nie.
Jak włożysz torsena od skrzyni 6 to zmuli Ci silnik, bo zrobią się dłuższe biegi. Za to na trasie na ostatnim biegu będziesz miał niższe obroty przy danej prędkości czyli ciszej i ekonomiczniej. Imho ta opcja jest bez sensu.
Jak włożysz torsena od skrzyni 6 to zmuli Ci silnik, bo zrobią się dłuższe biegi. Za to na trasie na ostatnim biegu będziesz miał niższe obroty przy danej prędkości czyli ciszej i ekonomiczniej. Imho ta opcja jest bez sensu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- KarolFnatic
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 sie 2016, 21:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 93r.
- Lokalizacja: Wrocław
Witam. Gdzie w NA na pompie wspomaganie znajdę zawór przepływowy. Dziękuję
Fifkers pisze:Jak wrzucisz torsena od skrzyni 5- biegowej czyli takiego z przełożeniem identycznym jak masz w otwartym dyfrze (4,1) to nic się nie zmieni z wyjątkiem sytuacji gdy będziesz chciał pójść bokiem- będzie łatwiej i łatwiej też kontrolować uślizg osi. Przy normalnej jeździe nie da się wyczuć czy masz torsena czy nie.
Jak włożysz torsena od skrzyni 6 to zmuli Ci silnik, bo zrobią się dłuższe biegi. Za to na trasie na ostatnim biegu będziesz miał niższe obroty przy danej prędkości czyli ciszej i ekonomiczniej. Imho ta opcja jest bez sensu.
Dzięki za odpowiedź, a nie jest tak, że otwarty w NA 1.6 miał jeszcze inne przełożenie? 4.3?