Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 lip 2016, 14:33

Cześć nie mam osłony ale spustowy jest na dnie skrzyni czyli zakładam że osłony go zasłaniają, wlew jest z boku tak gdzieś w połowie wysokosci i wydaj mi sie że bez demontażu osłon się ciężko będzie dostać. Ja na kobylkach robiłem, także może z podnośnika czy kanału ale wątpię.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lip 2016, 14:41

no własnie kombinuje jak zdjąć osłony bo ta pełna wchodzi pod tę ażurową a ażurowe z tego z widac jest przykręcona do ramy silnika :/
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 lip 2016, 15:02

To ta ażurowa to rozporka/osłona część śrub wykrecasz do końca cześć poluzowujesz i wysuwasz. U mnie poszły luzno.ale z osłona może być kłopot ja miałem same resztki pourywane na " mocowaniach"
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

18 lip 2016, 15:33

Mam takie pytanie - wczoraj byłem zmuszony postać chwilę na poboczu i porozmawiać przez telefon, tak więc zjechałem, włączyłem awaryjne i sobie rozmawiam i w pewnym momencie awaryjne przestały działać. Co mogło się zepsuć? Jest gdzieś może jakiś bezpiecznik do sprawdzenia czy coś innego, czy przycisk kaput?
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lip 2016, 16:38

waldi pisze:To ta ażurowa to rozporka/osłona część śrub wykrecasz do końca cześć poluzowujesz i wysuwasz. U mnie poszły luzno.ale z osłona może być kłopot ja miałem same resztki pourywane na " mocowaniach"

pamietasz moze ktore sie poluzowuje? te blizej tyłu auta?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 lip 2016, 16:41

mutra pisze:
waldi pisze:To ta ażurowa to rozporka/osłona część śrub wykrecasz do końca cześć poluzowujesz i wysuwasz. U mnie poszły luzno.ale z osłona może być kłopot ja miałem same resztki pourywane na " mocowaniach"

pamietasz moze ktore sie poluzowuje? te blizej tyłu auta?

Tak z tyłu ja to z kobylek wykorzystałem wsunolem na te dwie. Przeczytałem się do przodu jedna ręką rozporke druga śrubę i tak z 7 razy spadały aż się udało 8-)
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 lip 2016, 16:41

Przeczolgalem się, miało byc
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lip 2016, 17:25

znalazłem coś takiego:

http://www.miata.net/garage/6mt_fluid/

na trzecim zdjęciu wszystko widać. U mnie jest skorodowane więc spodziewam się trudności :bang: Natrysnąlem śruby super penetrantem :mrgreen: za kilka dni spróbuje zdjąć.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

18 lip 2016, 18:10

Szybkie pytanie - czy (otwarty) dyfer w NB(FL) był taki sam w kazdej ze skrzyń pięciobiegowych (silniki 1.6 i 1.8 )?

Semref twierdzi że tak ale pracuję w IT i systemom komputerowym zasadniczo nie wierzę w 100% :bang:
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 lip 2016, 18:18

mutra pisze:znalazłem coś takiego:

http://www.miata.net/garage/6mt_fluid/

na trzecim zdjęciu wszystko widać. U mnie jest skorodowane więc spodziewam się trudności :bang: Natrysnąlem śruby super penetrantem :mrgreen: za kilka dni spróbuje zdjąć.

Pod silnikiem mam co innego, kolejne rozporki są podobne, ale mam skrzynie 5 tu musiałby wypowiedzieć się się ktoś bardziej komary w różnicach 5 i 6 biegów NBFL, Na pewno nie masz górnego zbiornika z olejem jak masz 6 ;-)
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

19 lip 2016, 7:56

Czy sprężyny z NA pasują do NB? (zwykle amorki)?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lip 2016, 9:00

Grudzien19 pisze:Czy sprężyny z NA pasują do NB? (zwykle amorki)?

same sprezyny nie. Pasuje komplet sprezyna+amor+mocowanie gorne, choc zwykle ludzie wymieniaja w druga strone tzn. czesci z NB do NA ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

19 lip 2016, 9:51

Nakładki na pedał sprzęgła i hamulca - te seryjne gumowe - to się kupuje po 30zł. na allegro czy jakieś inne pasują lepiej i taniej?
Nakładki na "gaz" to nie było ?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 lip 2016, 10:48

mutra pisze:znalazłem coś takiego:

http://www.miata.net/garage/6mt_fluid/

na trzecim zdjęciu wszystko widać. U mnie jest skorodowane więc spodziewam się trudności :bang: Natrysnąlem śruby super penetrantem :mrgreen: za kilka dni spróbuje zdjąć.

Odkręć po prostu tą osłonę i rozpórki (to ażurowe to rozpórki Sportiva i NBFL po 03', w innych ich nie ma) i będziesz miał korek spustowy na wierzchu. Przecież wystarczy odkręcić kilka śrub do których jest dobry dostęp.
mike_d pisze:Szybkie pytanie - czy (otwarty) dyfer w NB(FL) był taki sam w kazdej ze skrzyń pięciobiegowych (silniki 1.6 i 1.8 )?

Semref twierdzi że tak ale pracuję w IT i systemom komputerowym zasadniczo nie wierzę w 100% :bang:

Otwarty dyfer w NB i NBFL zawsze jest taki sam.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

19 lip 2016, 11:29

Alex, chce kupic niższe sprężyny i niestety od pewnego producenta sa tylko do NA... :|
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 lip 2016, 11:56

Przecież wystarczy odkręcić kilka śrub do których jest dobry dostęp.

:lol: mówisz tak bo nie widziałes mojego podwozia :geeejj: tam jest korozja i bitex na każdej śrubie. No ale jak sie nie da inaczej to trudno -będziem walczyc
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

19 lip 2016, 17:23

błędna lokalizacja postu :P
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

20 lip 2016, 7:54

mutra pisze:
Przecież wystarczy odkręcić kilka śrub do których jest dobry dostęp.

:lol: mówisz tak bo nie widziałes mojego podwozia :geeejj: tam jest korozja i bitex na każdej śrubie. No ale jak sie nie da inaczej to trudno -będziem walczyc

Zakup w sklepie z gratami do samochodu nie wdeka ( choć nic do niego niemam) taki lepszy szpray, mój niby jeszcze ułatwia ponowne odkręcaniu śrub. Te od rozporek są do kupienia, te od regulacji wahaczy drogo wychodzą. Ja robiłem komplet wszystkie wykrecone w fosolu moczylem ( jak hella flush radzi na forum) potem drucianka i jak nowe.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

20 lip 2016, 8:21

Hej, wlasnie wymienilem chlodnice i wszystkie weze i po rozgrzaniu silnika kapie mi plyn chlodniczy z wezyka laczacego chlodnice ze zbiornikiem wyrownawczym (po stronie korka chlodnicy). Co moze byc nie tak?
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

20 lip 2016, 9:05

ulamany cybant przy korku.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lip 2016, 9:57

waldi pisze:
mutra pisze:
Przecież wystarczy odkręcić kilka śrub do których jest dobry dostęp.

:lol: mówisz tak bo nie widziałes mojego podwozia :geeejj: tam jest korozja i bitex na każdej śrubie. No ale jak sie nie da inaczej to trudno -będziem walczyc

Zakup w sklepie z gratami do samochodu nie wdeka ( choć nic do niego niemam) taki lepszy szpray, mój niby jeszcze ułatwia ponowne odkręcaniu śrub. Te od rozporek są do kupienia, te od regulacji wahaczy drogo wychodzą. Ja robiłem komplet wszystkie wykrecone w fosolu moczylem ( jak hella flush radzi na forum) potem drucianka i jak nowe.

ja uzywam mieszanki acetonu z plynem do wspomagania -dziala 100 razy lepiej niz wd40.wykrecone sruby tak samo do fosolu a montuje z niebieskim loctitem (chyba ze jakas mala srubka to wtedy niczym nie smaruje)
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

20 lip 2016, 10:38

Łukasz pisze:ulamany cybant przy korku.


Nowka sztuka
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

20 lip 2016, 10:44

opaski? wiesz to ze nowa to nic nie znaczy. Ten cybant jest tak drobny ze mogl sie nadłamac w transporcie czy coś.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

20 lip 2016, 18:03

Czy kolektor wydechowy od 1.8 NA podejdzie PnP do 1.6 115 NA? Mój jest pękniety a od 1.6 jak na lekarstwo.
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

20 lip 2016, 20:52

Łukasz pisze:Czy kolektor wydechowy od 1.8 NA podejdzie PnP do 1.6 115 NA? Mój jest pękniety a od 1.6 jak na lekarstwo.

Nie podejdzie. Inne wymiary.
Tu masz aukcje - NA 1.6: http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-ma ... 89493.html
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2016, 10:15

Łukasz pisze:Czy kolektor wydechowy od 1.8 NA podejdzie PnP do 1.6 115 NA? Mój jest pękniety a od 1.6 jak na lekarstwo.

Szukaj od 1.6 nbfl. Może Kitson ma po wsadzeniu burbo.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lip 2016, 10:17

Mam kolektor 4-2-1 do 1.6, ale też jest pęknięty i wymagałby pospawania.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

21 lip 2016, 10:51

No właśnie ja tez mam pęknięty, pospawany został ale nadal coś jest nie tak.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2016, 11:02

Łukasz, sam szukam takiego kolektora od ponad miesiąca, z zerowym skutkiem. W przyszłym tygodniu zamierzam kupić kolektor od NB/FL 1.6 i przespawać obecny wydech tak, aby to połączyć.
Andy mi zaproponował, abym wspawał łącznik elastyczny 150mm gdzieś tuż za łącznikiem downpipe/skrzynia, podobno bez niego każdy kolektor w końcu pęknie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

21 lip 2016, 11:18

Tak tylko że ja potzrebuje kolektora na maks 2/3 miesiące bo na jesień chciałym ruszyć z turbo a tam jak wiadomo seryjny kolektor jest do niczego nie potrzebny.

A to czym się rożni kolektor od 1.6 NB/NBFL, co trzeba zmienić przy jego montażu?
ODPOWIEDZ