Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

27 cze 2016, 14:49

katalog motula w trakcie wizyty w sklepie podpowiedział mi olej do skrzyni 75w90 a do dyfra 80w90 a teraz widzę, że do dyfra również lejecie 75w90. Mam zwykły dyfer i się zastanawiam czy wydziwiać czy już lać to co mam? Najśmieśniejsze jest to że ten sam katalog wchodząc przez smartfona na stronę podaje 80w90 a na kompie 75w90 :lol:
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2016, 15:22

Co kto leje/zaleca to jedno, większość leje 75w90 do skrzyni i dyfra.

Manual od 1992 NA 1.6 mówi natomiast:
Zaznaczenie_119.jpg
Zaznaczenie_119.jpg (96.52 KiB) Przejrzano 1897 razy

Zaznaczenie_120.jpg
Zaznaczenie_120.jpg (47.02 KiB) Przejrzano 1897 razy
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

27 cze 2016, 16:31

do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

27 cze 2016, 17:09

Czy trzeba rozbierać skrzynię w NB żeby wymienić uszczelniacz wałka sprzęgłowego?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

27 cze 2016, 17:19

Jesli jest tak jak w NA to nie, uszczelniacz siedzi pod mala pokrywa przez ktora przechodzi walek, pod nia jest uszczelka papierowa.
Odkrecasz kilka srub wymieniasz i zakladasz z powrotem.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2016, 18:15

Polecam kupić nową uszczelkę papierową, jest tania, a stara pewnie będzie w stanie tragicznym ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

27 cze 2016, 18:19

Dzięki Panowie :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 cze 2016, 18:24

do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?


male prawdopodobne ze zobaczysz roznice w normalnym uzytkowaniu. chyba ze zima. Jezeli upalasz auto to zalej 80w90 a nawet wiecej (np Gulf racing lsd). jezeli jezdzisz jak wiekszosc rekraacyjnie to 75 bedzie ok. grunt zeby byl pelen syntetyk GL5
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

27 cze 2016, 21:16

może dziwne pytanie
bo zależy od eksploatacji auta
ale ile kkm srednio wytrzymuje sprzęgło w nbfl z silnikami 1.8 ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

28 cze 2016, 8:12

rrutek pisze:Polecam kupić nową uszczelkę papierową, jest tania, a stara pewnie będzie w stanie tragicznym ;)


Ma ktoś może link gdzie to można nabyć? Jeszcze mam takie pytanko...czy da się kupić do mxa nowy zbiornik paliwa? Są firmy które zajmuja sie produkcją zamiennikow?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2016, 8:47

misiekrk, nie znajdziesz zamiennika tej uszczelki, tylko OEM (ASO lub dystrybutor części OEM).

Co do zbiornika - niestety nie spotkałem się z zamiennikiem.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

28 cze 2016, 9:40

mutra pisze:
do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?


male prawdopodobne ze zobaczysz roznice w normalnym uzytkowaniu. chyba ze zima. Jezeli upalasz auto to zalej 80w90 a nawet wiecej (np Gulf racing lsd). jezeli jezdzisz jak wiekszosc rekraacyjnie to 75 bedzie ok. grunt zeby byl pelen syntetyk GL5


Wg opisu jest to częściowy syntetyk i spełnia normy API GL4/GL5
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 cze 2016, 10:46

misiekrk pisze:czy da się kupić do mxa nowy zbiornik paliwa?

Używany nie będzie gorszy byle skorodowany wewnątrz nie był (widać to po wyjęciu pompy paliwa).
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

28 cze 2016, 12:54

sorry za offa ale zobaczylem i chce to miec... wiecie gdzie i za ile mozna dotac taki przod ?
Załączniki
pit.jpg
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2016, 13:02

Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 cze 2016, 13:54

2600 $ :lol:
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

28 cze 2016, 14:52



wydałbym na to z 3tys ale nie w dolarach...

pamietam tez ze ktoś miał to sprzedania taki tył... jakby ktoś cos slyszał to ja chętny :p
Załączniki
miatablk13.jpg
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2016, 9:43

misiekrk pisze:do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?

Teoretycznie tak. Chociaż ta tabelka jest mocno optymistyczna, miałem przez chwilę w skrzyni 80W-90 i tą granicę 10 stC z tabelki można sobie w kieszeń wsadzić. Już przy około 15 stC skrzynia na zimnym oleju tak spinała. że emiks na luzie sam jechał. Zostań przy standardowych lepkościach.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

29 cze 2016, 11:16

majkel pisze:
misiekrk pisze:do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?

Teoretycznie tak. Chociaż ta tabelka jest mocno optymistyczna, miałem przez chwilę w skrzyni 80W-90 i tą granicę 10 stC z tabelki można sobie w kieszeń wsadzić. Już przy około 15 stC skrzynia na zimnym oleju tak spinała. że emiks na luzie sam jechał. Zostań przy standardowych lepkościach.

Po
eM


Dzięki!
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

30 cze 2016, 7:24

do dyfra ze szperą będzie inny olej 75w140
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

30 cze 2016, 8:38

gdzie kupię nową gałkę zmiany biegów do NC 6MT?
ktoś ma jakieś doświadczenia?
miata lov!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 cze 2016, 8:54

zawodnik pisze:do dyfra ze szperą będzie inny olej 75w140


Ale tylko jeżeli faktycznie używasz auta intensywnie, przy zwykłej eksploatacji lepiej użyć takiego jaki zaleca producent
Awatar użytkownika
jarowpr83
Posty: 162
Rejestracja: 01 mar 2016, 5:57
Model: NC
Wersja: 2.0

30 cze 2016, 19:14

matpilch pisze:gdzie kupię nową gałkę zmiany biegów do NC 6MT?
ktoś ma jakieś doświadczenia?

Gałka ma gwint M10x1.25 wszedzie jest tego pełno. Ja swoja chce oddac do obszycia bo taniej wyjdzie
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 lip 2016, 9:02

jarowpr83 pisze:Gałka ma gwint M10x1.25 wszedzie jest tego pełno. Ja swoja chce oddac do obszycia bo taniej wyjdzie


u mnie skóra wygląda ok, gorzej z tym srebrnym pierścieniem, który nie dość, że porysowany, to jeszcze się odkleja.
miata lov!
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2016, 9:43

Ktoś ma pomysł czemu non stop odkręca mi się łącznik stabilizatora? Z czterech wymienionych tylko jeden :D Myślałem że gwint jest urwany, ale nie. Wystarcza 100km i lata luźno :D
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2016, 10:01

Nakrętka powinna być samokontrująca, one chyba są jednorazowe. W Intercarsie powinieneś dostać nową.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2016, 20:34

zawodnik pisze:do dyfra ze szperą będzie inny olej 75w140

żartujesz sobie, albo nie piszesz o emiksie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

01 lip 2016, 21:07

Mam dziwny problem - silnik zaraz po uruchomieniu zaczyna się porządnie nagrzewać - po ok 30 sec pracy na luzie kolektor wydechowy jest już bardzo ciepły; do tego stopnia, że nie chcę próbować trzymać go dłużej odpalonego.
"na ucho" problemów nie słychać - pracuje normalnie i równo.
Płyn w układzie chłodniczym oczywiście jest, termostat nowy, chłodnica nowa, pompa wody nowa - ogólnie silnik po remoncie, sporo rzeczy wymienionych (uszczelki, panewki, pierścienie, cała góra robiona).
Gdzie szukać problemu? Przestawiony zapłon? wtryski?
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2016, 21:41

rrutek pisze:Nakrętka powinna być samokontrująca, one chyba są jednorazowe. W Intercarsie powinieneś dostać nową.

Jest taka z kołnierzem posiadającym ząbki. Teoretycznie powinna trzymać. Może spróbuję wymienić na taką samokontrującą + podkładka. Tylko że to gwint drobnozwojowy, więc nie tak łatwo znaleźć.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 lip 2016, 22:15

Ciap pisze:po ok 30 sec pracy na luzie kolektor wydechowy jest już bardzo ciepły;

Spaliny mają temperaturę kilkuset stopni więc szybkie nagrzewanie się kolektora wydechowego jest normalne.
ODPOWIEDZ