Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

fila
Posty: 36
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:04
Model: NC
Lokalizacja: Radom

18 mar 2016, 14:48

dziś kupiłem olej 5l mannol 5w40 bo kumpel w sklepie mówił, że mam brać ten i koniec bo mobil to już teraz gówno ;)

no nie i wiem teraz, lać to czy nie? bo tani ten olej jak barszcz
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 mar 2016, 18:17

misiekrk pisze:Siema,
Przy okazji generalki planuje zrzucic zawias, oczyścić, polakierowac, wrzucić poli i podobno warto przy okazji ogarnąć górne sworznie i tu pojawia się moje pytanie - czy ten sworzeń będzie pasował również do NA czy muszę ściągać MOOGa z usa:
https://eautosklep.com.pl/sworzen-wahac ... 885,a.aspx ?

Nie pasuje na 100%. Można rzeźbić z podkładkami, ale nie gwarantuje efektu.
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

18 mar 2016, 22:15

czy fotel pasażera z anglika jest P&P na fotel kierowcy w NB?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

19 mar 2016, 6:33

Raczej tak
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

19 mar 2016, 16:53

Ja w nb mam z anglika nbfl i jest P&P to z nb tez będzie :)
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Ukasz-
Posty: 98
Rejestracja: 02 maja 2015, 18:59
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin

19 mar 2016, 19:26

Dzisiaj regulowałem sprzęgło i zobaczyłem, że obok pedałów hamulca i sprzęgła jest jakaś wtyczka, szeroka na bodajże 8 pinów. Podobne trochę do OBD, ale z tego co wiem to złącze występowało dopiero w NBFL?

Co w taki razie się tam podłącza i do czego to służy? :roll:
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

19 mar 2016, 19:51

czester_ pisze:Raczej tak

Galazka pisze:Ja w nb mam z anglika nbfl i jest P&P to z nb tez będzie :)


dzięki wielkie :kciuk:
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2016, 16:28

Czym się kierować podczas wyboru zestawu silikonowych przewodów chłodniczych? Widzę, że na ebayu są takie za ~250zł jak i ~400zł.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

20 mar 2016, 17:04

Tez sie nad tym zastanawiam ktore kupic. Szukam calego kompletu chyba 9 szt. Myslalem o takich http://www.miatawarehouse.com/product/m ... -hose-kit/ a Ty rrutek co znalazles?
White NA BP'95
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2016, 17:29

Na żadne konkretne jeszcze nie patrzyłem - na ebayu jest kilku dostawców/producentów. Widzę jeszcze, że IL Motorsport w podobnych pieniądzach ma zestaw przewodów, ale chyba gumowych.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

20 mar 2016, 18:05

Sylikon to sylikon, jedyna roznica moze byc w ilosci warstw co za tym idzie w grubosci scianki.

Ja mam Stoney Racing 10 wezy na caly silnik i jakies inne tansze na chlodziny bo akurat wtedy SR nie mieli niebieskich na stanie, nic nie cieknie, wszystko pasuje idealnie, wiekszosc opasek zaciskowych zostalo fabrychnych.

Wiekszosc tych zestawow nie zawiera wezy do kanapki, chlodniczki oleju pod filtrem, ja kupilem wiec z metra i sprawa rozwiazana.
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

21 mar 2016, 7:39

Polecam kupić na alliexpres. Czekałem 3 tyg, ale cena super i jakość też ok. Te z ebay to też chinole.
http://pl.aliexpress.com/wholesale?Sear ... iative_id=
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2016, 8:15

Na Alli z pełnych zestawów widzę tylko do NA 1.8, ja potrzebuję do NA 1.6 115 :(
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

21 mar 2016, 8:57

mam pytanko, czy jest możliwość aby pompę wspomagania połączyć na krótko, tzn. wężem kawałkiem wywalając tą chłodniczkę wspomagania? W "normalnych samochodach nie ma takich chłodniczek...
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 mar 2016, 9:10

wszystko mozna - pytanie jakie beda tego efekty :P

osobiscie nie mialem w jednym swoim samochodzie takiej rurki i to dlatego, ze nie bylo wspomagania :mrgreen:

zastanawiam sie co ma na celu jej usuniecie? cieknie czy jak? zawsze mozesz sprobowac i sprawdzic czy latem w korku nie zagotujesz oleju :P
Obrazek
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

21 mar 2016, 11:25

ma to na celu, że stara przegniła a do NA nie moge dostać "nowej". I tak się z kolegą zastanawiałem, że w "innych" samochodach, dupowozach takiej chłodniczki przecież nie ma...
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

21 mar 2016, 11:28

Kip uzywke w przyzwoitym stanie i po klopocie
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

21 mar 2016, 11:45

czy alternator z na i z nb jest taki sam ?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

21 mar 2016, 12:17

Lexx pisze:Kip uzywke w przyzwoitym stanie i po klopocie

Problem w tym ze ciezko to dostac w przyzwoitym stanie w polsce. Ktos pisal ze mozna to usunac, ewentualnie mozna by dorobic cos takiego. U mnie to lekko cieklo obok mocowania staba zostalo to zalutowane.
White NA BP'95
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

21 mar 2016, 19:34

Od wczoraj w NA delikatnie świeci mi się kontrolka od długich świateł oraz przednia prawa żarówka ledwo co się żarzy. Co mogło się stać ? Coś z przełącznikiem od świateł ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 mar 2016, 20:12

Kinio pisze:Wie ktoś może czy jest możliwe i jak dużą operacją w NCFL 2.0 z automatem jest przerobienie na manual?
Automaty wychodziły w wersji sport, jaki dyferencjał miały?

Automaty zawsze wychodziły w opcji z otwartym dyfrem o przełożeniu 4.1.
Jeśli chodzi o wersję Sport - masz na myśli rynek niemiecki? Na rynku amerykańskim nie spotkałem się z NCfl która elementami wyposażenie stanowiłaby odpowiednik niemieckiej wersji Sport.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2016, 21:25

radek77 pisze:mam pytanko, czy jest możliwość aby pompę wspomagania połączyć na krótko, tzn. wężem kawałkiem wywalając tą chłodniczkę wspomagania? W "normalnych samochodach nie ma takich chłodniczek...

imho jest to całkowicie bezproblemowe. Seryjnie emiksy NA poliftowe gdzieś z roczników w okolicach '96 tej chłodniczni nie miały, wcale. Dopiero później wróciła z powrotem.

Kinio pisze:Wie ktoś może czy jest możliwe i jak dużą operacją w NCFL 2.0 z automatem jest przerobienie na manual?
Automaty wychodziły w wersji sport, jaki dyferencjał miały?

Zazwyczaj, jeśli nie jest to samochód kupiony ekstremalnie tanio, taka operacja jest całkowicie ekonomicznie nieuzasadniona. Za duzo elementów z osprzętu elektroniki musisz wymienić na wersję manual, aby to było zrobione dobrze. Do tego jeszcze najcześciej wręcz część wiązek, bo są po prostu inne i gdzie indziej prowadzą.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2016, 22:06

:kciukdol: ale dziękuję bardzo za odpowiedź! Pozostaje dalej szukać 2.0 z ręczną.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2016, 7:54

rrutek pisze:Na Alli z pełnych zestawów widzę tylko do NA 1.8, ja potrzebuję do NA 1.6 115 :(

Najsensowniej wygląda ten zestaw:
http://www.stoneyracing.co.uk/mazda-mx5 ... -hose-kit/ (NA 1.6)
Zawiera 13 elementów, czyli chyba wszystkie elastyczne przewody chłodnicze. Niestety czarne i czerwone są niedostępne obecnie, ale posłałem im maila, czy wiedzą, kiedy będą mieć na stanie. Niemniej podrzucam link, bo ten zestaw prezentuje się najsensowniej i jest w dobrej cenie.

EDIT:
Jednak w powyższym zestawie brakuje jeszcze 3 przewodów do chłodnicy, które są dostępne jako osobny produkt:
http://www.stoneyracing.co.uk/mazda-mx5 ... -hose-kit/
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 11:15 przez rrutek, łącznie zmieniany 1 raz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

22 mar 2016, 8:55

Mam te weze u siebie, moge polecic.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

22 mar 2016, 10:02

radek77 pisze:ma to na celu, że stara przegniła a do NA nie moge dostać "nowej". I tak się z kolegą zastanawiałem, że w "innych" samochodach, dupowozach takiej chłodniczki przecież nie ma...

Płyn będzie bardzo chciał wydostać się ze zbiorniczka przy ostrzejszej jeździe bez chłodniczki.

Poszukaj takiej rurki stalowej ewentualnie miedzianej i dorób sobie "chłodniczkę".
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

22 mar 2016, 10:31

nie wiem, czy to ja jestem niekumaty, czy to naprawde jest takie trudne... :oops: ale czy może ktoś mi polecić, jaki kupić mieszek ręcznego do NB? szukałem i w googlu i na alledrogo, nic dedykowanego nie znalazłem. czy może najlepiej jest zlecić uszycie takowego?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2016, 11:07

Lexx pisze:Mam te weze u siebie, moge polecic.

Dzięki, chyba się na nie zdecyduję. Muszę tylko pomyśleć na temat koloru, bo dostałem odpowiedź, że czarne i czerwone będą mieć za miesiąc lub trochę dłużej, a jeden pęknięty przewód mam już teraz. :(
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2016, 16:20

Adri@n pisze:Od wczoraj w NA delikatnie świeci mi się kontrolka od długich świateł oraz przednia prawa żarówka ledwo co się żarzy. Co mogło się stać ? Coś z przełącznikiem od świateł ?


Miałem te same objawy. Winowajcą okazała się masa a raczej jej brak. W zależności od rocznika w okolicach serwa hamulcowego jest złącze, skupiające kilka przewodów przykręcone do karoserii. Najprawdopodobniej na stykach pojawiła się korozja lub styki zaśniedziały i nie ma kontaktu z blachą. Odpowiednie oczyszczenie i nasmarowanie pastą miedziową rozwiąże problem.

radek77 pisze:mam pytanko, czy jest możliwość aby pompę wspomagania połączyć na krótko, tzn. wężem kawałkiem wywalając tą chłodniczkę wspomagania? W "normalnych samochodach nie ma takich chłodniczek...



Polecam zastosowanie rurki miedzianej dostępnej na metry. Jest na tyle miękka że da się uformować potrzebny kształt i pasuje pod oryginalne mocowania. Potrzeba około 2,5m fi 10. Nie ma konieczności zmiany wężyków.
Załączniki
2016-03-22 17_18_12-Rurka rura miedziana na układy paliw i zasil fi 10 (4986142095) - Allegro.pl - W.jpg
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

22 mar 2016, 19:35

carlo pisze:
Adri@n pisze:Od wczoraj w NA delikatnie świeci mi się kontrolka od długich świateł oraz przednia prawa żarówka ledwo co się żarzy. Co mogło się stać ? Coś z przełącznikiem od świateł ?


Miałem te same objawy. Winowajcą okazała się masa a raczej jej brak. W zależności od rocznika w okolicach serwa hamulcowego jest złącze, skupiające kilka przewodów przykręcone do karoserii. Najprawdopodobniej na stykach pojawiła się korozja lub styki zaśniedziały i nie ma kontaktu z blachą. Odpowiednie oczyszczenie i nasmarowanie pastą miedziową rozwiąże problem.

https://drive.google.com/file/d/0BwEjl3 ... sp=sharing O tą chodzi ? Przy serwie mam jedynie taką kostkę i masę przykręconą od karoserii do silnika.

Dzięki za info :)
Obrazek
ODPOWIEDZ