Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
misiekrk pisze:Siema,
Przy okazji generalki planuje zrzucic zawias, oczyścić, polakierowac, wrzucić poli i podobno warto przy okazji ogarnąć górne sworznie i tu pojawia się moje pytanie - czy ten sworzeń będzie pasował również do NA czy muszę ściągać MOOGa z usa:
https://eautosklep.com.pl/sworzen-wahac ... 885,a.aspx ?
Nie pasuje na 100%. Można rzeźbić z podkładkami, ale nie gwarantuje efektu.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Raczej tak
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Dzisiaj regulowałem sprzęgło i zobaczyłem, że obok pedałów hamulca i sprzęgła jest jakaś wtyczka, szeroka na bodajże 8 pinów. Podobne trochę do OBD, ale z tego co wiem to złącze występowało dopiero w NBFL?
Co w taki razie się tam podłącza i do czego to służy?
Co w taki razie się tam podłącza i do czego to służy?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Czym się kierować podczas wyboru zestawu silikonowych przewodów chłodniczych? Widzę, że na ebayu są takie za ~250zł jak i ~400zł.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Tez sie nad tym zastanawiam ktore kupic. Szukam calego kompletu chyba 9 szt. Myslalem o takich http://www.miatawarehouse.com/product/m ... -hose-kit/ a Ty rrutek co znalazles?
White NA BP'95
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Na żadne konkretne jeszcze nie patrzyłem - na ebayu jest kilku dostawców/producentów. Widzę jeszcze, że IL Motorsport w podobnych pieniądzach ma zestaw przewodów, ale chyba gumowych.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Sylikon to sylikon, jedyna roznica moze byc w ilosci warstw co za tym idzie w grubosci scianki.
Ja mam Stoney Racing 10 wezy na caly silnik i jakies inne tansze na chlodziny bo akurat wtedy SR nie mieli niebieskich na stanie, nic nie cieknie, wszystko pasuje idealnie, wiekszosc opasek zaciskowych zostalo fabrychnych.
Wiekszosc tych zestawow nie zawiera wezy do kanapki, chlodniczki oleju pod filtrem, ja kupilem wiec z metra i sprawa rozwiazana.
Ja mam Stoney Racing 10 wezy na caly silnik i jakies inne tansze na chlodziny bo akurat wtedy SR nie mieli niebieskich na stanie, nic nie cieknie, wszystko pasuje idealnie, wiekszosc opasek zaciskowych zostalo fabrychnych.
Wiekszosc tych zestawow nie zawiera wezy do kanapki, chlodniczki oleju pod filtrem, ja kupilem wiec z metra i sprawa rozwiazana.
Polecam kupić na alliexpres. Czekałem 3 tyg, ale cena super i jakość też ok. Te z ebay to też chinole.
http://pl.aliexpress.com/wholesale?Sear ... iative_id=
http://pl.aliexpress.com/wholesale?Sear ... iative_id=
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Na Alli z pełnych zestawów widzę tylko do NA 1.8, ja potrzebuję do NA 1.6 115
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mam pytanko, czy jest możliwość aby pompę wspomagania połączyć na krótko, tzn. wężem kawałkiem wywalając tą chłodniczkę wspomagania? W "normalnych samochodach nie ma takich chłodniczek...
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
ma to na celu, że stara przegniła a do NA nie moge dostać "nowej". I tak się z kolegą zastanawiałem, że w "innych" samochodach, dupowozach takiej chłodniczki przecież nie ma...
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Lexx pisze:Kip uzywke w przyzwoitym stanie i po klopocie
Problem w tym ze ciezko to dostac w przyzwoitym stanie w polsce. Ktos pisal ze mozna to usunac, ewentualnie mozna by dorobic cos takiego. U mnie to lekko cieklo obok mocowania staba zostalo to zalutowane.
White NA BP'95
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Kinio pisze:Wie ktoś może czy jest możliwe i jak dużą operacją w NCFL 2.0 z automatem jest przerobienie na manual?
Automaty wychodziły w wersji sport, jaki dyferencjał miały?
Automaty zawsze wychodziły w opcji z otwartym dyfrem o przełożeniu 4.1.
Jeśli chodzi o wersję Sport - masz na myśli rynek niemiecki? Na rynku amerykańskim nie spotkałem się z NCfl która elementami wyposażenie stanowiłaby odpowiednik niemieckiej wersji Sport.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
radek77 pisze:mam pytanko, czy jest możliwość aby pompę wspomagania połączyć na krótko, tzn. wężem kawałkiem wywalając tą chłodniczkę wspomagania? W "normalnych samochodach nie ma takich chłodniczek...
imho jest to całkowicie bezproblemowe. Seryjnie emiksy NA poliftowe gdzieś z roczników w okolicach '96 tej chłodniczni nie miały, wcale. Dopiero później wróciła z powrotem.
Kinio pisze:Wie ktoś może czy jest możliwe i jak dużą operacją w NCFL 2.0 z automatem jest przerobienie na manual?
Automaty wychodziły w wersji sport, jaki dyferencjał miały?
Zazwyczaj, jeśli nie jest to samochód kupiony ekstremalnie tanio, taka operacja jest całkowicie ekonomicznie nieuzasadniona. Za duzo elementów z osprzętu elektroniki musisz wymienić na wersję manual, aby to było zrobione dobrze. Do tego jeszcze najcześciej wręcz część wiązek, bo są po prostu inne i gdzie indziej prowadzą.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
rrutek pisze:Na Alli z pełnych zestawów widzę tylko do NA 1.8, ja potrzebuję do NA 1.6 115
Najsensowniej wygląda ten zestaw:
http://www.stoneyracing.co.uk/mazda-mx5 ... -hose-kit/ (NA 1.6)
Zawiera 13 elementów, czyli chyba wszystkie elastyczne przewody chłodnicze. Niestety czarne i czerwone są niedostępne obecnie, ale posłałem im maila, czy wiedzą, kiedy będą mieć na stanie. Niemniej podrzucam link, bo ten zestaw prezentuje się najsensowniej i jest w dobrej cenie.
EDIT:
Jednak w powyższym zestawie brakuje jeszcze 3 przewodów do chłodnicy, które są dostępne jako osobny produkt:
http://www.stoneyracing.co.uk/mazda-mx5 ... -hose-kit/
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 11:15 przez rrutek, łącznie zmieniany 1 raz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
radek77 pisze:ma to na celu, że stara przegniła a do NA nie moge dostać "nowej". I tak się z kolegą zastanawiałem, że w "innych" samochodach, dupowozach takiej chłodniczki przecież nie ma...
Płyn będzie bardzo chciał wydostać się ze zbiorniczka przy ostrzejszej jeździe bez chłodniczki.
Poszukaj takiej rurki stalowej ewentualnie miedzianej i dorób sobie "chłodniczkę".
nie wiem, czy to ja jestem niekumaty, czy to naprawde jest takie trudne... ale czy może ktoś mi polecić, jaki kupić mieszek ręcznego do NB? szukałem i w googlu i na alledrogo, nic dedykowanego nie znalazłem. czy może najlepiej jest zlecić uszycie takowego?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Lexx pisze:Mam te weze u siebie, moge polecic.
Dzięki, chyba się na nie zdecyduję. Muszę tylko pomyśleć na temat koloru, bo dostałem odpowiedź, że czarne i czerwone będą mieć za miesiąc lub trochę dłużej, a jeden pęknięty przewód mam już teraz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Adri@n pisze:Od wczoraj w NA delikatnie świeci mi się kontrolka od długich świateł oraz przednia prawa żarówka ledwo co się żarzy. Co mogło się stać ? Coś z przełącznikiem od świateł ?
Miałem te same objawy. Winowajcą okazała się masa a raczej jej brak. W zależności od rocznika w okolicach serwa hamulcowego jest złącze, skupiające kilka przewodów przykręcone do karoserii. Najprawdopodobniej na stykach pojawiła się korozja lub styki zaśniedziały i nie ma kontaktu z blachą. Odpowiednie oczyszczenie i nasmarowanie pastą miedziową rozwiąże problem.
radek77 pisze:mam pytanko, czy jest możliwość aby pompę wspomagania połączyć na krótko, tzn. wężem kawałkiem wywalając tą chłodniczkę wspomagania? W "normalnych samochodach nie ma takich chłodniczek...
Polecam zastosowanie rurki miedzianej dostępnej na metry. Jest na tyle miękka że da się uformować potrzebny kształt i pasuje pod oryginalne mocowania. Potrzeba około 2,5m fi 10. Nie ma konieczności zmiany wężyków.
carlo pisze:Adri@n pisze:Od wczoraj w NA delikatnie świeci mi się kontrolka od długich świateł oraz przednia prawa żarówka ledwo co się żarzy. Co mogło się stać ? Coś z przełącznikiem od świateł ?
Miałem te same objawy. Winowajcą okazała się masa a raczej jej brak. W zależności od rocznika w okolicach serwa hamulcowego jest złącze, skupiające kilka przewodów przykręcone do karoserii. Najprawdopodobniej na stykach pojawiła się korozja lub styki zaśniedziały i nie ma kontaktu z blachą. Odpowiednie oczyszczenie i nasmarowanie pastą miedziową rozwiąże problem.
https://drive.google.com/file/d/0BwEjl3 ... sp=sharing O tą chodzi ? Przy serwie mam jedynie taką kostkę i masę przykręconą od karoserii do silnika.
Dzięki za info