Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

25 paź 2015, 13:09

wojteks pisze:
Adri@n pisze:Oraz jaka jest zarowka od kierunków z przodu?

BA15 12V 21W biała.

Adri@n pisze:który wylaczy swiatla dzienne i w tej samej lampie zaczną mrygać kierunki.

Tam w lampie jest pomarańczowa blenda, dzienne maja być białe a kierunki pomarańczowe, nie zrobisz tego na 1 żarówce. Żarówka pomarańczowa 21W ma inne ząbki na cokole i nie włożysz jej do oprawki po białej żarówce.


Biała żarówka by została, a na pomarańczowo świeciłby pasek led wewnątrz lampy.

Wszystko już mam w sumie gotowe lecz jakoś nie chce mi się tego przerobić.. :D
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

25 paź 2015, 14:31

Arvinski pisze:To chyba z Phoenixa ... czyli ET40.
Źródło:
viewtopic.php?f=30&t=18336 :)



Dzieki wielkie :!:
Felunek juz siedzi w Miacie :kciuk:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

25 paź 2015, 20:45

pecha pisze:Panowie, jak usunąć emblemat MX5 z tyłu samochodu? On jest przymocowany tylko na taśmę czy są dziury pod spodem?

sa dziury - po dwie na znaczek
chyba da sie siegnac od spodu do zabezpieczenia - identyczne sa pod przednim emblematem ;)
Obrazek
pecha
Donator
Donator
Posty: 133
Rejestracja: 25 lip 2015, 7:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź

25 paź 2015, 22:36

R.E.D. pisze:
pecha pisze:Panowie, jak usunąć emblemat MX5 z tyłu samochodu? On jest przymocowany tylko na taśmę czy są dziury pod spodem?

sa dziury - po dwie na znaczek
chyba da sie siegnac od spodu do zabezpieczenia - identyczne sa pod przednim emblematem ;)

dzięki!
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

26 paź 2015, 20:24

Szybkie pytanie.
Sprezyny obnizajace Apex'a, ktora ma isc na przod a ktora na tyl (chdzi o ich wysokosc)?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

27 paź 2015, 22:15

spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.
White NA BP'95
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2015, 8:09

ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.

W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw ;) )
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

28 paź 2015, 12:19

Czy nakładki na pedały pasują od innych modeli mazdy? próbował ktoś? wiem, że od Demio pasują..
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

29 paź 2015, 13:10

szymek pisze:
ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.

W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw ;) )



Kod: Zaznacz cały

There are three different cats fitted to the Mk1,
1.6 or 1.8 up to 1994. This cat is 370mm in length.
1.6 or 1.8 from 1994 to 1996. This cat is 440mm in length.
1.6 or 1.8 1996/8. This cat is 475mm in length. A cat replacement pipe is NOT available for this model.


wychodzi na to ze powininem mieć 440mm wiec pewno ktoś go wymienił. Czyli co trzeba bedzie flansze przespawac? wydłuzyc o 4cm?
White NA BP'95
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

29 paź 2015, 17:13

Miata jak zimna do wpada w drgania, takie mocno odczuwalne i troche irytujace. Wraz z nagrzewaniem sie, drgania ustepuja az calkiowicie znikaja po nagrzaniu silnika (ok 10km jazdy).

Szukalem, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem. Mechanik sugeruje czujnik temp. silnika. A ktos moze mial juz taki problem i sie pozbyl ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

30 paź 2015, 7:55

ubek pisze:
szymek pisze:
ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.

W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw ;) )



Kod: Zaznacz cały

There are three different cats fitted to the Mk1,
1.6 or 1.8 up to 1994. This cat is 370mm in length.
1.6 or 1.8 from 1994 to 1996. This cat is 440mm in length.
1.6 or 1.8 1996/8. This cat is 475mm in length. A cat replacement pipe is NOT available for this model.


wychodzi na to ze powininem mieć 440mm wiec pewno ktoś go wymienił. Czyli co trzeba bedzie flansze przespawac? wydłuzyc o 4cm?


Jak to z tuningiem bywa.
Nie będzie plug&play, ale ogarnięty tłumikarz Ci w chwilę rozetnie, przedłuży i pospawa co trzeba :kciuk:
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

30 paź 2015, 8:23

Czy faktycznie tył każdej miaty (najbardziej interesuje mnie NC) podnosi się za dyferencjał? Łapy dyferencjału to wytrzymają?
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

30 paź 2015, 11:10

panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?

ps.
NB FL
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

30 paź 2015, 11:42

Panowie i Panie,

Tak sobie trochę grzebałem w wyszukiwarce ale w sumie nic konkretnego nie znalazłem.

Gdzie w Warszawie mógłbym oddać samochód do "ocenienia" stanu podwozia. Mam na myśli rdze. Zrobiło mi się trochę na progach i może zrobię to sam ale chce znaleźć wszystko o ile jest.
Generalnie chciałbym żeby mi ktoś zrobił diagnozę. Wziął auto na podnośnik, umył podwozie, pokazał placem gdzie jest coś do zrobienie i przygotował ewentualny kosztorys napraw.
Jakieś godne polecenia miejsce?
Pozdro
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

30 paź 2015, 13:59

GELO pisze:panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?

ps.
NB FL


Tak, musisz wpiac rezystor 3ohm w kostke airbaga (w NB), nie wiem jak NBfl czy cos dodtkowo nie trzeba) albo wyjac zarowke w zegarach. Do tego dochodzi zabawa z podlaczeniem klaksonu :/ Sam jeszcze tego nie ogarnalem :(
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
Malik
Posty: 45
Rejestracja: 26 wrz 2015, 13:35
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

30 paź 2015, 21:42

Mam problem następującego typu, zaraz po odpaleniu silnika (~5sek) włącza się wentylator chłodnicy.
Raczej wykluczam wszelkie czujniki czy uszkodzony przekaźnik ponieważ je sprawdziłem.
Rozumiem, że problem leży po stronie komputera? Dodam, że odłączenie akumulatora nic nie dało.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

30 paź 2015, 22:20

Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

31 paź 2015, 5:04

Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?

tak - chyba tez ameliniowe ;)

logimen pisze:
GELO pisze:panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?
ps.
NB FL

Tak, musisz wpiac rezystor 3ohm w kostke airbaga (w NB), nie wiem jak NBfl czy cos dodtkowo nie trzeba) albo wyjac zarowke w zegarach. Do tego dochodzi zabawa z podlaczeniem klaksonu :/ Sam jeszcze tego nie ogarnalem :(

zamiast rezystora lub wyciagania zarowki mozna wlozyc tez trytytke do wtyczki - jest gdzies watek o poduszkach razem ze zdjeciem
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

31 paź 2015, 7:31

Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?


Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.
Rules are made to be broken
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 paź 2015, 9:26

Znalazlem juz na ebau dyfer ma podkladki na wlewie i spuscie.
Dzieki za pomoc.
Rob.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

31 paź 2015, 9:31

potrzebuje instrukcji zdjęcia kiery w nbfl posiada ktoś jakiś tutek ? co po kolei i gdzie odkręcić zdjąć itp ?


o już znalazłem to wrzucam może komuś się przyda :D
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=53397
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 paź 2015, 10:07

Hantkus pisze:
Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?


Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.




Jeszcze tak na szybko, czy jestes w stanie mi powiedziec czy przypadkiem nei sa tej samej srednicy co podkladka miski plejowej?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2015, 10:44

Według EPC dla NA 92' (1.6 115), skrzynia 5 zarówno miska olejowa, skrzynia biegów jak i dyfer mają dokładnie ten sam numer części dla podkładki śruby spustowej, także raczej dobrze strzeliłeś :D
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 paź 2015, 10:47

Czyli warto bylo kupic 10 podkladek za jednym razem :kciuk:


Dzieki
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

31 paź 2015, 13:21

Lexx pisze:
Hantkus pisze:
Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?


Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.




Jeszcze tak na szybko, czy jestes w stanie mi powiedziec czy przypadkiem nei sa tej samej srednicy co podkladka miski plejowej?


Nie wiem jak w NA, w NBfl podkładka miski jest inna niż podkładka w skrzyni.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

31 paź 2015, 18:09

ja tez watpie, ze bedzie taki sam rozmiar - przy takiej roznicy klucza raczej nie da sie zachowac tych samych rozmiarow podkladki ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

01 lis 2015, 13:52

Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

01 lis 2015, 14:42

ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)


Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

01 lis 2015, 16:04

logimen pisze:
ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)


Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...


jeśli chodzi ten zegarek z półeczką to nie da sie :) mam taki u siebie i tylko 12h
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

01 lis 2015, 16:32

GELO pisze:
logimen pisze:
ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)


Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...


jeśli chodzi ten zegarek z półeczką to nie da sie :) mam taki u siebie i tylko 12h


Taak, dokładnie o ten. No nic, dzięki :)
ODPOWIEDZ