Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

25 cze 2013, 16:49

prex pisze:Ogólnie nie przeszkadza mi to

Mi też nie, ale nie w tym rzecz - ma być zrobione, po niemiecku.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

25 cze 2013, 20:34

prex pisze:Najprościej dla Ciebie będzie, jak pójdziesz do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego i powiesz panom, że potrzebujesz paski wielorowkowe do eMXa i podasz im rocznik, jaki motor, czy ma klime i co tam jeszcze będą chcieli wiedzieć. Dobiorą Ci właściwe

W sumie to było najsensowniejsze... na KMparts dałbym 70zł + przesyłka a zapłaciłem za oba paski 39 w hurtowni "za rogiem". Oba Gates, choć nie wiem czy w tym wypadku ma to wielkie znaczenie :P
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

27 cze 2013, 16:05

otóż porównałem wyjśćia z kompa 1.6 (90KM) oraz 1.8 w NA na czerwono zaznaczone jest czym sie różnia tzn na czarno jest 1.6 a czerwonym jest napisane co jest w tym samym miejscu ale w 1.8


jest to w stanie ktoś z weryfikować?! ogólnie powoli zaczynam dochodzić do wniosku ze wrzucenie kompa od 1.8 ewentualnie pozamieniać to czym się róznia tzn pare pinów powinno rozwiązać moja sprawe? czy się mylę? ewentualnie wysłucham wszelkich pomysłów jak z tym dojść do ładu :bang:
Załączniki
wyjścia 1.jpg
wyjścia 2.jpg
wyjścia 3.jpg
wyjścia 4.jpg
komp.jpg
wyjścia z kompa
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

28 cze 2013, 1:17

jubilat pisze:ogólnie powoli zaczynam dochodzić do wniosku ze wrzucenie kompa od 1.8 ewentualnie pozamieniać to czym się róznia tzn pare pinów powinno rozwiązać moja sprawe?


Jaką sprawę? :roll:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2013, 5:05

jubilat pisze:jest to w stanie ktoś z weryfikować?!

Tak, ale po weekendzie dopiero.
Kurak pisze:Jaką sprawę?

Zajrzyj do wątku jubilata, ma swapa a'la Flying Miata i kiepsko jeździ.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

28 cze 2013, 15:52

potwierdzam silnik 1.8 z kompem od 1.6 chodzi tak sobie
ja mieżyłem na wszyskich etapach

widać wyraźnie, że wyżej brakuje paliwa i nagle wszystko leci na łeb
Załączniki
wykresmazda 2.jpg
wykres 1.6 fabrycznie i 1.8 z kompem od 1.6 (wtryski od 1.8)
wykres2.jpg
1.8 z MS II DIY
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

28 cze 2013, 18:27

chetnie wysłycham wszelkich pomysłów jak to ogarnąć ale takich konktretnych od wrzucenia kompa z 1.8 po przez ECU mastery wszelkiej maści aż do kupienienia walnietego anglika i rpzezucenia całej wiazki
Anef
Posty: 23
Rejestracja: 27 paź 2011, 23:29
Lokalizacja: Legionowo

30 cze 2013, 13:03

witam.
orientuje sie ktos gdzie mozna dostac jakies zestawy do naprawy zaciskow ? chodzi mi glownie o ta gume od tloczka i jeszcze jedno... w necie na zdj widzialem ze przy klockach sa takie cienki sprezynki (nie blaszki) przypominajace litere M, u mnie tego nie bylo, mozna to gdzies dostac? na km parts jest jakis taki zestaw ale cena jest dla mnie smieszna jak za cos takiego. moze ktos gdzies dorwal taniej :)
Pozdrawiam Piotr.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 cze 2013, 16:06

Obrazek
takie ? w IC 30zł ale to do tylnych kół (sprężynki i prowadnice w komplecie)
wejdź tu i poobczajaj
[URL=http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O&typ=4788]http://sklep.intercars.com.pl[/URL]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

30 cze 2013, 21:10

jakie ustawić wysokość nb na regulowanym zawiasie - mam 31,5 z tyłu i z przodu (mierzone do środka otworu) i mam wrażenie że za nisko mam tył napewno , przy okazji jak ktoś może podpowiedzieć % twardość tyl przód w zastosowaniu torowym bo na codzien to już mniej więcej ogarniam ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

30 cze 2013, 21:33

Pytanie do Majkela ewentualnei kogoś kto siedzi w temacie


mam możliwość kupienia kompa BPU2 od 1.8 bez immo powinno to śmigać? wiazke mam od 1.6 przepływka 1.6, cewki 1,6.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 lip 2013, 5:46

jubilat pisze:przepływka 1.6

Przepływka też musi być od 1.8.
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

01 lip 2013, 7:00

w takim razie kolejne moje pytanie jak to zamontować?! z tego co kojaże ta w 1.8 jest 5 pinowa a 1.6 7 z czego 5 do przepływki a dwa do czujnika temperatury pow zasysanego?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

01 lip 2013, 10:17

Panie i panowie, gdzie mogę kupić taki Y-kształtng plastik łączący ze sobą rurki idące do spryskiwaczy?:D
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

01 lip 2013, 18:47

Hookie pisze:Panie i panowie, gdzie mogę kupić taki Y-kształtng plastik łączący ze sobą rurki idące do spryskiwaczy?:D


Akwarystyczny?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

01 lip 2013, 18:54

Niby akwarystyczny, ale tam to nawet rurek nie mieli i w praktikerze kupowałem. :(
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

01 lip 2013, 19:04

Panowie i Panie, pomoze mi ktos z Was rozkodowac moj VIN?


Pozdr.
Rob.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

01 lip 2013, 19:15

Lexx pisze:Panowie i Panie, pomoze mi ktos z Was rozkodowac moj VIN?



[URL]http://www.mazda-fun.net.ru/vin[/URL]
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

01 lip 2013, 19:18

Probowalem juz kilku dekoderow, sek w tym ze na tabliczce mam przykrotkawy numer NA8C-300xxx i nie bardzo wiem sakd mam nabrac brakujace znaki.
Anef
Posty: 23
Rejestracja: 27 paź 2011, 23:29
Lokalizacja: Legionowo

01 lip 2013, 19:27

nie wiem czy dobrze robie piszac tutaj, ale moze nikt mnie za to nie zabije :p mam taki problem ze przy wymianie klockow, jedna z prowadnic jazma uwrala sie i zostala w zacisku. ni jak nie moge jej wyjac, jakies pomysly ? ew, czy ma ktos do odsprzedania sprawny zacisk ? Prawy Tyl.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

01 lip 2013, 19:57

VIN w każdym aucie ma 17 cyfr. Jest na przegrodzie, nalepce na słupku pod drzwiami od strony pasażera, no i w papierach auta. Chyba że masz nie Europejczyka, ale auto ściągnięte z Japonii, to wtedy nie wiem czy znajdziemy taki dekoder.
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

02 lip 2013, 18:17

Wlasnie jest to japonczyk.

Znajde gdzies na Forum spis jakie byly NA limited edition? Naklejka we wnece drzwi informuje iz jest to limited edition i chcialbym wiedziec o niej cos wiecej, po vin'ie JDM na razie nic sie nie dowiem bo nie jestem w stanie go rozkodowac :roll:


Z gory dzieki!
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2013, 13:16

Lexx, http://www.miata.net/faq/production.html
Obrazek

miatasm.com
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

03 lip 2013, 19:28

Dzieki! Dzis znalazlem jeszcze takie zestawienie:
http://ox.mx5oc.co.uk/guide_eunos.htm
I moj najbardziej odpowiada '94 s special lub rs limited, kwestia sprawdzenia co siedzi w dyfrze, choc sklankam sie bardzoej ku s special.

Ma ktos zdjecia seryjnych foteli Recaro montoweanych do Eunos Roadster ?
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

04 lip 2013, 13:50

Chciałbym poprawić szybkość opuszczania się szyb, da rade wyciągnąć prowadnice, wyczyścić ją pięknie i nasmarować od nowa czy to nie taka prosta operacja?

I gdzie moge kupić/znaleźć wykładzine do NA, taką pod nogi, jakościowo dobrą? Chodzi mi o tą całą wykładzine co leży na podłodze, pod siedzeniami itp ;) Ile tego potrzeba?
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

04 lip 2013, 14:53

Czyszczenie prowadnic, dosyć dobrze opisał kolega Blade w swoim wątku:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4942&start=120

(tak bliżej końca strony).
Awatar użytkownika
Smock
Donator
Donator
Posty: 776
Rejestracja: 28 kwie 2012, 20:34
Model: NC FL
Lokalizacja: Poznań

04 lip 2013, 15:29

witam,
czy ktoś wie co to za felga ???
Załączniki
$T2eC16h,!ysE9sy0kzfTBR0-L+6L0g~~48_1.JPG
$T2eC16h,!ysE9sy0kzfTBR0-L+6L0g~~48_1.JPG (24.48 KiB) Przejrzano 771 razy
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

04 lip 2013, 15:57

polokokt, dzięki, a smar grafitowy się nada do tego? Czy jaki?
halski
Posty: 113
Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:58
Model: NB
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

05 lip 2013, 9:51

Witam, wiążę się z takim problemem... w przedziale obrotów 2600-2700, podczas jazdy, przy hamowaniu silnikiem, a także przy przyspieszaniu spod auta dochodzi taki rzężący dźwięk - i to tylko i wyłącznie w tym przedziale obrotów. przy gazowaniu na luzie, na postoju taki problem nie występuje. podczas jazdy gdy dam na luzie, lub przy wciśniętym pedale sprzęgła spokojnie zejść obrotom - problemu także nie ma.
nie wiem, czy coś jest na rzeczy, ale jestem po wymianie kompletnego sprzęgła. czy jest możliwość, że tylko i wyłącznie przy takich obrotach i na biegach zachodzi jakiś rezonans od kata, albo ogólnie wydechu, osłon...? nadmieniam, że lekko przecieka mi wysprzęglik...
Weź proszę ktoś coś powiedz konkretnego co to realnie może być bo zwariuję :mrgreen: pozdrosy
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

05 lip 2013, 9:54

halski pisze:czy jest możliwość, że tylko i wyłącznie przy takich obrotach i na biegach zachodzi jakiś rezonans od kata, albo ogólnie wydechu, osłon...?

Tak, dokładnie w mojej Miracle przez chwilę był ten sam problem, była to wina jakiegoś wieszaka osłony, czy właśnie wydechu... ;)
ODPOWIEDZ