Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2013, 6:39

Kinio pisze:Wie ktoś czy można przełożyć wydech od 1.8 do 1.6 nbfl?


To chyba je to samo...

BTW. Jakie narzędzia mogą być potrzebne przy odkręcaniu frankenstainów w NB/NBFL?

Pozdr.
DEX
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 lut 2013, 11:10

DEXTER pisze:BTW. Jakie narzędzia mogą być potrzebne przy odkręcaniu frankenstainów w NB/NBFL?


W NA potrzebna jest osoba która to w 1989 wymyśliła, a niech się męczy. Z tego co pamiętam, kawałek szmatki i kombinerki do złapania franka (niby można odkręcić dużym krzyżakiem - frank jest wkręcony w nakrętkę przyspawaną do karoserii ale bardzo łatwo go zmasakrować takim czymś). Jeśli z jakiegoś mistycznego powodu ta nakręta Ci się odspawała, to życzę powodzenia w odkręcaniu i miłej zabawy, łapie ją z tego co pamiętam klucz 14.... jeśli uda Ci się go tam wsadzić :grraauu:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2013, 11:26

Dzięki Kuraku, pamiętałem Twoją walkę w tym temacie, stąd było moje pytanie. Moje zwykłe puściły lekko śrubokrętem. Zobaczymy jak pójdzie z Frankami ;)

Pozdro
DEX
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2013, 21:34

DEXTER pisze:frankenstainów


a co jest za swinstwo? :shock:
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

20 lut 2013, 22:19

solt pisze:a co jest za swinstwo?


tylne mocowanie hardtopa.

ja odkręcałem śrubki zastępujące franki i poszło leciutko :winner: duży krzyżak i poszedł :lol: pryśnij tam jakimś sprejem i niech kilka godzin go żre :cool:
:)
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

20 lut 2013, 23:54

Chłopaki chropowaty spód drzwi i progów występował w każdej NB i NBfl ?
Chodzi mi o coś takiego jak na zdjęciu:
Obrazek
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 lut 2013, 10:12

Na pewno w Nbfl 2003+ :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 lut 2013, 10:25

tak, baranek jest fabryczny.

Dzieki za wyjasnienia co do usztywnienia - w NB to tez ma sens czy problem zostal wyeliminowany?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 lut 2013, 10:29

W 2001-2003 również. :cool:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

21 lut 2013, 10:32

W mojej 1999 też było. Bo jeżeli tak jest to wiem na co zwrócić uwagę ;)
Jak nie będzie znaczy, że całe malowane ;)
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 lut 2013, 12:14

Weź pod uwagę, że progi w mx-5 to część którą prędzej czy później każdy musi wymienić. Więc brak baranka nie musi być czymś negatywnym ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
seteman
Posty: 238
Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
Lokalizacja: Białystok

21 lut 2013, 13:06

Wujek pisze:Jak nie będzie znaczy, że całe malowane


ciekawa teoria. moje auto jest całe malowane a jednak baranek został zrobiony tak jak jest w oryginale...

[ Dodano: 21-02-2013, 14:09 ]
solt pisze:wywalim lampe i wstawic angola zeby miec podwojne cofanie


i później "znafcy" Ci napiszą że dupy nie miałeś:) a co do przekaźnika to dopiero po niedzieli bo wirus mnie dopadł i ledwo zipię (L4)
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

21 lut 2013, 13:20

Raczej mało prawdopodobne aby baranka nie było. Wszystkie które oglądałem, nawet te w których miernik grubości lakieru wychodził poza skalę, baranka miały "zrobionego". Ale oglądałem jedną sztukę w Gdańsku, która ten baranem miała popsuty. Takie jakby zacieku się porobiły zamiast wypukłych punktów (nie iwem jak to opisać). Generalnie było widać, że do końca nie wyszedł :)
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

21 lut 2013, 13:44

Cholercia już myślałem, że wiem na co zwrócić uwagę ;)
Czyli nadal nie wiem :)
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

21 lut 2013, 20:03

Nikt nie przerabiał tematu pompy paliwa?
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2013, 21:08

Wroniasty ja kupiłem u naszego lokalnego szabrownika w Kórniku używaną pompę od 1.8 za 150pln - działa do dziś. Symptomy to najpierw problemy z odpalaniem po dłuższym postoju a później coraz częściej pojawiająca się "czkawka".
Kupowałem pod presją czasu (wyjazd na wakacje) wiec nie analizowałem zamienników.
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2013, 23:01

seteman, w du** ich mam :) Spoko, nie pali sie ;)
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
adastra
Posty: 60
Rejestracja: 08 sie 2012, 12:11
Lokalizacja: Poznań

02 mar 2013, 9:36

Hej,

Chyba muszę wymienić lozysko tylne w mojej NA, bo mi tam huczy i tak sugerują mimzarowno mechanicy jak i lektura tego forum. Nie wiem jednak i czy mozecie mi doradzic:

1. Na jakie lozysko warto wymieniać? Wymieniam w warsztacie, więc płacę za wymianę zatem nie opłaca mi się na pewno wymieniać na coś, co za chwilę będę musiał zmieniać ponownie. Na Allegro np rozrzut cenowy jednak wynosi od 18 zł (!) za Matrix do 125 zł za Koyo. Jaką markę i klasę cenowa dla tej części wy polecacie? Tu szukałem: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=Łożysko+mx-5

2. Czy nie powinienem wymieniać od razu jednak obu lozysk? Mechanicy twierdzą, ze nie, bo to nie opony na jednej osi czy inna tego typu rzecz, gdzie brak idealnej symetrii moze zaszkodzić, ale wolałbym poznać tez waszą opinię.
Pozdrawiam,
adastra

była: NA 1.6 '96 :sad:
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

02 mar 2013, 10:05

Kup Koyo właśnie,

a na drugie pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam, nie jest wymagane wymiana obu na jednej osi.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 mar 2013, 10:10

1. Koyo
2. Wymień tylko zużyte.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

02 mar 2013, 13:48

+1
Koyo
Miałem kiedyś Yamahę DT50, przy okazji remontu do wymiany miały iść łożyska na wale. 20 letnie koyo było lepsze od nówki za kilkanaście złotych, które wg. zapewnień sprzedawcy miało być "dobre". Zrezygnowałem z jakichkolwiek kolejnych zakupów w tamtym sklepie.
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

03 mar 2013, 13:23

Czy wtyczka czujnika temperatury silnika może/powinna się obracać? chodzi mi o to, że plstikowy element się 'kręci' (czujnik działa).
Obrazek
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

03 mar 2013, 13:31

Mam identyczną sytuacje i już o tym pisałem. Denerwuje się czy mi się to w końcu nie urwie i auto nie zacznie szaleć. Można gdzieś kupić nowy?
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

03 mar 2013, 20:32

matusz, tutaj: http://www.mx5parts.co.uk/sensor-water-temperature-rear-p-862.html

ale jestem pewien, że to na tyle uniwersalny czujnik, że mają to w intercars (taniej)
niestety, dziś zamknięte więc zrobiłem 300km z ruszającym się końcem... obserwacje - wszystko ok. Po poruszaniu stykiem moje problemy z falowaniem po przygazowaniu i przygasaniem na dojeździe do świateł ustały. Silnik przestał też mrugać #9 ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 mar 2013, 21:08

Dostepny w intercarsie za ~30pln.
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

04 mar 2013, 16:28

Panowie gdzie w moim aucie znajdę filtr paliwa? To jest czarna okrągła puszka na prawej podłużnicy pod maską?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 mar 2013, 16:37

mkube filtr paliwa jest na końcu tylnym prawej (od str. pasażera) podłużnicy, osłonięty plastikową obudową. Najłatwiej się dostać odkręcając prawe tylne koło.
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

04 mar 2013, 16:42

Dzięki.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

05 mar 2013, 22:57

czy ktoś przykręcał sobie ten klips od dywaników? przyszedł razem z oryginalnymi dywanikami, znalazłem dziurę, w którą powinien być wkręcony, ale to zwykły otwór w blasze, bez żadnych nakrętek, gwintu i żadna śruba tam się nie trzyma :( czy ktoś może mi powiedzieć, jak to jest zrobione?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

05 mar 2013, 23:57

Szczupak pisze:czy ktoś przykręcał sobie ten klips od dywaników? przyszedł razem z oryginalnymi dywanikami, znalazłem dziurę, w którą powinien być wkręcony, ale to zwykły otwór w blasze, bez żadnych nakrętek, gwintu i żadna śruba tam się nie trzyma :( czy ktoś może mi powiedzieć, jak to jest zrobione?


Ja miałem w tej dziurze plastikowy wkręt z taką rozpórką, która po jego wkręceniu się rozszerzała, dokładnie takie coś: [URL=http://www.kmparts.pl/305.Kolek-rozporowy-]LINK[/URL]
Obrazek
ODPOWIEDZ