pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
DEXTER
- Posty: 4974
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań
20 lut 2013, 6:39
Kinio pisze:Wie ktoś czy można przełożyć wydech od 1.8 do 1.6 nbfl?
To chyba je to samo...
BTW. Jakie narzędzia mogą być potrzebne przy odkręcaniu frankenstainów w NB/NBFL?
Pozdr.
DEX
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
20 lut 2013, 11:10
DEXTER pisze:BTW. Jakie narzędzia mogą być potrzebne przy odkręcaniu frankenstainów w NB/NBFL?
W NA potrzebna jest osoba która to w 1989 wymyśliła, a niech się męczy. Z tego co pamiętam, kawałek szmatki i kombinerki do złapania franka (niby można odkręcić dużym krzyżakiem - frank jest wkręcony w nakrętkę przyspawaną do karoserii ale bardzo łatwo go zmasakrować takim czymś). Jeśli z jakiegoś mistycznego powodu ta nakręta Ci się odspawała, to życzę powodzenia w odkręcaniu i miłej zabawy, łapie ją z tego co pamiętam klucz 14.... jeśli uda Ci się go tam wsadzić
-
DEXTER
- Posty: 4974
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań
20 lut 2013, 11:26
Dzięki
Kuraku, pamiętałem Twoją walkę w tym temacie, stąd było moje pytanie. Moje zwykłe puściły lekko śrubokrętem. Zobaczymy jak pójdzie z Frankami
Pozdro
DEX
-
solt
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
- Lokalizacja: Poznań
20 lut 2013, 21:34
DEXTER pisze:frankenstainów
a co jest za swinstwo?
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
-
niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
20 lut 2013, 22:19
solt pisze:a co jest za swinstwo?
tylne mocowanie hardtopa.
ja odkręcałem śrubki zastępujące franki i poszło leciutko
duży krzyżak i poszedł
pryśnij tam jakimś sprejem i niech kilka godzin go żre
-
Wujek
- Posty: 175
- Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
- Lokalizacja: Bytom
-
Kontakt:
20 lut 2013, 23:54
Chłopaki chropowaty spód drzwi i progów występował w każdej NB i NBfl ?
Chodzi mi o coś takiego jak na zdjęciu:
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
-
Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
21 lut 2013, 10:12
Na pewno w Nbfl 2003+
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
Qbatron
- Donator
- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
21 lut 2013, 10:25
tak, baranek jest fabryczny.
Dzieki za wyjasnienia co do usztywnienia - w NB to tez ma sens czy problem zostal wyeliminowany?
-
Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
-
Kontakt:
21 lut 2013, 10:29
W 2001-2003 również.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
Wujek
- Posty: 175
- Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
- Lokalizacja: Bytom
-
Kontakt:
21 lut 2013, 10:32
W mojej 1999 też było. Bo jeżeli tak jest to wiem na co zwrócić uwagę
Jak nie będzie znaczy, że całe malowane
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
-
Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
21 lut 2013, 12:14
Weź pod uwagę, że progi w mx-5 to część którą prędzej czy później każdy musi wymienić. Więc brak baranka nie musi być czymś negatywnym
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
seteman
- Posty: 238
- Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
- Lokalizacja: Białystok
21 lut 2013, 13:06
Wujek pisze:Jak nie będzie znaczy, że całe malowane
ciekawa teoria. moje auto jest całe malowane a jednak baranek został zrobiony tak jak jest w oryginale...
[ Dodano: 21-02-2013, 14:09 ]solt pisze:wywalim lampe i wstawic angola zeby miec podwojne cofanie
i później "znafcy" Ci napiszą że dupy nie miałeś:) a co do przekaźnika to dopiero po niedzieli bo wirus mnie dopadł i ledwo zipię (L4)
-
polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
21 lut 2013, 13:20
Raczej mało prawdopodobne aby baranka nie było. Wszystkie które oglądałem, nawet te w których miernik grubości lakieru wychodził poza skalę, baranka miały "zrobionego". Ale oglądałem jedną sztukę w Gdańsku, która ten baranem miała popsuty. Takie jakby zacieku się porobiły zamiast wypukłych punktów (nie iwem jak to opisać). Generalnie było widać, że do końca nie wyszedł
-
Wujek
- Posty: 175
- Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
- Lokalizacja: Bytom
-
Kontakt:
21 lut 2013, 13:44
Cholercia już myślałem, że wiem na co zwrócić uwagę
Czyli nadal nie wiem
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
-
rogI
- Posty: 1362
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
- Lokalizacja: Poznań
21 lut 2013, 21:08
Wroniasty ja kupiłem u naszego lokalnego szabrownika w Kórniku używaną pompę od 1.8 za 150pln - działa do dziś. Symptomy to najpierw problemy z odpalaniem po dłuższym postoju a później coraz częściej pojawiająca się "czkawka".
Kupowałem pod presją czasu (wyjazd na wakacje) wiec nie analizowałem zamienników.
-
solt
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
- Lokalizacja: Poznań
21 lut 2013, 23:01
seteman, w du** ich mam
Spoko, nie pali sie
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
-
adastra
- Posty: 60
- Rejestracja: 08 sie 2012, 12:11
- Lokalizacja: Poznań
02 mar 2013, 9:36
Hej,
Chyba muszę wymienić lozysko tylne w mojej NA, bo mi tam huczy i tak sugerują mimzarowno mechanicy jak i lektura tego forum. Nie wiem jednak i czy mozecie mi doradzic:
1. Na jakie lozysko warto wymieniać? Wymieniam w warsztacie, więc płacę za wymianę zatem nie opłaca mi się na pewno wymieniać na coś, co za chwilę będę musiał zmieniać ponownie. Na Allegro np rozrzut cenowy jednak wynosi od 18 zł (!) za Matrix do 125 zł za Koyo. Jaką markę i klasę cenowa dla tej części wy polecacie? Tu szukałem: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=Łożysko+mx-5
2. Czy nie powinienem wymieniać od razu jednak obu lozysk? Mechanicy twierdzą, ze nie, bo to nie opony na jednej osi czy inna tego typu rzecz, gdzie brak idealnej symetrii moze zaszkodzić, ale wolałbym poznać tez waszą opinię.
Pozdrawiam,
adastra
była:
NA 1.6 '96
-
ubek
- Donator
- Posty: 1345
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
02 mar 2013, 10:05
Kup Koyo właśnie,
a na drugie pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam, nie jest wymagane wymiana obu na jednej osi.
-
RS
- Donator
- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
02 mar 2013, 13:48
+1
Koyo
Miałem kiedyś Yamahę DT50, przy okazji remontu do wymiany miały iść łożyska na wale. 20 letnie koyo było lepsze od nówki za kilkanaście złotych, które wg. zapewnień sprzedawcy miało być "dobre". Zrezygnowałem z jakichkolwiek kolejnych zakupów w tamtym sklepie.
-
kapoost
- Posty: 350
- Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
- Lokalizacja: Zamość / Warszawa
03 mar 2013, 13:23
Czy wtyczka czujnika temperatury silnika może/powinna się obracać? chodzi mi o to, że plstikowy element się 'kręci' (czujnik działa).
-
matusz
- Donator
- Posty: 1246
- Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Poznań
03 mar 2013, 13:31
Mam identyczną sytuacje i już o tym pisałem. Denerwuje się czy mi się to w końcu nie urwie i auto nie zacznie szaleć. Można gdzieś kupić nowy?
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
-
kapoost
- Posty: 350
- Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
- Lokalizacja: Zamość / Warszawa
03 mar 2013, 20:32
matusz, tutaj: http://www.mx5parts.co.uk/sensor-water-temperature-rear-p-862.html
ale jestem pewien, że to na tyle uniwersalny czujnik, że mają to w intercars (taniej)
niestety, dziś zamknięte więc zrobiłem 300km z ruszającym się końcem... obserwacje - wszystko ok. Po poruszaniu stykiem moje problemy z falowaniem po przygazowaniu i przygasaniem na dojeździe do świateł ustały. Silnik przestał też mrugać #9
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
03 mar 2013, 21:08
Dostepny w intercarsie za ~30pln.
-
mkube
- Donator
- Posty: 237
- Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
- Model: NC
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
04 mar 2013, 16:28
Panowie gdzie w moim aucie znajdę filtr paliwa? To jest czarna okrągła puszka na prawej podłużnicy pod maską?
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
04 mar 2013, 16:37
mkube filtr paliwa jest na końcu tylnym prawej (od str. pasażera) podłużnicy, osłonięty plastikową obudową. Najłatwiej się dostać odkręcając prawe tylne koło.
-
mkube
- Donator
- Posty: 237
- Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
- Model: NC
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
-
Szczupak
- Posty: 1631
- Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
05 mar 2013, 22:57
czy ktoś przykręcał sobie ten klips od dywaników? przyszedł razem z oryginalnymi dywanikami, znalazłem dziurę, w którą powinien być wkręcony, ale to zwykły otwór w blasze, bez żadnych nakrętek, gwintu i żadna śruba tam się nie trzyma
czy ktoś może mi powiedzieć, jak to jest zrobione?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
fifomaniak
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
05 mar 2013, 23:57
Szczupak pisze:czy ktoś przykręcał sobie ten klips od dywaników? przyszedł razem z oryginalnymi dywanikami, znalazłem dziurę, w którą powinien być wkręcony, ale to zwykły otwór w blasze, bez żadnych nakrętek, gwintu i żadna śruba tam się nie trzyma
czy ktoś może mi powiedzieć, jak to jest zrobione?
Ja miałem w tej dziurze plastikowy wkręt z taką rozpórką, która po jego wkręceniu się rozszerzała, dokładnie takie coś: [URL=http://www.kmparts.pl/305.Kolek-rozporowy-]LINK[/URL]