Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

24 cze 2012, 22:06

problem rozwiązany, proszę niech admin usunie ten post.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2012, 7:55 przez PatRRick, łącznie zmieniany 2 razy.
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

25 cze 2012, 5:43

Kinio pisze:wyżej niż drugą mniej więcej o 1-2 cm

u mnie tak było przy skrzywionym wahaczu.
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2012, 11:02

rafik14 pisze:Kinio napisał/a:
wyżej niż drugą mniej więcej o 1-2 cm

u mnie tak było przy skrzywionym wahaczu.


Ale mógł się skrzywić po prostu od jazdy albo od badania tech? Bo żadnych przygód nie było ostatnio a samochód się opuścił. Spróbuję go może dzisiaj na lewarku podnieść i zobaczyć co tam słychać za kołami. Tylko czego tam szukać? Czy wahacz jest krzywy ciężko zobaczyć zanim się go nie wyjmie, łączniki stab obejrzę, sprężyny też ale o ile nie są pęknięte to raczej nic nie zauważę. czegoś więcej szukać?
aplikatorzy.pl
Posty: 20
Rejestracja: 02 wrz 2010, 13:55
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

25 cze 2012, 11:44

Grzebalem,ale nigdzie nie znalazalem odpowiedzi czy klapa bagaznika od NA pasuje do NB???
STYLIZACJA wszystkiego co jezdzi i nie koniecznie...
www.facebook.com/aplikatorzy
www.aplikatorzy.pl
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

25 cze 2012, 12:56

Drodzy,
Mam szybkie pytanie, poszukując auta, kontaktowałem się ze sprzedającym i auto ma jedną wadę. Nie działa szyba kierowcy (model NB). Pytanie do Was, na ile to może być poważna usterka, ile PLN przewidzieć na naprawę tego elementu w najbardziej pesymistycznym wariancie? Sprzedający nie naprawiał, bo twierdzi, że za mało jeździ. A nie chciałbym aby się potem okazało, że to jednak nie problem w czasie jeżdżenia a w kosztach i problemie z naprawą.

I od razu dodatkowe pytanie, czy emblemat od Anniversary powinien być tylko z jednej strony auta, czy na obydwu błotnikach?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

EDIT:
Z szybami juz znalazlem, wiec tylko sprawa emblematu (niestey nie moge usuwać postów...).
Ostatnio zmieniony 25 cze 2012, 13:22 przez polokokt, łącznie zmieniany 1 raz.
Buago
Posty: 218
Rejestracja: 22 maja 2010, 11:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

25 cze 2012, 13:21

polokokt pisze:Nie działa szyba kierowcy (model NB). Pytanie do Was, na ile to może być poważna usterka, ile PLN przewidzieć na naprawę tego elementu w najbardziej pesymistycznym wariancie?


Ale trafiłeś, padła mi linka od mechanizmu podnoszenia szyby od strony kierowcy właśnie i jestem na bieżąco. Koszt zależny od paru rzeczy: czy chcesz nowe OEM części, zamienniki czy używane no i oczywiście czy sam dokonasz naprawy czy zlecisz to fachowcom. U mnie akurat padła linka, którą całkowicie "zmieliło", jest na forum wątek na ten temat tak przy okazji i są firmy, które dorabiają takie elementy, koszt wymiany samej linki w takim wypadku to około 50 PLN. Opcja najbardziej kosztowna to zakup całego mechanizmu podnoszącego szybe, który kosztuje na chwile obecną 539 PLN w sklepie KMPARTS (kompletny zestaw wraz z silniczkiem i prowadnicami), używany to wydatek w okolicach 100-150 PLN. Do tego doliczasz robocizne jeżeli dasz to komuś do zrobienia.

Mam nadzieje, że pomogłem. :mrgreen:
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

25 cze 2012, 13:24

Dzięki, część informacji znalazłem już, ale częściowo je rozszerzyłeś. W takim razie najbardziej pesymistyczny warian i najdrozszy to te 539 PLN, bo jesli to kwestia przycisku to ktoś tam pisał o 39 GBP (u nas pewnie odpowiednio przeliczone :) )
aplikatorzy.pl
Posty: 20
Rejestracja: 02 wrz 2010, 13:55
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

25 cze 2012, 13:28

Z ta szyba to moze byc to samo co u mnie. To bym sprawdzil w pierwszej chwili. Pstryczek sie wyrabia i peka plastik w srodku. Koszt naprawy to nowe przelaczniki. Da sie wyrwac do 100zł.
STYLIZACJA wszystkiego co jezdzi i nie koniecznie...
www.facebook.com/aplikatorzy
www.aplikatorzy.pl
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

25 cze 2012, 13:42

Tak, po przejżeniu kilku wątków, tez obstawiam te włączniki.

Jeśli chodzi o znaczek, to też już odpowiem sobie sam, bo patrząc na zdjęcia forumowych AE to znaczek jest jeden, na błotniku od strony kierowcy.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2012, 14:12

to ja jeszcze uproszczę - równie dobrze mogły zestyki zaśniedzieć i po prostu nie kontaktują. ja tak miałem i wiem, że to ogólnie częsty problem, bo duży prąd przez nie idzie.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

25 cze 2012, 14:20

styki to bolaczka NA, w NB lamia sie konce przyciskow, bo sa delikatne. Ale super glue z zatopionym zbrojeniem ze szpilek zalatwia sprawe :)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2012, 14:43

aha, fakt :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

25 cze 2012, 14:49

polokokt pisze:Jeśli chodzi o znaczek, to też już odpowiem sobie sam, bo patrząc na zdjęcia forumowych AE to znaczek jest jeden, na błotniku od strony kierowcy.

Potwierdzam, dyskutowaliśmy o tym na forum. Znaczek na 10th Anni jest i był jeden zawsze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

28 cze 2012, 14:06

Jadę sobie jadę - słońce świeci, wiatr wieje, aż tu nagle... nie mam sprzęgła. Pedał chodzi bez jakiegokolwiek oporu. Co to do cholery może być? Dodam, że płyn jest, z wysprzęglnika nie cieknie, kompletne sprzęgło jest nowe, wymienione dosłownie może z 500km temu i do tej pary działało miód malina. Jakieś pomysły?

EDIT: A jednak wysprzęglnik - wymieniałem go jakieś dwa, może trzy lata temu, Nipparts - nie polecam. Tym razem zamówiłem Sanyco, tylko takie mieli w IC. 29zł

EDIT 2: Zmieniając wysprzęglnik warto przejechać śruby którymi go wkręcamy klejem do gwintów, lub dać podkładki sprężyste - u mnie po prostu jedna śruba się odkręciła od drgań i wypadła, czego skutkiem było przekrzywienie wysprzęglnika i zniszczenie.
glonojad102
Posty: 128
Rejestracja: 29 lip 2011, 13:12
Lokalizacja: Lublin

30 cze 2012, 13:34

Zna ktoś wymiary oringu aparatu zapłonowego?
38x3,5 jak w 323?
prex
Posty: 873
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:37
Model: NB
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

01 lip 2012, 17:10

Czy ktoś ma pomysł jak zdemontować owy C-ring?? Straciłem 4h na próbach wydobycia go i nic z tego :evil: To jest C-ring pod tłoczkiem zacisku tylnego. Niestety moje szczypce nie dały rady.
Obrazek
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

01 lip 2012, 17:40

Coś niedobrego się dzieje. Na zimnym silniku auto chodzi elegancko, jedyną usterką którą jutro naprawiać będzie mechanik to wycie z okolic rozrządu (wyższe obroty - wyższy dźwięk wycia). Problem pojawia się gdy auto jest na trasie - po okolo 60-70 km gdy auto jest nagrzane, odczuwalna jest utrata mocy - 3000 obr/s na 5 biegu i żeby wyprzedzić jakies auto musze redukować do 4 i dawac pedał w ziemię bo inaczej nie przyspieszy dobrze. Gdy jest gorące, auto muli i słabo reaguje na pedał gazu, słąbo się wkreca na obroty. Co to może byc? To od tego wyjacego rozrządu czy może wtryski czy cos??
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 lip 2012, 18:00

Paxior pisze:3000 obr/s na 5 biegu i żeby wyprzedzić jakies auto musze redukować do 4 i dawac pedał w ziemię bo inaczej nie przyspieszy dobrze.

W 1,6 to nawet nówka z salonu nie przyspieszy dobrze na piątce przy takich obrotach ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

01 lip 2012, 19:23

Paxior pisze:jedyną usterką którą jutro naprawiać będzie mechanik to wycie z okolic rozrządu (wyższe obroty - wyższy dźwięk wycia)


Pewnie masz pasek któryś zbyt ciasno.

Paxior pisze:Gdy jest gorące, auto muli i słabo reaguje na pedał gazu, słąbo się wkreca na obroty. Co to może byc?


Może się nie znam ale wymieniałeś filtr powietrza ostatnio?
kozik
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
Lokalizacja: GST

02 lip 2012, 17:48

Czy ktoś może podpowiedzieć jak wyciągnąć sworzeń zaznaczony na zdjęciu strzałką?
Sączy mi się płyn hamulcowy z uszczelnienia pod ta dźwigienką od linki ręcznego, chciałem wyciągnąć ten sworzeń na którym jest mocowana, wyszedł ok 6-8mm i dalej nic. Niby jest luźny a dalej nie idzie... Nie chce niczego uszkodzić stąd moje pytanie...

Obrazek

Wielka prośba o pomoc bo auto stoi rozbebeszone, a pogoda pięęękna :wink:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 lip 2012, 19:24

prex pisze:Czy ktoś ma pomysł jak zdemontować owy C-ring?? Straciłem 4h na próbach wydobycia go i nic z tego :evil: To jest C-ring pod tłoczkiem zacisku tylnego. Niestety moje szczypce nie dały rady.


Jakie miałeś te szczypce? To jest pierścień segera i takie do tego potrzebujesz ;)
Obrazek
prex
Posty: 873
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:37
Model: NB
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

02 lip 2012, 21:15

DEXTER pisze:Jakie miałeś te szczypce? To jest pierścień segera i takie do tego potrzebujesz

No właśnie mniej więcej takie posiadam aczkolwiek niestety nie z tak cienko zakończonymi chwytakami, ale dzięki wielkie za podpowiedź. Widzę, że niestety innego patentu na to nie ma :P
p.s. kto ze śląska ma pożyczyć takowe fajne szcypaczki na dzień lub dwa??
kozik pisze:Czy ktoś może podpowiedzieć jak wyciągnąć sworzeń zaznaczony na zdjęciu strzałką?
Sączy mi się płyn hamulcowy z uszczelnienia pod ta dźwigienką od linki ręcznego, chciałem wyciągnąć ten sworzeń na którym jest mocowana, wyszedł ok 6-8mm i dalej nic. Niby jest luźny a dalej nie idzie... Nie chce niczego uszkodzić stąd moje pytanie...

Masz niestety ten sam problem co ja, więc też przygotuj takie szczypce, bo żeby wyciągnąć ten sworzeń musisz wyjąć tłoczek i potem dobrać się do tego C-ringa i wyjąć trzpień trzymający owy sworzeń od drugiej strony.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 lip 2012, 21:21

Tak małego segera, ciężko będzie wyjąć czymś innym niestety :/
prex
Posty: 873
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:37
Model: NB
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

02 lip 2012, 21:55

DEXTER pisze:Tak małego segera, ciężko będzie wyjąć czymś innym niestety :/

No w tym temacie to akurat Japońcy zaszaleli z rozwiązaniem - dojście tam jest tragiczne... :bang:
kozik
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
Lokalizacja: GST

03 lip 2012, 9:07

prex pisze:Masz niestety ten sam problem co ja, więc też przygotuj takie szczypce, bo żeby wyciągnąć ten sworzeń musisz wyjąć tłoczek i potem dobrać się do tego C-ringa i wyjąć trzpień trzymający owy sworzeń od drugiej strony.


prex dzięki za pomoc, dzisiaj będę walczył dalej...
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

03 lip 2012, 13:40

Mam wyraźny luz na piaście przedniego koła. Po podniesieniu auta daje się to wyczuć ruszając kołem oburącz. Innych objawów w trakcie jazdy brak. Mam pytanie, czy dokręcając nakrętkę na czopie zlikwiduje ten luz? Czy może od razu szukać nowej piasty?
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

03 lip 2012, 13:53

z przodu łożysko jest zintegrowane z piastą i niestety całość do wymiany.. nie ma żadnych regulacji...
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

03 lip 2012, 14:19

Od kilku tygodni pojawia się u mnie problem z silnikiem. Raz na jakiś czas na ogół w trasie auto gaśnie i trzeba odczekać kilka minut aż ponownie zapali. Silnik kręci ale nie pali. Zdarza się również, że po krótkiej jeździe wyłączam silnik i potem również nie mogę go odpalić. Zdarza się to wszystko tylko na ciepłym silniku, jak przestygnie parę minut to znowu odpala i auto jeździ zupełnie normalnie. Jakieś sugestie co to może być?? czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego?? cewki??

Silnik 1.6
Ostatnio zmieniony 04 lip 2012, 9:40 przez bgoka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

03 lip 2012, 22:57

mi podobnie sie działo jak miałem zpiepszony halotron w mx3
na zimnego zawsze palił, napisz jaki silnik może też tam jest
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 lip 2012, 19:02

biorę się za wymianę sprzęgła, chcę wymienić wszystko przy okazji co mogłoby się zepsuć

jakiej firmy polecacie wysprzęgliki? gdzieś na forum ktoś pisał o dwóch firmach, ale nie pamiętam kto i gdzie

i druga sprawa gdzie kupię przewód w stalowym oplocie do wysprzęglika?
ODPOWIEDZ