Lampy kierunkowskazów - demontaż filtra

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2007, 11:33

Hej, Czy ktoś z was ma sposób na bez destrukcyjny demontaż filtra żarówki kierunkowskazu z lampy znajdującej się w przednim zderzaku NA? Chodzi o to aby usunąć toto pomarańczowe z tej lampy :) ?

Obrazek
Fuksja i Turkus :)
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

07 maja 2007, 19:26

Mam taką rozbitą, zbadam krok po kroku, ale jutro bo już ciemno jest.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5464
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 maja 2007, 2:25

demol pisze:Hej, Czy ktoś z was ma sposób na bez destrukcyjny demontaż filtra żarówki kierunkowskazu z lampy znajdującej się w przednim zderzaku NA? Chodzi o to aby usunąć toto pomarańczowe z tej lampy :) ?

Opalarką ogrzewasz laczenie dwoch czesci lampy, delikatnie podwazasz szerokim srubokretem aby rozdzielic je od siebie. Filtr przykrecony jest dwiem srubkami krzyzowymi, wykrecasz je i wyjmujesz filtr. Podgrzewasz obie czesci, skladasz. 20 min roboty na klosz. Nie przesadz z podgrzewaniem abys nie zdeformowal lampy.
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

08 maja 2007, 5:34

Witam, po pięknych zdjęciach palącej się mazdy z Katowic uznałem, że to rewelacyjny pomysł. Tylko nie mam opalarki, jest pęknięcie. Czy ktoś przypadkiem nie posiada lewego kierunkowskazu do NA? :oops: Najchętniej już bez filtra. pozdrawiam
P.S. Byłem na wycieczce w okolicy Nowego Wiśnicza - Limanowej. Bardzo smaczne dróżki:)
Załączniki
P1010488.JPG
P1010488.JPG (168.94 KiB) Przejrzano 831 razy
P1010493.JPG
P1010493.JPG (165.52 KiB) Przejrzano 832 razy
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

08 maja 2007, 15:35

Fiveopac pisze:
demol pisze:Hej, Czy ktoś z was ma sposób na bez destrukcyjny demontaż filtra żarówki kierunkowskazu z lampy znajdującej się w przednim zderzaku NA? Chodzi o to aby usunąć toto pomarańczowe z tej lampy :) ?

Opalarką ogrzewasz laczenie dwoch czesci lampy, delikatnie podwazasz szerokim srubokretem aby rozdzielic je od siebie. Filtr przykrecony jest dwiem srubkami krzyzowymi, wykrecasz je i wyjmujesz filtr. Podgrzewasz obie czesci, skladasz. 20 min roboty na klosz. Nie przesadz z podgrzewaniem abys nie zdeformowal lampy.

Widzę że obejdzie się bez mojej pomocy, powodzenia :smile:
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

08 maja 2007, 22:14

Mam już to za sobą ... uff ... to wcale nie było takie easy. Inspiracją do wykonania tego moda był zakup żarówek kierunkowskazu w technologii LED (czyli diodowej). Oprócz poparzonego palucha i pękniętej na szczęście w bardzo malo widocznym miejscu jednej lampy wszystko jakoś tam poszło. Ten klej który łączy pokrywę z resztą lampy jest strasznie silny. Nawet dobrze podgrzany jest ciężki do rozklejenia. Dość szybko stygnie a to powoduje ze staje się praktycznie nierozerwalny. Cóż za cholerstwo! Samo już wykręcenie filtra jest banalne. Złożenie też pestka, tylko trzeba pamiętać o podgrzaniu obydwu elementów. Używałem do rozłączenia tych elementów metalowego narzędzia coś jakby płaskiego śrubokręta, bardzo płaskiego i szczupłego. Mimo tego nie udało mi sie uniknąć pęknięcia w jednym miejscu. Poniżej kilka fotek LED-owych żarówek oraz lamp przed i po modyfikacji.

ps. LED-y niestety nie sprawdzają sie dobrze bo choć świecą bardzo jasno i mocno, w lampie miaty są zamocowane pod kątem i kierunkowe swiatło z LED-a nie bije na wprost tylko świeci w odblask w lampie. Pewnie można by jakoś to przerobić ale mam inny pomysł na zastosowanie nowych kloszy bez pomarańcza w środku. Mysle o zrobieniu swiateł dziennych, sprawdzałem możliwości, lampa świeci bardzo jasno z żarówką od kierunku ... ale muszę to jeszcze przemyśleć co i jak podłączyć.

ps2. obudowę tej żarówki LED-owej muszę siknąć srebrnym lakierem ... żółte cholerstwo widać w nowym przezroczystym kloszu ... zresztą widać to na zdjęciu.
Załączniki
IMG_6454.JPG
IMG_6454.JPG (56.3 KiB) Przejrzano 852 razy
IMG_6453.JPG
IMG_6453.JPG (62.64 KiB) Przejrzano 865 razy
IMG_6452.JPG
IMG_6452.JPG (63.46 KiB) Przejrzano 845 razy
IMG_6451.JPG
IMG_6451.JPG (64.13 KiB) Przejrzano 849 razy
IMG_6450.JPG
IMG_6450.JPG (58.93 KiB) Przejrzano 821 razy
IMG_6449.JPG
IMG_6449.JPG (61.25 KiB) Przejrzano 825 razy
IMG_6448.JPG
IMG_6448.JPG (87 KiB) Przejrzano 838 razy
Fuksja i Turkus :)
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

09 maja 2007, 21:36

jak zrobisz dzienne to gdzie będą kierunki?
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2007, 21:56

Rad Mox pisze:jak zrobisz dzienne to gdzie będą kierunki?
Tam gdzie teraz są pozycyjne :) tylko nie wiem jeszcze co zrobić z pozycyjnymi :)
Fuksja i Turkus :)
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

04 lut 2008, 13:09

Witam moja mx5 takze pochodzi z Kanady ale miala dwuwloknowe kierunki tzn postoj pomaranczowy w zarowce kierunku. Teraz przerobilem swoja mazde podobnie jak ktos chce z tego co zrozumialem. W miejsce kierunku dalem dwuwlkonowa zarowke 21/5 wat ( w ten sposob zalatwilem postoj i swiatko do jazdy dziennej, natomiast w miejscepostoju dla wersji eurpejskiej z mala przerobka dalem zwykle jednowloknowe pomaranczowe kierunki z tym, ze domontowalem mocowanie aby bylo oryginalne wkladane i nastepnie prekrecane i dodalem odblysnik. Nalezy pamietac aby nie zmieniac wartosci napeicia na kierunku czyli 21wat bo inaczej bedzie wam mrugac tak jakby byla spalona zarowka. W moim przypadku wymagalo to tkaze zmiany kabli i poprowadzenia dodatkowego do dziennych z tym, ze mam wlacznik i sa podloczone ze zapalaja sie wtedy wraz z zaplonem.
Sławek
Posty: 33
Rejestracja: 01 sie 2007, 13:41
Lokalizacja: Łódź

05 lut 2008, 8:46

demol pisze:ps. LED-y niestety nie sprawdzają sie dobrze bo choć świecą bardzo jasno i mocno, w lampie miaty są zamocowane pod kątem i kierunkowe swiatło z LED-a nie bije na wprost tylko świeci w odblask w lampie. Pewnie można by jakoś to przerobić ale mam inny pomysł na zastosowanie nowych kloszy bez pomarańcza w środku. Mysle o zrobieniu swiateł dziennych, sprawdzałem możliwości, lampa świeci bardzo jasno z żarówką od kierunku ... ale muszę to jeszcze przemyśleć co i jak podłączyć.


Ja poradziłem sobie następująco:
- na kierunkowskazy użyłem halogenowej żarówki żółtej 23W wraz z oprawką od migaczy motocyklowych, włożone w miejsce oryginalnych postojówek
- w miejsce migaczy włożyłem (po wyjęciu pomaranczowej blendy) żarówki 21W, i to są światła do jazdy dziennej a także nieco silniejsze postojowe. Ale kto powiedział, że postojowe nie mogą mieć 21W? W zasadzie możnaby włożyć dwuwłóknowe 21/5W i mieć po bożemu postojowe i dzienne, ale na razie odpuściłem grzebanie w aucie.

zresztą, pisałem o tym w jednym poście
pzdr
koń w galopie, baletnica w tańcu, fregata pod żaglami, roadster topless
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

06 lut 2008, 15:37

Sławek, możesz dać zdjęcie jak wyglądają Twoje kierunkowskazy?
ODPOWIEDZ