Hej, Czy ktoś z was ma sposób na bez destrukcyjny demontaż filtra żarówki kierunkowskazu z lampy znajdującej się w przednim zderzaku NA? Chodzi o to aby usunąć toto pomarańczowe z tej lampy ?
Lampy kierunkowskazów - demontaż filtra
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
Mam taką rozbitą, zbadam krok po kroku, ale jutro bo już ciemno jest.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5464
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
demol pisze:Hej, Czy ktoś z was ma sposób na bez destrukcyjny demontaż filtra żarówki kierunkowskazu z lampy znajdującej się w przednim zderzaku NA? Chodzi o to aby usunąć toto pomarańczowe z tej lampy ?
Opalarką ogrzewasz laczenie dwoch czesci lampy, delikatnie podwazasz szerokim srubokretem aby rozdzielic je od siebie. Filtr przykrecony jest dwiem srubkami krzyzowymi, wykrecasz je i wyjmujesz filtr. Podgrzewasz obie czesci, skladasz. 20 min roboty na klosz. Nie przesadz z podgrzewaniem abys nie zdeformowal lampy.
Witam, po pięknych zdjęciach palącej się mazdy z Katowic uznałem, że to rewelacyjny pomysł. Tylko nie mam opalarki, jest pęknięcie. Czy ktoś przypadkiem nie posiada lewego kierunkowskazu do NA? Najchętniej już bez filtra. pozdrawiam
P.S. Byłem na wycieczce w okolicy Nowego Wiśnicza - Limanowej. Bardzo smaczne dróżki:)
P.S. Byłem na wycieczce w okolicy Nowego Wiśnicza - Limanowej. Bardzo smaczne dróżki:)
- Załączniki
-
- P1010488.JPG (168.94 KiB) Przejrzano 831 razy
-
- P1010493.JPG (165.52 KiB) Przejrzano 832 razy
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
Fiveopac pisze:demol pisze:Hej, Czy ktoś z was ma sposób na bez destrukcyjny demontaż filtra żarówki kierunkowskazu z lampy znajdującej się w przednim zderzaku NA? Chodzi o to aby usunąć toto pomarańczowe z tej lampy ?
Opalarką ogrzewasz laczenie dwoch czesci lampy, delikatnie podwazasz szerokim srubokretem aby rozdzielic je od siebie. Filtr przykrecony jest dwiem srubkami krzyzowymi, wykrecasz je i wyjmujesz filtr. Podgrzewasz obie czesci, skladasz. 20 min roboty na klosz. Nie przesadz z podgrzewaniem abys nie zdeformowal lampy.
Widzę że obejdzie się bez mojej pomocy, powodzenia
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Mam już to za sobą ... uff ... to wcale nie było takie easy. Inspiracją do wykonania tego moda był zakup żarówek kierunkowskazu w technologii LED (czyli diodowej). Oprócz poparzonego palucha i pękniętej na szczęście w bardzo malo widocznym miejscu jednej lampy wszystko jakoś tam poszło. Ten klej który łączy pokrywę z resztą lampy jest strasznie silny. Nawet dobrze podgrzany jest ciężki do rozklejenia. Dość szybko stygnie a to powoduje ze staje się praktycznie nierozerwalny. Cóż za cholerstwo! Samo już wykręcenie filtra jest banalne. Złożenie też pestka, tylko trzeba pamiętać o podgrzaniu obydwu elementów. Używałem do rozłączenia tych elementów metalowego narzędzia coś jakby płaskiego śrubokręta, bardzo płaskiego i szczupłego. Mimo tego nie udało mi sie uniknąć pęknięcia w jednym miejscu. Poniżej kilka fotek LED-owych żarówek oraz lamp przed i po modyfikacji.
ps. LED-y niestety nie sprawdzają sie dobrze bo choć świecą bardzo jasno i mocno, w lampie miaty są zamocowane pod kątem i kierunkowe swiatło z LED-a nie bije na wprost tylko świeci w odblask w lampie. Pewnie można by jakoś to przerobić ale mam inny pomysł na zastosowanie nowych kloszy bez pomarańcza w środku. Mysle o zrobieniu swiateł dziennych, sprawdzałem możliwości, lampa świeci bardzo jasno z żarówką od kierunku ... ale muszę to jeszcze przemyśleć co i jak podłączyć.
ps2. obudowę tej żarówki LED-owej muszę siknąć srebrnym lakierem ... żółte cholerstwo widać w nowym przezroczystym kloszu ... zresztą widać to na zdjęciu.
ps. LED-y niestety nie sprawdzają sie dobrze bo choć świecą bardzo jasno i mocno, w lampie miaty są zamocowane pod kątem i kierunkowe swiatło z LED-a nie bije na wprost tylko świeci w odblask w lampie. Pewnie można by jakoś to przerobić ale mam inny pomysł na zastosowanie nowych kloszy bez pomarańcza w środku. Mysle o zrobieniu swiateł dziennych, sprawdzałem możliwości, lampa świeci bardzo jasno z żarówką od kierunku ... ale muszę to jeszcze przemyśleć co i jak podłączyć.
ps2. obudowę tej żarówki LED-owej muszę siknąć srebrnym lakierem ... żółte cholerstwo widać w nowym przezroczystym kloszu ... zresztą widać to na zdjęciu.
- Załączniki
-
- IMG_6454.JPG (56.3 KiB) Przejrzano 852 razy
-
- IMG_6453.JPG (62.64 KiB) Przejrzano 865 razy
-
- IMG_6452.JPG (63.46 KiB) Przejrzano 845 razy
-
- IMG_6451.JPG (64.13 KiB) Przejrzano 849 razy
-
- IMG_6450.JPG (58.93 KiB) Przejrzano 821 razy
-
- IMG_6449.JPG (61.25 KiB) Przejrzano 825 razy
-
- IMG_6448.JPG (87 KiB) Przejrzano 838 razy
Fuksja i Turkus
jak zrobisz dzienne to gdzie będą kierunki?
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Witam moja mx5 takze pochodzi z Kanady ale miala dwuwloknowe kierunki tzn postoj pomaranczowy w zarowce kierunku. Teraz przerobilem swoja mazde podobnie jak ktos chce z tego co zrozumialem. W miejsce kierunku dalem dwuwlkonowa zarowke 21/5 wat ( w ten sposob zalatwilem postoj i swiatko do jazdy dziennej, natomiast w miejscepostoju dla wersji eurpejskiej z mala przerobka dalem zwykle jednowloknowe pomaranczowe kierunki z tym, ze domontowalem mocowanie aby bylo oryginalne wkladane i nastepnie prekrecane i dodalem odblysnik. Nalezy pamietac aby nie zmieniac wartosci napeicia na kierunku czyli 21wat bo inaczej bedzie wam mrugac tak jakby byla spalona zarowka. W moim przypadku wymagalo to tkaze zmiany kabli i poprowadzenia dodatkowego do dziennych z tym, ze mam wlacznik i sa podloczone ze zapalaja sie wtedy wraz z zaplonem.
demol pisze:ps. LED-y niestety nie sprawdzają sie dobrze bo choć świecą bardzo jasno i mocno, w lampie miaty są zamocowane pod kątem i kierunkowe swiatło z LED-a nie bije na wprost tylko świeci w odblask w lampie. Pewnie można by jakoś to przerobić ale mam inny pomysł na zastosowanie nowych kloszy bez pomarańcza w środku. Mysle o zrobieniu swiateł dziennych, sprawdzałem możliwości, lampa świeci bardzo jasno z żarówką od kierunku ... ale muszę to jeszcze przemyśleć co i jak podłączyć.
Ja poradziłem sobie następująco:
- na kierunkowskazy użyłem halogenowej żarówki żółtej 23W wraz z oprawką od migaczy motocyklowych, włożone w miejsce oryginalnych postojówek
- w miejsce migaczy włożyłem (po wyjęciu pomaranczowej blendy) żarówki 21W, i to są światła do jazdy dziennej a także nieco silniejsze postojowe. Ale kto powiedział, że postojowe nie mogą mieć 21W? W zasadzie możnaby włożyć dwuwłóknowe 21/5W i mieć po bożemu postojowe i dzienne, ale na razie odpuściłem grzebanie w aucie.
zresztą, pisałem o tym w jednym poście
pzdr
koń w galopie, baletnica w tańcu, fregata pod żaglami, roadster topless
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Sławek, możesz dać zdjęcie jak wyglądają Twoje kierunkowskazy?