Strona 1 z 1
porządny wyciek z pod pokrywy zaworów.
: 28 paź 2010, 18:28
autor: Laska
domyślam sie ze zaraz dostane upomnienie, że taki temat już był no ale niestety o czymś takim nic nie znalazłem.
Dzis pojechałem obejrzeć jedna miatke i problem w tym, że na prawde mi sie spodobała i jej stan był na prawde niezły, więc mnie męczy teraz
Niestety mazda ma porządny wyciek z pod pokrywy zaworów. wiem, że jest to ich newraligiczny punkt i dzieje się tak baaardzo często. Wiec konkrety. model 96' 1.6 podobno 90km
wyciek wygląda tak:
http://img502.imageshack.us/img502/2257/dsc00830o.jpg
właściciel tłumaczy, że dłuższy czas temu została wymieniona uszczelka na zamiennik i nie została dodatkowo uszczelniona. czy jest to możliwe, czy po prostu w silniku dzieje się coś niedobrego, że tak to wygląda. jeśli ma to jakoś wam pomoc to silnik pracuje cicho, równo, obroty nie falują i nic podobnego sie nie dzieje.
: 28 paź 2010, 18:33
autor: Kim Son San
Nie jestem zbyt kompetentny, ale możliwe, że przy wymianie nie uszczelniono silikonem kilku miejsc (przy śrubach?)
Poczekaj na mądrzejszych w tym temacie

: 28 paź 2010, 18:36
autor: Laska
no tyle to ja napisałem tylko dla mnie wygląda to na tyle słabo, że postanowiłem sie zapytać

: 28 paź 2010, 19:40
autor: scotch
ja troszeczkę OT walne bo nie znam się na silnikach ale mi rzuciły się w oczy "metrowe" przewody zapłonowe elegancko upchane

: 28 paź 2010, 19:43
autor: kapoost
nie wygląda na auto o które ktoś dba...
: 28 paź 2010, 19:49
autor: Dawid
Już po tym zdjęciu widać, że bagnet urwany a korek od oleju to ktoś chyba koparko-ładowarką odkręcał
Uszczelka z pewnością do wymiany. Ja jak wymieniałem swoją to zastosowałem silikon ( jest gdzieś na forum opisane, które punkty należy posmarować).
: 28 paź 2010, 20:15
autor: Tomai
W tych miejscach zaznaczonych na zdjęciu należy uszczelnić. Z zamiennikami jest tak że niestety lubią cieknąć. Proponuję oryginał w aso ( około 60 zł ). Ja w poprzedniej mx-5 taki kupiłem i nic nie cieknie do dziś.
: 28 paź 2010, 20:16
autor: Laska
może ktoś mnie czymś zaskoczy? jak narazie nic nowego sie nie dowiedziałem. wiem gdzie sie uszczelnia i czym. wiem, że wygląda to cienko, bagnet jest ułamany itd. ale nie takie było moje pytanie. w sumie nie ważne. jutro będzie sprawdzana kompresja i zobaczymy co się tam kryje.
chciałem się dowiedzieć czy tak obszerny wyciek może być spowodowany tanią nie zasilikowana uszczelką.
jbc kupować jakieś specjalne amerykańskie uszczelki czy orginalna mazdy + silikon w zupełności styka?
: 28 paź 2010, 20:17
autor: Mayk
Laska pisze:jbc kupować jakieś specjalne amerykańskie uszczelki czy orginalna mazdy + silikon w zupełności styka?
Najlepszy OEM Mazdy + sylikon

: 28 paź 2010, 20:18
autor: dmk
Korek lubi się "zassać" (a dokładniej metal rozszerza się pod wpływem temperatury i trudno go wykręcić) - jak go jakiś mądrala na rozgrzanym silniku próbowal odkręcać czymś metalowym, to się nie dziwię że tak wygląda.
Bagnet? W 50% MX-5 tak wygląda - po prostu łamie się ten plastik.
Do wymiany uszczelka. Ewentualnie ktoś kiedyś dość konkretnie przelał oleju - sprawdziłbym wszystkie inne uszczelniacze, bo wymiana tej to chwila. I podobno (ale nie wiem tego) da się to skręcić bez dodatkowego "klejenia" żeby nie ciekło. Nie wiem czy to prawda.
: 28 paź 2010, 20:22
autor: Tomai
dmk pisze:I podobno (ale nie wiem tego) da się to skręcić bez dodatkowego "klejenia" żeby nie ciekło. Nie wiem czy to prawda.
Nieprawda, zawsze gdy jest kształt półksiężyca to się podkleja silikonem i to nie tylko w mazdach. Wiem to od dość"ogarniętego " mechanika.
: 28 paź 2010, 20:24
autor: Mayk
Przede wszystkim w serwisówce jest dokładnie napisane, że należy to zrobić gdyż w przeciwnym wypadku wyciek murowany

: 28 paź 2010, 20:26
autor: Laska
noi takie odpowiedzi mi się podobają. Ciesze sie również że widok takiego przepocenia was nie przestraszył

: 28 paź 2010, 20:29
autor: dmk
Tomai pisze:dmk pisze:I podobno (ale nie wiem tego) da się to skręcić bez dodatkowego "klejenia" żeby nie ciekło. Nie wiem czy to prawda.
Nieprawda, zawsze gdy jest kształt półksiężyca to się podkleja silikonem i to nie tylko w mazdach. Wiem to od dość"ogarniętego " mechanika.
Napisałem
podobno i informacja też była od bardzo ogarniętego mechanika z którym chwilę coś tam robiłem.
Nie zmienia to faktu, że któraś z MX-5 jeździ z niepodklejoną uszczelką (nie wiem czyja już - nie pamiętam) i nie ma najmniejszego śladu wycieku.
Ale nie to jest przedmiotem dyskusji i się nie upieram przy tym. Sam mam podklejone

: 28 paź 2010, 22:20
autor: Fiveopac
Laska pisze:Niestety mazda ma porządny wyciek z pod pokrywy zaworów.
Za wielkie slowa na usterke, ktora naprawisz za 60 zł za orginal uszczelki + 14 zł za silikon wysoktemp.

W mazdach panuje zasada - żadnych zamienników uszczelek - zycie staje sie łatwiejsze

zamiennik zawsze konczy zywot w strumieniach oleju.
Laska pisze:model 96' 1.6 podobno 90km
Napewno
Z tego co zauwazylem wezyk laczacy kolektor z pokrywa zaworow wyglada na pogryziony, jesli ma dziure to moga dziac sie smieszne rzeczy z wolnym obrotami i gasnieciem przy spuszczaniu z obrotow.
: 29 paź 2010, 2:25
autor: MiC
ja wymieniłem uszczelke własnoręcznie nie na oryginał ale na najlepszą czytaj najdroższą jaką znalazłem w IC. uszczelniłem sylikonem z dokładnością robota

a i tak mój wyciek wygląda dużo gorzej...
gdybym zlecił to komuś to bym powiedział że spartolił, nie uszczelnił, dał za dużo/malo sylikonu, ale robilem to sam
przy robocie glowicy zmieniam na oryginał...
tak jak pisali wcześniej, korek przy gorącym silniku jest trudno odkręcić, więc jeżeli to są jedyne minusy mazdy to nie ma czym się przejmować

: 29 paź 2010, 19:23
autor: Kim Son San
scotch pisze:ja troszeczkę OT walne bo nie znam się na silnikach ale mi rzuciły się w oczy "metrowe" przewody zapłonowe elegancko upchane

Mam tak samo. A i na spocie widziałem kolejną mazdę tak potraktowaną, w dodatku o ile się nie mylę, była turbiona. Działa? Działa. Jak będzie kilka wolnych złotych, przyjdą NGKi. A do tego czasu nie ma tragedii

: 29 paź 2010, 19:53
autor: Laska
dzisiaj w samochodzie o ktorym jest temat zostala zmierzona kompresja. jeden niecale 10 reszta trzech po 9.5 z tego co sie doszukalem w internecie wychodzily z kompresja 9. wiec chyba cos nie tak

czy to są znaczące różnice? czy raczej normalka

?
co do kabli. nie powinny być za długie bo im dłuższe tym dłuższa droga dla impulsu. ale jak wszystko śmiga no to nie ma co się spinać chyba że ze względów estetycznych

: 29 paź 2010, 20:04
autor: majkel
Laska pisze:w internecie wychodzily z kompresja 9
Dla silnika 1.8 nominalna jest 12,8, minimalna 9 z dopuszczalną różnicą pomiędzy cylindrami 2. Czy ktoś ma pod ręką dane dla 1.6 90 KM ? Dane oczywiście dla pomiaru na gorąco.
Laska pisze:co do kabli. nie powinny być za długie bo im dłuższe tym dłuższa droga dla impulsu.
Powinny mieć impedancję w zakresie przewidzianym przez producenta układu zapłonowego. Kropka. Reszta czyli długość, kolor, grubość i takie tam nie mają żadnego znaczenia poza lepszym/gorszym samopoczuciem właściciela.
Po
eM
: 29 paź 2010, 22:14
autor: Laska
ktoś coś wie jaka kompresja powinna być bo niestety w internecie nie moge znaleźć.
: 30 paź 2010, 12:31
autor: Fiveopac
Laska pisze:ktoś coś wie jaka kompresja powinna być bo niestety w internecie nie moge znaleźć.
majkel_c pisze:nominalna jest 12,8, minimalna 9 z dopuszczalną różnicą pomiędzy cylindrami 2
: 30 paź 2010, 14:16
autor: Laska
czyli dla 1,8 130km i 1.6 90km jest tak samo?