[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

07 lip 2020, 12:04

Podpinam do ogólnego tematu o hamulcach bo kolega ma takie same oczekiwania jak 90% użytkowników więc nie ma sensu ciągnąć osobnego wątku.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

07 lip 2020, 12:43

Toma Sensei pisze:
07 lip 2020, 9:56
straciły się po 30 tyś.
Uważasz że to za mały przebieg? Gdyby się zużyły po kilku tys. km to byłby mały przebieg a tak to aż za duży jak na intensywne używanie.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 lip 2020, 13:22

wojteks pisze:
07 lip 2020, 12:43
Toma Sensei pisze:
07 lip 2020, 9:56
straciły się po 30 tyś.
Uważasz że to za mały przebieg? Gdyby się zużyły po kilku tys. km to byłby mały przebieg a tak to aż za duży jak na intensywne używanie.
otoz wlasnie. w ciagu 46 tys km w NA zuzylem 6 kompletow klockow na przod i 2 na tył :twisted:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

07 lip 2020, 14:55

Toma Sensei pisze:
07 lip 2020, 9:56

Wiem, temu też szukam jakiegoś rozwiązania, ostatnim razem kupiłem ferodo - ani to jakaś super rewelacja nie była, pyliły mocno, straciły się po 30 tyś.
Jakie ferodo?
Paleta jest mega bogata ds1.11 dsuno ds 3.12. tak na prawdę słabe to są tylko te najsłabsze i wiekowe już ferodo pokroju ds2500 a nowa seria hamuje na prawdę miło.
https://www.ferodoracing.com/products/c ... ds/ds3-12/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

07 lip 2020, 18:17

pirul pisze:
07 lip 2020, 12:04
Podpinam do ogólnego tematu o hamulcach bo kolega ma takie same oczekiwania jak 90% użytkowników więc nie ma sensu ciągnąć osobnego wątku.
Jeśli nie miałeś wcześniej styczności, to spróbuj sobie Stoptechy Sport. Ja mam je właśnie na przodzie (tył Textar). Wytrzymują mi 7 - 8 imprez typu MC, Trackday (ok. 1200 km na torze), do tego ok. 4000 km na zwykłych drogach. Według mnie to dobry wynik. Nie piszczą z OEM tarczami.
NB, 1/2NBFL, NC
Awatar użytkownika
Toma Sensei
Posty: 76
Rejestracja: 02 lip 2017, 14:24
Model: NB FL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

07 lip 2020, 18:38

Alex pisze:
07 lip 2020, 13:22
wojteks pisze:
07 lip 2020, 12:43
Toma Sensei pisze:
07 lip 2020, 9:56
straciły się po 30 tyś.
Uważasz że to za mały przebieg? Gdyby się zużyły po kilku tys. km to byłby mały przebieg a tak to aż za duży jak na intensywne używanie.
otoz wlasnie. w ciagu 46 tys km w NA zuzylem 6 kompletow klockow na przod i 2 na tył :twisted:
Biorąc pod uwagę to, że w zasadzie rzadko dostawały wciery to dość krótki dystans, a grzaly się szybciej niż tunel środkowy :D
sebapoz pisze:
07 lip 2020, 18:17
pirul pisze:
07 lip 2020, 12:04
Podpinam do ogólnego tematu o hamulcach bo kolega ma takie same oczekiwania jak 90% użytkowników więc nie ma sensu ciągnąć osobnego wątku.
Jeśli nie miałeś wcześniej styczności, to spróbuj sobie Stoptechy Sport. Ja mam je właśnie na przodzie (tył Textar). Wytrzymują mi 7 - 8 imprez typu MC, Trackday (ok. 1200 km na torze), do tego ok. 4000 km na zwykłych drogach. Według mnie to dobry wynik. Nie piszczą z OEM tarczami.
Ok, dziękuję za porady, macie jakieś źródełko stoptechów?
“Life is the same as when you're driving...sometimes you go faster by letting go of the accelerator"
Obrazek
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

07 lip 2020, 19:33

Toma Sensei pisze:
07 lip 2020, 18:38

Ok, dziękuję za porady, macie jakieś źródełko stoptechów?
W Polsce chyba tylko: bigbrake.pl

Przód Sport:
BigBrake - 309.08900
MidBrake - 309.06350
NB, 1/2NBFL, NC
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 lip 2020, 17:44

Toma Sensei pisze:
07 lip 2020, 18:38
Biorąc pod uwagę to, że w zasadzie rzadko dostawały wciery to dość krótki dystans, a grzaly się szybciej niż tunel środkowy
No ale hamulce się zwykle grzeją przy hamowaniu, to zupełnie normalne zjawisko, 30k to nie jest krótki dystans.

Zacznij jeździć jak emeryt klocki wytrzymają dużo dłużej, zapomnij o wyścigach od świateł do świateł, dynamicznym pokonywaniu zakrętów z dohamowaniem przed zakrętem i podobnych zabawach wymagających hamowania :lol:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 lip 2020, 18:02

30k na klockach w mx5 to naprawdę dużo. Mój rekord w druga stronę to 1350km w tym jakieś 45km na Ułężu na 30leciu. Zaprawdę BluePrint to nie sa dobre klocki , OEM Mazda wytrzymuja 10 razy więcej (4-5 trackadyow po jakieś 100km każdy) a kosztują bodaj 129zl na allegrosz

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
hubike
Posty: 53
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:06
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Świebodzice

27 lip 2020, 12:16

Cześć, stoję przed zakupem tarcz + klocków do sportiva. Zastanawiam się nad kompletem Brembo (pełne tarcze 270, 276 + klocki na obie osie)
oraz
ZIMMERMANN SPORT (270mm, perforowane) i klocki ZIMMERMANN (przód) + tarcze ZIMMERMANN (276mm, pełne) i klocki ZIMMERMANN (tył).
Mazda będzie jeździć jako daily, co któryś weekend wyjazd w góry, okazjonalnie tor. Proszę o pomoc w wyborze i ewentualne porady :senkju:
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

27 lip 2020, 21:09

Tarcze Zimmermann nigdy mnie nie zawiodły, coat Z powinny spokojnie dać radę. Co do klocka możesz poszaleć i StopTech Sport dać :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 lip 2020, 11:18

Stoptech na ulice (i tor okazjonalny) to raczej przerost formy nad treścią. No ale kto bogatemu zabroni?

Tarcze z coat Z fajne, dłużej będą ładnie wyglądać

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MarcinCB
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2020, 21:27
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz

23 wrz 2020, 23:26

Witajcie, mam sprawę do rozwikłania. Moje auto to miata na rynek kanadyjski z motorem 1.8l z 1995 roku. Skończyły się klocki, zabrałem się za wymiane i ku mojemu zdziwieniu klocek ma wymiary około 110 szerokości, 40 wysokości czyli tak jak w small brakeu a nie mid braku... Czy to możliwe, żeby w tamtych latach był small brake w 1.8 czy ktoś po prostu wrzucił mniejszą tarczę po taniości i klocek? Jest to możliwe bez modyfikacji hamulców? Tarczy jeszcze nie mierzyłem dokładnie ale wydaje się że jest bliżej 230 mm a nie 250. Spróbuje wrzucić fote jak to wygląda
20200923_230938.jpg
20200923_230938.jpg (2.89 MiB) Przejrzano 3938 razy
"Gertruda nie jest zabawką. To prawdziwa mała lokomotywa" - Tata Świnka :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 wrz 2020, 8:11

mysle ze rozne rzeczy sa mozliwe zwlaszcza w aucie ktore ma >20 lat :lol:

zmierz tarcze to sie wszystko wyjasni, mozesz tez dac fotke klocka. small rozni sie wyraznie od mid. ciekawe tez jaki zestaw masz na przodzie, czy czasem tez nie small
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MarcinCB
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2020, 21:27
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz

24 wrz 2020, 8:32

właśnie to jest przód :D a klocek wygląda tak:
20200924_093154.jpg
20200924_093154.jpg (2.95 MiB) Przejrzano 3914 razy
jestem ciekaw czy po drugiej stronie jest tak samo :D osłona przeciwpyłowa wydaje się być dosyć duża
Załączniki
20200924_093204.jpg
20200924_093204.jpg (2.54 MiB) Przejrzano 3914 razy
"Gertruda nie jest zabawką. To prawdziwa mała lokomotywa" - Tata Świnka :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 wrz 2020, 9:47

sorki, jakos sie zasugerowalem moze dlatego ze w niedziele robilem tylne w NA :lol: w takim razie pokaz tyl ;)

zmierz klocki, przod smallbrake 110x47, midbrake 110x57

small od mid na przod podobno rozni sie jedynie tarcza i jarzmem, zaciski sa te same
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Tomi3737
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2021, 20:43
Model: NB FL
Lokalizacja: Piaseczno

25 cze 2021, 11:06

1.6 nbfl - jestem właśnie przed wymianą klocków i tarcz (midbreak).
Na razie nie wybieram na tor, jednak lubię agresywną jazdę i wolałbym nie załować później, że nie wydałem paru groszy więcej..

Zestaw: klocki stoptech sport performance + tarcze textar to dobry wybór?

Będę malował również zaciski i szukam inspiracji. Czarna mazda z bordowym dachem i czarnymi felgami. Iść w bordo zaciski? :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 cze 2021, 12:32

Tomi3737 pisze:
25 cze 2021, 11:06
1.6 nbfl - jestem właśnie przed wymianą klocków i tarcz (midbreak).
Na razie nie wybieram na tor, jednak lubię agresywną jazdę i wolałbym nie załować później, że nie wydałem paru groszy więcej..

Zestaw: klocki stoptech sport performance + tarcze textar to dobry wybór?

Będę malował również zaciski i szukam inspiracji. Czarna mazda z bordowym dachem i czarnymi felgami. Iść w bordo zaciski? :)
Zaciski w mx5 to nie jest coś czym się można chwalić ;). Czarny albo srebrny ocynk
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

27 cze 2021, 14:58

Czarny zacisk. Klasa, klasyka i jednocześnie bardziej sportowy niż zwykle srebro :)
Tomi3737
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2021, 20:43
Model: NB FL
Lokalizacja: Piaseczno

27 cze 2021, 18:31

mutra pisze:
25 cze 2021, 12:32
Tomi3737 pisze:
25 cze 2021, 11:06
1.6 nbfl - jestem właśnie przed wymianą klocków i tarcz (midbreak).
Na razie nie wybieram na tor, jednak lubię agresywną jazdę i wolałbym nie załować później, że nie wydałem paru groszy więcej..

Zestaw: klocki stoptech sport performance + tarcze textar to dobry wybór?

Będę malował również zaciski i szukam inspiracji. Czarna mazda z bordowym dachem i czarnymi felgami. Iść w bordo zaciski? :)
Zaciski w mx5 to nie jest coś czym się można chwalić ;). Czarny albo srebrny ocynk
Dzieki Panowie za podpowiedzi, bedzie na czarno. Powyższy zestaw (klocki tarcze) wygląda ok?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 cze 2021, 19:06

Tomi3737 pisze:
27 cze 2021, 18:31
mutra pisze:
25 cze 2021, 12:32
Tomi3737 pisze:
25 cze 2021, 11:06
1.6 nbfl - jestem właśnie przed wymianą klocków i tarcz (midbreak).
Na razie nie wybieram na tor, jednak lubię agresywną jazdę i wolałbym nie załować później, że nie wydałem paru groszy więcej..

Zestaw: klocki stoptech sport performance + tarcze textar to dobry wybór?

Będę malował również zaciski i szukam inspiracji. Czarna mazda z bordowym dachem i czarnymi felgami. Iść w bordo zaciski? :)
Zaciski w mx5 to nie jest coś czym się można chwalić ;). Czarny albo srebrny ocynk
Dzieki Panowie za podpowiedzi, bedzie na czarno. Powyższy zestaw (klocki tarcze) wygląda ok?
Ja na stoptechu nigdy nie jeździłem więc ci nie pomogę. Tarcze będą ok
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

26 lip 2021, 20:18

Cześć, czy oprócz samych zacisków, tarcz i klocków w większym rozmiarze oraz przewodów potrzebuję jeszcze czegoś przy przesiadce z mid na big breaki w NB?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 lip 2021, 22:41

bgoka pisze:
26 lip 2021, 20:18
Cześć, czy oprócz samych zacisków, tarcz i klocków w większym rozmiarze oraz przewodów potrzebuję jeszcze czegoś przy przesiadce z mid na big breaki w NB?
Potrzebujesz przewodów elastycznych na przód i jarzma na przód i tył.
W zależności od tego co masz aktualnie w aucie możesz wymienić pompę hamulcową na większą ale to akurat jest opcjonalne
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 lip 2021, 22:42

No i tarczki kotwiczne ( osłony) musisz wymienić, zdemontować albo przyciąć żeby tarcza hamulcowa się zmieściła
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

24 sie 2021, 19:33

Panowie, 10th Anniversary ma small czy mid brake ?
Jakie to są średnice przód/tył ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 sie 2021, 19:52

logimen pisze:
24 sie 2021, 19:33
Panowie, 10th Anniversary ma small czy mid brake ?
Jakie to są średnice przód/tył ?
Na 90% midy 255 z przodu 251 z tylu
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

24 sie 2021, 20:34

mutra pisze:
24 sie 2021, 19:52
logimen pisze:
24 sie 2021, 19:33
Panowie, 10th Anniversary ma small czy mid brake ?
Jakie to są średnice przód/tył ?
Na 90% midy 255 z przodu 251 z tylu
Dzięki.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

28 lis 2021, 10:01

Podpowiecie?

Stoptechy Street do NA 95' z midbreakami to 308.06350 czy 308.05250 ?
Załączniki
Screenshot_2021-11-28-10-56-43-42_92b64b2a7aa6eb3771ed6e18d0029815.jpg
Screenshot_2021-11-28-10-56-43-42_92b64b2a7aa6eb3771ed6e18d0029815.jpg (949.38 KiB) Przejrzano 2517 razy
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

28 lis 2021, 12:44

Serię 5250/60 (przód/tył) ja mam, to te małe (235/231), pokazują na top brakes że 6350/60 wchodzą do 1.8, więc to będą midy. Nie wiem, czy dla Twojego stylu jazdy i generalnie na winkle nie będzie lepsza seria Sport niż Street, mi nawet Sporty zdarzyło się już przegrzać.
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

28 lis 2021, 13:11

Ale ty też masz midy... (?)
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
ODPOWIEDZ