[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

21 sty 2014, 21:33

himber pisze:DSy na mikodach GT (nawiercane i nacinane) zniknęły mi w 2 miesiące - dwie rundy i jeden trening. Założyłem jakiś klocek za ok. 100zl i nie zauważyłem żadnej szczególnej różnicy. GT kapitalnie wgryza sie w klocek.


Nic nie ujmując rundom MMC , obawiam się - że w Poznaniu, gdzie mogą być dwa dohamowania na okrążenie z 200 km/h i kilka innych gwałtownych , klocek za 100 pln może po prostu przestać istnieć . Latem już ratowaliśmy jednego kolegę z podobnej opresji , a w sobotę wszystkie sklepy były już zamknięte ;) Szkoda czasu na takie manewry ...
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

21 sty 2014, 21:58

a ja stosuję odwrotna metodę która polecił mi człowiek startujący w RPP

zwykła tarcza gładka on zakładał jc i do tego ferodo ds tylko pierwsze 200-300km spokojna jazda bez mocnych hamowań żeby się ułożyło.

w mojej opinii ważniejsze są dobre klocki, sprawne zaciski i płyn.

kaszjamy są twarde, w normalnym aucie mogą jeździć wieki, dobre na takse :-)
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

30 sty 2014, 1:19

nie wiem kto regularnie wpada na poznań upalać i ile tam robi km moge tylko ze swojego skromego doświadczenia powiedzieć , że mikoda wiercona jest nie do zagotowania ..to co puchło to przewody i po zmianie na oplot nie widze sensu wkładania lepszego klocka bo po porstu nie widać róznicy ... kaszijama daje rade warto mieć 2 komlet w bagazniku bo zjada je dość intensywnie i juz wracałem dwa razy na ręcznym z ułęża ale to moja wina bo to tzreba kontrolowac a 100km na ułęzu to odpowiednik pewnie paru kkm na ulicy ...choć oczywiście poznań to inna bajka to na trasie by Kaja w Ułęzu masz spokojnie hamowania z 150-180 u mnie na krótkim moście i 6b zdaża się zapinac na suchym 6...
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
karolmurzyn
Posty: 42
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:22
Model: NA
Lokalizacja: Paczkowo

07 lut 2014, 21:17

Witam,
Panowie jestem świeżym posiadaczem Mazdziochy NA. Mam pytanie bo trochę pogubiłem się w tych wszystkich stronach.
Potrzebuję klocki hamulcowe tył do NA 1995r (bez ABS), jazda absolutnie rekreacyjna, klocki nie muszą być superhiperextra, nie ukrywam liczy się cena.
Gdybyście mogli podać stronę skąd można zamówić części - byłoby wspaniale.
Z góry dziękuję.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 lut 2014, 21:39

karolmurzyn pisze:Witam,
Panowie jestem świeżym posiadaczem Mazdziochy NA. Mam pytanie bo trochę pogubiłem się w tych wszystkich stronach.
Potrzebuję klocki hamulcowe tył do NA 1995r (bez ABS), jazda absolutnie rekreacyjna, klocki nie muszą być superhiperextra, nie ukrywam liczy się cena.
Gdybyście mogli podać stronę skąd można zamówić części - byłoby wspaniale.
Z góry dziękuję.


Skoro liczy się cena, to jedź do lokalnego intercarsu i bierz coś po taniości. Ferrodo premier są spoko i w miarę tanie, kashijama (czy jakoś tak) to będzie bardzo tani klocek, jeśli kiepsko z kasą.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

19 lut 2014, 18:22

Czy takie tarcze by pasowały pod względem technicznym do NA 1.8 z ABS?
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamul ... 37910.html

I czy jakościowo były by w miarę dobre? Na torze raczej nie bywam, ale hamulce chciałbym mieć w miarę pewne :)

I do tego klocki hamulcowe np:
http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... b1028.html

chyba, że warto dołożyć np do takich: ?
http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... 49020.html
I gdzie najlepiej kupić zestaw naprawczy/reperaturki do przedniej osi?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 lut 2014, 20:25

DieSpinnePL pisze:Czy takie tarcze by pasowały pod względem technicznym do NA 1.8 z ABS?
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamul ... 37910.html

I czy jakościowo były by w miarę dobre? Na torze raczej nie bywam, ale hamulce chciałbym mieć w miarę pewne :)

I do tego klocki hamulcowe np:
http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... b1028.html

chyba, że warto dołożyć np do takich: ?
http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... 49020.html
I gdzie najlepiej kupić zestaw naprawczy/reperaturki do przedniej osi?


Tarcze brembo sa spoko, tzn normalna gladka tarcza niezlej jakosci (niektorzy narzekaja ze sie gna). Klocki trw sa bdb, nie widze sensu doplacac do brembo. Pomysl o klockach np ferrodo premier ( to te zwykle, nie sportowe), jak ja kupowalem w IC byly tanio, a sa niezle.

Zestawy naprawcze bez problemu dostepne w IC, ewentualnie jak zajechane gladzie tloczkow, to zestawy z tloczkami na allegro sa.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

19 lut 2014, 20:53

Dzięki ree :)

Obecnie posiadam z tyłu Brembo z klockami Ferodo (klocki przód/tył).
Skoro piszesz, że te tarcze będą dobre wielkościowo, to w takim razie zamawiam :)

Dzięki za info o reperaturkach.

O nacinanych i nawiercanych tarczach się już naczytałem, więc zostanę przy gładkich (chociaż nie powiem, genialnie wyglądają zbajerowane :D )

PS: Zamówione, czekam na przesyłkę :D
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 lut 2014, 22:07

Wiesz co do nacinanych i nawiercanych to niezłą opcją budżetową są mikowy, himber ostro upala na takich w MMC i chwali (tylko szybko klocki schodzą - jak to w nacinanych). Ja sobie osobiście mikode gt + ferrodo do tyły wrzuciłem, bo cenowo było praktycznie to samo co konkurencja gładka, a tył się kończył. Przodu na razie nie robię, bo ma jeszcze trochę mięsa.
Najbliższy mój mod to wrzucenie przewodów w oplocie z zakupu grupowego.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

21 lut 2014, 10:31

Ree, brałem je pod uwagę jak najbardziej... ale szybko mi przeszło :P
Dlaczego?
Bo nie robią do NA 1.8 na przód ;) ;) ;)

A cały mod związany z hamulcami wynika właśnie z zakupu grupowego przewodów w stalowym oplocie i przy okazji wyszło, że można już pomyśleć o nowych tarczach z przodu, więc kupiłem :) Do tego jeszcze oddałem zaciski do piaskowania i przy dobrych wiatrach dzisiaj opuszczą piec z malowania proszkowego :)
Jak ukończę to wrzucę info w moim wątku, bo nic go tam nie uaktualniałem od dawna :P

PS: ree w fajny dzień się dołączyłeś do forum ;) ;) ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 lut 2014, 12:19

DieSpinnePL pisze:Ree, brałem je pod uwagę jak najbardziej... ale szybko mi przeszło :P
Dlaczego?
Bo nie robią do NA 1.8 na przód ;) ;) ;)

A cały mod związany z hamulcami wynika właśnie z zakupu grupowego przewodów w stalowym oplocie i przy okazji wyszło, że można już pomyśleć o nowych tarczach z przodu, więc kupiłem :) Do tego jeszcze oddałem zaciski do piaskowania i przy dobrych wiatrach dzisiaj opuszczą piec z malowania proszkowego :)
Jak ukończę to wrzucę info w moim wątku, bo nic go tam nie uaktualniałem od dawna :P

PS: ree w fajny dzień się dołączyłeś do forum ;) ;) ;)


Hmm a pytales ich osobiscie, czy na podstawie katalogu niema, mikoda to spoko firma, czesto robia na zamowienie.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 lut 2014, 12:49

moze nie w miacie, ale mikody zamontowalem w innym samochodzie - te nawiercane i nacinane :lol: odwierty sa tylko od strony zewnetrznej bo od srodka juz nie ma dziur, a o zywotnosci nie wspomne bo juz sa chyba do wymiany :roll:
teraz zaluje, ze nie kupilem zwyklych gladkich trw, jak czesc polecala ;)

jesli myslicie o gladkich, to nie ma tematu bo takowych jeszcze nie testowalem :mrgreen:
Obrazek
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

21 lut 2014, 18:35

Ree, w związku z tym, że zaciski się już malują, auto nie ma hamulców, tarcze leżą w garażu - potrzebowałem ich "na już!". W końcu wiosna idzie i czekam żeby odkurzyć letnie obuwie :D :D :D Nie mogę czekać, aż oni dla mnie je wykonają... pogoda czeka! ;)
A Brembo chyba nie sa złe? Co prawda mam je jedynie na tylnej osi.. jest coś o czymś nie wiem?
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

15 mar 2014, 19:07

To jeszcze jedno pytanie, odnośnie klocków na tor . Zetknąłem się ostatnio z jasnym przekazem osoby (która wydaje się kompetentna w temacie) że do auta tylnonapędowego klocki powinny być równie dobre z przodu i z tyłu . Jakie macie doświadczenia w temacie - część osób proponuje znacznie lepszy sprzęt z przodu i serie z tyłu - która koncepcja jest słuszna ??

Stoję przed wyborem , więc nie chce czegoś zepsuć ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 mar 2014, 19:18

Jestem laikiem w temacie, ale jakie znaczenie ma czy napęd jest fwd czy rwd? Przecież przy hamowaniu to wszystko jedno :) Chyba że o czymś nie wiem to chętnie się dowiem :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

15 mar 2014, 19:40

Pewnie to uproszczenie - i chodziło o rozkład masy ...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2014, 19:51

remik pisze:Pewnie to uproszczenie - i chodziło o rozkład masy ...


Daj konkretne opcje to coś się uradzi
Rules are made to be broken
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

15 mar 2014, 20:02

Zdecydowanie uważam, że jeśli tylko budżet pozwala klocki/tarcze powinny być jak najlepszy z przodu i tyłu. Inna sprawa, że przeciwny jestem rzeźbom w stylu, założę sobie przednie zaciski z tyłu (jak to ktoś ostatnio wymyślił).
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2014, 20:16

ree pisze:Zdecydowanie uważam, że jeśli tylko budżet pozwala klocki/tarcze powinny być jak najlepszy z przodu i tyłu. Inna sprawa, że przeciwny jestem rzeźbom w stylu, założę sobie przednie zaciski z tyłu (jak to ktoś ostatnio wymyślił).


Jasne, rzeźba nie jest wskazana 8-)
Sam stoję przed wyborem 4tarcze/klocki na sezon, i że Mikody w BB nie ma to chyba pójdę w markowe ale jednak zwykłe tarcze,bo szczerze mówiąc nawet teraz auto hamuje dobrze i jakoś nie widzę sensu ładowania porządnych wierconych tarcz i kozackich klocków :twisted:
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

15 mar 2014, 20:32

Ja również tarcze zostawiam, bo mają się dobrze, i nie ma sensu wymieniać - jak się skończą , będziemy myśleć . Za to z klockami jest dylemat , bo ds performance nie do dostania w opcji na tył , red/yellow EBC mają średnie opinie . Rozważam też hawk hp plus-(też ciężko z dostępnością kompletu) i nie wiem, czy taki mocny klocek jest potrzebny, ale bynajmniej na torze Poznań zamierzam mocno ciśnąć, i nie chce mieć problemu z temperaturą ...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2014, 22:04

remik pisze:Ja również tarcze zostawiam, bo mają się dobrze, i nie ma sensu wymieniać - jak się skończą , będziemy myśleć . Za to z klockami jest dylemat , bo ds performance nie do dostania w opcji na tył , red/yellow EBC mają średnie opinie . Rozważam też hawk hp plus-(też ciężko z dostępnością kompletu) i nie wiem, czy taki mocny klocek jest potrzebny, ale bynajmniej na torze Poznań zamierzam mocno ciśnąć, i nie chce mieć problemu z temperaturą ...


Daj DS'a 3k na przód i coś zwykłego markowego na tył, do tego oplot, porządny świeży płyn i wątpie żebyś był w stanie to zagotować ;)
Póki co ;)
Rules are made to be broken
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2014, 16:47

Pytanie do MSM'owców, ewentel do kogoś kto wie to na 100%
Przy tarczach 270 z przodu i 276 z tyłu jest kilka możliwości właściwych klocków( system akebono lub nie itd.)
Czy ktoś z Was wie jakie na bank pasują do Speeda??
Rules are made to be broken
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 mar 2014, 18:11

Michał zakręć do Marcina z roadsterów ;)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2014, 18:12

Jaro pisze:Michał zakręć do Marcina z roadsterów ;)


Dobry pomysł tak uczynię :kciuk:
Rules are made to be broken
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2014, 15:51

hej, tak czytam wątek i wniosek jest,że wentylowane i nacinane drą klocki mocniej.W związku z tym do dynamicznej jazdy, ale nie upalania na torze wentylowane odpuścić czy tylko na przodzie instalować Odniosłem wrażenie,że odradzacie instalowanie na tyle bo szyciej sie zużywaja, choć tego powodu szybszego zużycia nie widzę
bezmiatowy //
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2014, 19:24

jak dopasowac klocki i tarcze, to sie po jakims kodzie z vin sprawdza czy sprawdzic co jest zalozone (pewnie OEM0 bo nie wiem do czego rownac. Mam NBFL 1.8 146 z XII.2000 i nie wiem czy mam szukasz osprzetu dla NB czy NBFL
bezmiatowy //
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

21 mar 2014, 19:29

eiti pisze:hej, tak czytam wątek i wniosek jest,że wentylowane i nacinane drą klocki mocniej.W związku z tym do dynamicznej jazdy, ale nie upalania na torze wentylowane odpuścić czy tylko na przodzie instalować Odniosłem wrażenie,że odradzacie instalowanie na tyle bo szyciej sie zużywaja, choć tego powodu szybszego zużycia nie widzę


Wentylacja nie ma nic do darcia klocków. Nacinanie już tak. Z tymi klockami były różne historie, najlepiej mieć obrys swojego i kupić taki sam, bo jakieś 3 różne kształty chyba są ;)
Obrazek
Opos
Donator
Donator
Posty: 407
Rejestracja: 07 kwie 2013, 11:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Śląsk

21 mar 2014, 21:29

fifomaniak pisze:
eiti pisze:hej, tak czytam wątek i wniosek jest,że wentylowane i nacinane drą klocki mocniej.W związku z tym do dynamicznej jazdy, ale nie upalania na torze wentylowane odpuścić czy tylko na przodzie instalować Odniosłem wrażenie,że odradzacie instalowanie na tyle bo szyciej sie zużywaja, choć tego powodu szybszego zużycia nie widzę


Wentylacja nie ma nic do darcia klocków. Nacinanie już tak. Z tymi klockami były różne historie, najlepiej mieć obrys swojego i kupić taki sam, bo jakieś 3 różne kształty chyba są ;)


Majkel w którymś z wątków bardzo dokładnie opisywał wymiary klocków do poszczególnych typów i modeli.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 mar 2014, 15:13

hmm, tzn - że jak kupię klocek do mojej NB, czyli najczęściej jest tam opis NA-NB 1.8 rocznik 1994-2005, to może taki klocek jeszcze nie pasować ??
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2014, 16:06

remik pisze:hmm, tzn - że jak kupię klocek do mojej NB, czyli najczęściej jest tam opis NA-NB 1.8 rocznik 1994-2005, to może taki klocek jeszcze nie pasować ??


Sprawa dotyczy głównie BB jak sądzę czyli "lepszych" NBfl. U Ciebie raczej winno wsio pasować.
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ