Owijanie kolektora wydechowego

Czy warto w aucie bez doładowania?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

26 wrz 2010, 18:19

Witam

Zdemontowałem dziś osłonę kolektora wydechowego bo miała tendencje do hałasowania przy dokładnie 3000rpm. Jak się okazało trzy z czterech mocujących ją śrub nie trzymały w ogóle (osłona popękała wokół otworów)

W mojej głowie pojawiło się pytanie: czy warto było by okręcić rury kolektora bandażem azbestowym? (przypominam, że autko bez turbiny) Czy materiał bandaży termicznych dostępnych na allegro różni się czymś od materiału z którego robione były koce gaśnicze? Czytałem gdzieś, że bandaże trzeba 'wypalić' co objawić się może dymieniem - jak długo trwa taki proces? (czy wystarczy jedna-dwie pojeżdżawki czy też ciągnie się to tygodniami)

Oczywiście osłona kolektora wróci na swoje miejsce gdy tylko zajmie się nim zaprzyjaźniony spawacz :)

pozdrawiam
ł.
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2010, 18:38

Nie wiem czy materialy sie roznia. Ale jak oslona wroci na swoje miejsce to chyba nie ma potrzeby owijania kolektora bandazem. Chyba ze to na okres przejsciowy. Bandaz taki wypala sie chyba ok 30 min. Spotkalem sie tez z takimi opiniami ze owiniety kolekotor ma wieksza zdolnosc do pekania niz ten nie owiniety.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

26 wrz 2010, 18:46

Cientki pisze:Ale jak oslona wroci na swoje miejsce to chyba nie ma potrzeby owijania kolektora bandazem. Chyba ze to na okres przejsciowy. Bandaz taki wypala sie chyba ok 30 min. Spotkalem sie tez z takimi opiniami ze owiniety kolekotor ma wieksza zdolnosc do pekania niz ten nie owiniety


a wiec tak :) ja mam N/A i kolektor owiniety bandazem + oslone :) temp pod maska na pewno spadla :) proces wypalania trwa 10-15 min :) najpierw bandaz sie moczy w wodzie potem owija a potem wypala :) troche dymu i po krzyku :)

a z tym pekaniem to pierwsze slysze :shock:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

26 wrz 2010, 18:48

owijaj, podwyższona temp. pod maską na pewno nie wpłynie pozytywnie, ta "osłonka" niby blaszana tak na prawdę to 3 warstwy, i środkowa to właśnie coś azbestopodobnego, daje bardzo dużo dla samej serii, bez niej będzie cieplutko. Albo poluj na osłonę, sporo osób ma ją "zdjętą" i nie korzysta z racji "modów" może ktoś chce sprzedać.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

26 wrz 2010, 18:58

grzes pisze:owijaj ...

tak pewnie zrobię :) Koszt owinięcia niewielki a samopoczucie się poprawi :D

Obecna osłona nie jest totalnie 'zdewastowana' i myślę, że przyspawanie 2 podkładek załatwi sprawę - jeśli nie to zacznę szukać u turbomaniaków ;)

przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie... Czy ktoś z Was malował tą osłonę? Czy zwykły srebrny 'hamerite' wytrzyma podwyższoną temperaturę?
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2010, 19:07

kapoost pisze:przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie... Czy ktoś z Was malował tą osłonę? Czy zwykły srebrny 'hamerite' wytrzyma podwyższoną temperaturę?

Proponuję lakier żaroodporny APP + dobre wypieczenie.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2010, 20:04

kapoost pisze:Czy materiał bandaży termicznych dostępnych na allegro różni się czymś od materiału z którego robione były koce gaśnicze?

Nie kombinuj z jakimiś kocami tylko kup sobie bandaż porządnej jakości, na długo starczy. Jeśli osłonę miałeś już w marnym stanie sprawdź przy okazji stan osłon termicznych downpipe. To takie blachy owinięte wokół rury. One są też wielowartstwowe z przekładką termiczną, punktowo przyspawane do wydechu. Po jakimś czasie blacha koroduje i odpada rezonując upiornie. Warto ją może też przy okazji zerwać i zastąpić bandażem. Ja moje z NA zdjąłem ręką bez użycia narzędzi, nie trzymały się już zupełnie. Znane mi osłony w 3 NB po paru latach też już się rozpadają, więc Twoje pewnie w super stanie nie są.
majk pisze:Proponuję lakier żaroodporny APP + dobre wypieczenie.

Gdzie w naszej wsi je sprzedają ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2010, 20:08

majkel_c pisze:
majk pisze:Proponuję lakier żaroodporny APP + dobre wypieczenie.

Gdzie w naszej wsi je sprzedają ?

Po
eM

Chyba w Borzęcinie jest przedstawicielstwo...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

26 wrz 2010, 21:31

majkel_c pisze:Nie kombinuj z jakimiś kocami tylko kup sobie bandaż porządnej jakości, na długo starczy. Jeśli osłonę miałeś już w marnym stanie sprawdź przy okazji stan osłon termicznych downpipe. To takie blachy owinięte wokół rury. One są też wielowartstwowe z przekładką termiczną, punktowo przyspawane do wydechu. Po jakimś czasie blacha koroduje i odpada rezonując upiornie. Warto ją może też przy okazji zerwać i zastąpić bandażem. Ja moje z NA zdjąłem ręką bez użycia narzędzi, nie trzymały się już zupełnie. Znane mi osłony w 3 NB po paru latach też już się rozpadają, więc Twoje pewnie w super stanie nie są.


Tak tylko zastanawia mnie ten materiał (potencjalnie ciekawy biznes - może wystarczy ciąć koc na pasy ;) ) Do Maleństwa zastosuję bandaż z czujnika termopary z Mig'a 29 :cool:
Jak tylko złapię parę wolnych chwil w garażu - sprawdzę downpipe - dzięki!
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 wrz 2010, 22:42

Nie chce mi się czytać tych wszystkich postów wyżej, ale krótki wniosek wyciągnijcie sami:

dzisiaj z Michałem ujeżdżaliśmy nasze turbo Miaty po torze - próby po około 4 minuty z naprawdę intensywnym katowaniem silnika, ciąganiem go po odcince, jeździe na doładowaniu itd.

Żaden z nas nie ma osłony ani owiniętego kolektora. Pod maską faktycznie było ciepło, ale dokładnie NIC się nie wydarzyło. Gdybyśmy mieli ponawijane "bandaże" stawiam, że jakieś spawy by się przegrzały i zaczęły puszczać. Oczywiście teoretyzuję, ale nic się strasznego naszym silnikom nie przydarzyło, a bardziej bałem się o tarcze i rozgrzane felgi, które było trudno wystudzić.

A nawijanie tego badziewia i zakładanie osłony uznaję za totalną przesadę...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

26 wrz 2010, 23:26

dmk pisze:Nie chce mi się czytać tych wszystkich postów wyżej, ale krótki wniosek wyciągnijcie sami:

dzisiaj z Michałem ujeżdżaliśmy nasze turbo Miaty po torze - próby po około 4 minuty z naprawdę intensywnym katowaniem silnika, ciąganiem go po odcince, jeździe na doładowaniu itd.

Żaden z nas nie ma osłony ani owiniętego kolektora. Pod maską faktycznie było ciepło, ale dokładnie NIC się nie wydarzyło. Gdybyśmy mieli ponawijane "bandaże" stawiam, że jakieś spawy by się przegrzały i zaczęły puszczać. Oczywiście teoretyzuję, ale nic się strasznego naszym silnikom nie przydarzyło, a bardziej bałem się o tarcze i rozgrzane felgi, które było trudno wystudzić.

A nawijanie tego badziewia i zakładanie osłony uznaję za totalną przesadę...


Zdanie mam totalnie odmienne. Miałeś super OBX-a i stąd Twoje problemy z pękaniem (i nie tylko Twoje). I owijka nie ma z tym nic wspólnego.

Na dwóch kolektorach, jednym Cobalcie z USA i teraz od SSG mam owijkę i nic się ze spawami nie dzieje. A w komorze silnika nie jest tak gorąco. Na temat ciepełka możecie pogadać z fajfem.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 11:01

Owiniety kolektor ma to do siebie ze nie oddaje tak ciepla i stad biara sie przegrzane spawy. Wiec jak owijka nie ma z tym nic wspolnego... A OBX to swoja droga.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 wrz 2010, 11:27

dmk pisze: Gdybyśmy mieli ponawijane "bandaże" stawiam, że jakieś spawy by się przegrzały i zaczęły puszczać.

Cientki pisze:Owiniety kolektor ma to do siebie ze nie oddaje tak ciepla i stad biara sie przegrzane spawy. Wiec jak owijka nie ma z tym nic wspolnego... A OBX to swoja droga.

teorie wysnute tutaj na forum jako uzasadniające pękające obxshitsy, i słusznie ALE:
bee zee dury. przegrzane spawy. to do spawacza pretensje i do mat. użytych a nie do temp. :|
dobry spaw nie ma prawa się nic stać. Amen.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

27 wrz 2010, 14:04

No dobra - to teraz zagadka dla fizyków teoretyków lub pytanie do mechaników praktyków: Skoro owinięcie rur kolektora zapobiega oddawaniu temperatury odprowadzanych spalin, to w jaki sposób zwiększona temperatura (spalin i obudowy kolektora) wpłynie na poprawność działania sondy lambda? :)

nie pytajcie czy jestem aptekarzem :P Zakładam, że różnice będą bardzo nieznaczne i prawdopodobnie zmiana temperatury spalin w ogóle nie nastąpi... Ale skoro są dwie strony w tej dyskusji - warto było by rozważyć wszystkie 'za i przeciw' :)

Czy ktokolwiek ma dostęp do krzywych zależności oporu lambdy od temperatury?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 14:49

kapoost pisze:to w jaki sposób zwiększona temperatura (spalin i obudowy kolektora) wpłynie na poprawność działania sondy lambda? :)

W żaden. Czujnik sondy O2 z zasady swojego działania musi mieć wysoką temperaturę aby w ogóle pracować, i po to jest on wyposażony w grzejnik. Temperatura spalin nie ma tu nic do rzeczy, to nie one czujnik ogrzewają. Jedynym zagrożeniem dla sondy jest tak wysoka temperatura gazów wydechowych, która by prowadziła do jej mechanicznego uszkodzenia typu przytopienie lub też do jakiegoś skrajnego skrócenia żywotności sondy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 wrz 2010, 15:35

hmmm.....podobno gwałtowne schłodzenie spalin mocno spowalnia ich prędkość co ma niebagatelny wpływ na doładowanie w autach z turbiną - gdzieś to kiedyś wyczytałem ale mogę się mylić.....
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

27 wrz 2010, 15:51

majkel_c pisze:W żaden.

Nie wiedziałem o tej grzałce :D Miałem zupełnie inne domysły na temat działania całej sondy...

irakleo, teoretycznie gwałtowne schłodzenie ogólnie spowalnia wszystko ale mam wrażenie, że o 'gwałtownym' schłodzeniu można mówić dopiero za katalizatorem a tam autka doładowane zwykle mają wielki komin w którym wahania ciśnienia już bardzo nie przeszkadzają - aale to tylko moja teoria. Więcej na ten temat mają do powiedzenia doładowani ;)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 wrz 2010, 16:27

Jak chinole spawaja kolektory dodatku drutu a tylko stapiaja scianki by bylo taniej to nic dziwnego, ze obx'y pekaja. Dobrze wykonana spoina bedzie trwalsza od materialu a juz napewno nie ma prawa peknac na spoinie a jedynie w bezposednim sasiedztwie. Pekniety spaw to problem spawacza, bandaz moze jedynie pekniecie nieznacznie przyspieszyc.
Przy okazji zapominacie, albo jeszcze tego nie doswiadczyliscie, ze owijamy kolektor nie po to by stozek mial chlodno lub turbiną szybciej obracalo, ale po to zeby wszystki gumki i plastki w promieniu 30 cm nie trafil szlag... a jest tego sporo i wszystko daje zabawne dla obserwatorow efekty gdy sie roztopi/rozszczelni.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

03 paź 2010, 17:20

Niedziela się udała (ostatnie podrygi lata?). Postanowiłem przeprowadzić pewne pomiary:

Warunki doświadczenia:
Pogodny jesienny dzień. 9'C
Przejazd ok 60km malowniczymi drogami roztocza, następnie ok 5km w warunkach miejskich.

Metoda pomiaru: Pirometr reagujący na podczerwień ze wskaźnikiem laserowym. (nie ma nadrukowanej klasy ale z doświadczenia wiem, że pomiary dość dokładne)

Oto wyniki:

Kolektor owinięty dwiema warstwami bandaża termicznego, przed zamontowaniem osłony:
Obrazek


Pomiar temperatury na połączeniu kolektora wydechowego z dalszą częścią wydechu. Element nie został okręcony bandażem:
Obrazek


Pomiar temperatury na osłonie kolektora wydechowego:
Obrazek


Pomiar temperatury pokrywy zaworów:
Obrazek

Przy okazji przeprowadziłem pomiary elementów dolotu:
Pomiar temperatury przepływomierza (część dolna, najbliżej kolektora)
Obrazek


Pomiar temperatury kolektora ssącego:
Obrazek


Aby wyciągnąć właściwe wnioski należało by powtarzać doświadczenie w różnych warunkach oraz przeprowadzić pomiary na tej samej jednostce bez oplotu. Można natomiast zastanowić się nad otrzymanymi wynikami i stwierdzić, że w obrębie komory silnika występują duże różnice temperatur :)

Prawdopodobnie owinięcie kolektora nie wpłynęło w moim przypadku na moc w ogóle. Powietrze które dostaje się do dolotu trafia do kolektora ssącego na tyle szybko, że nie zdąży się znacznie rozgrzać :) Nie ma tego na fotkach, ale miejsce w którym powietrze jest zasysane przy lewym nadkolu, miało temperaturę 29'C (temperatura zewnętrzna to 9'C!!!) Dlatego uważam, że warto izolować elementy gorące i szukać metod optymalnego dostarczenia zimnego powietrza :)

pozdrawiam
ł.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

03 paź 2010, 19:55

bajer urządzenie, przydałby mi się:)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

15 kwie 2012, 10:50

irakleo pisze:hmmm.....podobno gwałtowne schłodzenie spalin mocno spowalnia ich prędkość co ma niebagatelny wpływ na doładowanie w autach z turbiną - gdzieś to kiedyś wyczytałem ale mogę się mylić.....

tu kolega ma racje,
im wyższe temperatura w kolktorze wydechowym, tym szybszy przepływ spalin
E.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2012, 11:07

Specjalnie dla Enduro, złoty szpadel i tytuł górnika roku za odkopanie posta sprzed prawie dwóch lat nie wnosząc nic w temat :P

Obrazek

Swoją drogą widzę, że to nie jedyny temat odkopany ;]
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 maja 2013, 12:30

Rozkopuję po raz kolejny.
Pacjent:
Seryjny kolektor 1.8 NA.
Objawy:
Mało miejsca na kompresor. I w ogóle mi się ta osłona nie podoba.

Jakim bandażem (konkretnie z którego sklepu, typ, rozmiar) i w jakiej ilości mogę go uleczyć? Byłoby ekstra gdyby bandaż nie był biały.
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

26 maja 2013, 12:44

no to zaraz odezwie się mądrala o nicku S. i otrzymasz zaszczytną nagrode.
a może i inni lekko urażeni odkopaniem tego archaicznego tematu się ujawnią, co by przy nadażającej się okazji trochę postów sobie dorobić no i swoje przemyślenia przedstawić. :loser:

pozdr.
E
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2013, 18:10

mądrala się melduje :P

a koledze Enduro polecam gruntowną analizę porównawczą i interpretację postu swojego z zeszłego kwietnia z postem kolegi RS.

Jak kolega się nie domyślił w czym polega różnica, to wskażę na fakt, że kolega RS, chce się czegoś dowiedzieć w danej kwestii, więc szuka tego na forum a jak nie znajduje, to pisze posta w odpowiednim temacie, zamiast zakładać nowego.

I jest to podejście prawidłowe, w przeciwieństwie do odkopywania starego tematu, żeby wbić w nim jednego, nic nie wnoszącego posta, który w zasadzie nikogo nie interesuje.

Dziękuję, do widzenia.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2013, 18:45

:loser:

RS, nie polecę Ci niczego konkretnego, ale bandaże nie białe są ogólnie dostępne.

Np tu jest szary
http://www.rallyshop.pl/index.php?p135173,grafitowa-tasma-termoizolacyjna-thermo-tec-50-mm

Ale ile tego potrzebujesz, czy to dobre, niech ktoś inny Ci powie. Jest jeszcze coś takiego:
http://www.rallyshop.pl/index.php?p150276,mata-termoizolacyjna-kolektora-wydechowego-4-6-cylindrow
http://www.rallyshop.pl/index.php?p150282,kolnierz-termoizolacyjny-thermo-tec-na-kolektor-4-6-cylindrow

[ Dodano: 27-05-2013, 19:47 ]
http://fmic.pl/inne/282-bandaz-termoizolacyjny-50mm-3mm.html
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

27 maja 2013, 20:09

Szczupak pisze:...który w zasadzie nikogo nie interesuje.

Dziękuję, do widzenia.

to po co tu wogóle zaglądzasz, nie wspominając o dopisywaniu czegokolwiek!
jak masz potrzebe, to pisz w toaletach publicznych...
E.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2013, 20:42

Enduro, proszę Cię. Jest różnica między konkretnym pytaniem, a dopisaniem do wątku po dwóch latach "kolega ma racje" :neutral:

Żeby nie było kompletnego OT.

Jak to jest w końcu z owijaniem kolektora żeliwnego do burba? Owijać, nie owijać? Ma ktoś jakieś doświadczenie?
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

27 maja 2013, 20:43

A ty Enduro po co się wypowiadasz pod postem RSa nie wnosząc nic nowego do rozmowy?

RS, http://allegro.pl/bandaz-termiczny-bazaltowa-10m-10opasek-i3271904365.html ten chyba będzie najlepszy i najładniej wyglądający skoro nie chcesz białego :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 maja 2013, 20:54

Już taki zakupiłem. Tylko od innego sprzedawcy, bo akurat trafiło się, że mogłem go odebrać osobiście. Zobaczymy jak to się będzie sprawować.
ODPOWIEDZ