Latająca chłodnica?

I przelewanie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

28 sie 2010, 22:17

Cze,

Po wymianie paska rozrządu przy dolewaniu płyny chłodniczego zauważyłem, że moje chłodnica się rusza przód / tył niewiele ale trochę (ale wyraźnie) - tak ma być czy czegoś mi nie dokręcili Panowie?

Druga sprawa zaraz po odpaleniu i tylko po odpaleniu na przestrzeni pierwszych 20 - 30m słychać chluptanie jak by się woda przelewała ... gdzieś :D - wszystko to zaraz po wymianie pompy i paska.

Może mam zatkane odpływ ale słyszę to akurat teraz.

I ostanie pytanie, jak odkręcam korek chłodnicy to płynu powinienem mieć pod korek, w sensie do szyjki (w tej chwili jak odkręcam korek to niebardzo tam widzę płyn - ale w zbiorniku mam prawie pod max - bo sam dolałem ale chyba czytałem, zbiornik z chłodnicą nie ma dużo wspólnego ;))?

Pozdro
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2010, 21:42

sebna pisze:I ostanie pytanie, jak odkręcam korek chłodnicy to płynu powinienem mieć pod korek, w sensie do szyjki

Powinieneś.
sebna pisze:w tej chwili jak odkręcam korek to niebardzo tam widzę płyn - ale w zbiorniku mam prawie pod max

Uzupełnij płynem chłodnicę, z potem sprawdź zawór w korku. Jeśli po wystudzeniu silnika będziesz miał zassany górny przewód gumowy (pomiędzy chłodnicą a blokiem) to prawie na pewno zawór się zacina. Zresztą nawet w tej chwili układ chłodzenia powinien Ci się odpowietrzać w czasie pracy do zbiorniczka wyrównawczego, więc tu bym szukał problemu.
sebna pisze:zbiornik z chłodnicą nie ma dużo wspólnego

Nie za bardzo rozumiem... Przecież to ten sam układ, jak nie ma za bardzo wspólnego...

Po
eM
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2010, 8:37

majkel_c pisze:sebna napisał/a:
zbiornik z chłodnicą nie ma dużo wspólnego

Nie za bardzo rozumiem... Przecież to ten sam układ, jak nie ma za bardzo wspólnego...


To jest zbiorniczek wyrównawczy. Gdybyś zaślepił króciec w chłodnicy (odizolował zbiorniczek od chłodnicy) to w najsłabszym punkcie pociekłby Ci płyn z układu chłodzenia...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 675
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

03 wrz 2010, 14:51

Jeśli po wystudzeniu silnika będziesz miał zassany górny przewód gumowy (pomiędzy chłodnicą a blokiem) to prawie na pewno zawór się zacina.


Taki objaw jest też jeżeli masz wyciek na pompie w układzie chłodzenia
Gdy płyn jest w miarę czysty to wycieku nie zauważysz ani na osłonie silnika ani na glebie
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 wrz 2010, 23:00

Dolałem raz do maksa, pobrało prawidłowo ze zbiorniczka do chłodnicy która jest teraz pełna pod korek i poziom płynu się utrzymuje wiec jest ok.

A wracając do pytania to u was tez się rusza chłodnica przód tył czy jest na "sztywno" przymocowana?
ODPOWIEDZ