Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 sty 2024, 11:39

Dzięki @mutra za opinie. Na pewno są lepsze opony 🙂 Tylko, ze tego co czytam one są już bardziej nastawione na torowe użytkowanie i ich zużycie i/lub lub użyteczność w deszczu są poniżej oczekiwań - myśle o A52, CRS.

Potenza ma tę wadę, że rozpływa się na torze. Nie chce upalać auta ale czasem dla zabawy na Łódź bym wyskoczył. Wtedy Sporty zjadę w mig i to mi tez się nie widzi.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

19 sty 2024, 13:55

W ND na AD08RS miałem potężną podsterowność na wejściu w ciasne zakręty/nawroty i sporo nadsterowności na wyjściu, szczególnie na mokrym było to totalnie poza kontrolą. Nie zmieniając setupu auta ani wcześniej, ani później nie miałem takich problemów z innym ogumieniem. Szczególnie nie miałem zaufania do poziomu przyczepności w deszczu, potrafił się zmieniać w zupełnie nieprzewidywalny i niezrozumiały dla mnie sposób. W swoim okienku dawała przyzwoity feeling na torze oraz na drodze, ale wg mnie nie nadaje się do ani jednego z tych zastosowań. Już wolę oponę drogową z opcją na tor lub odwrotnie. Advan był dla mnie nijaki, co nie znaczy, że do niczego :)

PS. Dokładnie ten sam set opon przejął ode mnie znajomy i w Abarhcie i chwalił sobie. Także na koniec dnia dużo zależy od kierownika i preferencji.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

19 sty 2024, 16:53

slaba bo na suchym nie gwarantuje dobrych czasow a w deszcz takie potenza sport zje ta opone. inna kwestia twardy niekomfortowy bok opony wiekszy halas i gigantyczna cena.
no i najwazniejsza. ad08rs jest slbasza opona od produkowanej przed nia ad08r. a teraz gdy wyszla ad09 poprostu jest przepasc miedzy ad08rs a ad09 i na suchym i na mokrym.
po co zastanawiac sie nad ad08rs jak mozna za polowe ceny miec potenze sport ktora jest podobnie szybka na suchym i lepsza na mokrym?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 sty 2024, 17:47

@piwo Tak długo jak AD09 nie ma dostępnych rozmiarów do Miaty, to nie ma najmniejszego sensu porównywać się do niej. Podobnie do AD08. Obie są dla nas niedostępne.

Czasy na torze nie maja dla mnie żadnego znaczenia. A Potemze Sport pewnie zabije na takiej Łodzi czy innym SPA.

Dlatego wróciłem do rozważań o AD08RS. Wydaje je być dość uniwersalna. Sztuka kosztuje Ok 600 zł wiec niemal polowe A52 lub podobnych. Nie są takie drogie.
Pozdrawiam, Danillo
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 sty 2024, 18:29

irekJ pisze:
19 sty 2024, 13:55
W ND na AD08RS miałem potężną podsterowność na wejściu w ciasne zakręty/nawroty i sporo nadsterowności na wyjściu, szczególnie na mokrym było to totalnie poza kontrolą. Nie zmieniając setupu auta ani wcześniej, ani później nie miałem takich problemów z innym ogumieniem. Szczególnie nie miałem zaufania do poziomu przyczepności w deszczu, potrafił się zmieniać w zupełnie nieprzewidywalny i niezrozumiały dla mnie sposób. W swoim okienku dawała przyzwoity feeling na torze oraz na drodze, ale wg mnie nie nadaje się do ani jednego z tych zastosowań. Już wolę oponę drogową z opcją na tor lub odwrotnie. Advan był dla mnie nijaki, co nie znaczy, że do niczego :)

PS. Dokładnie ten sam set opon przejął ode mnie znajomy i w Abarhcie i chwalił sobie. Także na koniec dnia dużo zależy od kierownika i preferencji.
Irek, takie zachowanie auta miałeś już z grybszymi stabami?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 sty 2024, 9:18

Tak na grubych stabach i gwincie. Próbowałem jeszcze zmieniać twardość przód/tył na samej regulacji stabilizatora i nic to nie dawało. Podobnie jak kręcenie twardością amortyzatorów.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

01 lut 2024, 10:04

Opony w końcu kupiłem, podzielę się moimi wrażeniami z przekopywania się przez testy i komentarze użytkowników, może komuś się przyda.

Chciałem mieć oponę do daily ale z opcją podjechania na tor, zaznaczę: dla czystej zabawy, czyli opona ma być pewna ale nie musi być najszybsza.
Aktualnie jezdze na Eagle Assymetric A6 i to jest świetna opona do bardzo szybkiej jazdy ale jednak w pewnych warunkach poddawała się nieco za szybko, taki urok drogowej opony.

Na warsztat wjechały:
1. Advan Neova AD09
2. Advan A052
3. Bridgestone Potenza Sport
4. Bridgestone Potenza Race
5. Nankang Sportnex CR-S

Rozważałem jeszcze Federale ale one mogłyby być za głośne do przelotów kilkuset km dziennie.

AD09, A52 i Race wg opinii i testów robią bardzo dobre wrażenie. Są szybkie na torze i można na nich śmiało śmigać weekendowo, oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku w deszczu i na zimno. O CRS niewiele jeszcze wiemy bo to nowa opona. Z tych 4 zdecydowanie bardziej torowe przeznaczenie w walce o setne sekundy mają A52 i CRS wiec ich zużycie będzie większe. Obie kosztują Ok 1100 zł sztuka w rozmiarze 215/45/17 bo taki do ND jest maksymalny rozmiar. Powinno ich najpewniej wystarczyć na 5-7 tys km czyli jeden wypad w Alpy (CRS do potwierdzenia).

Race można dostać w rozmiarze minimalnym 225/45/17. Gdybym miał NC pewnie by już u mnie siedziały. Cena Ok 850 zł sztuka wiec już lepiej.
Ad09 jest aktualnie dostępna w rozmiarze 225/50/17 wiec nawet do NC za duży balon. Szkoda bo z testów wychodzi ze to bardzo dobra opona jest. Nie wygra pucharu, od tego jest A52 ale będzie znacznie dłużej służyć kierowcy.

Potenza Sport była omawiana wiele razy, jest świetna na ulice i gdybym nie jechał na tor po prostu bym ja kupił, za ok 550 zł nic lepszego nie ma dziś na rynku z dobrze trzymających opon. Może ciut głośniejsza.

Dlatego po rozważeniu wszystkich za i przeciw kupiłem kompletnie na początku rozważań pominiętego starego dobrego Cup2. Ma rozmiar, cena 830 jest do przyjęcia. Myśle ze spełni moje oczekiwania.

Baaaardzo chętnie sprobuje kiedys Bridgestone Race i Advan AD09. 215/45/17 występuje w obu ale nie można ich kupić w Europie.

Co do testów niech najlepszym przykładem na ich wiarygodność będzie fakt, ze ten sam człowiek w materiale sponsorowanym przez producenta zachwalał jak opona jest cicha a w teście porównawczym ta sama opina była już głośna. Wciskają taki kit jak im każą wciskać płacąc honorarium za dany odcinek.

Celowo nie pisze o czasach jakie robią opony bo to dla mnie trzeciorzędna wartość do wyboru opony na weekendowaą zabawkę.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2024, 13:00 przez Danillo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 104
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 lut 2024, 11:46

Dzięki za podsumowanie. Jedna sugestia: jak już tak się rozpisałeś, to może warto byłoby użyć pełnych/poprawnych nazw opon, żeby dało się to później wyszukać?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

01 lut 2024, 13:02

SrogaDroga pisze:
01 lut 2024, 11:46
Dzięki za podsumowanie. Jedna sugestia: jak już tak się rozpisałeś, to może warto byłoby użyć pełnych/poprawnych nazw opon, żeby dało się to później wyszukać?
Poprawione. Ale wyszukują się nawet po błędnej nazwie, taka technika teraz 🙂
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

01 lut 2024, 13:29

Szukając opon na przestrzeni ostatnich dwóch lat także byłem zażenowany jakością testów robionych przez "eksperckie" redakcje. Ostatecznie wybór był dyktowany subiektywnymi opiniami ludzi, których znam z toru czy z drogi. W żadne tabelki i wykresy nie patrzyłem.

Sam na kolejny sezon rozważam Continental PremiumContact 7, ale to już z czystej ciekawości, licząc, że daje odrobinę mniej przyczepności niż A6 czy Potenza Sport. A wynika to z tego, że jeżdżąc teraz na przyzwoitych zimówkach, zauważam ile nadmiar przyczepności odbiera frajdy z jazdy kiedy trzeba pilnować ograniczenia prędkości.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

01 lut 2024, 19:23

irekJ pisze:
01 lut 2024, 13:29
Szukając opon na przestrzeni ostatnich dwóch lat także byłem zażenowany jakością testów robionych przez "eksperckie" redakcje. Ostatecznie wybór był dyktowany subiektywnymi opiniami ludzi, których znam z toru czy z drogi. W żadne tabelki i wykresy nie patrzyłem.

Sam na kolejny sezon rozważam Continental PremiumContact 7, ale to już z czystej ciekawości, licząc, że daje odrobinę mniej przyczepności niż A6 czy Potenza Sport. A wynika to z tego, że jeżdżąc teraz na przyzwoitych zimówkach, zauważam ile nadmiar przyczepności odbiera frajdy z jazdy kiedy trzeba pilnować ograniczenia prędkości.
Hej, w końcu temat gdzie jako nie znam się a się wypowiem mogę Ci napisać, CPC (przejeździłem chyba trzy generacje w różnych autach i rozmiarach) zdecydowanie nie da Ci tyle przyczepności do Potenza Sport, jest za to oponą bardzo kulturalną, cichą, doskonałą w jeździe autostradowej, natomiast na zakrętach w przeciętnym czasie pokazuje granicę swoich możliwości, ale nie dąży ku nadsterowności tak jak S001. Tu uwaga, bo CPC5 miałem na NB i je zajeździłem na torze (błąd żółtodzioba) jednocześnie mając do tego samego auta komplet kół z Ad08 - różnica między tymi dwiema oponami przepotężna, ale do czego dążę, w przypadku NB i dwu innych aut profil tej opony był wysoki, więc w łukach wyraźnie było czuć ugięcie ścianki. Obecnie w puszce mam CPC w rozmiarze 255/45 18 i tu już opona ma taką wystarczającą sztywność do jazdy dynamicznej. Bardzo jestem ciekaw jak będzie Ci się sprawdzać w rozmiarze do ND, bo tu ścianka o wiele niższa.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
weede
Posty: 101
Rejestracja: 10 sty 2019, 9:17
Model: Inny
Wersja: GT86
Lokalizacja: Bydgoszcz

27 lut 2024, 23:15

Danillo pisze:
01 lut 2024, 10:04
Opony w końcu kupiłem, podzielę się moimi wrażeniami z przekopywania się przez testy i komentarze użytkowników, może komuś się przyda.

Chciałem mieć oponę do daily ale z opcją podjechania na tor, zaznaczę: dla czystej zabawy, czyli opona ma być pewna ale nie musi być najszybsza.
Aktualnie jezdze na Eagle Assymetric A6 i to jest świetna opona do bardzo szybkiej jazdy ale jednak w pewnych warunkach poddawała się nieco za szybko, taki urok drogowej opony.

Na warsztat wjechały:
1. Advan Neova AD09
2. Advan A052
3. Bridgestone Potenza Sport
4. Bridgestone Potenza Race
5. Nankang Sportnex CR-S

Rozważałem jeszcze Federale ale one mogłyby być za głośne do przelotów kilkuset km dziennie.

AD09, A52 i Race wg opinii i testów robią bardzo dobre wrażenie. Są szybkie na torze i można na nich śmiało śmigać weekendowo, oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku w deszczu i na zimno. O CRS niewiele jeszcze wiemy bo to nowa opona. Z tych 4 zdecydowanie bardziej torowe przeznaczenie w walce o setne sekundy mają A52 i CRS wiec ich zużycie będzie większe. Obie kosztują Ok 1100 zł sztuka w rozmiarze 215/45/17 bo taki do ND jest maksymalny rozmiar. Powinno ich najpewniej wystarczyć na 5-7 tys km czyli jeden wypad w Alpy (CRS do potwierdzenia).

Race można dostać w rozmiarze minimalnym 225/45/17. Gdybym miał NC pewnie by już u mnie siedziały. Cena Ok 850 zł sztuka wiec już lepiej.
Ad09 jest aktualnie dostępna w rozmiarze 225/50/17 wiec nawet do NC za duży balon. Szkoda bo z testów wychodzi ze to bardzo dobra opona jest. Nie wygra pucharu, od tego jest A52 ale będzie znacznie dłużej służyć kierowcy.

Potenza Sport była omawiana wiele razy, jest świetna na ulice i gdybym nie jechał na tor po prostu bym ja kupił, za ok 550 zł nic lepszego nie ma dziś na rynku z dobrze trzymających opon. Może ciut głośniejsza.

Dlatego po rozważeniu wszystkich za i przeciw kupiłem kompletnie na początku rozważań pominiętego starego dobrego Cup2. Ma rozmiar, cena 830 jest do przyjęcia. Myśle ze spełni moje oczekiwania.

Baaaardzo chętnie sprobuje kiedys Bridgestone Race i Advan AD09. 215/45/17 występuje w obu ale nie można ich kupić w Europie.

Co do testów niech najlepszym przykładem na ich wiarygodność będzie fakt, ze ten sam człowiek w materiale sponsorowanym przez producenta zachwalał jak opona jest cicha a w teście porównawczym ta sama opina była już głośna. Wciskają taki kit jak im każą wciskać płacąc honorarium za dany odcinek.

Celowo nie pisze o czasach jakie robią opony bo to dla mnie trzeciorzędna wartość do wyboru opony na weekendowaą zabawkę.
Stoję przed podobnym dylematem w GT86, dlatego dopytam - rozumiem, ze to Cup2 Connect? Da się to rozsądnie dogrzać na ulicy żeby normalnie funkcjonowała? Jak wypada szerokość opony - bardziej zaniżona jak semi czy normalnie wypada jak opona drogowa? Dzięki!
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 lut 2024, 9:34

@weede Tak, teraz nazywa się Cup2 Connect. Kilka lat temu jeździłem na Cup 2 i nie wymagała ona bardzo specjalnego dogrzewania, tzn nie kleiła od strzału ale kilka km i już działała optymalnie. Czy nowa mieszanka coś zmieniła jeszcze nie wiem, nie założyłem opon na auto. Za zimno jeszcze dla mnie.

Jeśli wejdzie Ci 225/45 to może spróbuj Potenzy Race? Chętnie bym o niej poczytał jak się sprawuje. Z testów wynika ze jest podobna charakterem do Cup2. A może AD09 są już w tym rozmiarze dostępne?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
weede
Posty: 101
Rejestracja: 10 sty 2019, 9:17
Model: Inny
Wersja: GT86
Lokalizacja: Bydgoszcz

28 lut 2024, 10:08

Tylko ja mam 9 cali, a AD09 jest w 255/40R17 - obawiam się, że będzie za duży balon. Magazyn yokohamy jest w DE, więc sprowadzać tylko na przymiarkę nie chcą ;) Dla mnie ideał to 245/40R17 ale wybór z tego jest mizerny.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

08 mar 2024, 19:32

masz bardzo szybkie vr2 hl 245/40r17. ja mam na niej swoje rekordy zyciowe a opony pracuja od strzala.
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... me-vr2-nk/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

11 mar 2024, 21:56

piwo pisze:
08 mar 2024, 19:32
masz bardzo szybkie vr2 hl 245/40r17. ja mam na niej swoje rekordy zyciowe a opony pracuja od strzala.
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... me-vr2-nk/
Ale to jest wątek o oponach na sezon letni a nie sezon wyścigowy 😜
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

17 mar 2024, 14:48

Zalozylismy do mazdy sportcontact7 225/45r18. 4 stopnie na zewnatrz a oponka klei jak glupia. Jestem w lekkim szoku. Nie wierze ze to moze byc tak dobre tempo opony ale pojawiaja sie i takie filmiki gdzie uliczna sc7 bije semislika michelin cup2.


Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

17 mar 2024, 20:29

Patrzyłem na ta oponę, niestety najmniejsze są w 18 cali a wiec nieprzydatne do większości Miat. Szkoda ze producenci omijają nasze rozmiary.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Kuba04
Posty: 111
Rejestracja: 15 paź 2021, 15:09
Model: NC
Wersja: 2.5L 220KM
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

19 mar 2024, 9:00

piwo pisze:
17 mar 2024, 14:48
Zalozylismy do mazdy sportcontact7 225/45r18. 4 stopnie na zewnatrz a oponka klei jak glupia. Jestem w lekkim szoku. Nie wierze ze to moze byc tak dobre tempo opony ale pojawiaja sie i takie filmiki gdzie uliczna sc7 bije semislika michelin cup2.


Potwierdzam :) wrzuciłem je do daily w rozmiarze 225/40/18 i mam to samo wrażenie :D ciekaw jestem jak będzie się zachowywać przy +20 stopniach :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

19 kwie 2024, 15:59

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

21 kwie 2024, 21:42

Wrzuciłem ostatnio letnie koła, Goodyear A6, no i znowu trochę zdziwko. Opony były jakoś 4 miesiące na aucie, a 3mm z 7mm bieżnika wystarczyło na pokonanie tylko 8000km (60% winkle, 40% autostrada/dojazdówka). Ostatni milimetr do znacznika to pewnie jeszcze w porywach 2000km z upośledzonym odprowadzeniem wody. Tak samo wyglądały liczby w przypadku Potezna Sport. Do deklarowanych w testach 20+ k km nijak się to ma.

Na codzienne winkowanie obie opony dostarczają aż za dużo przyczepności, odbierając dość skutecznie fun z poślizgania się bez łamania limitów prędkości. Zastanawiam się nad bardziej budżetową opcją. Fajnie byłoby robić choć jeden sezon na jednym komplecie.

Mam na miejscu w bardzo dobrej cenie HANKOOK Ventus Prime4 (K135). Miał może ktoś okazję przetestować to na Miacie?
Prime3 i S1 przewijały się w przeszłości i raczej ludzie sobie chwalili. W testach też zazwyczaj wypadają dobrze cena/jakość. Ale póki co nie znalazłem jakichś wiarygodnych testów nowej wersji.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 kwie 2024, 14:14


irekJ pisze:Mam na miejscu w bardzo dobrej cenie HANKOOK Ventus Prime4 (K135). Miał może ktoś okazję przetestować to na Miacie?
Wydaje mi się, że @Peecer miał te opony. Ja mam na Miacie S1 Evo3, opona jest świetna ale ma troszkę za miękką ściankę boczną, chyba szukasz czegoś innego.

Na Suprę wrzuciłem GY F1 A6 i jestem mega zadowolony.



Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

22 kwie 2024, 20:58

Wpadły mi fotki SC7 po kilku kółkach na torze Łódź.. Niestety nie ma zmiłuj i jak coś klei na zimno i w deszczu nie mogło przetrwać upalania.
Załączniki
9EFA412D-92F8-4FB1-A351-54F5DB29576C.jpeg
9EFA412D-92F8-4FB1-A351-54F5DB29576C.jpeg (982.72 KiB) Przejrzano 223 razy
479DF15E-EDF4-4A2E-A6CC-ACF31CE7E3CA.jpeg
479DF15E-EDF4-4A2E-A6CC-ACF31CE7E3CA.jpeg (670.36 KiB) Przejrzano 223 razy
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

22 kwie 2024, 21:29

@monkahead widziałem kilka testów S1 Evo3 i faktycznie wychodzi na to, że ścianka jest za miękka. Zależy mi, aby nie utracić precyzji i bezpośredniości prowadzenia, jaką miałem do tej pory. Natomiast z niższym poziomem przyczepności nie mam problemu. Ventus Prime4 z tego co udało mi się wykopać jest o klasę niżej pozycjonowana więc raczej bez rewelacji.
W ostateczności mam jeszcze do przetestowania Conti PremiumContact7 i PS4/PS5, ale nie spodziewam się, aby wytrwały zauważalnie dłużej niż GY A6.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 kwie 2024, 22:26

Conti 7 Sport, Premium czy całoroczne, to obecnie chyba najlepsze opony na rynku, wypadają świetnie w każdym teście. Natomiast z opinii kilku osób wiem, że raczej szybko leci w nich bieżnik, więc ja się zdecydowałem na GY, powinny być trochę trwalsze. Niestety, zawsze trzeba iść na jakiś kompromis przy wyborze opon.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 418
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

24 kwie 2024, 8:40

Hejka. Jako że zjeździłem na Toyo R888R ok. 15.000 km i kończą się, to przymierzam się do ich wymiany. R888R w mojej ocenie są znakomite na torze i winklach oraz da się nimi jeździć po deszczu z rozsądną prędkością. Twardość jest jak na mój gust do zaakceptowania zważywszy że to semi i nie stanowiła dla mnie większego problemu. Największą ich wadą jest jednak głośne wycie i z tego głównie powodu zastanawiam się nad innymi oponami. Poza tym, jak trzeba gonić ludzi na zlotach po mokrym lesie w chłodny dzień to też wesoło nie jest, a próby opanowania auta na szarpaku na 20-leciu kończyły się fiaskiem. Niestety w 195/50 r15 oprócz niedostępnych aktualnie Fedków (posiadających chyba te same wady) wybór innych semi ogranicza się w zasadzie do Nankangów (obawiam się, że będę mniej zadowolony niż z R888R). Dalej mamy takie powiedzmy sobie semi-semi Toyo R1R (już niedostępne) i AD08RS a potem już tylko normalne opony drogowe typu PS3. A może się mylę? Co możecie polecić, aby było cichsze i pewniejsze na mokrym a jednocześnie nie odstawało mocno przyczepnością od R888R na winklach i przejechało te 12-15.000 km?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

24 kwie 2024, 9:09

Żółwik pisze:
24 kwie 2024, 8:40
Hejka. Jako że zjeździłem na Toyo R888R ok. 15.000 km i kończą się, to przymierzam się do ich wymiany. R888R w mojej ocenie są znakomite na torze i winklach oraz da się nimi jeździć po deszczu z rozsądną prędkością. Twardość jest jak na mój gust do zaakceptowania zważywszy że to semi i nie stanowiła dla mnie większego problemu. Największą ich wadą jest jednak głośne wycie i z tego głównie powodu zastanawiam się nad innymi oponami. Poza tym, jak trzeba gonić ludzi na zlotach po mokrym lesie w chłodny dzień to też wesoło nie jest, a próby opanowania auta na szarpaku na 20-leciu kończyły się fiaskiem. Niestety w 195/50 r15 oprócz niedostępnych aktualnie Fedków (posiadających chyba te same wady) wybór innych semi ogranicza się w zasadzie do Nankangów (obawiam się, że będę mniej zadowolony niż z R888R). Dalej mamy takie powiedzmy sobie semi-semi Toyo R1R (już niedostępne) i AD08RS a potem już tylko normalne opony drogowe typu PS3. A może się mylę? Co możecie polecić, aby było cichsze i pewniejsze na mokrym a jednocześnie nie odstawało mocno przyczepnością od R888R na winklach i przejechało te 12-15.000 km?
Otóż szarpak był wtedy akurat źle ustawiony, nie przejmuj się;)

Natomiast AD08RS może być odpowiedzią na Twe rozterki.

Opony typowo cywilno-drogowe za szybko Miaty zjadają na torze.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

24 kwie 2024, 16:10

Polecam a052 205/50r15. Komfortowe ciche bardzo dobre w deszcz i najszybsze na suchym torze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

24 kwie 2024, 16:12

Danillo pisze:
22 kwie 2024, 20:58
Wpadły mi fotki SC7 po kilku kółkach na torze Łódź.. Niestety nie ma zmiłuj i jak coś klei na zimno i w deszczu nie mogło przetrwać upalania.
Czyje to opony? Jakie czasy?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 418
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

24 kwie 2024, 16:47

piwo pisze:
24 kwie 2024, 16:10
Polecam a052 205/50r15. Komfortowe ciche bardzo dobre w deszcz i najszybsze na suchym torze.
Obawiam się, że 205 będą mi szorować po rantach bo jest na styk przy 195/50...
ODPOWIEDZ