Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

13 sie 2022, 16:32

Porównaj do Bridgestone Sport. Dla mnie zakup semi do cywilnej jazdy przestał mieć sens. A na mokrym jedziesz jak po suchym.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

13 sie 2022, 20:19

Wiesz cywilna opona to tez czesto niedosyt. Uginanie bokow, brak czucia, piszczenie,. Nie kazdy semi nie nadaje sie na ulice. Na a052 jest bajecznie. Taki avon zzr a24 tez jest mega. Po prostu nie mozna brac twardych mieszanek na ulice. Cos jak kiedys r888. Bylo na tyle mieciusie ze pracowala od strzala. I te lal moje przy przejsciu z premium contact 2 na r888. Czyli gigantyczna przyczepnozc i stabilnosc. No ale co kto lubi. Niektorzy jezdza po drogach wolno i bezemocjonalnie. Dla takich osob semislick to tylko wady.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

15 sie 2022, 10:51

piwo pisze:
13 sie 2022, 20:19
Wiesz cywilna opona to tez czesto niedosyt. Uginanie bokow, brak czucia, piszczenie,. Nie kazdy semi nie nadaje sie na ulice. Na a052 jest bajecznie. Taki avon zzr a24 tez jest mega. Po prostu nie mozna brac twardych mieszanek na ulice. Cos jak kiedys r888. Bylo na tyle mieciusie ze pracowala od strzala. I te lal moje przy przejsciu z premium contact 2 na r888. Czyli gigantyczna przyczepnozc i stabilnosc. No ale co kto lubi. Niektorzy jezdza po drogach wolno i bezemocjonalnie. Dla takich osob semislick to tylko wady.
Odpaliłem ten wątek z chęcią zapytania o to czy ktoś używał R888 /R888r jako opony na daily, a tu proszę :senkju:
Może opowiem czego szukam. Semi, które jest miękkie i przyczepne zaraz po wyjechaniu z garażu, zwłaszcza gdy temperatura będzie niższa, ale przede wszystkim opony, która będzie miała trakcję podczas hamowania. Reszta parametrów ma raczej marginalne znaczenie, choć nie chciałbym żeby wyła jak VR2.
legendy głoszą, że właśnie R888r jest oponą, która działa od strzała i szybko męczy się na torze, stąd moja myśl że sprawdziła by się jaki daily, druga myśl to michał sport cup 2, przy czym nasłuchałem się o miękkiej ściance, co w mieście by się sprawdziło, ale obawiam się braku responsywności.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

17 sie 2022, 13:55

Od cup2 pod kazdym wzgledem oprocz kosztow bedzie a052.a052 komfort, cisza, dobra na zimno i w deszcz. R888r nie jest za fajne na deszczu i potrafi zaskoczyc. To nie jest dobra opona.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 wrz 2022, 19:09

Sun pisze:
11 kwie 2022, 19:21
Opony 205/45/r17, czyli bez udziwnień.

W tym rozmiarze z tych co wymieniałeś to znalazłem jedynie potenzy sport z indeksem do 300km/h: https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridge ... #378525618

W tym rozmiarze i z indeksem prędkości do 270, to nie ma co wybierać, albo dunlopy albo turanzy. (oglądam na oponeo)
Co ostatecznie kupiłeś?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

29 wrz 2022, 6:35

Danillo pisze:
28 wrz 2022, 19:09
Sun pisze:
11 kwie 2022, 19:21
Opony 205/45/r17, czyli bez udziwnień.

W tym rozmiarze z tych co wymieniałeś to znalazłem jedynie potenzy sport z indeksem do 300km/h: https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridge ... #378525618

W tym rozmiarze i z indeksem prędkości do 270, to nie ma co wybierać, albo dunlopy albo turanzy. (oglądam na oponeo)
Co ostatecznie kupiłeś?
Ostatecznie kupilem Yokohama advan fleva v701.
Głównie wybrałem z powodu niskiego indeksu hałasu. Z porównaniu z fabrycznym bridgestonem to nie potrzebują rozgrzewanja.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

29 wrz 2022, 9:49

A052 ma kosmiczną cenę. Co można brać pod uwagę jako drugi komplet kół na bezpieczny dojazd na MC i track day, także jeśli będzie padać? Jaki rozmiar opony na felgę 7-7.5"?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 wrz 2022, 12:56

na 7' 195-205
na 7,5' 205-215
bezpieczny wybor to potenza sport, sportcontact7, assymetric 6, pilot sport 4s,
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

29 wrz 2022, 13:00

Tylko co z ich ściankami bocznymi? Bo na Łodzi, widziałem GY Eagle Assy 5 z totalnie zjechanym bokiem opony, po jednym dniu na torze, więc pytanie czy taki komplet przetrwa chociaż do końca 1 sezonu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 wrz 2022, 15:43

6stka przetrwa choc zalezy to od stylu jazdy i od glowy. Ktos kto na oponie cywilnej bedzie cisnal 20 minut pelnym ogniem na jakim by nie bylo torze to cywilna opone zajedzie. Jak bedzie robil pomiarowe potem chlodzace potem pomiarowe potem chlodzace to opony przezyja i sie nie spala tracac swoja przyczepnosc na stale o 20%.
https://m.youtube.com/watch?v=h9l_-UU8w ... e=youtu.be
https://m.youtube.com/watch?v=kC68W0xIVCg&t=1627s
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

29 wrz 2022, 15:53

piwo pisze:
29 wrz 2022, 12:56
na 7' 195-205
na 7,5' 205-215
bezpieczny wybor to potenza sport, sportcontact7, assymetric 6, pilot sport 4s,
Wg recenzji sportcontacty 7 wydają sie najlepsze na tor, ale nie występują chyba w 17 calach, minimalnie 18.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 wrz 2022, 17:30

Tak jeden rozmiar w 18 245/45r18 i reszta od 19'. Jest tania potenza sport. Ona zalatwia sprawe w 17'. Assymetric 6 tez super choc pewnie dtozszy.
A jesli ma byc tylko na mokry tor i dojazdy mozna wziac np extreme deszcze czyli vr3 w miekkiej mieszance
https://www.zakupopon.pl/kategoria-prod ... rednica=17
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

29 wrz 2022, 17:52

Nie, nie chodzi o to żeby to była tylko opona na mokrą nawierzchnię, tylko wydaje mi się, że dojazd 300km na tor, na semi-slicku w deszczu, może być lekko "ryzykowny". Czy te F1A6, CSC7 oraz Potenza Sport mają twarde ścianki boczne?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

29 wrz 2022, 18:23

monkahead pisze:
29 wrz 2022, 17:52
Nie, nie chodzi o to żeby to była tylko opona na mokrą nawierzchnię, tylko wydaje mi się, że dojazd 300km na tor, na semi-slicku w deszczu, może być lekko "ryzykowny". Czy te F1A6, CSC7 oraz Potenza Sport mają twarde ścianki boczne?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Polecam Ci obejrzec ten film: https://www.youtube.com/watch?v=yqXQgBdqVqI&t=441s.
Podsumowanie filmu jest takie, że najlepsze są GoodYear Assymetric 6 i Micheline Pilot Sport 5, ale w filmie są ocenione i omówione również inne high performance opony, dużo informacji, które pozwalają podjąć dezycję.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 wrz 2022, 19:02

Tak. Potenza sport maja rwarde boki. Assymetric 6 jest bardziej mydlowaty w odczuciu.

https://m.youtube.com/watch?v=Acdwmv2fQ9A

https://m.youtube.com/watch?v=zNKlfk75HKo
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

29 wrz 2022, 19:44

Dzięki za filmiki, obejrzałem. Tyre Reviews oglądam często, bo to jeden z najlepszych, merytorycznych kanałów na YT nt. opon. Na co dzień jeżdżę na S1 Evo3 (konstrukcja z 2018) i uważam ją za świetną oponę drogową podchodzącą pod kategorię premium. Jeśli popatrzymy na wyniki z tego testu: https://youtu.be/yqXQgBdqVqI, a zwłaszcza na to jak sobie radzi na mokrej nawierzchni, to 3 miejsce (1 i 2 to konstrukcje z 2022) uważam za REWELACYJNE, zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. Zgadzam się ze wszystkim co zostało powiedziane nt. tej opony w tym teście: świetna na suchym, rewelacyjna na mokrym, jest bardziej "drogowa", niż sportowa, bo faktycznie ma miększe ścianki (jest za to komfortowa), dlatego na torze Łódź, równie szybko się wycierała na bokach (+ mój styl jazdy & geometria w aucie), ma słabe zabezpieczanie rantów felg, wysoki bieżnik, nie ściera się szybko (dożywotnia gwarancja producenta).
piwo pisze:
29 wrz 2022, 19:02
Tak. Potenza sport maja rwarde boki. Assymetric 6 jest bardziej mydlowaty w odczuciu.
Na tym samym teście widać że GYF1A6 ma twardsze ścianki, a jeśli Potenza Sport jest jeszcze twardsza, to może jest to faktycznie opona która nadaje się na dojazd na tor, jazdę na torze (cały sezon) oraz relatywnie bezpieczną jazdę po mokrym (droga + tor). Pewnie najlepiej by się sprawdziły w takiej konfiguracji Michelin Pilot Sport 4S oraz Goodyear Eagle F1 SuperSport ale tak jak pisaliście, nie produkują ich w rozmiarze R17, zostaje więc prawdopodobnie Potenza Sport. Muszę jeszcze obejrzeć parę testów tej opony.

Szkoda że Bridgestone zdupił ten test, wysyłając mu inne opony ... byłoby idealne porównanie do najlepszych obecnie produktów na rynku.

Wszystkie wyniki tutaj: https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Załączniki
Zrzut ekranu 2022-09-29 203628.jpg
Zrzut ekranu 2022-09-29 203628.jpg (103.67 KiB) Przejrzano 1234 razy
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

29 wrz 2022, 22:06

piwo pisze:
29 wrz 2022, 19:02
Tak. Potenza sport maja rwarde boki. Assymetric 6 jest bardziej mydlowaty w odczuciu.
No pacz! a ja właśnie A6 kupiłem… Ale na ulice wiec cichsze chociaż będą.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

30 wrz 2022, 7:49

to ze troche mydlowate to tylko cytat z filmu wyzej, a to ze mydlowate nie znaczy ze wolniejsze. wrecz przeciwnie bo pczasy a6 sa lepsze niz ps5 tym bardzien ps4. a6 to jeden z najlepszych wyborow obecnie. wiadomo najlepszy bylby sportcontact7 jakby byl dostepny w nizszych rozmiarach. a w 17stkach to wybor jest ograniczony. a6 super w 17stakach, cicha, oszczedna, i bardzo dobra na suchym i mokrym. potenza sport troche twardsza wiec bardziej na trackdaye sie nadaje. mozna tez goodyear super sporty w 17stkach wziasc, mozna pilot sporty 4s, 5, super sport, mozna tez np potenze race w 225/45r17 ktora bedzie jeszcze bardziej na tor sie andawac jednczesnie na drodze jeszcze w deszczu bedzie znosna choc cena tutaj juz 900zl sztuka.
Obrazek


rownie dobrze mozna kupic tanio exteme vr2 Hot lap
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... 2-hot-lap/
i wziasc ponacinac po 50zl/szt za opone wzdluzne rowki na wewnetrznej i mamy opone tez opdorna na deszcz i super na tor
https://www.facebook.com/RaceCut83/?ref=page_internal
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

30 wrz 2022, 9:12


Sun pisze: Ostatecznie kupilem Yokohama advan fleva v701.
Głównie wybrałem z powodu niskiego indeksu hałasu. Z porównaniu z fabrycznym bridgestonem to nie potrzebują rozgrzewanja.
A jak sztywność ścianki bocznej?



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
byebye
Donator
Donator
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Krzeszowice

30 wrz 2022, 13:21

Nie wiem na ile moja opinia będzie przydatna, bo nie jeżdżę na torze, ale podzielę się swoim doświadczeniem. Jeżdżę od paru miesięcy na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 205/45 R17 88 W XL i przyczepność jest świetna zarówna na suchym jak i mokrym, komfort całkiem wysoki (szczególnie w porównaniu do całorocznych Vredestein Quatrac 5 205/45 R17 88Y XL na jakich kupiłem samochód), również bardzo dobre czucie co się dzieje z oponami.

Natomiast przy szybciej pokonywanych bardzo ostrych zakrętach rzeczywiście czasem czuć, że ścianka opony się ugina - chociaż było to najbardziej zauważalne jak opona była całkiem nowa, teraz już mniej. Być może na tor lepiej sprawdziłyby się opony o wyższym indeksie prędkości, tj. 88 Y, gdzie ścianki powinny być twardsze (kosztem komfortu).
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2022, 16:30 przez byebye, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

30 wrz 2022, 15:34

Jako, że Potenza Sport zaczęła się przewijać w postach a tak się składa, że utylizuję już drugi komplet w tym sezonie to mogę powiedzieć coś więcej. Szczególnie, że przyszło mi je testować w dość reprezentatywnych warunkach.

Na feldze 7,5J najpierw miałem 215/45R17 i eksploatowałem ją maj-lipiec. Zdecydowaną większość przebiegu zrobiłem podczas road tripa po Hiszpanii przy temperaturach powietrza 30-40 stopni i pełnym słońcu. Śmigając winklami po wybrzeżu i Pirenejach opona znikała w oczach. Co w przypadku względnie płytkiego bieżnika nowej opony sugeruje, że nie jest to opona na wysokie temperatury albo trzeba się liczyć ze zdecydowanie szybszym zużyciem.
Opony generują sporo hałasu, na poziomie Federala RSR. Na takim poziomie jest też przyczepność na suchym, zdecydowanie bliżej do semi slicka niż drogowej opony. Na pewno wyższa przyczepność niż np Advan AD08RS. Ścianka jest sztywna, w drogowych warunkach praca ścianki jest nieodczuwalna. Jednocześnie jest jakiś sensowny poziom komfortu, bez problemu się wyważa, nie tuptupie, itp. Przyczepność na mokrym fenomenalna, szczególnie na dobrej jakości chropowatym asfalcie.

Na drugi komplet wybrałem 215/40R17 (felga nadal 7,5J) ze względu na powtarzające się dość mocne przycierki o nadkola. Byłem bardzo zaskoczony jak bardzo auto się usztywniło i zaczęło przenosić najdrobniejsze nierówności na fotel. Nie ma mowy o jakiejkolwiek pracy ścianki opony, układ kierowniczy jest maksymalnie bezpośredni. Utratę komfortu udało się skompensować zmianą ustawieniu gwintu z betonu na bliżej soft (MonoSport - nadal twardo).
Opony eksploatuję od sierpnia, na Alpejskich przełęczach. Do teraz miałem okazję jeździć w prawie każdych warunkach. O ile na ciepło nie ma chyba, żadnych wątpliwości, że opona działa bardzo dobrze to bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie, że przy 0 stopni, padającym marznącym deszczu ze śniegiem poziom przyczepności był absolutnie genialny. Trakcja, hamowanie - zero problemów. Nawet nie trzeba jakoś specjalnie dogrzewać gumy. Przy normalnych letnich temperaturach robię przełęcze w ścianie deszczu bez najmniejszego stresu. W normalnym zakresie temperatur zużycie jest na akceptowalnym poziomie (nie znika w oczach). Generalnie nawet pod palcem czuć, że mieszanka jest bardzo miękka.

Paradoksalnie powoli dorastam do myśli, że niewątpliwie wysoki poziom przyczepności tej opony jest jej największą wadą na daily. Po pierwsze hałas i sztywność, po drugie robiąc agrafki mam duże problemy aby w kontrolowany sposób zerwać tylną oś i pomóc sobie skręcać nadsterownością. Na kolejny sezon planuję oem rozmiar A6 a obecne koła będą czekać na Nurburgring tudzież inną pojeżdżawkę.
Załączniki
IMG_20220806_160610.jpg
IMG_20220806_160610.jpg (2.41 MiB) Przejrzano 1146 razy
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 wrz 2022, 16:44

Wahałem się między A6 a Sportami ale tak czułem ze ta pierwsza będzie bardziej szła w kierunku daily use a Sporty beda mniej przyjazne na co dzień. Mięsa na A6 jest duzo.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 wrz 2022, 20:08

byebye pisze:
30 wrz 2022, 13:21
Nie wiem na ile moja opinia będzie przydatna, bo nie jeżdżę na torze, ale podzielę się swoim doświadczeniem. Jeżdżę od paru miesięcy na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 205/45 R17 88 W XL i przyczepność jest świetna zarówna na suchym jak i mokrym, komfort całkiem wysoki (szczególnie w porównaniu do całorocznych Vredestein Quatrac 5 205/45 R17 88Y XL na jakich kupiłem samochód), również bardzo dobre czucie co się dzieje z oponami.

Natomiast przy szybciej pokonywanych bardzo ostrych zakrętach rzeczywiście czasem czuć, że ścianka opony się ugina - chociaż było to najbardziej zauważalne jak opona była całkiem nowa, teraz już mniej. Być może na tor lepiej sprawdziłyby się opony o wyższym indeksie prędkości, tj. 88 Y, gdzie ścianki powinny być twardsze (kosztem komfortu).

Z tego co piszesz, zachowanie 6 dokładnie takie jakie 5 które miałem.
Podsumowując, na drogę , na mokro i sucho super.
Na tor troszkę gorzej , ale w zamian pewna ilość komfortu na daily.
Czyli wniosek taki dla mnie akurat, że GY będzie lepszym wyborem niż Potenza Sport.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

30 wrz 2022, 20:42

@irekJ dzięki za info, a czemu akurat taki rozmiar 215/40R17 kupiłeś?
Załączniki
Zrzut ekranu 2022-09-30 214209.jpg
Zrzut ekranu 2022-09-30 214209.jpg (47.87 KiB) Przejrzano 1119 razy
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

01 paź 2022, 13:17

monkahead pisze:
30 wrz 2022, 9:12
Sun pisze: Ostatecznie kupilem Yokohama advan fleva v701.
Głównie wybrałem z powodu niskiego indeksu hałasu. Z porównaniu z fabrycznym bridgestonem to nie potrzebują rozgrzewanja.
A jak sztywność ścianki bocznej?



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Jak mi powiesz jak to sprawdzić to powiem
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

01 paź 2022, 17:36

@monkahead jak wyżej, na 215/45 koła chciały sprawdzić co jest po drugiej stronie nadkola.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

01 paź 2022, 18:38

Sun pisze:
01 paź 2022, 13:17
Jak mi powiesz jak to sprawdzić to powiem
Chyba tylko subiektywnie, porównując do czegoś bardziej popularnego, może OEM AE050A?

Oglądam sobie dalej testy opon pod daily/track day i dochodzę do wniosków, że wszystkie opony drogowe typu UHP, pomimo tego, że podchodzą pod sportowe i na drodze sprawują się rewelacyjnie (przyczepność na suchym/mokrym), nie dadzą rady pod względem zużycia przejechać całego sezonu MC. Jeżeli tak jak piszecie, Potenza Sport ma sztywniejszą boczną ściankę od GYF1A6, a po 5 okrążeniach na torze wygląda jak poniżej ... no to nie jest to produkt którego szukam.

Zrzut ekranu 2022-10-01 192400.jpg
Zrzut ekranu 2022-10-01 192400.jpg (121.22 KiB) Przejrzano 1074 razy
Dlatego chyba trzeba będzie poszukać czegoś typu semi-slick, co daje radę również na mokrej nawierzchni, moje typy to:

Federal 595RS-R 215/45 R17
Nankang NS-2R 215/45 R17
Yokohama Advan Neova AD08 RS 215/45 R17
Yokohama Advan A052 215/45 R17

A052 jest najlepsza ale cenowo odpada, więc zastanawiam się nad AD08 RS lub NS-2R. Na grupie FB MC Driver twierdzą, że 595RS-R nie jest za prosty do opanowania na mokrym. Nie mam doświadczenia w jeździe na semi-slicku, co doradzicie? Felga 7.5" także raczej pójdę w rozmiarówkę 215/45, jeśli się zdecyduję na zakup.
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

01 paź 2022, 18:55

monkahead pisze:
01 paź 2022, 18:38
Sun pisze:
01 paź 2022, 13:17
Jak mi powiesz jak to sprawdzić to powiem
Chyba tylko subiektywnie, porównując do czegoś bardziej popularnego, może OEM AE050A?

Oglądam sobie dalej testy opon pod daily/track day i dochodzę do wniosków, że wszystkie opony drogowe typu UHP, pomimo tego, że podchodzą pod sportowe i na drodze sprawują się rewelacyjnie (przyczepność na suchym/mokrym), nie dadzą rady pod względem zużycia przejechać całego sezonu MC. Jeżeli tak jak piszecie, Potenza Sport ma sztywniejszą boczną ściankę od GYF1A6, a po 5 okrążeniach na torze wygląda jak poniżej ... no to nie jest to produkt którego szukam.


Zrzut ekranu 2022-10-01 192400.jpg

Dlatego chyba trzeba będzie poszukać czegoś typu semi-slick, co daje radę również na mokrej nawierzchni, moje typy to:

Federal 595RS-R 215/45 R17
Nankang NS-2R 215/45 R17
Yokohama Advan Neova AD08 RS 215/45 R17
Yokohama Advan A052 215/45 R17

A052 jest najlepsza ale cenowo odpada, więc zastanawiam się nad AD08 RS lub NS-2R. Na grupie FB MC Driver twierdzą, że 595RS-R nie jest za prosty do opanowania na mokrym. Nie mam doświadczenia w jeździe na semi-slicku, co doradzicie? Felga 7.5" także raczej pójdę w rozmiarówkę 215/45, jeśli się zdecyduję na zakup.
Często jeździsz w deszczu? Jeździsz wolniej i płynniej w deszczu?
RS-R może nie jest najlepszą opcją na deszcz, lecz nie próbuje nikogo zabić nagłą utratą przyczepności. Podczas tegorycznych rund MC sporo padało i ja szczerze mówiąc byłem zaskoczony jak dużo przyczepności mają te opony podczas deszczu.
Nie miałem też żadnych problemów z dojazdami na tor, a nie mam wcale kontroli trakcji.
Podsumowując, jeśli masz ESP i akceptujesz częściowy spadek przyczepności w deszczu to na RS-R powinieneś być w stanie objechać sezon.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

01 paź 2022, 20:25

im bardziej mieszanka miekka tym lepsza na mokrym. ale tez zuzycie takiej opony jest kosmiczne na suchym. niestety nie da sie wszystkiego pogodzic. i albo wybiera sie opone o miekkiej mieszance i wtedy taka opona jest super na ulice (nie zaskoczy na zimno), super na deszcz i super na jedno okrazenie pomiarowe na suchym, albo wybiera sie opone z twardej mieszanki gumy i wtedy mozna cisnac okrazenie za okrazeniem ale na ulicy jest tragicznie i w deszcz tez. a052 jest opona na jedna dwa okrazenia. i zuzycie jest kosmiczne. jak chcesz dobrej opony robiacej czas i zuzywajacej sie wolno i ktora jest znosna na codzien i na ulicy i w miare w deszcz to moim zdaniem sa dwie propozycje ok. avon zzr (gleboki bieznik, dosc miekka mieszanka ale mimo to zuzycie na torze nie jest jakies szybkie) i dunlop 03g (swietna na suchym wolno schodzi mimo plytkiego bieznika tylko kolo 4,8mm, i na deszczu tez ludzie na nia nie narzekaja). inna tania opona jest fz201 soft. zuzycie akceptowalne, tania, na ulice tez spoko ale w deszcz to trzeba bardzo bardzo uwazac.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

02 paź 2022, 10:15

szymeker pisze:
01 paź 2022, 18:55
Podczas tegorycznych rund MC sporo padało i ja szczerze mówiąc byłem zaskoczony jak dużo przyczepności mają te opony podczas deszczu.
Nie miałem też żadnych problemów z dojazdami na tor, a nie mam wcale kontroli trakcji.
Podsumowując, jeśli masz ESP i akceptujesz częściowy spadek przyczepności w deszczu to na RS-R powinieneś być w stanie objechać sezon.
Stąd głównie to zapytanie, bo widziałem że w tym roku MC wypadło w kilka deszczowych dni, a na suchym pojedzie wszystko. Druga sprawa to relatywnie bezpieczny dojazd na tor na semi-slicku, również w czasie ewentualnych opadów. ESP mam :)
piwo pisze:
01 paź 2022, 20:25
niestety nie da sie wszystkiego pogodzic.
Racja, chciaż ten Michelin Pilot Sport Cup 2, który testował radzio, ze względu na 2 rodzaje mieszanki, jakby się nadawał do "wszystkiego", tylko szerokość 225 za duża, max. to 215.

Te dwie opony: avon zzr i dunlop 03g, są poza moim przedziałem cenowym. Dzięki za wszystkie informacje, myślę, że mam już obraz tego co można wybrać, biorąc pod uwagę moje wymagania: prowadzenie na mokrym, dostępny rozmiar oraz cena.
ODPOWIEDZ