Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 kwie 2021, 20:17

the.monte.christo pisze:
20 kwie 2021, 16:21

A te oponki to planujesz na daily czy na tor? Sam się ciągle waham nad AD08RS :)

Ciężarki - masakra.
Na ulicę generalnie. Dlatego rs pro, a nie rsr
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 kwie 2021, 21:00

Mega dziwna sprawa z tymi ciężarkami. Ja nie jestem w stanie nawet przeliczyć ile kompletów Federali (RSR) miałem i akurat z nimi zazwyczaj najmniej problemów było przy wyważaniu. Jak coś nie wychodziło to obrót opony i było elegancko. Częściej felgi problemy sprawiały (tego też nigdzie indziej nie widziałem ale mój człowiek zawsze puszcza samą felgę na wyważarkę i coś tam sobie znaczy gdzie lekko, gdzie ciężko, potem po znacznikach na oponie wrzuca gumę, jak na koniec nie wychodzi to wie ile obrócić i jest gitarrrra). Ale przy takiej ilości dodatkowej masy to nie jest ten kejs na pewno.

Tak np teraz na OZ Formula mam na trzech felgach po 15gr i na jednej 40gr. Co ciekawe jest zakres prędkości gdzie łapią delikatna wibrację.
Z kolei na Sparco jest trochę gorzej, nie pamiętam ale coś pod 50gr (przy więcej mój wulkanizator obraca oponę) i koła idą idealnie gładko 0 - 240km/h

Ale z taką wlepką jak u Ciebie to strach się rozpędzać :strach:
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

20 kwie 2021, 21:27

Przy takiej ilości ołowiu to ta opona powinna tańczyć na feldze. Producenci testują opony w ramach serii i nie wierzę żeby wypuścili coś takiego na rynek.

Obstawiam błąd maszyny lub problem z felgą. Ten sam tydzień i rok co te dwie niby dobre?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 kwie 2021, 21:55

Na zdjęciach są dwa koła z tym samym problemem, nie jedno. Wcześniej na felgach były dwa różne komplety opon i po paręnaście gram ciężarków. Jeżdżę do tego samego zakładu bo mam blisko, montowali mi ostatnio nowy komplet (felgi + opony) 19" do a5 i nowe 17" wielosezonowe do mini, wyważyli idealnie, tylko opony to Conti i Bridgestone. Z tymi felgami też nigdy problemu nie było, rozkręcałem je do renowacji już dwa razy i były sprawdzane po złożeniu za każdym razem, bez uwag. Winne są gówniane opony. Wszystkie cztery 0221, dwie mają takie samo bicie (120-130g dowieszone). Wezmę te dwa koła do innego zakładu żeby mieć pewność i potwierdzenie z dwóch źródeł.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

21 kwie 2021, 8:55

Postaraj się o test drogowy na sprzęcie np. Hunter. Jak reklamowałem opony z biciem (ciężarki wtedy były po 40-50 gr) , to z takim papierem nawet nie dyskutują. W Warszawie bym Ci pomógł https://www.google.com/search?q=centrum ... e&ie=UTF-8 ale w Krakowie nie znam takiego warsztatu.
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

21 kwie 2021, 9:37

Spaniard pisze:
21 kwie 2021, 8:55
Postaraj się o test drogowy na sprzęcie np. Hunter. Jak reklamowałem opony z biciem (ciężarki wtedy były po 40-50 gr) , to z takim papierem nawet nie dyskutują. W Warszawie bym Ci pomógł https://www.google.com/search?q=centrum ... e&ie=UTF-8 ale w Krakowie nie znam takiego warsztatu.
Pewnie mają w Harp https://harp.com.pl/
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

21 kwie 2021, 10:20

Tak właśnie robię Panowie, dzisiaj na 14:30 jestem umówiony w Harpie. Dzięki za cynk tak czy tak
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

21 kwie 2021, 14:28

Jedno z kół udało się zredukować na Hunterze na 70g po jednej tylko stronie, przeżyję to jakoś. Drugie 35g, tu panowie powiedzieli, że najprawdopodobniej ktoś źle wycentrował felgę na maszynie. Zamontuję koła, zobaczę jak będą się zachowywać, w zasadzie to jedno z 70g. Mam nadzieję, że nie będzie walić, bo sprzedający odpisał, że ewentualne reklamacje rozpatruje się 20-30 dni roboczych, zapewne chcąc mnie zniechęcić do odsyłania czegokolwiek ;)
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

21 kwie 2021, 19:42

70 gr to i tak sporo, ale może opony torowe tak mają... jak widzę u siebie 50 gr na maszynie to każę kręcić oponą do skutku. Rzadko się zdarza ale może być. Jak z tymi dwoma kołami był problem , to nie widzę powodu dla którego te dwa niby OK miałyby być dobrze wyważone tylko dlatego że mają mało ołowiu naklejone... niestety.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 kwie 2021, 7:04

Być może. Założę na auto, pojeżdżę i najwyżej przeważę też te dwa kolejne jeśli będzie się z nimi coś dziać.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

27 kwie 2021, 9:49

Piwo - advan flevia v701. Miales styczność z tą oponą? Jak to się ma np do uniroyali czy do R1R?
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

27 kwie 2021, 12:52

Grzybohun pisze:
27 kwie 2021, 9:49
Piwo - advan flevia v701. Miales styczność z tą oponą? Jak to się ma np do uniroyali czy do R1R?
chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem :)

Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

27 kwie 2021, 14:15

Grabol pisze:
27 kwie 2021, 12:52
Grzybohun pisze:
27 kwie 2021, 9:49
Piwo - advan flevia v701. Miales styczność z tą oponą? Jak to się ma np do uniroyali czy do R1R?
chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem :)

Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
A na jakich ciśnieniach śmigałeś?
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

27 kwie 2021, 16:39

Gwiazda pisze:
27 kwie 2021, 14:15
Grabol pisze:
27 kwie 2021, 12:52
Grzybohun pisze:
27 kwie 2021, 9:49
Piwo - advan flevia v701. Miales styczność z tą oponą? Jak to się ma np do uniroyali czy do R1R?
chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem :)

Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
A na jakich ciśnieniach śmigałeś?
Każdą sesję zaczynałem z 1,8. Po sesji było 2,1
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

28 kwie 2021, 7:48

Grabol pisze:
27 kwie 2021, 12:52
Grzybohun pisze:
27 kwie 2021, 9:49
Piwo - advan flevia v701. Miales styczność z tą oponą? Jak to się ma np do uniroyali czy do R1R?
chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem :)

Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
Dzięki dzięki, piwo w domyśle jest lokalnym specem od ogumienia ale każda opinia jest jak najbardziej mile widziana :)

Przy obecnej cenie i dostępności r1r taka flevia wydaje się być całkiem spoko do jazdy na daily, zwłaszcza w 15 calach. Miękka ścianka trochę słabo... Jak na mokrym?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 kwie 2021, 9:02

nie jezdzilem na flevi. zalozylem niedawno uniryoale rainexperty3. masakra po prostu. na tak plywajaych oponach jeszcze nie jezdzilem. przyczepnosc duzo duzo gorsza niz zjechanych 4 letnich conti ecocontactow 3. (mam na osi tylnej nowe uniroyale a z przodu stare conti to tyl po prostu ucieka zawsze i wszedzie). nie polecam.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

28 kwie 2021, 11:11

Grzybohun pisze:
28 kwie 2021, 7:48
Grabol pisze:
27 kwie 2021, 12:52
Grzybohun pisze:
27 kwie 2021, 9:49
Piwo - advan flevia v701. Miales styczność z tą oponą? Jak to się ma np do uniroyali czy do R1R?
chociaż nie wywołany do odpowiedzi to się wypowiem :)

Założyłem je w marcu. Obskoczyłem na nich Silesię i mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem na 5 letnich Hankookah i różnica jest kolosalna. Najlepszy czas poprawiłem o prawie 5 sekund. Trzymają bardzo dobrze, ale przeszkadza pływanie na ściance, które mocno się odczuwa, głównie w jeździe ulicznej przy ciaśniejszych zakrętach. Jeżeli chodzi o przyczepność to jest wg mnie 0-1. Trzymają do pewnej granicy i nagle puszczają. Nie ma stanu pośredniego lekkiego poślizgu. Ale to też pewnie zasługa moich marnych umiejętności. Do semi-slicków nie mam porównania, bo nigdy na nich nie jeździłem. A jeżeli chodzi o porównanie do cywilnych opon to w daily mam Michelina PS4, ale masa nie ta i 4x4 z kupą elektroniki, tak więc subiektywnie wydaje mi się, że trzymają lepiej.
Reasumując, jeżeli miał bym kupować 2 raz nie semislicki to bym je kupił. Tym bardziej, że są tanie. Do Rainsportów jakoś nigdy się nie przekonałem. Żona jeździła na 3. Pewnie 5 są lepsze, ale tamte jakoś wyjątkowo mi nie pasowały.
Dzięki dzięki, piwo w domyśle jest lokalnym specem od ogumienia ale każda opinia jest jak najbardziej mile widziana :)

Przy obecnej cenie i dostępności r1r taka flevia wydaje się być całkiem spoko do jazdy na daily, zwłaszcza w 15 calach. Miękka ścianka trochę słabo... Jak na mokrym?
Na mokrym super, z wciśniętym gazem w zakręcie ciężko o poślizg. Natomiast jak odciążysz tył to wiadomo co się dzieje :)
Reasumując, za tą kasę i do użytku drogowego + 3 x tor w roku to kupił bym jeszcze raz.
A tak wyglądają na samochodzie:
Załączniki
20210220_215113.jpg
20210220_215113.jpg (3.15 MiB) Przejrzano 3196 razy
20210220_215511.jpg
20210220_215511.jpg (3.04 MiB) Przejrzano 3196 razy
Awatar użytkownika
the.monte.christo
Donator
Donator
Posty: 296
Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
Model: NB FL
Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

28 kwie 2021, 13:21

piwo pisze:
29 mar 2021, 17:41
no r1r na 10tys km rocznie? tez tak slabo. ad08r jest o tyle fajne ze starcza na dluuugo. mimo wszystkok poszedlbym w cywila. problem taki ze nie wiadomo jaki polecic bo w 15calach same scierwo sprzedaja.
Tomai pisze:
29 mar 2021, 19:55
AD08 już nie ma. Ja polecę PS3.
Po 3-krotnym czytaniu ostatnich 30 stron wątku doszedłem do wniosku że nie ma na tym świecie opon dla ludzi z naszymi wymaganiami :lol: Pomyślałem, że najlepszym wyjściem będzie kupić coś z polecanych, w miarę pewnych opcji i rozpocząć wieloletnie testy - jak nie podpasują, to olx i kolejne zamówienie do wulkanizatora :D

Stanęło na Michelin Pilot Sport 3 195/50 R15. DOT 0721.

Wczoraj od razu wrzuciłem je na felgi Enkei z NB i czekają na montaż. Testy za jakieś 2 tygodnie, jak już złożę auto. Zanim zostały założone, pomacałem nieco ściankę boczną. Szczerze mówiąc uginała się bardzo delikatnie. Nie wiem, jak to będzie wyglądać podczas jazdy, ale oceny w internetach były takie że jest to pewnego rodzaju równowaga pomiędzy komfortem a prowadzeniem.

@piwo - jaka jest Twoja opinia na ich temat?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 kwie 2021, 5:40

a co mozna kupic w 15stkach? mysle ze jedne z lepszych oponw tym rozmiarze. ale na pewno to nie jest poziom ps4s. niestety.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

04 maja 2021, 16:21

http://colesa.ru/test/67635
https://www.topof.ru/tests/magazine/Aut ... 2021-04-30
Hamowanie na suchym
Obrazek
Średnia Prędkość na suchym torze
Obrazek
Hamowanie na mokrym
Obrazek
Średnia prędkość na mokrym torze
Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Malanowski
Posty: 25
Rejestracja: 03 cze 2020, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Łódź

04 maja 2021, 21:22

Wyniki P4S nie są zaskoczeniem ale widać, że nowe Bridgestone Potenza Sport, Continental SC i Pirelli P Zero również dają radę.
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

05 maja 2021, 8:46

Czy możecie polecić coś ciekawego w rozmiarze 185/60/14? Ja wiem, że to balon, ale... może są jakieś opony, które będą miały w miarę sztywne boki i auto nie będzie aż tak pływać na zakrętach?
Obrazek
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

05 maja 2021, 8:56

Malanowski pisze:
04 maja 2021, 21:22
Wyniki P4S nie są zaskoczeniem ale widać, że nowe Bridgestone Potenza Sport, Continental SC i Pirelli P Zero również dają radę.
Zwróciłbym uwagę na inną oponę. Czołówka o której piszesz nie jest w ogóle zaskoczeniem. Jeśli zaś popatrzymy na konkretne wartości przez pryzmat ceny to bardzo dobrze wypada Hankook S1 evo3. Jeśli ktoś nie będzie się ścigał po torze, to za cenę sporo niższą może kupić bardzo dobre gumy, które w codziennym użytkowaniu nie będą odbiegały znacząco od marek premium. O ile oczywiście przeciętny użytkownik jest w stanie takie różnice wychwycić..
Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 10:14 przez Lsith, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 maja 2021, 9:46

mufasa pisze:
05 maja 2021, 8:46
Czy możecie polecić coś ciekawego w rozmiarze 185/60/14? Ja wiem, że to balon, ale... może są jakieś opony, które będą miały w miarę sztywne boki i auto nie będzie aż tak pływać na zakrętach?
Trochę kicha, jest jakiś goodyear i nankang ns2r
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

05 maja 2021, 13:16

mutra pisze:
05 maja 2021, 9:46
mufasa pisze:
05 maja 2021, 8:46
Czy możecie polecić coś ciekawego w rozmiarze 185/60/14? Ja wiem, że to balon, ale... może są jakieś opony, które będą miały w miarę sztywne boki i auto nie będzie aż tak pływać na zakrętach?
Trochę kicha, jest jakiś goodyear i nankang ns2r
Te akurat nie wpadły mi w oko. Ogólnie jest sporo opon, ale jak coś ma w nazwie "eco", to staram się to omijać, bo to niczego dobrego nie wróży. ;) Natomiast uwagę przykuło TOYO proxes cf2:

https://www.oponeo.pl/model-opony/toyo- ... fMQAvD_BwE
Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 13:17 przez mufasa, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

05 maja 2021, 13:29


Lsith pisze:Zwróciłbym uwagę na inną oponę. Czołówka o której piszesz nie jest w ogóle zaskoczeniem. Jeśli zaś popatrzymy na konkretne wartości przez pryzmat ceny to bardzo dobrze wypada Hankook S1 evo3. Jeśli ktoś nie będzie się ścigał po torze, to za cenę sporo niższą może kupić bardzo dobre gumy, które w codziennym użytkowaniu nie będą odbiegały znacząco od marek premium. O ile oczywiście przeciętny użytkownik jest w stanie takie różnice wychwycić..
Ja jestem takim użytkownikiem i dlatego właśnie kupiłem te opony, jeździ się na nich bardzo dobrze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
oz69
Posty: 127
Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Skypassion
Lokalizacja: Kraków

05 maja 2021, 14:20

monkahead pisze:
05 maja 2021, 13:29
Lsith pisze:Zwróciłbym uwagę na inną oponę. Czołówka o której piszesz nie jest w ogóle zaskoczeniem. Jeśli zaś popatrzymy na konkretne wartości przez pryzmat ceny to bardzo dobrze wypada Hankook S1 evo3. Jeśli ktoś nie będzie się ścigał po torze, to za cenę sporo niższą może kupić bardzo dobre gumy, które w codziennym użytkowaniu nie będą odbiegały znacząco od marek premium. O ile oczywiście przeciętny użytkownik jest w stanie takie różnice wychwycić..
Ja jestem takim użytkownikiem i dlatego właśnie kupiłem te opony, jeździ się na nich bardzo dobrze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
zerknij na PW
co było - 2003 NBFL 1.8 Silver Blues
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion :D
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 maja 2021, 16:29

mufasa pisze:
05 maja 2021, 13:16
mutra pisze:
05 maja 2021, 9:46
mufasa pisze:
05 maja 2021, 8:46
Czy możecie polecić coś ciekawego w rozmiarze 185/60/14? Ja wiem, że to balon, ale... może są jakieś opony, które będą miały w miarę sztywne boki i auto nie będzie aż tak pływać na zakrętach?
Trochę kicha, jest jakiś goodyear i nankang ns2r
Te akurat nie wpadły mi w oko. Ogólnie jest sporo opon, ale jak coś ma w nazwie "eco", to staram się to omijać, bo to niczego dobrego nie wróży. ;) Natomiast uwagę przykuło TOYO proxes cf2:

https://www.oponeo.pl/model-opony/toyo- ... fMQAvD_BwE
Jak toyo to r888r :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

05 maja 2021, 17:09

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
FKO GT
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:07
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: lewy pas

05 maja 2021, 21:49

Chcialbym powrocic do tematu rozmiaru opon do NC sprzed kilku stron.

Zmienilem kola z seryjnych 205/45/16 na 215/45/17 7.5j i czuc,ze auto nie chce isc bokiem. Opony to conti premium contact 6. Przejechalem na nich juz ok 2k km liczac, ze czasem troche straca na przyczepnosci,ale nic sie nie zmienilo.

Teraz kwestia w czym jest najwiekszy problem. Na pewno swoje powoduje dobra guma, ale same kolo jest i wieksze i szersze. 215/45/17 powoduje,ze kolo ma srednice wieksza o 33mm niz seryjnie, do tego dochodzi po 1cm wiecej oporu na kazdym z kol, co czuc,ze kastruje ncka.

ktos z Was zszedl rozmairem opon w 17 calach w dol? np. na 205/40 , ktore srednica najbardziej przypomina oryginalne kolo.

Wczesniej na 16 moglem samym gazem w zakrecie sprowokowac nadsterownosc, teraz bez balansu masa du*a. Chcialbym do tego wrocic.
ODPOWIEDZ