Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

09 mar 2021, 21:34

Tomai pisze:
09 mar 2021, 21:13
Czy mi sie wydaje czy federala rsr 205/45R17.....po prostu..nie ma?

a tak w ogóle ....dziś spotkałem gościa u mnie w pracy ktory przejeździł zime na ....rsr....w Hondzie TypeR.... także ..ten tego....rewelacyjna opona :lol: :kciuk:
W naszych stronach częsty widok.
Załączniki
IMG_20210228_150504.jpg
IMG_20210228_150504.jpg (628.8 KiB) Przejrzano 3191 razy
piotrk
Posty: 19
Rejestracja: 01 sty 2021, 19:39
Model: NB FL
Wersja: black 1.8
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2021, 23:37

Dzięki! Chyba jednak pójdę w jakiegoś semi-slick'a, jak już coś kupować to porządnie 😉
Awatar użytkownika
oz69
Posty: 127
Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Skypassion
Lokalizacja: Kraków

11 mar 2021, 10:31

Czesć. Może ktoś podzielić się opinią na temat Nankang NS-2R 205/45/r17. Szukam alternatywy, Nd-ek używany od święta, bez wypadów na tor. Doradzicie coś, może GY F1 A5. Szukam opony która dobrze będzie kleić na suchym i mokrym, ale tez będzie komfortowa i za twarda. I nie za miliony $$$..
co było - 2003 NBFL 1.8 Silver Blues
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion :D
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

11 mar 2021, 12:04

oz69 pisze:
11 mar 2021, 10:31
Czesć. Może ktoś podzielić się opinią na temat Nankang NS-2R 205/45/r17. Szukam alternatywy, Nd-ek używany od święta, bez wypadów na tor. Doradzicie coś, może GY F1 A5. Szukam opony która dobrze będzie kleić na suchym i mokrym, ale tez będzie komfortowa i za twarda. I nie za miliony $$$..
Jeździłem i opona generalnie nie jest zła ale praktycznie każdy kto miał komplet trafiał przynajmniej jedną oponę która "tuptotała" i ten typ tak ma. Dla mnie było to trochę uciążliwe na trasach, szczególnie, że moje dawały o sobie znać przy prędkości przelotowej 100/110 km/h. Ścianka jest bardzo twarda i przenosi wszelkie nierówności z drogi ale za to poprawia precyzję prowadzenia.
Poziom przyczepności na suchym jest dużo gorszy niż RSR na mokrym nie wiele lepszy. Na pewno jest w stanie odprowadzić więcej wody. z drugiej strony ja na RSRach jeździłem w srogich zlewach i to nie spacerowym tempem i jakoś zawsze dawało się jechać. Bardzo szybko przesiadłem się z NS2R z powrotem na Fedki. Jedyny wyraźny plus dla Nankanga był taki, że nie wymagała jakiegoś specjalnego dogrzewania i w miarę od razu działała na drodze. No i bardzo ładnie na felgi siadła.
Załączniki
kwiecien_2.jpg
kwiecien_2.jpg (1.61 MiB) Przejrzano 3129 razy
Awatar użytkownika
oz69
Posty: 127
Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Skypassion
Lokalizacja: Kraków

12 mar 2021, 8:40

irekJ pisze:
11 mar 2021, 12:04
oz69 pisze:
11 mar 2021, 10:31
Czesć. Może ktoś podzielić się opinią na temat Nankang NS-2R 205/45/r17. Szukam alternatywy, Nd-ek używany od święta, bez wypadów na tor. Doradzicie coś, może GY F1 A5. Szukam opony która dobrze będzie kleić na suchym i mokrym, ale tez będzie komfortowa i za twarda. I nie za miliony $$$..
Jeździłem i opona generalnie nie jest zła ale praktycznie każdy kto miał komplet trafiał przynajmniej jedną oponę która "tuptotała" i ten typ tak ma. Dla mnie było to trochę uciążliwe na trasach, szczególnie, że moje dawały o sobie znać przy prędkości przelotowej 100/110 km/h. Ścianka jest bardzo twarda i przenosi wszelkie nierówności z drogi ale za to poprawia precyzję prowadzenia.
Poziom przyczepności na suchym jest dużo gorszy niż RSR na mokrym nie wiele lepszy. Na pewno jest w stanie odprowadzić więcej wody. z drugiej strony ja na RSRach jeździłem w srogich zlewach i to nie spacerowym tempem i jakoś zawsze dawało się jechać. Bardzo szybko przesiadłem się z NS2R z powrotem na Fedki. Jedyny wyraźny plus dla Nankanga był taki, że nie wymagała jakiegoś specjalnego dogrzewania i w miarę od razu działała na drodze. No i bardzo ładnie na felgi siadła.
Dziękuje za porade, dla mnie ważne aby guma nie była tez zbyt twarda. Chcę zachować choć trochę komfortu mimo że auto ma zamontowany pro-kit Eibaha + Bilki....
A czy jest jakaś bardziej cywilna opona ?? bo RSR wydaje mi się bardziej na tor, chyba ze się mylę. chciałbym połączyć komfort i dobre prowadzenie , czy za wiele wymagam ;)
co było - 2003 NBFL 1.8 Silver Blues
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion :D
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 mar 2021, 10:09

Kiedyś dobrą opcja na daily był Advan AD08R, spełniał wszystkie wymagania przy cenie w granicach rozsądku. Niestety nowa eko mieszanka to już całkiem inna opona.
Sporo ludzi judziło też daily na Michelin Pilot Sport Cup 2. Przy czym opona jest droga i starcza na krótko dlatego mi nie było dane jej przetestować.
Przez ostatnie 6 sezonów miałem okazję potestować sporo opon i zawsze bezbłędnie wychodziło, że Fedki cena/jakość/możliwości nie mają sobie równych i tak od 6 lat jest to moja preferowana opona na co dzień (do tego całoroczna). Choć rozumiem, że nie każdy to czuje, wozi dziecko czy ma inne obawy... jak zwykle uważam, że jest jeden sposób aby się przekonać - kupić i pojeździć :)
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1137
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

14 mar 2021, 13:08

Irek, a jaki rozmiar RSR szukać na seryjną felgę NCFL, bo w 205/45r17 niedostępne zdaje się?
215/40r17 czy 215/45r17?
Opony miałem w dwóch "rajdówkach" i bardzo byłem z nich zadowolony, przyczepność i trwałość.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 mar 2021, 17:51

Miałem dawno temu przez chwilę 215/45R17 na seryjnych felgach 7". Generalnie działa to aczkolwiek żadnego konkursu piękności nie wygrasz bo jest balon. Wtedy nie miałem doświadczenia aby wyczuć takie niuanse ale prawdopodobnie ścianka może nadmiernie pracować psując trochę feeling z kół na kierownicy.
215/40R17 z kolei Adi miał na feldze 8" i kompletnie się to nie sprawdziło. Rant felgi był całkowicie odsłonięty a bok/rant opony znikał w oczach. Być może, że na seryjnej 7" się to sprawdzi ale nie miałem okazji się przekonać. Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu będę miał pierwszy raz na aucie set 7,5" + Fedki 215/45R17.
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1137
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

16 mar 2021, 17:32

A czy rainsporty5 ktos probowal? Daja rade na suchym? Kiedys sporo w tym na kjsy przyjezdzalo.
Irek przestraszyles mnie ze 215/45 bedzie aygladalo baloniasto w fedkach ;)
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Awatar użytkownika
Macko
Posty: 41
Rejestracja: 04 maja 2019, 9:45
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki

16 mar 2021, 18:28

RS5 daje radę na suchym, nie są tak miękkie jak poprzednik RS3 :)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

16 mar 2021, 18:29

Leeo pisze:
16 mar 2021, 17:32
A czy rainsporty5 ktos probowal? Daja rade na suchym? Kiedys sporo w tym na kjsy przyjezdzalo.
Irek przestraszyles mnie ze 215/45 bedzie aygladalo baloniasto w fedkach ;)
Tak wygląda fedek 215/45 na seryjnej feldze
Załączniki
fedek.jpg
fedek.jpg (561.4 KiB) Przejrzano 2735 razy
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1137
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

16 mar 2021, 18:44

szymeker pisze:
16 mar 2021, 18:29
Leeo pisze:
16 mar 2021, 17:32
A czy rainsporty5 ktos probowal? Daja rade na suchym? Kiedys sporo w tym na kjsy przyjezdzalo.
Irek przestraszyles mnie ze 215/45 bedzie aygladalo baloniasto w fedkach ;)
Tak wygląda fedek 215/45 na seryjnej feldze
Ooo dzieki :) akurat mam identyczne auto :)
To szczerze powiem ze balon sporawy juz sie zrobil.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

16 mar 2021, 19:43

szymeker pisze:
16 mar 2021, 18:29

Tak wygląda fedek 215/45 na seryjnej feldze
To dla porównania fedek 215/40 na seryjnej feldze...
20210311_081013(0)_copy_1600x899.jpg
20210311_081013(0)_copy_1600x899.jpg (450.24 KiB) Przejrzano 2716 razy
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1137
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

16 mar 2021, 20:40

Krzych pisze:
16 mar 2021, 19:43
szymeker pisze:
16 mar 2021, 18:29

Tak wygląda fedek 215/45 na seryjnej feldze
To dla porównania fedek 215/40 na seryjnej feldze...

20210311_081013(0)_copy_1600x899.jpg
Dzięki, to mnie przekonuje :)
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

16 mar 2021, 22:11

Warto pamiętać, że na 215/40 auto będzie stać 11mm niżej względem 215/45 co może być istotne przy zglebionej Miacie :)
Załączniki
federal595rsr-sizeguide.jpg
federal595rsr-sizeguide.jpg (83.82 KiB) Przejrzano 2688 razy
kojotPszemek
Posty: 45
Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
Model: NA
Lokalizacja: Elbląg

16 mar 2021, 22:23

Co polecacie w rozmiarze 195/50r15 lub 205/50r15 z opon na codzień plus miatachallenge. Auto ma startować w klasie street i tu się sprawa bardzo komplikuje bo nie można używać semi-slicków. Myślałem nad Michelin Pilot Sport 3 lub hankook ventus v12 evo 2. Mieliście jakieś doświadczenia z tymi oponami?
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

17 mar 2021, 12:33

irekJ pisze:
16 mar 2021, 22:11
Warto pamiętać, że na 215/40 auto będzie stać 11mm niżej względem 215/45 co może być istotne przy zglebionej Miacie :)
.... i że opona będzie jeszcze mniej "komfortowa", co może być istotne dla kogoś, kto ujeżdżać ją zamierza również na co dzień, na zglebionej i "zagwintowanej" miacie, będzie też ciut lżejsza od 215/45 (niby 600g/szt) ale wg tabelki ma też mieć mniejszą szerokość bieżnika pomimo większej szerokości całkowitej (190/222mm vs. 196/219mm).

Ja swój komplet zamówiłem mając na uwadze rozmiar oryginalnych felg oraz fakt, że pod maską drzemał "potwór" 1.8 i nie należało go przesadnie dobijać dodatkową wagą oraz średnicą opony.
Jednak nim fedki doczekały się założenia na miatę, ta przeszła transplantację na 2.5 - teraz chętnie zwiększyłbym powierzchnię styku opony z matką Ziemią :D
Załączniki
Fedki RSR.jpg
Fedki RSR.jpg (289.85 KiB) Przejrzano 2660 razy
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 mar 2021, 12:50

kojotPszemek pisze:
16 mar 2021, 22:23
Co polecacie w rozmiarze 195/50r15 lub 205/50r15 z opon na codzień plus miatachallenge. Auto ma startować w klasie street i tu się sprawa bardzo komplikuje bo nie można używać semi-slicków. Myślałem nad Michelin Pilot Sport 3 lub hankook ventus v12 evo 2. Mieliście jakieś doświadczenia z tymi oponami?
205/45 r16 premium contact 6. Najlepiej wersję xl jeżeli występuje w twoim rozmiarze
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

17 mar 2021, 13:42

Jeśli do NB to 16 cali git. Do NA - pilot sport 3 spoko guma, ale jak cenowo hankook wychodzi lepiej to można śmiało brać :)

Toyo TR1 ciekawe jak się na miacie sprawuje, jakoś mało głosów o tej oponie na tym forum. Koleżka z civica 5g mówi że świetnie na daily sobie radzą, zwłaszcza w mokrych warunkach
kojotPszemek
Posty: 45
Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
Model: NA
Lokalizacja: Elbląg

18 mar 2021, 9:29

Chyba stanie na hankooku bo premium contact na 15 cali tylko w 195/65.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

23 mar 2021, 11:09

no i pierwszy test konkurenta pilot sport4s i sportcontact6 i goodyear super sport czyli nowosc tego roku bridgestone potenza sport i wynik z grubej rury od razu
http://colesa.ru/test/67320

https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Obrazek
Obrazek


jak dla mnie bridgestone potenza sport to nowy krol opon ulicznych na wszelakie warunki ale to dopiero pierwsze testy.i najwazniejsze opony zaczynaja sie od 205/45r17 a nie od 18 czy 19 cali. wiec jak ktos sie pyta co zalozyc na 17 do miaty to ma odpowiedz.

i kolejne porownanie czolowki
http://colesa.ru/test/67027
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 mar 2021, 13:52

Wygląda godnie, tym bardziej, że cena jest na prawdę spoko jak na klasę opon i porównanie do cen konkurencji. Choć 205 zauważalnie droższa od 215 ale to chyba standard na rynku. Pozostaje aby ktoś to przetestował na Miacie :)
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

23 mar 2021, 18:08

Dobrze że wcześniej nie zamawiałem. Klikam. Zobaczymy jak to zagra ze zmienionymi stabami i zawieszeniem. Kurde, nie mogę się doczekać.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

25 mar 2021, 4:50

Marcin Radecki je testowal na miacie wczoraj na modlinie.
z pierwszych wrazen jakie napisal mi
"opona petarda, wiecej znosi niz michelin ps4, cos jak ps4s ale klei szybciej"
https://www.facebook.com/photo/?fbid=16 ... 1385630845

film pewnie powstanie gdzies za miesiac bo mniej wiecej tyle sie tworza filmy u Niego :)
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 mar 2021, 10:06

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

27 mar 2021, 20:24

piwo pisze:no i pierwszy test konkurenta pilot sport4s i sportcontact6 i goodyear super sport czyli nowosc tego roku bridgestone potenza sport i wynik z grubej rury od razu
http://colesa.ru/test/67320

https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Obrazek
Obrazek


jak dla mnie bridgestone potenza sport to nowy krol opon ulicznych na wszelakie warunki ale to dopiero pierwsze testy.i najwazniejsze opony zaczynaja sie od 205/45r17 a nie od 18 czy 19 cali. wiec jak ktos sie pyta co zalozyc na 17 do miaty to ma odpowiedz.

i kolejne porownanie czolowki
http://colesa.ru/test/67027
No to chyba jest nowy lider w klasie sport tak jak piszesz, ciekawe jaka będzie odpowiedź na tą oponę od wielkiej trójcy...

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... 21/01zdtsg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 mar 2021, 9:15

Konkurencja już jest (od 18') ale jakoś o niej cicho
https://m.intercars.pl/produkty/1932722 ... -xl-fr-mo1
No więc do testów jej nie wiadomo nic.
W 17' potenza sport jest bezkonkurencyjna w klasie opon drogowych.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
the.monte.christo
Donator
Donator
Posty: 296
Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
Model: NB FL
Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

28 mar 2021, 16:09

Panowie, potrzebuję opon na lato do Tetydy. Chciałbym 15" (na razie mam felgi Enkei z NB, ale docelowo jakaś nowa, lekka wpadnie), więc potrzebuję czegoś w rozmiarze 195/50/R15. Krótko i zwięźle:

1. Na ten moment nie jeżdżę na tor, jeżdżę głównie bocznymi, krętymi, "polskimi" drogami - polskimi, czyli czasem dziurawymi. Może w końcu na tor zawitam, ale w tym sezonie na pewno nie w charakterze zawodnika, raczej dla zabawy :) Komfort jest ważny.
2. Jeżdżę od marca do listopada kiedy dusza zapragnie.
3. Jeżdżę rekreacyjnie ale z zacięciem sportowym.
4. Zależy mi na zachowaniu charakterystyki MX-5, tj. auta które pewnie się prowadzi, ale wyraźnie poproszone ochoczo wyrzuca dupkę w zakręcie, a po odpuszczeniu gazu wraca na pierwotny tor jazdy. Nie chcę turbo-hiper-ultra klejenia, bo nie chciałbym próbując zerwać przyczepność uszkodzić dyfra itd. Zależy mi na tym by tył wyrzucać na suchym, na mokrym tego nie praktykuję bo jeszcze nie te umiejętności. Jest 1.8 VVT + Torsen, także w przeszłości na starych, twardych Kumho nie było problemu by mieć nieco funu skręcając, mam nadzieję to sobie przypomnieć :)
5. Jak pada deszcz lub jest mokro to pokornie zwalniam. Nie chcę jednak zginąć jak większa ulewa spowoduje duże kałuże, które mnie wyrzucą pod samochód jadący z naprzeciwka lub do rowu, pomimo nogi zdjętej z gazu.
6. Jak na MX-5 to jeżdżę dużo. Około 10kkm w sezon, może być nawet więcej.
7. Fajnie jakby opony nie były głośne.

Czytałem wątek od strony 80 i przez ~3 lata bardzo wiele było postów polecających Yokohamę Advan Neova AD08R, jako oponę która pozwalała na zachowanie natury MX-5 ("playful, tail-happy roadster") przy jednoczesnym akceptowalnym zachowaniu na mokrej nawierzchni. Jednak od 2019 roku jest dostępna tylko wersja AD08RS z nową, bardziej eko mieszanką. Ona również ma bardzo dobre opinie, głównie na Miataworks, ale tutaj były wątpliwości, na ile mieszanka zmienia tę extra charakterystykę. Jak myślicie, warto iść w tę stronę?

Obecnie koszt na Oponeo to 407 PLN za sztukę. Myślicie że da radę kupić je taniej?

Nigdy nie jeździłem na semi slicku, ale myślę że jak dotąd nie zabiłem się na drewnianych Kumho, to z odrobiną oleju w głowie powinno być okej :D

Będę wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

28 mar 2021, 16:48

Semi-slick Toyo R1R. Pomimo torsena mam problem z zerwaniem przyczepności. Myślę że coś pokroju pilotsport3 czy TR1 będzie łatwiej zerwać, przy zachowaniu jakiejś przyzwoitej przyczepności w sytuacjach "normalnej" jazdy :)

Ar08RS to opona właśnie bardziej turbo hiper przyczepność a nie cywil
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 mar 2021, 17:41

no r1r na 10tys km rocznie? tez tak slabo. ad08r jest o tyle fajne ze starcza na dluuugo. mimo wszystkok poszedlbym w cywila. problem taki ze nie wiadomo jaki polecic bo w 15calach same scierwo sprzedaja.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ODPOWIEDZ