Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

05 gru 2022, 10:55

Jako użytkownik Potenzy Sport mogę tylko potwierdzić to co piwo pisze - przyczepność super, ale hałasują okrutnie
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2022, 9:22

@szy Jako użytkownik goodyear asymmetric 5 polecałbym właśnie numer 6. Zalety 5:
- nie lubię ich za przyczepność, czyli to czego szy szuka
- są mega trwałe, zmieniałem opony co sezon, po tych nie widać zużycia. Fakt, teraz bardzo mało jeżdżę, ale gdy już jeźdżę, to najczęściej dla funu, a nie stoję w korku, więc dawne opony byłyby już skończone, a przy tych pan wulkanizator powiedział mi "nie widać poza moimi oznaczeniami, które jeździły z przodu, a które z tyłu". A jeżdżę bez ESP cisnąc gaz w podłogę (tylko, że to nie wystarcza do jakiegoś zamiatania tyłem, gdy jest ciepło).
- są ciche, choć raczej nie mega-ciche, takie były falkeny fk510 (i też przyczepne, ale szybko zeszły przy driftach).

Minusy?
- nie znam numeru 6, możliwe że coś popsuto? Czytałem (z ciekawości) opinie na tyre reviews i gdzieś mi mignęło, że szybko schodzą. Reszta same plusy (np. że są cichsze niż moja generacja, czyli 5):
https://www.tyrereviews.com/Tyre/Goodye ... tric-6.htm

Jeśli wybór jeszcze nie nastąpił, to powodzenia! Cokolwiek wybierzesz/wybrałeś zamiast s001, będziesz zadowolony, bo nie ma równie śliskich opon na rynku.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 gru 2022, 11:30

U mnie na liście zakupowej też już jest A6. Przy mojej eksploatacji (ok 20k km na sezon letni głownie po winklach) wyszło, że dwa komplety Potenzy Sport to mało. Pomimo, że super się na tym jeździ to koszty robią się zatrważające. Liczę na to, że A6 wystarczy od Maja do Października.
Powoli też zaczynam dostrzegać punkt widzenia Wojtka. Gdy jeździłem PL-CZ a prędkościomierz był przez większość czasu gdzieś tam w drugiej połowie zakresu to dodatkowa przyczepność z opony była bardzo pożądana. Teraz gdy raczej nie przekracza się 100km/h aż się prosi aby samochód był choć trochę fikuśny... na Potenzach jest przyspawany do asfaltu.
Pamiętam jakiego miałem banana na twarzy jak pierwszy raz ever wyjechałem w marcu na wielosezonowych oponach na puste przełęcze i każdy nawrót przypominał jazdę drift cartem :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

14 gru 2022, 15:28

A5 są mega trwałe, doczytaj proszę czy A6 podobnie, czy jednak zeszli z trwałością w stronę Potenzy Sport (a niestety tak czytałem pod linkiem powyżej, że mają znacznie mniej bieżnika niż A5), bo byłoby głupio stracić precyzję prowadzenia i feeling Bridgestonów na rzecz w sumie nie wiem czego, może niższej ceny (ale chyba A6 tanie też nie są, A5 kupiłem bardzo tanio, ale to było 2 lata inflacji temu). Tak wspominam, żeby nie było że poleciłem g... Bo jeśli chodzi o trwałość, to A5 w teście na torze też zawstydziło PS4 i to bodajże o 30%, czyli są na to papiery. A czy A6 miało takie parametry - niestety w ich teście "wear" zostało przemilczane i to nie wróży dobrze (plus rzeczona opinia).

EDIT, przeszukałem testy i nigdzie A6 nie było sprawdzane na zużycie. A rzeczona opinia potwierdzająca moje obawy o degradacji względem moich supertrwałych A5:
Given 74% while driving a Hyundai i30 (225/45 R17) on mostly country roads for 4,500 average miles
Very impressed with the performance of the tyre, especially in the wet conditions, absolutely unbeatable, cornering and breaking on point. Tires are also quite quiet, at least in this tyre size. The biggest issue with this tyre is the wear, very very bad, did like 6-7k km this season and they are already at 5.5 mm tread depth, the fact that the new ones have only 7.1 mm is really not helping either. Pretty much you are sacrificing the tyre life for the performance, some people might prefer it, but not me. They might hold up for another season, but that would be it, quite disappointed to be honest. Probably wouldn't buy them again and would rather go for the previous generation since the performance is not that much worse, but tyre life is better. In terms of price, at least in my country (Croatia) they are quite cheap compared to other premium brands like Michelin and Conti.
Helpful 8 - tyre reviewed on November 9, 2022


Ale fakt, że A6 wygrywa obecnie wszystkie testy, jak rok temu Potenza Sport, a wcześniej PS4. Co rok, nowy król 17 cali :-)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

14 gru 2022, 19:04

No niestety. Chcesz poprawic przyczepnosc to robisz mieksza mieszanke ktora lepiej wpasowuje sie w asfalt. Miekka mieszanka to szybsze mechacenie i scieranie. Niestety te dwie rzeczy czyli lepsza przyczepnosc, miekka mieszanka chodza parami.
Cos za cos. Wg tego opisu 1,6 mm to 6tys km. Czyli 6mm bieznika starczy na ponad 20tys km. To jest na prawde zaskakujaco malo. Koles moze liczyl tylko najgoretsze dni lata kiedy zuzycie jest najwieksze. Ja mam conti sportcontact6 i te maja opinie mega szybko schodzacych ale te 30tys km wytrzymaja przy normalnej jezdzie nietorowej
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 gru 2022, 21:14

Ok, poszukiwania to opona na daily z pazurem. Odrobina komfortu też byłaby mile widziana co nie będzie pewnie łatwe przy feldze 8 cali.
Nie będę oryginalny, też myślę o A6. 215 /45R17
Przeglądam sobie internety i takie pytanie do Was, ręka do góry kto patrzy na indeks prędkości i nośności przy wyborze ? ;)

Instrukcja NC mówi o 205/45R17 84W .
Czyli prędkość do 270 km/h , nośność 500 kg na opone.
Przeglądając Oponeo i Sklepopon mamy do wyboru A6 w rozmiarze 215/45 R17 87 Y czyli prędkość do 300 km/h
, nosność 545 kg na opone.
Czyli już przekraczamy seryjne wymogi.

oraz.... 215/45R17 91 Y XL ( trochę drożej ) czyli prędkość do 300 km/h , nośność 615 kg na oponę... czyli przekraczamy jeszcze mocniej seryjne wymogi oraz dokładamy XL czyli jeszcze dodatkowo wzmacniana opona na wypadek jakbyśmy SUV em jechali.

A jednak jedziemy lekkim roadsterem.

krótko mówiąc, brać XL czy nie ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

17 gru 2022, 21:51


Tomai pisze:Ok, poszukiwania to opona na daily z pazurem.
Właśnie kupiłem, na dojazd na tor i na sam tor ale na daily też się może sprawdzić ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 gru 2022, 22:05

monkahead pisze:
17 gru 2022, 21:51
Tomai pisze:Ok, poszukiwania to opona na daily z pazurem.
Właśnie kupiłem, na dojazd na tor i na sam tor ale na daily też się może sprawdzić ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
U mnie będzie więcej dojazdu do pracy niż toru, ( 1000 km miesięcznie ) także semislicka odrzucam , będzie za twardo.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

18 gru 2022, 7:30

Tomai pisze:
17 gru 2022, 21:14
Ok, poszukiwania to opona na daily z pazurem. Odrobina komfortu też byłaby mile widziana co nie będzie pewnie łatwe przy feldze 8 cali.
Nie będę oryginalny, też myślę o A6. 215 /45R17
Przeglądam sobie internety i takie pytanie do Was, ręka do góry kto patrzy na indeks prędkości i nośności przy wyborze ? ;)

Instrukcja NC mówi o 205/45R17 84W .
Czyli prędkość do 270 km/h , nośność 500 kg na opone.
Przeglądając Oponeo i Sklepopon mamy do wyboru A6 w rozmiarze 215/45 R17 87 Y czyli prędkość do 300 km/h
, nosność 545 kg na opone.
Czyli już przekraczamy seryjne wymogi.

oraz.... 215/45R17 91 Y XL ( trochę drożej ) czyli prędkość do 300 km/h , nośność 615 kg na oponę... czyli przekraczamy jeszcze mocniej seryjne wymogi oraz dokładamy XL czyli jeszcze dodatkowo wzmacniana opona na wypadek jakbyśmy SUV em jechali.

A jednak jedziemy lekkim roadsterem.

krótko mówiąc, brać XL czy nie ?
Ogolnie im nizsza nosnosc tym bardziej miekki bok wiec jak ktos szuka bardziej komfortowej i pracujacej opony powinien isc w nizsza. To samo z predkoscia. Im wyzsza tym konstrukcja sztywniejsza. Co kto lubi.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

18 gru 2022, 9:40

@Wojtek Wawa Dzięki za komentarz dotyczący A6. Widzę, że w ofercie nadal są A5 wiec jeszcze przemyślę temat. Plus taki, że udało się kupić w końcu felgi wiec jeden problem z głowy.
Awatar użytkownika
Kova_lczyk
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
Model: NC
Wersja: PRHT 2.0 Sport
Lokalizacja: Płock

19 gru 2022, 16:56

Tomai pisze:
17 gru 2022, 22:05
monkahead pisze:
17 gru 2022, 21:51
Tomai pisze:Ok, poszukiwania to opona na daily z pazurem.
Właśnie kupiłem, na dojazd na tor i na sam tor ale na daily też się może sprawdzić ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
U mnie będzie więcej dojazdu do pracy niż toru, ( 1000 km miesięcznie ) także semislicka odrzucam , będzie za twardo.
Używam tych opon na codzień i na tor. Jako daily sa ok (chodź czuć, że samochód staje się cięższy i oporniejszy).
Na torze - najlepsze czasy są na pierwszych 3 okrążeniach. Później troche tracą przyczepność, ale są ok. Na tor wjeżdżam nawet na 1,7 bara ;) Jak za dużo dostaną powietrza to od początku są nadsterowne.
Muszę w przyszłym sezonie porównać do normalnych/nie PRO. :D Będziesz zadowolony ;)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

19 gru 2022, 18:39

Kova_lczyk pisze:
19 gru 2022, 16:56
Używam tych opon na codzień i na tor. Jako daily sa ok (chodź czuć, że samochód staje się cięższy i oporniejszy).
Na torze - najlepsze czasy są na pierwszych 3 okrążeniach. Później troche tracą przyczepność, ale są ok. Na tor wjeżdżam nawet na 1,7 bara ;) Jak za dużo dostaną powietrza to od początku są nadsterowne.
Muszę w przyszłym sezonie porównać do normalnych/nie PRO. :D Będziesz zadowolony ;)
Dzięki za info, bardzo się przyda :D. Nadsterowności w RWD nigdy za mało ;) A jak się sprawują na mokrej nawierzchni? Przy cenie 458zł za szt., nie było się nad czym zastanawiać. Kontaktowałem się z działem technicznym Federala na Tajwanie, pytałem o: Federal 595RS-R 215/45 R17 87W vs Federal 595RS-PRO 215/45 R17 91W XL, koleś twierdzi że sztywność ścianki bocznej porównywalna. RS-R chyba są zbrojone drutem stalowym, nie wiem czy RS-PRO też ale mają wyższą nośność i oznaczenie XL, także może faktycznie są porównywalne. Jeżeli przetrwają jeden sezon to będzie OK, nigdy nie jeździłem na semi-slick, więc chciałem coś, co da trochę kontroli również na mokrym. RS-PRO ma z 1mm mniej mięsa, ale w tej cenie trudno kupić coś lepszego, co nie stopi się na 1 track day'u jak większość UHP.
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

23 sty 2023, 16:16

Hej!

Do NA na felgi 15x7 ET 28 brać 195/55/15 czy 195/50/15?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

24 sty 2023, 10:22

Zależy od wysokości auta ale ogólnie 195 50 15 ;)
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 sty 2023, 22:31

To i ja się dorzucę z moim rozważaniem, może ktoś coś ciekawego podpowie :)
Zastosowanie fun daily: miasto, autostrada, jakieś winkle. Tor...może 1-2x do roku (raczej coś w stylu Tor Łódź dla rozrywki a nie na czas), a może wcale. Rozmiar 255/35R19 przód i 275/35R19 tył.
Rozważam głównie Goodyear SuperSport i SportContact 7. Potenza Sport chyba nie, bo jeśli by się zdarzyło na ten tor wyskoczyć to obawiam się że będę szukał nowego kompletu opon na wczoraj. Conti w testach wypada super, ale mam trochę podobne obawy jak co do Bridgestone, miałem SportContact 6 na innym aucie i zajechałem je jeżdżąc wyłącznie po drogach publicznych w 10kkm :facepalm:
GY wydaje się taką bezpieczną opcją, ale może ktoś ma doświadczenia z nowymi Conti i niepotrzebnie się obawiam? Albo jakieś inne modele których nie brałem pod uwagę?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 sty 2023, 16:21

Sportcontact 6 u mnie zjada sie w oczach i do tego nie klei jakbuym chcial w sportcontact7 mieli zdecydowanie poprawic zywotnosc choc nie sa by ktos przejechal na nich 30tys km. Ja w nie pojde do mazdy. Mysle ze nadal beda jak rozlazly kapec ale powinny kleic. Co do potenzy sport ma spoko recenzje i sa dosc tanie ale glosne. Jest jeszcze potenza race. Tez podobno spoko opona nawet na deszczu choc wiadomo zywotnosc 1/2 potenzy sport. Takze w tym budzecie kazda oponka bedzie spoko. Za rok zawsze jak zabijesz te mozesz kupic jeszcze cos nowszego i szybszego.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

28 sty 2023, 17:54

Nieśmiało liczyłem że komplet opon za te 4-5k wystarczy na 2 sezony :D
Potenzę Sport mam na innym aucie i trakcyjnie bardzo dobrze się sprawuje, nawet w śniegu z deszczem, ale też znika dość szybko - na pewno nie aż tak szybko jak SportContact 6, ale do PS4 które mam na Maździe to nie ma porównania. Ciekawe że wszyscy narzekają tak na głośność, ja na to nie zwróciłem uwagi...
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 sty 2023, 18:38

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

28 sty 2023, 19:42

piwo pisze:
28 sty 2023, 18:38
To zobacz tutaj
https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Nie twierdzę że nie są głośne, po prostu ja na to nie zwróciłem uwagi :)
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

28 sty 2023, 20:57

Grzybohun pisze:
24 sty 2023, 10:22
Zależy od wysokości auta ale ogólnie 195 50 15 ;)
Merci, dziś aby wyprowadzić budę z garażu założyłem stalówki jakie miałem pod ręką i przyznam, że profil 50 na jednym z kół był jak dla mnie trochę za niski i raczej pójdę w 55. Początkowo byłem zdecydowany na efficientgrip, bo głównie użytkuję auta na goodyerach i jestem generalnie zadowolony z marki, ale zwątpiłem patrząc na cenę. Zastanawiam się więc teraz też nad rainsportami, które kiedyś miałem i były całkiem niezłe. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Nie zależy mi na trwałości, bo i tak pewnie prędzej się zestarzeją niż zużyją, ważne jest aby się nie odkształcały za bardzo na postoju no i akceptowalnie kleiły.
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

29 sty 2023, 2:10

WSR pisze:
28 sty 2023, 20:57
Grzybohun pisze:
24 sty 2023, 10:22
Zależy od wysokości auta ale ogólnie 195 50 15 ;)
Merci, dziś aby wyprowadzić budę z garażu założyłem stalówki jakie miałem pod ręką i przyznam, że profil 50 na jednym z kół był jak dla mnie trochę za niski i raczej pójdę w 55. Początkowo byłem zdecydowany na efficientgrip, bo głównie użytkuję auta na goodyerach i jestem generalnie zadowolony z marki, ale zwątpiłem patrząc na cenę. Zastanawiam się więc teraz też nad rainsportami, które kiedyś miałem i były całkiem niezłe. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Nie zależy mi na trwałości, bo i tak pewnie prędzej się zestarzeją niż zużyją, ważne jest aby się nie odkształcały za bardzo na postoju no i akceptowalnie kleiły.
195/55/R15 to już będzie spory balon, wkraczający średnicą poza zalecany dla zamienników zakres (-2%/+1,5%) .
Według wyszukiwarek zamienników, średnica 195/50/R15 to 576mm, a 195/55/R15 to 595,5mm (+3,4%). Rozsądniejszym zamiennikiem wydaje się 205/50/R15 - 586mm (+1,7%)

Zerknij na koniec wątku o MX-5 Pirula - są tam fotki na oponach 205/50/R15, chociaż te zdjęcia mogą być trochę niemiarodajne, bo to semi-slicki i do tego dosyć mocno obniżony zawias.

Niestety w 205/50/R15 jest strasznie mały wybór dostępnych opon :(

Natomiast w rozmiarze 195/55/R15, jako tańszą alternatywę dla GY Efficientgrip mógłbym polecić Dunlop SP Sport Bluresponse - miałem takie w dupowozie i trzymały się drogi bardzo dobrze, mimo że miały z 8 lat. Zresztą Dunlop należy do Goodyeara, a bieżniki Efficientgrip i Bluresponse są bardzo podobne, więc te 2 opony są chyba ze sobą mocno spokrewnione. Ale Dunlop jest tańszy tylko w profilu 55, bo w 50 kosztuje już tyle samo co GY.

W kategorii wolnego starzenia byłem też zadowolony z Continentali, ale tutaj sensownie wycenioną oponę UltraContact mają tylko w profilu 195/50/R15, bo w 55 jest dużo droższa od Dunlopa i GY.
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

29 sty 2023, 7:02

Dzięki! Popatrzę, ogólnie lubię jak jest trochę mięsa. U mnie też można pod uwagę wziąć fakt, że napęd będzie że sportiva więc referencyjna opona to 205/45/16 (o ile dobrze pamiętam) a tu różnica jest już mniejsza.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 lut 2023, 10:49

Panowie, które lepsze do Daily ND na lato:
Yoko ad08rs
Potenza sport
Michelin pilot sport 5
Michelin pilot super sport
Asymetryczna 6

Żeby był dobry feedback i żebym nie umarł na mokrym ;)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 lut 2023, 14:56

Nie patrz juz na ad08rs skoro sa juz dostepne ad09 ktore sa zdecydowanie szybsze i na suchym i na mokrym.
Dobry filing to potenza sport i pss. Asssymetric 6 i ps5 filing mniejszy.
Ja bym bral assymetric 6. Szybka na suchym jak potenza sport czy pss, a na mokrym zdecydowanie z wszystkich najlepsza. Dodatkowo ciche, komfortowe i najmniej palace (pewnie z 0.5l mniej niz potenza)
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 lut 2023, 15:06

piwo pisze:
15 lut 2023, 14:56
Nie patrz juz na ad08rs skoro sa juz dostepne ad09 ktore sa zdecydowanie szybsze i na suchym i na mokrym.
Dobry filing to potenza sport i pss. Asssymetric 6 i ps5 filing mniejszy.
Ja bym bral assymetric 6. Szybka na suchym jak potenza sport czy pss, a na mokrym zdecydowanie z wszystkich najlepsza. Dodatkowo ciche, komfortowe i najmniej palace (pewnie z 0.5l mniej niz potenza)
No tutaj (uk) ad09 jest niedostępna w moim rozmiarze (zaczyna się od 255/40 r17) :(.

Jeżeli rozpatrywać feedback jako najważniejsze kryterium. I brać pod uwagę (ze względu na dostępność) ad08 to co byś doradził?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 lut 2023, 16:15

Potenze sport
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=Acdwmv2fQ9A[/youtube]
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 lut 2023, 16:35

piwo pisze:
15 lut 2023, 16:15
Potenze sport
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=Acdwmv2fQ9A[/youtube]
:senkju:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 lut 2023, 17:38

To ja tylko przypomnę, że Potenza sport dość szybko znika, szczególnie w wyższych temperaturach. U mnie na pół sezonu daily starcza.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 lut 2023, 17:49

irekJ pisze:
15 lut 2023, 17:38
To ja tylko przypomnę, że Potenza sport dość szybko znika, szczególnie w wyższych temperaturach. U mnie na pół sezonu daily starcza.
Podejrzewam że przy angielskich temperaturach może wytrzymać trochę dłużej ;)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

16 lut 2023, 5:15

a tutaj jeszcze porownanie ad09 do ad08rs jakby ktos przyszlosciowo myslal o nich jak juz wejda w pelnej rozmiarowce od 15' na rynek
https://www.gr-yaris.co.uk/attachments/ ... png.30133/

https://www.youtube.com/watch?v=H3I2dHG ... velopments

ad08rs 1sesja 2m40,57s
ad08rs 2sesja 2m41,71s
ad09 1sesja 2m37,77s
ad09 2sesja 2m34,79s
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ODPOWIEDZ