Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam wszystkich,
mam problem z wyborem opon na sezon letni. Opony nie mają być co prawda do mx-a, ale do równie lekkiej, dość mocnej ośki - Clio 169km 1070kg.
Szukam opony w seryjnym rozmiarze 195/45/16
Opony do dynamicznej jazdy miejskiej (lubię sobie polecieć szybciej winkiel), czasem trasa. Bez trackdayów.
Chciałbym, żeby opona nie ograniczyła możliwości auta
Budżet na opony to max 1150zł - 1200zł, więc opony premium odpadają.
Do wyboru mam:
KUMHO KU31 bardzo wiele opinii, że szybko "ząbkują" i hałas jest nie do zniesienia, czasem problem z wyważeniem.
Wielokrotnie wymieniany Uniroyal Rainsport 3 z podobno plastelinową ścianką boczną?
Toyo T1r , które wiem, że od razu odrzucicie Miałem je jako poprzednie, bardzo szybkie zużycie na przedniej osi.
Falken ZE914 opona zbiera dobre opinie, ale to jest guma klasy eko, komfortowa i podobno miekka.
Hankook S1 Evo K107 ??
Nokian Line ??
Prośba o pomoc w doborze, bo mam kosmos w głowie
mam problem z wyborem opon na sezon letni. Opony nie mają być co prawda do mx-a, ale do równie lekkiej, dość mocnej ośki - Clio 169km 1070kg.
Szukam opony w seryjnym rozmiarze 195/45/16
Opony do dynamicznej jazdy miejskiej (lubię sobie polecieć szybciej winkiel), czasem trasa. Bez trackdayów.
Chciałbym, żeby opona nie ograniczyła możliwości auta
Budżet na opony to max 1150zł - 1200zł, więc opony premium odpadają.
Do wyboru mam:
KUMHO KU31 bardzo wiele opinii, że szybko "ząbkują" i hałas jest nie do zniesienia, czasem problem z wyważeniem.
Wielokrotnie wymieniany Uniroyal Rainsport 3 z podobno plastelinową ścianką boczną?
Toyo T1r , które wiem, że od razu odrzucicie Miałem je jako poprzednie, bardzo szybkie zużycie na przedniej osi.
Falken ZE914 opona zbiera dobre opinie, ale to jest guma klasy eko, komfortowa i podobno miekka.
Hankook S1 Evo K107 ??
Nokian Line ??
Prośba o pomoc w doborze, bo mam kosmos w głowie
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... 55-R16.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
za najnowszym autoswiatem:
tor suchy srednia predkosc (wyzsza szybciej):
1.pirelli cinturauto p7 blue 114,3km/h
2.hankook ventus prime 114km/h
3.dunlop sport bluresponce 113,8km/h
4.continental premium contact5 113,6km/h
5.goodyear efficientgrip performance 113km/h
6.michelin primacy3 113km/h
7.yokohama blueearth-a 112,8km/h
8.fulda ecocontrol hp 112,7km/h
9.bridgestone turanza t001 112,5km/h
10.falken ze914 112,5km/h
11.nokian line 112,5km/h
12.vredestein sporttrac5 112,4km/h
13.nexen nblue hd plus 112,3km/h
14.semperit peedlife-2 112,1km/h
15.unirojal reinsport3 112km/h
tor mokry srednia predkosc (wyzsza szybciej):
1.pirelli 74,9km/h
2.uniroyal 74,5km/h
3.hankook 74,5km/h
4.semperit 74,3km/h
5.bridgestone 74,1km/h
6.goodyear 74km/h
7.dunlop 73,8km/h
8.continental 73,4km/h
9.fulda 73,4km/h
10. vredestein 73,3km/h
11.falken 73,2km/h
12.michelin 73,1km/h
13.nokian 73,1km/h
14.yokohama 72,6km/h
15.nexen 72,5km/h
jak widac rozpietosci predkosci w zakretach sa ogromne. warto wybierac tylko te najlepsze opony, bo jazda na slabych to jak jazda z uszkodzonym zawieszeniem (mniej wiecej o tyle samo wolniej byloby na torze).
a do toczenia sie po prostej na autostradzie to wybierz uzywane chinczyki bo i tak to zadnego znaczenia nie ma (tak samo jak jazda z uszkodzonym zawieszeniem).
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... 55-R16.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
za najnowszym autoswiatem:
tor suchy srednia predkosc (wyzsza szybciej):
1.pirelli cinturauto p7 blue 114,3km/h
2.hankook ventus prime 114km/h
3.dunlop sport bluresponce 113,8km/h
4.continental premium contact5 113,6km/h
5.goodyear efficientgrip performance 113km/h
6.michelin primacy3 113km/h
7.yokohama blueearth-a 112,8km/h
8.fulda ecocontrol hp 112,7km/h
9.bridgestone turanza t001 112,5km/h
10.falken ze914 112,5km/h
11.nokian line 112,5km/h
12.vredestein sporttrac5 112,4km/h
13.nexen nblue hd plus 112,3km/h
14.semperit peedlife-2 112,1km/h
15.unirojal reinsport3 112km/h
tor mokry srednia predkosc (wyzsza szybciej):
1.pirelli 74,9km/h
2.uniroyal 74,5km/h
3.hankook 74,5km/h
4.semperit 74,3km/h
5.bridgestone 74,1km/h
6.goodyear 74km/h
7.dunlop 73,8km/h
8.continental 73,4km/h
9.fulda 73,4km/h
10. vredestein 73,3km/h
11.falken 73,2km/h
12.michelin 73,1km/h
13.nokian 73,1km/h
14.yokohama 72,6km/h
15.nexen 72,5km/h
jak widac rozpietosci predkosci w zakretach sa ogromne. warto wybierac tylko te najlepsze opony, bo jazda na slabych to jak jazda z uszkodzonym zawieszeniem (mniej wiecej o tyle samo wolniej byloby na torze).
a do toczenia sie po prostej na autostradzie to wybierz uzywane chinczyki bo i tak to zadnego znaczenia nie ma (tak samo jak jazda z uszkodzonym zawieszeniem).
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2016, 8:28 przez piwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
MichaU pisze:Czy ktoś z Was używał opony Zeetex Hp102+ ? Czy nadzadzą się na daily? Na Oponeo bardzo dobre opinie, a cena śmiesznie niska.
nie wiem czy te zeetexy ale mam jekieś na innym wozie (e39 touring) i dają rade aczkolwiek tam maja wzgledny spokój bo to rodzinne wozidło.....
Pany, chce dobić moje bridgestone potenza w tą wiosne i kupić federale 595rs na tył ale boje m się ich "specyfikacji torowej" aby w zimniejsze dni mnie nie zaskoczyły czy na mokrym bo aktualnie cena jest ta sama co za bridgestone potenza adrenalin na
"dużym oponiarkim serwisie".... także czekam na opinie od osób co je katują na co dzień
ps. czemu jeszcze nie ma ZG na jakieś opony ????????
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
Podłączam się do tematu.
Muszę zakupić dwie opony do daily , 195/50/R15 bo poprzednie na tylnej osi się skończyły.
Mam na oku:
Bridgestone Potenzę Adrenaline
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-adrenalin-re002-195-50-r15-82-w#109915848
Yokohama Parada
http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-parada-spec-2-195-50-r15-82-v-rpb#110207122
Uniroyal Rainsport
http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-195-50-r15-82-v#107613145
BridgeStone Turanza
http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-195-50-r15-82-v#107613145
Falken ZE 914
http://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-ze-914-195-50-r15-82-v#109854090
Co polecacie?
Muszę zakupić dwie opony do daily , 195/50/R15 bo poprzednie na tylnej osi się skończyły.
Mam na oku:
Bridgestone Potenzę Adrenaline
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-adrenalin-re002-195-50-r15-82-w#109915848
Yokohama Parada
http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-parada-spec-2-195-50-r15-82-v-rpb#110207122
Uniroyal Rainsport
http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-195-50-r15-82-v#107613145
BridgeStone Turanza
http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-195-50-r15-82-v#107613145
Falken ZE 914
http://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-ze-914-195-50-r15-82-v#109854090
Co polecacie?
Przerabiałem Rainsporty. Fajna oponka na mokrym-mega trzyma!. Ale jak się ostro rozgrzeje na torze to potrafi ślizgać.
Falkeny mam teraz na Accordzie i czekam, aby wrzucić je na MX-5. To wtedy się wypowiem
Pozdr
Rafa
Falkeny mam teraz na Accordzie i czekam, aby wrzucić je na MX-5. To wtedy się wypowiem
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Była próba zrobienia ZG na Federale, w związku z MMC, ale nie wypaliła. Dorwałem je w cenie 237 zł od sztuki. ZTCW, inni też. Teraz widzę, że sklep (oponowo.eu) chyba zniknął z powierzchni ziemiKwietniu pisze:czemu jeszcze nie ma ZG na jakieś opony ????????
Kwietniu pisze:(...) i kupić federale 595rs na tył ale boje m się ich "specyfikacji torowej" aby w zimniejsze dni mnie nie zaskoczyły czy na mokrym bo aktualnie cena jest ta sama co za bridgestone potenza adrenalin na
"dużym oponiarkim serwisie".... także czekam na opinie od osób co je katują na co dzień
Ja przez cały poprzedni sezon nie miałem żadnego problemu z poruszaniem się na co dzień na AD08. Podobno fedki są słabsze na mokrym, ale mimo wszystko, nie przewiduję problemów. Tu masz informacje, kto na jakiej oponie śmigał w sobotę po Ułężu w deszczu: viewtopic.php?p=376630#p376630, a tu są filmy z tych przejazdów: viewtopic.php?f=52&t=19839. Sam oceń, czy kleją
- damiansd4hide3
- Posty: 70
- Rejestracja: 24 paź 2014, 9:37
a ktoś z was jezdził, testował takie opony?
Cena dość atrakcyjna, nie jest to toyo r888 ale podobno bardzo dobre opony wyścigowe.
http://allegro.pl/4-x-federal-595rs-r-2 ... 26347.html
Cena dość atrakcyjna, nie jest to toyo r888 ale podobno bardzo dobre opony wyścigowe.
http://allegro.pl/4-x-federal-595rs-r-2 ... 26347.html
- damiansd4hide3
- Posty: 70
- Rejestracja: 24 paź 2014, 9:37
Tak, przeczytałem wstecz 10 stron ale nic nie znalazłem na temat federali, piszecie o Kumho, zeetexach, toyo, yokohamach ale nic nie znalazłem na temat federali.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Akurat miałem na myśli ostatni post Kwietnia i mój.
Tu jest wątek o oponach na tor: viewtopic.php?f=26&t=12974 - o "fedkach" jest tam dużo komentarza. No i jak już wspomniałem, zerknij na statystykę opon torowych, na nagrania (linki są cztery posty wyżej) i porównaj to sobie z wynikami na MMC (np. ostatnie rundy: viewtopic.php?f=52&t=19546).
Tu masz statystyki sprzętu zawodników MMC z zeszłego roku, w tym modele opon: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... id=8910925. Tu jest wątek o tym: viewtopic.php?f=52&t=18820.
Ich wyniki w zmaganiach znajdziesz w archiwalnym wątku MMC: viewforum.php?f=57
Tu jest wątek o oponach na tor: viewtopic.php?f=26&t=12974 - o "fedkach" jest tam dużo komentarza. No i jak już wspomniałem, zerknij na statystykę opon torowych, na nagrania (linki są cztery posty wyżej) i porównaj to sobie z wynikami na MMC (np. ostatnie rundy: viewtopic.php?f=52&t=19546).
Tu masz statystyki sprzętu zawodników MMC z zeszłego roku, w tym modele opon: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... id=8910925. Tu jest wątek o tym: viewtopic.php?f=52&t=18820.
Ich wyniki w zmaganiach znajdziesz w archiwalnym wątku MMC: viewforum.php?f=57
Dyskusje, opinie i wywody na temat tych opon przewijają się też w czaterii MMC, w dziale technicznym i wątkach samochodów. Te znajdziesz wyszukiwarką ("federal", "fedki", "rsr", "rs-r" etc).Na jakich startujesz oponach? Federal 595 RSR - 64% (inne prawie się nie powtarzają, jedynie adrenaline zadeklarowały 3 osoby, R1R 2)
- damiansd4hide3
- Posty: 70
- Rejestracja: 24 paź 2014, 9:37
Bardzo konkretna odpowiedź dziękuję za poświęcenie czasu i chęci bardzo mi to pomoże w wyborze oponek
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Po kilkudziesięciu km na Good Year Eagle F1 Asymmetric 2 205/45/16 83Y mogę powiedzieć że:
1. Trzymają na zimno, wtedy nie piszczą
2. Trzymają jak dzikie na ciepło, wtedy też piszczą
3. Na mokro to bardzo dobra opona, trakcja jest wyśmienita, przód nie ucieka jak to było w dziadowskich Hankookach, na których kupiłem auto. Powoli przestaje się bać wchodzić ostrzej w winkle, a miałem na poprzednich gumach dwa ostre errory..
4. Opona jest cicha i dość dobrze tłumi codzienne nierówności.
5. Ciąga po koleinach bardziej niż zimy zestaw w rozmiarze 195/55/15
6. Jestem bardzo zadowolony z zakupu i ciekawy zachowania auta po korekcie geometrii na wersję FM (teraz mam oem).
Komplet kosztował 1400 pln brutto. I wyglądają nieźle całkiem pro, rant ochronny na felgę faktycznie wystaje i jest sztywny, ciekawe jak będą wyglądały felgi po sezonie miejskiego parkowania.
1. Trzymają na zimno, wtedy nie piszczą
2. Trzymają jak dzikie na ciepło, wtedy też piszczą
3. Na mokro to bardzo dobra opona, trakcja jest wyśmienita, przód nie ucieka jak to było w dziadowskich Hankookach, na których kupiłem auto. Powoli przestaje się bać wchodzić ostrzej w winkle, a miałem na poprzednich gumach dwa ostre errory..
4. Opona jest cicha i dość dobrze tłumi codzienne nierówności.
5. Ciąga po koleinach bardziej niż zimy zestaw w rozmiarze 195/55/15
6. Jestem bardzo zadowolony z zakupu i ciekawy zachowania auta po korekcie geometrii na wersję FM (teraz mam oem).
Komplet kosztował 1400 pln brutto. I wyglądają nieźle całkiem pro, rant ochronny na felgę faktycznie wystaje i jest sztywny, ciekawe jak będą wyglądały felgi po sezonie miejskiego parkowania.
nickesh v2.0 pisze:Była próba zrobienia ZG na Federale, w związku z MMC, ale nie wypaliła. Dorwałem je w cenie 237 zł od sztuki. ZTCW, inni też. Teraz widzę, że sklep (oponowo.eu) chyba zniknął z powierzchni ziemiKwietniu pisze:czemu jeszcze nie ma ZG na jakieś opony ????????Kwietniu pisze:(...) i kupić federale 595rs na tył ale boje m się ich "specyfikacji torowej" aby w zimniejsze dni mnie nie zaskoczyły czy na mokrym bo aktualnie cena jest ta sama co za bridgestone potenza adrenalin na
"dużym oponiarkim serwisie".... także czekam na opinie od osób co je katują na co dzień
Ja przez cały poprzedni sezon nie miałem żadnego problemu z poruszaniem się na co dzień na AD08. Podobno fedki są słabsze na mokrym, ale mimo wszystko, nie przewiduję problemów. Tu masz informacje, kto na jakiej oponie śmigał w sobotę po Ułężu w deszczu: viewtopic.php?p=376630#p376630, a tu są filmy z tych przejazdów: viewtopic.php?f=52&t=19839. Sam oceń, czy kleją
Na ZG z fedkami bym sie pisał
Dzieki za informacje z "życia" nickesh v2.0 , teraz to rozumie czemu wszyscy na nich śmigaja
Szkoda ze dopiero teraz przeczytałem bo juz nabyłem Bridgestony
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
To ja dorzucę pytanie:
Bedę kupować opony na tylną oś w rozmiarze 195/50/R15 ( felga 6 cali).
Po przejrzeniu form rozważam : Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 VS Federale RS-R- y
Różnica w cenie jest dla mnie pomijalna.
Ważna informacja: Autem jeżdżę codziennie do pracy (w tym wożenie dziecka do przedszkola) - w trasy sporadycznie więc poziom hałasu przy dużych prędkościach nie jest dla mnie dużym problemem.
Po wyprowadzeniu wszystkich mankamentów technicznych w mojej miacie zamierzam się trochę podszkolić w jeździe na pachołkach u Wróbla stąd pomyślałem że warto zainwestować w coś o bardziej sportowej charakterystyce.
I teraz pytanie co byście polecili: Federale czy Bridgestone'y biorąc pod uwagę że auto w zamierzeniu nie jest "torowe".
I jeszcze jedno : rozumiem że przy 6 calach szerokości felg nie ma się co wygłupiać z 205/50 ?
Pozdrawiam
Bedę kupować opony na tylną oś w rozmiarze 195/50/R15 ( felga 6 cali).
Po przejrzeniu form rozważam : Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 VS Federale RS-R- y
Różnica w cenie jest dla mnie pomijalna.
Ważna informacja: Autem jeżdżę codziennie do pracy (w tym wożenie dziecka do przedszkola) - w trasy sporadycznie więc poziom hałasu przy dużych prędkościach nie jest dla mnie dużym problemem.
Po wyprowadzeniu wszystkich mankamentów technicznych w mojej miacie zamierzam się trochę podszkolić w jeździe na pachołkach u Wróbla stąd pomyślałem że warto zainwestować w coś o bardziej sportowej charakterystyce.
I teraz pytanie co byście polecili: Federale czy Bridgestone'y biorąc pod uwagę że auto w zamierzeniu nie jest "torowe".
I jeszcze jedno : rozumiem że przy 6 calach szerokości felg nie ma się co wygłupiać z 205/50 ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
W Twoim przypadku zdecydowanie brałbym Bridgestone. Sam je posiadam i jestem wręcz zachwycony. Najlepsza opona drogowa na jakiej jeździłem. Niesamowicie progresywna, z sztywnymi ściankami bocznymim przez to wzrosła precyzja i tak już precyzyjnego układu kierowniczego MX-5. Na mokrym są lepsze opony, ale dla mnie to plus, że można się nieco bardziej poślizgać .
Rozważ te zmiany geometrii i ciśnienia w oponach. Ciśnienie w daily drive polecam 1.8 - 2.0 bar, a do szybszej jazdy 2.3-2.5 bar.
Rozważ te zmiany geometrii i ciśnienia w oponach. Ciśnienie w daily drive polecam 1.8 - 2.0 bar, a do szybszej jazdy 2.3-2.5 bar.
PiotrB pisze:W Twoim przypadku zdecydowanie brałbym Bridgestone. Sam je posiadam i jestem wręcz zachwycony. Najlepsza opona drogowa na jakiej jeździłem. Niesamowicie progresywna, z sztywnymi ściankami bocznymim przez to wzrosła precyzja i tak już precyzyjnego układu kierowniczego MX-5. Na mokrym są lepsze opony, ale dla mnie to plus, że można się nieco bardziej poślizgać .
Rozważ te zmiany geometrii i ciśnienia w oponach. Ciśnienie w daily drive polecam 1.8 - 2.0 bar, a do szybszej jazdy 2.3-2.5 bar.
Dzięki za opinię!
A jak z szerokością ? Słyszałem że przy 6 cali 205 to już lekki overkill mimo że mieści się w granicy limitu szerokości.
Teraz mam 195 i jestem zadowolony ale zastanawiam się czy przyczepność nie będzie trochę lepsza jeśli na tylnej osi nie wstawię 205.
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Ja bym brał 195, bridgestone jest dość szeroką oponą w danym rozmiarze.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Ziolkov pisze:Po przejrzeniu form rozważam : Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 VS Federale RS-R- y
Mi Federale bardzo na codzienne jeżdżenie po mieście nie pasowały (tyłek gubiłem na niedogrzanych oponach), a o Bridgestoneach słyszałem bardzo dobre opinie. By nie mieszać, nie będę pisał jak genialną oponą jest moim zdaniem AD08 . Ale tak na serio: z RE002 powinieneś być zadowolony (i ze względu na zbliżającą się premierę RE003 - choć nie wiem, kiedy w Polsce - ceny ma bardzo zacne).
to ja dodam ze kolega bezposrednio porownywal cywile ps3 na jednej osi z re002 na drugiej osi i ps3 mialy duzo wieksza przyczpenosc (tam gdzie byly re002 auto duzo wczesniej tracilo przyczepnosc i na suchym na luku i na mokrym).
bralbym ad08r.
http://www.sklepopon.com/opona-letnia/y ... 82-v-69809
bralbym ad08r.
http://www.sklepopon.com/opona-letnia/y ... 82-v-69809
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
piwo pisze:to ja dodam ze kolega bezposrednio porownywal cywile ps3 na jednej osi z re002 na drugiej osi i ps3 mialy duzo wieksza przyczpenosc (tam gdzie byly re002 auto duzo wczesniej tracilo przyczepnosc i na suchym na luku i na mokrym).
bralbym ad08r.
http://www.sklepopon.com/opona-letnia/y ... 82-v-69809
Dziękuję wszystkim za pomoc. O Yokohamach też myślałem. Mam s-drive w kombiaku i jestem bardzo zadowolony.
Poczytam jeszcze i dam znać co wybrałem
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
piwo pisze:to ja dodam ze kolega bezposrednio porownywal cywile ps3 na jednej osi z re002 na drugiej osi i ps3 mialy duzo wieksza przyczpenosc (tam gdzie byly re002 auto duzo wczesniej tracilo przyczepnosc i na suchym na luku i na mokrym).
bralbym ad08r.
http://www.sklepopon.com/opona-letnia/y ... 82-v-69809
Tzn. test wyglądał tak, że robił dwie próby i zamieniał opony osiami ? Jeżeli nie to test mógłby być dokładniejszy bo mało jest tak neutralnych samochodów. Nawet MX-5 NB 1.8 ma minimalnie cięższy przód (51%).
Sam się zastanawiałem nad Pilot Sport 3, wybrałem Potenzy ze względu na większą precyzję i o dziwo gorszą przyczepność na mokrym , no i oczywiście cenę. Choć widziałem Michelin PS3 w rozmiarze 195/50 R15 w cenie około 250 zł za sztukę.
test polegal na tym ze mial na 4 kolach re002 a potem zaminieal na jednej osi na ps3 i tam gdzie byly re002 (re0002 roczne,ps3 nowki) to puszczaly zawsze duzo wczesniej.
oczywiscie teraz to juz wyszly ps4 na osnowie kevlarowej wiec pchanie sie w zacofanego ps3, ktory takiej osnowy nie mial jest bezsensu (oczywiscie poki co rozmiarowka ps4 jest denna ale mysle ze szybko zejda z srednicami ponizej 17 cali).
oczywiscie teraz to juz wyszly ps4 na osnowie kevlarowej wiec pchanie sie w zacofanego ps3, ktory takiej osnowy nie mial jest bezsensu (oczywiscie poki co rozmiarowka ps4 jest denna ale mysle ze szybko zejda z srednicami ponizej 17 cali).
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
OK, czyli ciekawa i miarodajna metoda testowa. Problem polega na tym, że mało kto ma możliwość przetestowania opon przed zakupem. Puszczały dużo wcześniej w sensie, że osiągąły dużo niższe predkości przed zbyt dużym poślizgiem, czyli ponad 5 km/h ?
Piwo - masz jakieś dane czy odczucia z testów opon Yokohama ?
Piwo - masz jakieś dane czy odczucia z testów opon Yokohama ?