Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 cze 2012, 18:27

A po co chciałeś zmieniać rozmiar na jednej osi?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

19 cze 2012, 16:13

Alan: muszę wymienić oponę - pomyślałem - że zwiększę profil dla komfortu (czyli kupie dwie na oś)- ale
tematu nie ma , na razie spróbuję dokupić jedną ewentualnie dwie takie same , a next year może
wymienię komplet z większym profilem ...
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 cze 2012, 17:05

Mam pytanie w sprawie opon (kół) i od razu zaznaczam, że oba tematy pod tytułem "jakie opony na..." przeczytałem:

MX-5 NA seryjne zawieszenie, jazda całkowicie"cywilna" i jaka największa średnica koła zmieści się do nadkola :?: Z obu tematów wyszło mi 614 mm przy feldze o szerokości 6''.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

19 cze 2012, 17:18

remik pisze:że zwiększę profil dla komfortu

Jak zwiększysz profil to musisz dać węższą oponę, są kalkulatory które podają odchyłki obwodu i innych wymiarów opony.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

19 cze 2012, 18:20

wojteks pisze:Jak zwiększysz profil to musisz dać węższą oponę, są kalkulatory które podają odchyłki obwodu i innych wymiarów opony.


To jest dla mnie jasne , będzie 215/40 R16 , miałoby być (docelowo) 205/45 R16 ...

pozdr
RK
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

19 cze 2012, 20:12

remik pisze:miałoby być (docelowo) 205/45 R16

Moim zdaniem szkoda zachodu chyba że chcesz tańsze opony. Komfortu to raczej nie poprawi.
dymen
Posty: 47
Rejestracja: 31 maja 2011, 11:30
Model: NB FL
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

21 cze 2012, 15:43

Witam.
Chciałbym się podzielić opinią opon DUNLOP SPORT SP 01. Mam je w rozmiarze 205/50 r15 na mojej NBFL od 15tys.km.Była to przemyślana decyzja(205), kupiłem szersze żeby trochę podnieść moją miłość. Powiem tak: nie warte swojej ceny, twarde, niekomfortowe. Na suchym nie trzymają za dobrze. Bardzo często, niechcący, udaje mi się zrobić wieśniacki pisk przy ruszaniu:). Ogólnie im cieplej tym zachowują się lepiej. Na mokrym jest katastrofa, ślizgają się niemiłosiernie. Ogólnie odradzam. Jedynym plusem jest to że są w połowie drugiego sezonu a zużycie wydaje się minimalne. Mnie to akurat martwi bo chciałbym już kupić coś innego:).
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

03 lip 2012, 8:48

Witam,

Stoję przed wyborem kompletu opon do NA. Wymagania:
- rozmiar - 195/50R15,
- zastosowanie - weekendowo-torowe, przy czym do tego toru trzeba też jakoś dojechać,
- ścianka - największy problem. Auto jeździ na Eibach Pro-kit - z jednej strony wolałbym nie pogubić wszystkich plomb, z drugiej zależy mi na precyzji kierowania,
- trwałość - kwestia drugorzędna, przewidywane roczne przebiegi - max. 5kkm,

Na placu boju pozostają:
- Parada Spec-2,
- Ventus S1 evo2 (to jest to samo co K107?)
- inne propozycje mile widziane.
Poratujcie coś, bo Kielce się zbliżają, a kolejnej imprezy na Toyo CF-1 nie zdzierzę...
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

03 lip 2012, 9:00

evo2 nie jest robiona na srednice kola mniejsza niz 17 cali wiec juz mozesz ja skreslic z listy. poza tym postawilbym sobie pytanie zasadnicze jak opona ma sie sprawowac na mokrym. bo zrobic dobra opone na suchy asflat jest latwo ale wtedy na mokrym jest totalna tragedia. wiec pytanie czy wogole bedziesz jezdzil na mokrym i jesli tak czy potrzeba jezdzic szybciej niz 80km/h
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

03 lip 2012, 9:15

piwo pisze:evo2 nie jest robiona na srednice kola mniejsza niz 17 cali wiec juz mozesz ja skreslic z listy.

Jeden problem z głowy :-/

piwo pisze:poza tym postawilbym sobie pytanie zasadnicze jak opona ma sie sprawowac na mokrym. bo zrobic dobra opone na suchy asflat jest latwo ale wtedy na mokrym jest totalna tragedia. wiec pytanie czy wogole bedziesz jezdzil na mokrym i jesli tak czy potrzeba jezdzic szybciej niz 80km/h

Tylko jeżeli sytuacja mnie do tego zmusi. Auto jest wyciągane z garażu tylko przy dobrej pogodzie i jedyna szansa, że spotka deszcz to taka że zaatakuje on znienacka :)
A nawet wtedy mogę zaakceptować jazdę 80-90km/h.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

03 lip 2012, 9:20

to zakaldaj r888 205x50x15. na prawde sa z bardzo miekkiej mieszanki. trzymanie super. wada jest halas jakbys jechal koleja (tatatatatatata). ma bardzo twarde boki opony przez co komfort jazdy u mnie w mazdzie wzrosl znaczaco. przjeazd po dziurach zaskakujaco komfortowy byl w porownaniu np do cionti premium contact 2 z bardzo miekkimi sciankami.wiec jesli cchesz komfortowa opone to wybieraj tylko z twardymi sciankami, lepiej wspolgraja z amortyzatorami i nie dobijaja felga jak opony z miekka scianka boczna.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2012, 16:08

nie tak z głowy, bo evo2 to k117, a hankook ventus s1 evo owszem jest robiony w tym rozmiarze i jest bardzo chwalony. kilka też stron było zachwytów nad kumho ku31 i ja się ostatnio nad tymi dwoma zastanawiam.

co do ścianek -piwo, zawsze wszyscy mówili odwrotnie - twarda ścianka to gorszy komfort. ale na tym to się nie znam :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

03 lip 2012, 18:05

Miał ktoś styczność z Vredestein Sportrac 3? Wg danych z tirereviews.co.uk mogą być ciekawą alternatywą dla KU31 / Ventus S1.
strzelecki325
Posty: 20
Rejestracja: 27 kwie 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2012, 12:47

nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tu

wie ktoś może czy opony w rozmiarze 195/60r15 można założyć do mx5 nb ?

tzn chodzi o to czy przy seryjnym zawieszeniu nie będzie nic tarło
Buago
Posty: 218
Rejestracja: 22 maja 2010, 11:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

16 lip 2012, 12:57

strzelecki325 pisze:wie ktoś może czy opony w rozmiarze 195/60r15 można założyć do mx5 nb ?


Przy profilu opony 195/50/R15 oraz seryjnym zawieszeniu wygląda trochę jak auto do offroad'u więc obstawiam, że powinna wejść. Pytanie tylko po co ci taki balon? :roll:
strzelecki325
Posty: 20
Rejestracja: 27 kwie 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2012, 13:12

mam okazję tanio kupić komplet opon zimowych w takich rozmiarze

z tym że faktycznie na takim profilu może komicznie wyglądać :)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

16 lip 2012, 13:52

Od 2 tygodni jeżdżę na oponach Yokohama A539 - o rozmiarze 215/40 R16 . Nie są to nowe opony
- bo były w samochodzie z poprzednimi felgami . Muszę jednak przyznać - że przyczepność jest
niesamowita. Cena takich gum jest wysoka, ale już myślę, że następne też będą yoko...
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2012, 15:29

a539 to super guma, bardzo popularna u nas w KJSach do CC i SC. Ale fakt, tania nie jest.
Obrazek

miatasm.com
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2012, 23:44

Czy ktoś może jeździł na BFGoodrich gForce Profiler 2?
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bfgoodrich-g-force-profiler-195-50-r15-82-v
znośna cena, dobre opinie, ktoś poleci lub odradzi?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
przemek_w
Posty: 267
Rejestracja: 27 paź 2010, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

01 lis 2012, 11:26

Szczupak pisze:Czy ktoś może jeździł na BFGoodrich gForce Profiler 2?
http://www.oponeo.pl/dane...195-50-r15-82-v
znośna cena, dobre opinie, ktoś poleci lub odradzi?


Dołączam się do pytania Szczupaka.
Była: MX5 NBFL 1,8 Phoenix
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)

Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

01 lis 2012, 11:30

ja jeżdżę, całkiem spoko :P nie porównam co prawda do innych, bo to moje pierwsze nowe opony w życiu :D
powiem Ci tylko, że już ich nie kupisz bo zostały wycofane z produkcji ;]
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
przemek_w
Posty: 267
Rejestracja: 27 paź 2010, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

01 lis 2012, 11:58

Dzięki. Z dostępnością rozmiaru, który mnie interesuje, jeszcze nie jest najgorzej.
Była: MX5 NBFL 1,8 Phoenix
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)

Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

21 lis 2012, 8:25

Czy opona 215/45/17 dla mojej NC 1.8 nie będzie zbyt szeroka? Seryjnie Mazda ładuje 205, ale mam możliwość zakupu 215 w dobrej cenie.
Niechciałbym, aby zmuliło mi auto, ani żeby wzrosło spalanie. Co o tym sądzicie?
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2012, 8:34

mgteam pisze:Czy opona 215/45/17 dla mojej NC 1.8 nie będzie zbyt szeroka? Seryjnie Mazda ładuje 205, ale mam możliwość zakupu 215 w dobrej cenie.
Niechciałbym, aby zmuliło mi auto, ani żeby wzrosło spalanie. Co o tym sądzicie?


Imho wielkiej różnicy nie zauważysz. Nie zmienia się diametralnie obwód koła ani szerokość gumy więc oprócz subtelnego przekłamania na budziku innych efektów raczej nie bedzie.
Rules are made to be broken
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

21 lis 2012, 8:40

Hantkus pisze:oprócz subtelnego przekłamania na budziku innych efektów raczej nie bedzie

zmiana samej szerokości miałaby wpłynąć na odczyt prędkości? naprawdę?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2012, 8:49

artur pisze:
Hantkus pisze:oprócz subtelnego przekłamania na budziku innych efektów raczej nie bedzie

zmiana samej szerokości miałaby wpłynąć na odczyt prędkości? naprawdę?


Oczywiście że tak, a to z prostego powodu:
205-szerokość opony, 45-profil czyli procent szerokości opony. Czyli opona 205/45/17 będzie miała mniejszą średnicę niż opona 215/45/17 :kciuk:
Rules are made to be broken
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lis 2012, 8:51

to zależy czy zmiana profilu będzie jak załadujesz np 215/45R17 zamiast 205/45R17 to przekłamanie będzie :razz:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2012, 9:17

Ja i Hantkus chyba też, zrozumieliśmy, że jedyną zmienną w tym przypadku jest szerokość opony. A co za tym idzie te nowe, które chce kolega kupić będą miały większy obwód. Minimalnie, ale jednak...
mgteam
Posty: 142
Rejestracja: 12 cze 2012, 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

21 lis 2012, 9:49

Dzięki koledzy za podpowiedź.
Przekłamań się nie boję bardziej większych oporów toczenia przy normalnej jeździe i ewentualnie większej masy. Nie zmuli to skromnych 126 koników?
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2012, 9:51

mgteam pisze:Dzięki koledzy za podpowiedź.
Przekłamań się nie boję bardziej większych oporów toczenia przy normalnej jeździe i ewentualnie większej masy. Nie zmuli to skromnych 126 koników?


Imo nie ma takiej opcji żebyś w ogóle to poczuł :kciuk:
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ