Piszczenie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

24 mar 2010, 15:09

Witam, od paru dni w moim aucie po wymianie sprzęgła i małym remoncie skrzyni biegów, słychać dziwne piszczenie podczas jazdy. Objawia się w trakcie zdjęcia nogi z gazu jak jadę słychać piszczenie jakby z pod samochodu, najsilniej jest jak wchodzę w zakręt. Gdy stoję nic nie słychać, co to może być ??
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Mako
Posty: 102
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
Lokalizacja: Pyrlandia

27 mar 2010, 14:54

U mnie takie piski dochodzily ze zuzytego lozyska prawego kola. Pojawial sie dopiero po przekroczeniu 30-40 km/h. Sprawidzilem ze piszczy po prawej stronie otwierajac raz lewe raz prawe okno jadac obok jakis betonowych murow (w moim przypadku ekrany akustyczne przy drodze). Koszt lozyska w wersji ekonomicznej ok 50 zl, warto wspomniec ze warto patrzec w katalogach tez na lozyska dedykowane dla Mazdy 323 BG :wink:
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

27 mar 2010, 16:36

Thx za odp, okazało się jednak coś zupełnie innego, sprawdziłem ciśnienie w oponach i po dopompowaniu pisk ustał, co jednak dziwne że na prostej też on był :shock: , myślałem zawsze że nieprawidłowe ciśnienie w oponach to objawia się piszczeniem na zakrętach tylko. Grunt że to pierdoła :mrgreen: i jest ok :mrgreen:
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Luke
Posty: 152
Rejestracja: 29 maja 2008, 9:36
Lokalizacja: Wa-wa /Zawady/

06 kwie 2010, 10:40

Podklejam się pod temat, żeby nie zakładać nowego w tej samej sprawie.

U mnie piszczenie ewidentnie pojawia się spod maski, tylko na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu. Po ponownym uruchomieniu silnika rozgrzanego nie piszczy. Trwa kilka -kilkanaście sekund i znika. Charakterystyczne jest też to, im wyższa wilgotność tym bardziej piszczy.
Moim zdaniem, pewnie jakiś pasek (klinowy?), ale pewności nie mam.
Macie jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

06 kwie 2010, 10:59

Tak: pasek wspomagania.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2010, 13:00

Luke pisze:Macie jakieś pomysły?


Podjadę do Ciebie w tym tygodniu...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

06 kwie 2010, 14:01

Luke, jak ogarniesz to napisz co to było, bo moja też czasami piśnie przy uruchamianiu na zimno, szczególnie jak jest mokro/wilgotno, a paski są świeże i naciągnięte
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

06 kwie 2010, 14:10

Wroniasty pisze:, bo moja też czasami piśnie przy uruchamianiu na zimno,


u mnie jest to samo , ja odnoszę wrażenie jakby alternator stawiał przez chwile opór paskowi który pisknie - obroty silnika ( na ssaniu ) są 1200 a po chwili jak przestanie piszczec to obroty wskakują na 1500. ( paski nowe )
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
ODPOWIEDZ