Sprzęgło do jazdy na codzień, od czasu do czasu wygłupy :)

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

23 lut 2010, 21:48

Witam, jakie polecacie kompletne sprzęgła do jazdy na codzień?? od czasu do czasu jakieś wygłupy na placyku, głównie jednak chodzi mi o normalna jazdę po mieście :wink: sportowe cudeńka z tematu o sprzęgłach mnie nie interesują :mrgreen: oczywiście do NA 1.6 90r. :lol:
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 lut 2010, 21:52

Klasyczne Exedy powinno w 100% spełnić Twoje oczekiwania.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

23 lut 2010, 23:01

Exedy Stage 1 kazdy to wie , to jest sprzeglo na ktorym smiga sie :D
Obrazek
Obrazek
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 lut 2010, 23:07

tmx89 pisze:Exedy Stage 1 kazdy to wie , to jest sprzeglo na ktorym smiga sie :D

Exedy Stage1 to już zupełnie inne sprzęgło niż zwykłe Exedy :wink: Cena też sporo się różni...jest droższe w PL o 900zł
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

24 lut 2010, 15:03

Ile kilometrow wytrzymuje fabryczne sprzeglo miatowe srednio? Nie znam przebiegu swojego i chce sie przygototowac na niespodzianki:)
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2010, 17:30

Baaaaardzo różnie. Moje miało 160 kilka i było kompletnym trupem
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

24 lut 2010, 18:40

majk pisze:Baaaaardzo różnie. Moje miało 160 kilka i było kompletnym trupem


Hm... . Moja miatka ma teraz już 152 tyś i ani śladu ślizgania sprzęgła, podczas brutalnej redukcji, koła potrafią pisknąć - czy to znaczy że raczej mam już wymienione sprzęgło ??
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 lut 2010, 18:41

Zależy pewnie jak się jeździ.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

24 lut 2010, 18:45

Tomai, moje ma 130k km (chyba, że było wcześniej wymieniane) i też wciąż ładnie trzyma, więc może Miatowe sprzęgła tak mają.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

24 lut 2010, 22:06

162 tysiące i dalej trzyma :)
Łoś
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

24 lut 2010, 23:01

kupowalem auto z ~150kkm i bylo swiezo po wymianie (podobno :P )
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

25 lut 2010, 9:37

wszystko zależy od tego jak auto było jeżdżone. Moje głównie w trasie, więc mimo dużego przebiegu wcale nie jest zużyte ;)
Łoś
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 lut 2010, 18:01

160k to dużo dla mx-5? W domu jeden samochód ma 250 tys. i sprzęgło wciąż działa jak po zakupie.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2010, 20:37 przez Fifkers, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

25 lut 2010, 18:33

U mnie sprzęgło było na wykończeniu przy 115k km :razz:
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

25 lut 2010, 18:39

Moje po 100tys. też było bardzo ok, ale jak już miałem skrzynie zdjętą to włożyłem nowe.
Tak naprawdę nie ma tutaj limitów km. To nie od tego zależy.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

25 lut 2010, 20:43

Max89 pisze:160k to dużo dla mx-5? W domu jeden samochód ma 250 tys. i sprzęgło wciąż działa jak po zakupie.


Jeśli dbasz o auto, zalewasz silnik dobrym olejem, nie katujesz non stop, na bieżąco serwisujesz to nie ma się czym martwić. Auto powinno być jeżdżone, paradoksalnie gdy stoi też się niszczy - chociażby gumy się rozwulkanizowują z wiekiem. Poza tym miaty zazwyczaj się nie psują, lecz najzwyczajniej w świecie zużywają ;) Co nie zmienia faktu, że wiele części wytrzymuje duże przebiegi (chociażby amory, sprzęgło, el. gumowe zawieszenia, łożyska). Mazda to nie francuz ani włoszczyzna :)
Łoś
ODPOWIEDZ